patos b110 som blir lansert til uka

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.543
Antall liker
1.131
Selv utviklet jeg et godt øye til det som later til å være en liggende Symphonic senterkanal til høyre i bildet. Da har vi vel på fredelig vis forfordelt alle høyttalerne på bildet? ;D

At den store Symphonicen minner om Sonus Faber er i mine øyne slett ikke nok til å kalle den et plagiat. Strengt tatt er det kun de horisontale natene som kan være inspirert av Sonus Faber, og selv d´herrer i Italia har nok sett ett og annet natet båtdekk i sitt liv ;) Stygg er den uansett ikke!
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Nå var ikke SF først ute med lutt formen da, selv om de er det firmaet som har fått "æren" for dette de senere år.
Det er sikkert 30 eller flere produsenter som har SF look alikes etterhvert..

Dette blir som skrytet om 4-ventilers topplokk med doble overliggende kammer... De hadde dette før 1 verdenskrig for søtten...

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
timc skrev:
Neivel? Hvem som var først med lutt formen?


-Tim
Tjahhh... En eller annen instumentmaker? Kanskje han som laget verdens første lutt? ;D
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
hifijanago skrev:
Jeg fikk basic 310mkll igår og har nå stått på siden igår (...)
Hvor store mellomtone/bass-element sitter det her? 5,25" ?

K
 

trebla

Medlem
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
8
Antall liker
0
alle patos høytalere som er netthandel.no har en feil med konstruksjonen.delefilter er feil + følsomheten på diskanter.dette betyr en mørkere klang balanse.er ganske irritert å skjønner ikke hva de gjør på netthandelen uten informasjon om det.kjøpte et par men låter ikke galt men kjipt å vite at de ikke er som de skal.
der er jo 2 års garanti å dette må fikses.
 
S

svk

Gjest
trebla skrev:
alle patos høytalere som er netthandel.no har en feil med konstruksjonen.delefilter er feil + følsomheten på diskanter.dette betyr en mørkere klang balanse.er ganske irritert å skjønner ikke hva de gjør på netthandelen uten informasjon om det.kjøpte et par men låter ikke galt men kjipt å vite at de ikke er som de skal.
der er jo 2 års garanti å dette må fikses.
[/quote


hva gjør vi da?
 
S

svk

Gjest
har bet 378 for og få de hit...skal jeg legge til 378x2 T/R...så blir det dyrt for disse "billige" høyttalerene
 

hifijanago

Medlem
Ble medlem
26.12.2007
Innlegg
13
Antall liker
2
Har sendt mail til netthandelen, skal poste svaret her når jeg har fått svar.

Men har de med egen viten vist om dette, er det grunn til å heve avtalen. Da er det brudd på markedsføring da produktet ikke har de egenskapenen som det er forventet.
 

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Innlegg
43
Antall liker
1
synes hele greia er merkelig jeg.hvorfor selges de med feil.
 
S

svk

Gjest
er vel det partiet med feil de selger på netthandel...blir jo dyrt og reparere pallevis med HT
 
S

svk

Gjest
har nå fått mine.

nja..noe kasselyd,litt mørke,vokaler høres ut som de er langt inni skogen,ikke noe særlig faste i bassen,går ikke særlig dypt,spiller heller ikke høyt selv om du gir de litt...


konkluksjon: OK til prisen...blir kanskje noe bedre når de får spillt noen timer... ???
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.465
Antall liker
2.122
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg har også fått mine i dag, dæven dæm va små :eek: men belli å da 2 lappa inkl frakt.
Synes de spiller rimelig greit fra første minutt, synes ivertfall ikke de er mørke i toppen. Elvira N kommer bra ut i rommet og grei bass fra de små elementene. Lyden slipper ikke høyttalerne helt men uansett hvert hver krone etter hva jeg får servert av lyd her i stua. Skulle de spilt noe høyere i toppen, ville jeg trodd de ble for pågående i toppen.
 

Vedlegg

hifijanago

Medlem
Ble medlem
26.12.2007
Innlegg
13
Antall liker
2
Fikk svar fra netthandelen:
Det har vært mange fabrikker inne i bildet når det gjelder produksjonen av de forskjellige deler til Patos nye Basic serie. Spesielt har det vært vanskelig å finne riktig leverandør til diskantene. Helt i starten hadde Patos enkelte individuelle avvik på diskant elementene. Dette førte til at de endret leverandør til en som var dyrere, men som kunne levere en jevnere kvalitet. Det vil alltid være avvik fra element til element, men Patos har strenge krav på hva vi regner som akseptabelt. Enkelte høyttalere KAN ha en mørkere klang enn hva du forventer av en Patos høyttaler, men det er i så fall snakk om ytterst få. Imidlertid er dette enkelt å endre, og Patos vil bistå alle som retter en henvendelse til dem via email. Vi må presisere at dette IKKE har noe med høyttalerne som spesifikt selges hos Netthandelen å gjøre. Det kan skje i alle tilfeller. Det skjer også hos alle leverandører, og det er grunnen til at det kan være en god investering å spesial tune alle høyttalerne som et generelt råd.
 

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Innlegg
43
Antall liker
1
er ikke helt med på dette.skal vist være ganske store avvik det er snakk om på hele første leveranse.hvordan kan jeg vite om høytaleren er som den skal.føler også at klangen ikke er helt som den skal.hadde høytalerene vært som de skal,hadde de ikke blitt solgt på nettet.hørte på noen som var blitt fikset til slik de skulle være.låt ganske anderledels ut.vi for bare starte å sende mailer.
 
S

svk

Gjest
tror ikke jeg gidder og bry meg...er jo bare snakk om 2000+ frakt

patos 2007 RIP
 

TOOLMAN

Medlem
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
12
Antall liker
0
Kjøpte 310mk2 med det formål å bruke de til bakhøyttalere i ett komplett surround system, henta de på posten, kobla opp og etter 3 min spilling kommer det en lite pen lyd ifra den ene høyttaleren, tok av stoff fronten og konstaterer att den ene bassen "står dønn fast", mailer netthandelen og forklarer problemet, får der opplyst om å ta ut elementet og sende det i retur, feilen var at magneten var løs????, chassiset var laget av plast, og "dårligere" chassis har jeg ikke sett siden jeg opererte Phillips Boom-blasteren min på 80-tallet. Nå i ettertid har jo disse trådene på ulike forum om at disse høyttalerne har produksjons avvik dukket opp, kan man med grunnlag av dette kreve pengene tilbake?? Er disse problemene til Patos grunnlag for retur/reklamasjon??
 
B

bendis

Gjest
sett feil timc? i mine var det plast. og lik wooferkonstruksjon som serien over.
 
T

timc

Gjest
Nei her må det dobbelsjekkes..... ;)




Har sjekket noen sett nå. RF serien har ganske tykk plastkonstruksjon. Heritage serien har stålkonstruksjon.

Det virker ikke som vanlig plast. Virker som et komposittmateriale.


-Tim
 
B

bendis

Gjest
RF5, og alle RFx5 RBx5 hadde iallefall plastikk. mulig de nye er forandret ::)
 
T

timc

Gjest
Ja RF-5 og RF-7 er kongehøyttalere med rett elektronikk.


-Tim
 

xRocky

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.07.2007
Innlegg
73
Antall liker
1
Bare spør i denne tråden jeg, håper det går greit.

Går det an å bruke centeren og bakhøytalerne til Patos basic serien med patos lyric fronthøytalere,uten at det blir krasj med lydforskjell ? er så stor prisforskjell fra lyric til basic når det gjelder center og bakhøytalere og basic serien er lettere å finne brukt.
 
S

svk

Gjest
finst sikkert verre komboer...tror jeg ville gått for dette,hvis stereo har prio 1 og kino pri 2
 

TOOLMAN

Medlem
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
12
Antall liker
0
Er fullstendig klar over at mange produsenter bruker plast i chassiene sine, men det jeg her sett mest brukt er ett komposit materiale,som virker atskillig mye stivere og bedre, ikke sånn skikkelig elendig plast som i de Patos elementene, ble skuffet når jeg så dette! Har hatt endel Patos opp i gjenom tida, men dette synes jeg blir for dumt, synes at det har blitt ett "billig-merke" og det mener jeg er ett stort steg i feil retning!
 
T

timc

Gjest
xRocky skrev:
Bare spør i denne tråden jeg, håper det går greit.

Går det an å bruke centeren og bakhøytalerne til Patos basic serien med patos lyric fronthøytalere,uten at det blir krasj med lydforskjell ? er så stor prisforskjell fra lyric til basic når det gjelder center og bakhøytalere og basic serien er lettere å finne brukt.

Hei.

Klart det går ann. Personlig hadde jeg latt være. Jeg mener det blir bedre med ingen senter, fremfor en som er for liten/ikke passer.


-Tim
 

xRocky

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.07.2007
Innlegg
73
Antall liker
1
Kanskje bare bruke ekstra cash på elektronikk til lyricene + en sub..og vente med full surround..hmm..
 

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Innlegg
43
Antall liker
1
hei der.har hatt 310mk2 i ca et par uker.synes ikke lyden er verst.har latt di stå å spille på høyt for å få spilt de inn noen timer i dag å merker at de begynner å få mere bass og trøkk.eneste jeg er litt usikker på er diskant elementet stikker litt.som om det er sprengt.men merker det bare på noen få tracks.er det kanskje et billig element
er interesert i å høre andres erfaring.
 

snuble

Fersking
Ble medlem
28.02.2008
Innlegg
1
Antall liker
0
:) hei, ja har de samme høytalerne selv, og det virker som de åpner seg for hver dag. jo mer man spiller på de jo bedre blir dem. man hører litt skjæringer i diskantene men det er vanskelig å si .?
 

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Innlegg
43
Antall liker
1
synes bare høytalerne blir verre i lyden jeg.skjønner ikke hva som skjer.ene diskanten er ikke god.
har hørt at alle basic uten serienr er feil produsert.skulle ikke handlet på netthandelen.men men skal vel få tak i
moen en gang.
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
557
Antall liker
84
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
6bm8 skrev:
TOOLMAN skrev:
chassiset var laget av plast, og "dårligere" chassis har jeg ikke sett siden jeg

Bare til å åpne en Klipsch til rundt 20K, å ser du plast chassis ;D
Hehe. Nå vet ikke jeg om noen har sett feil, men i mine RF-7 er det solid metalchassis på elementene - og de veier deretter.

Sitat fra Klipsch selv:

"The RF-7's cast-aluminum woofer frames, which have high impact tolerance to stabilize the woofer motors and guarantee their critical alignment, are designed to be stronger and more functional than typical driver "baskets," and actually contribute to the overall enhanced performance. These non-magnetic woofer baskets eliminate any loss of magnetic energy needed for output and dynamic headroom. And the vented pole piece cools the motor and voice coil to enhance reliability. "

Tror ikke de elementene hadde vart lenge om det hadde vært plastchassis...
 
Topp Bunn