Pedalkraft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.222
    Torget vurderinger
    1
    Da er 20cm Glava takisolasjon erstattet med 20cm Caruso Iso Bond WLG 040. Areal ca 10m2.
    Har montert rammeverk med LED-lys. Dette som litt ekstra grunnbelysning i stua, samt kan bli dekorativt i seg selv. Merker også at dette taklyset gir en fornemmelse at høyere takhøyde.

Neste er å lage nedhengt flåte med ytterligere 10cm Caruso Iso Bond WLG 040. Denne skal stofftrekkes i hvit stoff. Flåten blir 10cm bredere enn takåpningen, så da blir alt skjult.

IMG_4406.jpeg

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.103
    Torget vurderinger
    2
    Kunne ønske med litt mer demping i taket jeg også . Men med bare 2.28 i takhøyde tror jeg det vil føles litt beklemt å senke noe mer :)

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.103
    Torget vurderinger
    2
    Spørs om kona liker at jeg bryter lydhimlinga mellom musikkrommet i kjelleren og første etasje :) foretrekker heller å guffe på litt fremfor max lydkvalitet . Har tatt igjen litt demping med langhåret veggtilvegg teppe :)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.222
    Torget vurderinger
    1
    Da har vi snekret rammen til akustikkflåten. Den er 10cm høy og fylles med samme dempemateriale som i taket (det åpne bjelkelaget på 20cm), til sammen 30cm tykkelse.
    Rammen er av 12mm kryssfiner. Vi avrunder kanten litt, så den ikke blir skarp. Så males den hvit, så den ikke synes gjennom tekstilduken, som skal på til slutt.
    IMG_4490.jpeg

Sist redigert:

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.222
    Torget vurderinger
    1
    Testing:
    IMG_4556.jpeg

Montering til tak med justerbare magneter, slik at konstruksjonen enkelt kan tas ned/opp hvis behov.
    Må justere inn beslagene ca 2cm, så flåten berører taket.
    IMG_4557.jpeg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Wow! Bøyer meg i støvet. Helt rått tiltak.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.241
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg ser frem imot et pinnekjøttlag med vellyd, men velger plass utenfor "magnetfeltet" :ROFLMAO:

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.057
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    jeg ser frem imot et pinnekjøttlag med vellyd, men velger plass utenfor "magnetfeltet" :ROFLMAO:
    En kort sikkerhets snor eller tre kan være kjekt, evt. utdeles pinnekjøtt hjelm! :p

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.222
    Torget vurderinger
    1
    Har litt jobb igjen på dempingen av taket i nisjen over høyttalerne, så er det klart for rigg og prøvelytting.
    Førsteinntrykket er bra.Har vandret rundt i stua og sunget opera ispedd litt tungemål. (Kanskje derfor de nye naboene har holdt seg på avstand). Etterklangen er betydelig tørrere på tale. Men målsettingen har vært å forbedre lyden i bassen og når man spiller høyt, og det får jeg ikke testet før anlegget er oppkoblet.

Første flyttelass ankommet. Gleder meg til spillingen, men gruer meg til all jobben med å koble opp.
    IMG_4632.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn