Dag 1:
Første pickupen som ble prøvd var Grado FCE+1.
Denne imponerte stort til å være en eldre rimelig modell. Dette spilte musikk. Kanskje ikke maksimalt med definisjon, men som sagt rimelig modell. Hvem er det som har sagt at Grado har ullen bass? Jeg oppdaget ikke spor av ullen bass i denne jeg ihvertfall!
Gradoen var kanskje litt varm i klangen. Ikke noe negativt det for min del, synes det kan være ålreit. Den hadde et skyv nedover og en rytme som jeg likte veldig godt. Veldig fin pickup å ha i backup, og jeg har to NOS reservestifter til den. Desverre fikk jeg Grado-hum, så den blir i pickupkassa intill videre.. :-[
Så kom turen til Van den Hul's
DDT II.
Stikkord:
definisjon!
Denne har kanskje ikke den kraftigste head-banger bassen akkurat, men det hadde jeg ikke forventa (eller håpet på) heller. Det jeg føler at den briljerte på var definisjonen, som sagt. Det er faktsik en av de første gangene jeg har hørt sporet
Whitetail på plata
Low - Things We Lost In The Fire uten antydning til brumblebass.
Nytelse... ;D
La også spesielt merke til hvor lettflytende musikken ble med denne. Tonene bare var der. Lyttetretthet tror jeg kommer til å være et ikke-tema. Lover godt.
Dag 2:
Nå fikk jeg hørt på
The Wall (håper jeg ikke trenger nevne hvilket band?) på et godt volum. Det ble litt sent på dag 1 til å høre med noe pådrag når jeg kom til denne plata.
Ikke ta det for tungt at jeg ikke syntes bassen var den kraftigste på Dag 1. Den har jo ikke headbanger-bass, men jeg bruker da ikke Cerwin Vega heller! :
Spilte med en bra autoritet dette synes jeg. Åpenbart en god match. Ingen tvil om det.
Hørte på diverse plater utover kvelden, blant annet
Antonion Forcione - Dedicato. Dette er virkelig lettflytende. Fingerspillet "bare var der" følte jeg.
Dag 3:
Starta dagen med
Quincy Jones - The Dude. Bra "groove" i dette her ja. 8)
Slang så på
AC/DC - Back In Black. Rockefoten er der ja. Ingen tvil om det. Dette var tøft. ;D
Vel, jeg er fornøyd ihvertfall. Blir vel mest rørbytting framover. Kanskje en pickup til om det dukker opp noe spennende på bruktbørsen når jeg får spart opp litt penger igjen. ;D
PS: Ta forbehold om at høyttalerne ikke er helt innspilte ennå, men har stått på ca 10 timer hver dag relativt høyt siden de kom i hus.