Pengvims anlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Bildekvaliteten har definitivt fått et løft ja ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
kjoenik skrev:
Bildekvaliteten har definitivt fått et løft ja ;)
Tror kanskje det bare var fordi jeg hadde bedre lys i dag. brukte en stol som stativ også, tror kanskje jeg får kjøpe meg et. ::)

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
909
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Det er ekte treverk.
Ta nå godt vare på dem som andre også anbefaler.
Bli kjent med blokkenes opprinnelige kvaliteter før du begynner å eksperimentere, ellers er jo det hele meningsløst.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Skikkelig flotte bilder og en lekker amp ;)
Et realt løft på kvaliteten her ja :D
Siden du er i gang så er det lov å slenge ut enda flere bilder 8)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Fine blokker Pengu, åssen låter det sammen med Klipsch? :D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:
Fine blokker Pengu, åssen låter det sammen med Klipsch? :D
Låt bra de. Nå har jeg ikke fått hørt så veldig mye riktignok siden pre'en er sendt til overhaling.. ::)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Hvordan har det gått med den bassen du har savnet i sweetspot?

Jeg hadde noe tilsvarende, med merkelig frekvensgang fra bassomtrådet i sweetspot, og bassen liksom fulgte veggene.

Fant fasefeil på den ene bassen. Nå denne ble rettet opp, kom bassen inn i sweetspot.

Jeg sier ikke at dette er noen fasit, men om det fortsatt et problem, bør du sjekke oppsettet!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hmm. Nå står jeg her og setter på hyllene på et Finite Elemente Spider rack (;D). Har litt problemer med å finne en god måte å få satt inn monoblokker, pre, cd-spiller, riaa og platespiller på fire hyller. Vil jo helst ikke sette ting oppå hverandre.. ::)

Kanskje jeg får sette cd-spillern i skapet med en 5m signalkabel bort til anlegget.. :p

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Starter med et oversiktsbilde. Racket er forresten satt på Soundcare Superspikes.

Og så går det nedenfra. Først ut er DPA 5300B monoblokker og Marantz DV6200.

Så kommer vi til Conrad-Johnson Motif MP-11 phono equalization preamplifier. Konstruert av selveste MA Cotter. ;D ;D ;D

Bra med lastimpedans-valg her, og mulighet for tre platespillere. (ingen tvil om at jeg kommer til å få bruk for det en gang)

Og en absolutt nydelig mahogany-kasse. Bilde yter det ikke rettferdighet.

På toppen er det selvsagt Luxman PD-300..

Audio Innovations Series 1000 forforsterker'n har ikke kommet hjem ennå, men den kommer vel om en 2 ukers tid. :)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Detta så virkelig lekkert ut.!
Gratulerer så mye med oppgraderingene som har kommet de siste ukene.!
Nå er det, slik jeg ser det, bare en ting som mangler, bortsett fra en skikkelig CD spiller og en bunke med sølvplater da ;D
Du kan jo tenke over hva det kan være da ;)
Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Nå er det, slik jeg ser det, bare en ting som mangler, bortsett fra en skikkelig CD spiller og en bunke med sølvplater da ;D
Tillater meg å rette på innlegget ditt jeg. Har over 100 sølvplater, og det er minst en bunke.. ;)

CD-spiller er jo, som du vet, nedprioritert her i huset. Og pre'en er ikke kommet hjem igjen ennå.

Tenker du på bedre kabler kanskje? ???

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
Rotekroken skrev:
Tillater meg å rette på innlegget ditt jeg. Har over 100 sølvplater, og det er minst en bunke.. ;)

CD-spiller er jo, som du vet, nedprioritert her i huset. Og pre'en er ikke kommet hjem igjen ennå.

Tenker du på bedre kabler kanskje? ???
Vet at sølvplater er nedprioritert, det er derfor jeg skrev det som jeg gjorde ;)
Ikke kabler jeg tenkte på, der tror jeg du er ganske nærme der du skal være.?

Men et større rom så du får litt større avstand mellom høyttalerene, det handler om å slippe å ha dem som "øreklokker" ;D
Men det kommer med tid og stunder ;)
Nydelig oppsett du har uansett.!
Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Vet at sølvplater er nedprioritert, det er derfor jeg skrev det som jeg gjorde ;)

Men et større rom så du får litt større avstand mellom høyttalerene, det handler om å slippe å ha dem som "øreklokker" ;D
Kjell
Tja, jeg må få satt noen gode plugger på LMC-kabel så det blir litt skikkelig saker til komponentene og få skaffa meg noen bedre høyttalerkabler. Også trenger jeg en signalkabel til nå.. :)

Større rom ja, det blir nok en stund til det blir nevneverdig større. :-\
Dette nye racket virket på en måte som det tok mindre plass. Det var mer luftig enn det andre, det ble litt for dominerende her..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
Rotekroken skrev:

Kjell
Tja, jeg må få satt noen gode plugger på LMC-kabel så det blir litt skikkelig saker til komponentene og få skaffa meg noen bedre høyttalerkabler. Også trenger jeg en signalkabel til nå.. :)

Større rom ja, det blir nok en stund til det blir nevneverdig større. :-\
Dette nye racket virket på en måte som det tok mindre plass. Det var mer luftig enn det andre, det ble litt for dominerende her..
Nå har "Dikemark" prosjektet mitt liggi å støvet ned i mange år, så jeg tenkte jeg skulle få tak i noen Bullet plugger å komma i gang.!
Om det kanskje ikke er direkte "hai-end" så er det hvertfall gode nok kabler til å ha i reserve ;)

Åssen plugger skal du bruke på LMC kablene.?

Er vel ikke rare avstand du har fra blokkene til høyttalerene.?
Kan nesten velge å vrake mellom det som finnes av HT kabler du da :D

Du har ikke vurdert Soundcare 1/4 til høyttalerene da.?
Her hos meg er det svært vanskelig å få Klipsch til å "slippe seg løs" uten Soundcare spikes..
Sikkert masse annet som funker også men :)
Kjell

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
175
Torget vurderinger
4
Utrolig lekker den CJ Motif MP-11'en din, pengvim! Herlig retro-futuristisk. Her i gården tok det ikke lang tid før din gamle CAV-50 ble satt på sidelinjen, men det var til pass for den ettersom den lokket meg utpå rør-kjøret.

Mvh Kaptein Ufattelig

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
KapteinUfattelig skrev:
Utrolig lekker den CJ Motif MP-11'en din, pengvim! Herlig retro-futuristisk. Her i gården tok det ikke lang tid før din gamle CAV-50 ble satt på sidelinjen, men det var til pass for den ettersom den lokket meg utpå rør-kjøret.

Mvh Kaptein Ufattelig
Du skal være evig takknemlig for at du ble litt rørete vel.? ;D
At CJ ble parkert av V20 kom vel ikke som noen bombe.? ;)
Bildetråd av oppsettet ditt da, KU.?
Kjell

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
175
Torget vurderinger
4
Rotekroken skrev:
Du skal være evig takknemlig for at du ble litt rørete vel.? ;D
At CJ ble parkert av V20 kom vel ikke som noen bombe.? ;)
Bildetråd av oppsettet ditt da, KU.?
Kjell
Så, så, la oss ikke spore av tråden ;) Kanskje en vakker dag...

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Må si jeg er litt imponert over hva du har klart å samle av utstyr i løpet av relativt kort tid "Pengv"!

Det er da ikke så lenge siden du led av akkutt kronisk beslutningsvegring ;)

Etter at det stadiet ble passer, har du fått fingrene i den ene perlen etter den andre.

Flott anlegg!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hehe, jo takk.. ;D

Pøh, jeg føler at jeg har blitt overvurdert for vingling egentlig..
Jeg har da hatt perler/klassikere før jeg. Har hatt en Tore Seem ombygd Sony TTS-3000 med Seem-arm og EMT 938 for å nevne noe. Det blir muligens litt feil å kalle en EMT-spiller for en perle.. ;)

N

Nailhead

Gjest
:) Gratulerer med et flott anlegg Pengvim! Synes nå at den EMT-spilleren er en perle jeg da...

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Om du har sett en med egne øyne så skjønner du kanskje hvorfor jeg synes perle er et litt feil uttrykk å bruke om den. Klassiker, WAF-motstander, massiv dreiebenk, en av de minst feminine spillerne noensinne, og lignende passer ihvertfall veldig bra.. :p

N

Nailhead

Gjest
Pengvim skrev:
Om du har sett en med egne øyne så skjønner du kanskje hvorfor jeg synes perle er et litt feil uttrykk å bruke om den. Klassiker, WAF-motstander, massiv dreiebenk, en av de minst feminine spillerne noensinne, og lignende passer ihvertfall veldig bra.. :p
Joda, jeg har nok sett den spilleren og jeg forstår godt hva du mener! Iallfall dersom man kun vurderer det estetiske! Men som musikkformidler vil den vel være "en perle"?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Ja, jeg var veldig fornøyd med den. Helt til jeg brukte platestrammer, trykket for hardt, og det skjedde noe med lageret. Solgte den da videre og han fikk den heldigvis til. Luxman PD-300 som jeg har nå er bedre synes jeg.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Endelig er preampen tilbake. Og det er ingen tvil om at mannen har gjort en god jobb. :D

Nei, nå skal det f***meg spilles plater! Det har jeg ikke gjort siden 16. Mars. :eek:
(ville helst ikke sende pre'en, og den ble med på et lass forbi i går..)
Det første jeg måtte gjøre var riktignok å forandre på noen hyllehøyder, for jeg fikk racket i perioden uten pre' og tenkte ikke på den..

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Pengvim skrev:
Endelig er preampen tilbake. Og det er ingen tvil om at mannen har gjort en god jobb. :D
Du må gjerne fylle på med "inntrykk" pingu :)
Det sitter jo en vannvittig bra phono del i den pre'n.

/jan

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Har ikke noe særlig med MM-pu'er nå, og heller ikke step-up så riaa'en i den får jeg ikke brukt akkurat nå. Kanskje jeg kan overtale noen til å låne meg sin litt.. ;D

Først må jeg finne ut hvordan man justerer gain på C-J RIAA'en. Prøvde meg med de vippebryterne oppi, men det gjorde ingen forskjell. Kan det være trimmepotmeterne mon tro? ???

Edit:
hører på Judas Priest - Sinner med et utgangsnivå på riaa'en som faller seg som altfor lavt i mine ører. må skru volumet til kl 12 for å få noe særlig volum. :-\

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Pengvim skrev:
Først må jeg finne ut hvordan man justerer gain på C-J RIAA'en. Prøvde meg med de vippebryterne oppi, men det gjorde ingen forskjell. Kan det være trimmepotmeterne mon tro? ???
Det skal jeg holde meg langt unna,ikke vet jeg ikke skal jeg synse :)
Har du ikke manual da mann ? ;)

/jan

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Har du ikke manual da mann ? ;)
Nei, men den kommer snart (får jeg håpe ihvertfall). Har fått svar på det nå ihvertfall. Det var visst vippebryterne. Men jeg synes det er liten forskjell i gain på de forskjellige settingene, men det er noe. Ikke kjempehøyt gain allikevel, men høyt nok.. :)

Ingen tvil om at det låter bra. En fyldigere beskrivelse enn det kommer seinere, nå er det på tide å døyve en måneds vinylabstinenser. Dessuten har jeg 108 plater jeg ikke har hørt på ennå, som jeg kjøpte i min pre-løse periode. Blant annet rundt 70 plater med 70- og 80-talls tungrock. ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
gleder meg til å stikke innom,,,Impulse brukte vel stepup fra TH....det står jo en her vøttø ;)muli å teste den...men jeg er selvfølgelig dønn avhengig av den selv,så eneste mulighet er at eiern blir med på testen,for å sleppe å være uten!

Har ett par mc er liggende her i esker jeg nå.men hastverksoppsetting er skjelden vellykket....ellers så jeg en an trafo til 2500,- på ei dansk side brukt,må bare komme på hva de het...forhandler ,ear,avantg. og mye annet snacks var det high-end sound a tru?

hva har du vurdert til stepup?eller går du for mm? i såfall er audionote sine bra,men koster litt.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Tja, jeg har jo vurdert den til Steen Thorhauge da. Den er ikke så altfor dyr ihvertfall, men absolutt dyr nok. Men den er jo ikke en step-up trafo, men en JFET-konstruksjon.. ;)

Tror ikke det blir MM på meg nei, er godt fornøyd med den VdH MC-pickupen jeg har nå jeg. Og har lyst til å teste flere fra den kanten. Garrott, Ortofon sine bedre modeller, ZYX, Shelter, Dynavector, Grado osv står på listen, men får prøve en av gangen.

Jeg ser jo som du vet litt rundt på høyttalere om dagen. JBL Array 800 har en stjerne i min bok. Mye moro med den høyttaleren synes jeg, men det er visst mange som hater den som pesten. Kan for så vidt skjønne at ikke alle liker denne, da den har en lyd som best kan beskrives som frampå, live-aktig og ikke veldig hifi-korrekt.

Sikler også litt på Escalante Design, men vet ikke egentlig noe håndfast om lyden og heller ikke prisen. Vet heller ikke hva disse krever av rom. Liker det at de er oppgitt til å brukes med forsterkere på 1-1000W egentlig, sier meg at man kan bruke det meste man liker..

Hornkonstruksjon med fulltone vurderes også, men... Først må det spares litt penger, og i mellomtiden kan jeg researche disse greiene litt skikkelig. ::)

Kommer forresten noe nytt her de kommende dagene, men får nok ikke henta den før torsdag. Gleder meg fælt til tordag ihvertfall...... ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Da dukket det visst opp noe her.

Starter med den øverste esken. Sparer det beste til slutt.. ;D

Smart sak det her. Alltid hatt sansen for Gryphon sine produkter egentlig. Skal testes med en gang forsterkern er varm.
Føles tung og god. Kanskje jeg blir nødt til å åpne den opp.. ::)

Med en slags pute under, så jeg tipper den kommer til å ligge i racket et sted. Mellom monoblokkene kanskje?

To be continued...

Edit:
Gryphon'en låter helt forjævlig. Ihvertfall når den er koblet til. Skulle tro jeg blødde ut av øra..

Edit 2:
Jeg synes jeg hører en klar forbedring. Mindre støy, renere gjengivelse. Men det kan hende det er placebo, for jeg ble eksponert for den forferdelige ulingen i noen sekunder, og har faktisk fått vondt i hodet etter det.. :eek:
Altså: Gå ut av rommet når du bruker denne!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Da var det oppakking. Går på med den nederste esken.

Masse håndkleder jo..

Spilleren.

Motoren. La med en røreske for å vise hvor stor den faktisk er..

Armen ligger fortsatt inni den blå klumpen, og jeg tror jeg venter litt med den. Pakke opp resten først...

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Siste esken inneholdt Støvdeksel og The Black Damped Platter. Batteriet på kameraet lada seg ut når jeg var ferdig med å ta bilde av BDP. ;)

Oversiden

Undersiden

Så begynner det å bli tid for sammensetning og oppakking av armen. Fant en IKEA Slakteblokk på kjøkkenet som ikke hadde vært brukt, som må stå under sidne jeg ikke har hyller..

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Nå må du skynde deg å lade!! ;)
Gartulerer med ny platespiller! Og så en Well Tempered da...slit'an :D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Flott oppsett Pengvim, masse fine produkter her. Må servere oss noen flere bilder av spilleren din snart.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Helvete! Den ene pluggen på pickupsiden var røket i loddingen. Det la jeg ikke merke til før jeg hadde opsatt alt ferdig, bortsett fra tilkobling av pickupen altså. Hva gjør jeg nå da. Har ikke lyst til å begynne å lodde de små pluggene der egentlig. Særlig ikke så seint på kvelden.. Blir vel nødt til å gjøre det i morgen.. :-\

Dere skal selvfølgelig få litt bilder like vel.. ;)

Her vist med Smokie's Greatest Hits som jeg pleier å bruke som underlag når jeg justerer pickup. Eneste den duger til.. ;)
(jeg bruker protractor altså, men det er jo bedre å glippe pickupen på en LP enn på tallerkenen om det skulle skje..)

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Gratulerer med flott platespiller. En klassiker! Synes anlegget ditt begynner å bli veldig spennende nå Pengvim :). Du får poste noen lytteintrykk etterhvert........

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
SOA skrev:
Gratulerer med flott platespiller. En klassiker! Synes anlegget ditt begynner å bli veldig spennende nå Pengvim :). Du får poste noen lytteintrykk etterhvert........
Takk for det.. Lytteinntrykk kommer etter at jeg får gjort den fæle loddinga.. ::)

Edit:
Glemte å si at den Ikea slakteblokken som ligger under spilleren er en midlertidig løsning. Det er skjært ut et hull som motoren står oppi og da står den på egne bein. Altså var det litt problematisk uten hylle.. :p

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Utrolig flotte bilder av WT.!
Håper det snurper seg til for deg snart, er veldig spent på om WT banker Lux ;)

Topp Bunn