Tracrix 200 har fått samme behandling, men her må det selvsagt et støttestag til, lages justerbart slik at det kan tiltes etter behov, men satser på at det skal stå horisontalt, selvom drivern blir 184 c, over gulvet
Jeg er også veldig spent her, har handlet inn et marchand xm44 3veis, men forsterkervalg lager litt hodebry om dagen, hornstativer er under beising/lasering og fjerning av dustscreen / montering av drivere gjenstår.Vanvittig tøft! Takk for at du deler, blir spennende å se dette ferdig!
Mvh
RoDa
Er klar over det, og lever i troen på at dette skal bli ok.bra jobbet, selv om det var noen ukonvensjonelle løsninger
mvh
Leif
Takker ! ja hadde jo vært morsom om fler hadde gått samme vei, fallhøyden er kansje større enn med trad. løsninger , men muligheten for gevinst i toppklassen er altså der !Lekkert arbeide Per Morten...Og lærevilligheten er høy....Koser meg med tråden din og blir litt inspirert selv her jeg...
sikker på at det er sauer og ikke kameler ?jeg hører det breker av sauer i det fjerne, så det kommer nok flere!
mvh
Leif
Kunstnerens artistiske frihet!!Den stakkaren der ser som han har fått tråklet igjen hele baken , au .
Først må jeg få konstatere at dette er mitt første hornprosjekt og min kunnskap hittil baserer seg på 30 år med " vanlig " diy høyttaler bygging, og et års tid med nettsurfing : HORN !Skal du bruke både 2451ene og 2447 i denne høyttaleren eller er 2451 til annen høyttaler? Hvorfor alu membran og ikke beryllium membran i 2447ene?
Lurer selv fælt på hva jeg skal bruke i mine 2447 så derfor spent på valga og hvorfor
Edit: ser at FredrikC lurer på mye av det samme ja
Sikkert et alternativ, både på den positive og negative siden ?. jmlc270 har jo kommet til etter jeg kjøpte mine tractrix200.hva med 2451 eller 2447 fra 500-8K?
mvh
Leif
Takk for det ! Nei, de er jo nesten ikke synlige der de står, èn ting er 110 hornet, men det tractrix 200 høyt der oppe .. To store hodetelefoner.Herlig, P.M.! Ikke for dominerende heller.. Har jobbet bra i vinter.
Takker gut_man ! Det MÅ låte minste like bra, men er nok ikke gjort i en fei.Rett og slett dritimponerende permorten! Låter det i nærheten av hva det ser ut har du en vinner der Har du fått lyd i dem? Synd med de flotte basstårna som må krympes da..
Takk til deg Steen ! Jeg synes også slike tråder er morsomme, og ved å dele info slipper alle å gå i samme fella, skal forsøke å legge ut mer etthvert - målinger etc.Har akkurat lest gjennom hele tråden, og må bare få gratulere med fantastisk innsats og foreleøpig resultat. Elsker disse tråder som viser at det meste går an, hvis man ikke gir opp på halvvegen. Gleder meg til å følge tråden videre.
Steen
Tusen takk ! under forberedelsene brukte jeg masse tid på emnet, lekte jeg meg med hornresp og tractrix er nok et meget bra alternativ til jmlc, og uansett bør en nok ikke strekke arbeidsområdet ut over for mange oktaver, sier de lærde da.Jeg tror nok kanskje jeg ville holdt meg til en 3-vegs løsning med kun 1 JBL driver pr side men kan samtidig for lite om horn til å si noe om hvordan JMLC/Tractrix fungerer i de forskjellige frekvensområdene så det kan godt være at dette er ett lurt valg!
PD2150 skal jo være ett veldig kapabelt element så det kan jo og bli artig.
Uansett ett vanvittig imponerende bygg!