Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt nyttår! Blir trivelig å sees. Å flere å krasje innom. Ha en fin feiring :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ingenting er bedre enn å avspasere ett par timer på fredag, handle inn god mat og komme hjem før resten av familien.
    En skikkelig god hjemmelaget pizza tar fort 3-4 timer å lage så Ebba sprer glede i hjemmet i større grad enn tidligere takket være en Yamaha 767 reciever som har betraktelig mere krefter enn den gamle Denonen og ikke minst romkorreksjon som etter min mening fungerer helt kurrant her oppe i stua. Finfint samspill med System audio høytalerne til en pris som ikke koster mer enn noen gode rør totalt.

God helg fra indre Trøndelag.

last ned (4).jpeg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Forsinka godt nytt år Pahf :)
    Ser du har oppgradert igjen og det betyr vel nytt treff til deg og snart?....Kgyran til uka forhåpentligvis og jeg skulle også fått invitert gjengen til en lytte runde men gjerne en runde med mic og rew først om mulig.
    Runde til Leikis har også vært interessant å bli med på :)

Som jeg har nevnt tidligere har jeg også div akustikk produkter liggende som du kan få lånt om du vil og kanskje noen små nette Urei 811 ...?:rolleyes:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Godt nyttår Thomas! Oppgradert og oppgradert, gikk fra veldig billig reciever oppe i stua til en litt større sak som har mer krefter og med pre out. :)
    En runde med REW og mic får vi til vettu, bare si ifra det så komer jeg susende. Må vel planlegge en tur til Leikis snart også, Januar går fort så vi får se på Februaren igjen. Vet ikke om jeg tør å låne noen akustikk plater, blir bare så alt for bevisst på hva som mangler nede i kjelleren :D Små og nett? Du kan kalle de mye, blant annet vanvittig musikalsk, men små det er de ikke :D

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Var de nye subbene jeg tenkte på mtp oppgradering..
    Rew og mic runde eller besøk generelt passer stort sett når som helst no som den jævla influensaen har slutta å plag ræsten av familien:mad:
    Ang Urei 811 størrelse blir vi tydeligvis ikke enige :rolleyes:
    Se på bilde så ser du at 811 er småå, de må t.o.m ha krakk.
    DSC_1666.jpg
    DSC_1667.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Alt på krakk må vel være smått. jeg får ikke krakk under noen av mine høyttalere ivertfall, eller kanskje om jeg legger de på siden da :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, ja alt som må stå på krakk må være smått, godt poeng ;D

Trodde dere var innom etter subbene kom i hus, men det stemmer sikkert ikke. Skal kalle inn til laugskveld snarest. :)

Ren balansekunst å få balansert dine på en krakk Leikis?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hehehe, ja alt som må stå på krakk må være smått, godt poeng ;D

Trodde dere var innom etter subbene kom i hus, men det stemmer sikkert ikke. Skal kalle inn til laugskveld snarest. :)

Ren balansekunst å få balansert dine på en krakk Leikis?
    Har ikke prøvd, får trimmet balansen når jeg klatrer ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En i overkant hissig aketur sikret at man ikke kommer seg ned kjellertrappa uten hjelp på en dag eller to..
    Men stueoppsettet fungerer svært så godt så noe stort tap er det ikke :)

IMG_0316.JPG

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hjemme med sykt barn og tenkte oss en tur nede kjelleren. Plutselig kom det ett lynkjapt blink og der var Xbox One kaputt, Mac mini starter opp, men får ikke kontakt med den via nettverket og fra tidligere har jeg en psu til Rega spilleren som er kaputt. Begynner å bli dyrt å ha eget rom i kjelleren..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Æsj, kjipe greier. Du får ta deg en tur nedover, så skal muntre deg opp :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når uhellet først er ute så kommer det sjelden alene. Og siden alle gode ting er tre, da er vel alle onde ting tre også? Da skal det isåfall snu nå, for du har hatt tre strikes på kort tid. :rolleyes:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Æsj, kjipe greier. Du får ta deg en tur nedover, så skal muntre deg opp :)
    Vi er ikke langt utpå vårparten før jeg stikker nesen sørover tenker jeg, og da stikker jeg innom for å se hva som har skjedd siden sist :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Når uhellet først er ute så kommer det sjelden alene. Og siden alle gode ting er tre, da er vel alle onde ting tre også? Da skal det isåfall snu nå, for du har hatt tre strikes på kort tid. :rolleyes:
    Det er bra sant! Fikk opp mac minien igjen etter litt omsorg, men xboxen virker å være helt kaputt. Verst for eldste arvingen som jeg har lovd å se Alladin i lengre tid nå ;D Faktisk så er det 4 ting hvis du regner med jobbmobilen min som begynte å lade på 6% og etter 4 timer var den ned på 2 med lader tilkoblet. Men det får være arbeidsgiver sin utfordring ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Dette er virkelig en sykdom man ikke blir kvitt! Dynaudio er ett merke jeg har hatt på ønskelista i flere år, men etter å ha levd med de en stund så savner jeg litt mer sprut i toppen på de. Fantastisk mellomtone, knall kontroll i bassen, men diskanten blir litt for tam for min del.

Elektronikken står fjellstøtt og der kjenner jeg ikke noe behov for å bytte ut noe som helst, men når det begynner å "murre" i bakhodet så tilsier all erfaring at Dynaudio lever på lånt tid her hjemme. Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at noe av "murringen" er vel ren og skjær nysgjerrighet til å prøve noe nytt, men samtidig så ser jeg ikke vitsen med å ha noe jeg ikke er fornøyd med(Blir man noen gang fornøyd?)

Akkurat nå frister Klipsch RP-280 evnt RF-7 mest, men kjenner jeg selv så ender jeg opp med Magnepan eller ML ;D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå høres du rimelig schizo ut pahf.. Tenker da på så ulike høyttalere du tenker på.. ;). RF7 kontra ML feks..

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, Har en tendens til å velge meg ut ett konkret mål for å ende opp med noe helt annet. Som du vet har jeg vært ute etter en liten bil ett par ganger nå og endt opp med en Forrester og den sagnomsuste Peugeot 607`n ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det skal du absolutt ikke se bort ifra ;D

Hadde vært morro å prøve seg med selvbygg engang, men det får bli litt senere.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Verre enn ei kjerring på salg du... Men kjenner meg godt igjen.. :cool:
    Kanskje det er derfor vi har fått et tilsig av kvinner i det siste? De har funnet ut at hififreaks er som kjerringer på salg. ;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Kjøp Magnepan så er du ferdig å jakte på en stund ;)

Evt gjør som meg med Magnepan i ett rom og fulltoner i et annet. Da får du det beste fra 2 verdener. Hehe

Får et sett med ferdigbygde Lowther konstruksjoner i dag og en liten 2W forsterker som skal stå i den nye kjellerstuen.
    Legger ut et bilde på Insta hvis jeg rekker det i kveld.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

Verre enn ei kjerring på salg du... Men kjenner meg godt igjen.. :cool:
    Hehehe, det er en sjeldent god beskrivelse på meg ja ;D)

SVSInderøy skrev:
    F7 , Palladium å Lascala. Fale my arti på Finn.

En nå sånn som JBL ? alla de kino høytaleran

Finn har mye spennende så passer på å følge med, JBL står ikke så veldig høyt på listen min når det gjelder nysgjerrighet :)

baluba skrev:
    Kanskje det er derfor vi har fått et tilsig av kvinner i det siste? De har funnet ut at hififreaks er som kjerringer på salg. ;)

Tro meg, jeg er betraktelig verre enn frøkna når det gjelder shopping....

Griffenfeldt skrev:
    Kjøp Magnepan så er du ferdig å jakte på en stund ;)

Evt gjør som meg med Magnepan i ett rom og fulltoner i et annet. Da får du det beste fra 2 verdener. Hehe

Får et sett med ferdigbygde Lowther konstruksjoner i dag og en liten 2W forsterker som skal stå i den nye kjellerstuen.
    Legger ut et bilde på Insta hvis jeg rekker det i kveld.

Har to oppsett pr idag, og det hadde ikke vært meg i mot med Magnepan i kjelleren og noen søte RF-52/P250F oppe i stua.

Gleder meg på bildene, skal ikke kimse av en god Lowther konstruksjon :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ofre Rolls Royce`n fer Audiofil bassilen no ? hehe
    Hehehe, neida kun at det er direkte unødvendig å kjøre en gigantisk bil kun frem og tilbake fra jobb. Skal byttes i noe svært lite, ekstremt lite faktisk som fks en Citroen C1 som jeg skal se på i morgen.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er nesten, nei faktisk så er det pinelig å innrømme at jeg fant grunnen til den litt manglende diskanten.

Tidal sto på "Standard" lydkvalitet etter siste oppgradering av en eller annen grunn, så når jeg fikk satt den på "Hifi/Master" igjen så løste det meste av utfordringer seg.

Nok engang er lykken gjenopprettet nede i kjelleren.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er nesten, nei faktisk så er det pinelig å innrømme at jeg fant grunnen til den litt manglende diskanten.

Tidal sto på "Standard" lydkvalitet etter siste oppgradering av en eller annen grunn, så når jeg fikk satt den på "Hifi/Master" igjen så løste det meste av utfordringer seg.

Nok engang er lykken gjenopprettet nede i kjelleren.
    Akkurat det kunne jo ikke du vite. Noen ganger er det slik at hørselen ikke er på topp selv om vi tror det, og alt låter litt bæsj. Eller så kan det være en innstilling som er feil. Et problem blir det først når du ikke hører forskjell på lossy og lossless lenger, noe du helt åpenbart fortsatt gjør. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

C1 har jeg eid en gang. Morsom bil i den forstand at den er særdeles retningsstabil. Det kan ikke sies om alle småbiler.
    Bildet tok jeg når jeg solgt den i fjor. 2011 model.
    Den var helt feilfri i de årene jeg eide den.
    Ja det er en skikkelig morro bil, større enn man skulle tro, og forsåvidt grei nok motor til den bruken den skal.
    En bil jeg tror jeg kan ha lenge som reservebil :)

Har du noen formening om hvilket forbruk du hadde på den?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.844
    Sted
    oslo
    Har du sjekket ut mazda 2?
    Hadde vel rykte på seg for å være klassens mest kjøreglade.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har du sjekket ut mazda 2?
    Hadde vel rykte på seg for å være klassens mest kjøreglade.
    Mazda var aldri i tankene mine, ikke noe bevisst, men falt liten utenfor. Var enten Polo eller C1 som var aktuell for min del. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Per:
    jeg tror faktisk den gikk på rundt 0,5-0,6 l pr mil.
    Sikkert sammenfallende med hva selgerne av de 3 jeg prøvde sa, rundt 0.5 på blandet og lavere på langkjøring. Hos meg har den som oppgave å få meg til og fra jobb 28km t/r hver dag og det har den klart å fått til svært så godt. Dvs akkurat nå er jeg pga uheldige hendelser midlertidig fotgjenger en liten periode så tog er det foretrukne fremkomstmiddelet.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bilder må vente litt på seg, er ikke så mye mer lys hos meg enn hos deg ;D

Ikke minst så har mac minien tatt kvelden så litt improvisasjon har måttet til, men sånn rent umiddelbart så låter det slett ikke verst.
    Etter litt nivåjustering mellom fronter og subber så kom bassen seg betraktelig.
    Mektig lyd og god dybde i lydbildet. Litt overkill med 2x500w på Forte kanskje, men det er verdt og se mer på.
    Kanskje mest imponert over hvor pene de ble med litt lakk, har allerede fått tilbud om salg.

Ikke minst gikk Dynaudio umiddelbart til en kompis som ville bytte i ett par Mantra 60 så da får jeg prøvd de hjemme også. Hva jeg sitter igjen med til slutt er uvisst, men morro er det uansett.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja de var morrsome de Klipschene :) Og jeg også liker fargen, tenk deg denne me mange lag klarlakk da. D bli lækkert d :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Oi, der ga du meg en ide`, mulig jeg må se nærmere på den hvis jeg blir å beholde de :) Merker at de blir litt rotete på svært høyt volum, men det er sjeldent jeg spiller så høyt så noe stort problem kan det knapt kalles.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Oi, der ga du meg en ide`, mulig jeg må se nærmere på den hvis jeg blir å beholde de :) Merker at de blir litt rotete på svært høyt volum, men det er sjeldent jeg spiller så høyt så noe stort problem kan det knapt kalles.
    Er det ikke rommet som roter på høyt volum da, eller har du grei kontroll på det ? Tenkte jeg skulle sende med en pakke rockfontakplater men det ble litt fullt i bilen :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn