Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Lavere enn normalen ja, Heresy er vanligvis vinklet, Forte har fått gummiputer med litt vinkling, men i normal tilstand så har de ikke unormalt lavt lydbilde.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke noe jeg tenkte på når jeg hadde Fort, de er vel ikke mer enn en 10 centimeter under normalen, ser kanskje lavere ut ved siden av RF som muligens er litt høyere enn de fleste.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fikk en Consonance Cyber 222 preamp inn dørene her nettopp, og den har en konstant støy uavhengig hvilken kilde som står på eller hvordan jeg kobler den til strømmen. Kan det være tegn på dårlige rør eller er det andre ting jeg oversett? Støyen følger ikke volumet på forsterkeren, men er helt konstant uavhengig av alt.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.247
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Fikk en Consonance Cyber 222 preamp inn dørene her nettopp, og den har en konstant støy uavhengig hvilken kilde som står på eller hvordan jeg kobler den til strømmen. Kan det være tegn på dårlige rør eller er det andre ting jeg oversett? Støyen følger ikke volumet på forsterkeren, men er helt konstant uavhengig av alt.
    Må være noe som går, har pipe suse lyd jeg også. Ganske høyfrekvent. Veldig irriterende å spille lavt. Så inntilvidere spiller jeg litt høyere :cool:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe. Godt poeng. Er en helt jevn dur som er der uavhengig av hva jeg gjør og hva som er tilkoblet.. Skal jeg prøve andre rør. Strømpadde eller noen andre tips?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.247
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Strøm kabel med eller uten jording kan prøves og likeså det som er koblet til kan prøves med og uten jordet kabel.

Og rør selvsakt, slitne rør blir bare rør :p

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt slike problemer selv også, var av samme grunn den ene pre amper min ikke har permanent oppholdstillatelse i anlegget.. Er utrolig irriterende, spesielt når man begynner å fokusere på det.
    Dere har vel allerede vært innom de mulige løsningene jeg kan tenke meg, muligens sjekke om trafo sitter godt fast, kan dure litt vist ikke.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Merkelige greier...

I går var det nada støy her nede i kjelleren, og i dag er ting tilbake igjen. Ingenting er forandret såvidt jeg ser. Slo til og med på preamp-effekt i rett rekkefølge også, men like fordømt støy.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, kan ikke skjønne hvor feilen ligger nå. I går kveld før jeg slo av var ting sågodt som tyst, men nå er vi tilbake til start, og ting er helt urørt. Eneste var vel at jeg ryddet gulvet for skjøteledninger osv.

EDIT: Eneste ting er at det virker som om likeretter røret gløder sterkere i kveld enn i går, men det vil ikke utløse en slik støy?

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Har preampen balanserte utganger og bruker du disse? Har sett noen bilder der kun et sett utganger er balanserte plugger, mens resten er balansert.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ingen balanserte utganger fra preamp nei, effekt har både balansert og ubalansert inngang, men ingen forskjell i så måte ved bytte.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    For å oppsummere hva jeg prøvd :

- Byttet signalrør
    - Snudd hver eneste stikkontakt
    - Tatt ut hver enkelt komponent, er kun fra preamp det støyer
    - Prøvd ulike effektforsterkere
    - Skiftet kilde
    - Testet med og uten dimmer

Har ikke mulighet til å få inn ujordet stikk i veggkontaktene(?)
    Har ett par Supra LoRad kabler, kan jeg demontere disse og fjerne jordingen i enten plugg eller stikk?

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Kunne vært greit å teste uten jord på preampen ja, usikker på hvordan det kan løses på en sikker måte..... E d samme støyen i høyttaleran med og uten kilde tilkobla?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Støyen er konstant uavhengig hva jeg gjør. Lyden endrer seg aldri, men er der som ett vanvittig irritasjonsmoment.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Da ligg støyen i preampen vil æ tru, finnes d nå røreksperta i området? Vet "Anekdoten" her på Sentralen driver m rør og bor på Verdaln :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Støyen ligger nok i preamp, er ekstern strømforsyning på den, men har ikke gitt noen resultat og flytte den eller. Eneste som ikke er prøvd er å bytte likeretter rør.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Da ville jeg kontaktet en "rørmann" i nærheten :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må nok det, hvis ikke ryker den ut like fort som den kom inn. Vanvittig signalnivå på den så jeg har ett par knepp på volumknappen så er jeg på normalt volum. Kanskje dempeledd er en annen løsning.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Det høres ut som gainet er ALTfor høyt ja, det kan vel også være en årsak til at støyen er såpass kraftig?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Burde prøve å få dempet gain da. Hvor får man skaffet slike ting?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Stereolab.no har rothwell dempeplugger, tror det står litt om temaet på sentralen.
    Har ellers en Hayto du kan få låne, støyet litt hos meg men var stille hos konstruktøren. 106 db horn er nesten som å be om trøbbel...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Må nok det, hvis ikke ryker den ut like fort som den kom inn. Vanvittig signalnivå på den så jeg har ett par knepp på volumknappen så er jeg på normalt volum. Kanskje dempeledd er en annen løsning.
    Mye gain hjelper vel ikke akkurat på brum, det heller.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Stereolab.no har rothwell dempeplugger, tror det står litt om temaet på sentralen.
    Har ellers en Hayto du kan få låne, støyet litt hos meg men var stille hos konstruktøren. 106 db horn er nesten som å be om trøbbel...
    Skal prøve å få bestilt ett slikt sett med dempeplugger, men vil gjerne prøve den Hayto ampen uansett :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Dempeplugger var en real højdare, litt støy igjen enda, men ikke mer enn jeg hadde med Clones preampen.

Skal ikke kimse av bassfundamentet til Consonance... :D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk på vinyl, men fortsatt i overkant høyt signal ut via usb inn til dacen. Er det noen mulighet for å dempe nivå på usb utenom volumkontrollen på Tidal, den har lite funksjon på volum.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Mac Mini, hoved volumkontrollen er låst via usb der, men for alt det jeg vet så kan det være gain fra dac(?) som er problemet, aldri hatt gain problemer før utrolig nok.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skulle i utgangspunktet ta det litt rolig fremover, men ting baller gjerne på seg. Consonance forforsterkeren har fått ett par dempeledd og kvittet seg med mesteparten av støyen, og Arcam dacen fikk reisepass mens en Rega dac tok over.

Har fått lite timer sammen med oppsettet slik det står nå, men det er liten tvil om at det spiller musikk på en måte som absolutt fenger meg. Fortene er absolutt ett par høyttalere jeg ønsker å bli enda bedre kjent med, kanskje jeg kan se på delefilter oppgraderinger og slikt etterhvert, men akkurat nå begynner brikkene nok engang å falle på plass. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du er hjertelig velkommen, Kenneth var en snartur innom i går for å hente bafflene. Det var faktisk første gang jeg hørte Regaen i drift, bare stått påslått siden den kom på mandag.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nesten synd å si, men Clones gjorde svært lite galt, annet enn at jeg hadde hatt den ett år og var sugen på å prøve noe nytt ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva skal du ha eller fått deg ? Ikke lest hele over her ? Nye ting er alltid fint, men ofte så er oppgraderingen mer sideveis enn oppover.. :). Det vet jeg mye om. Trenger et par små REL subber du :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn