Jeg får klart mest lyd på 40 Ohm. Xl 55 ser jo ganske lik ut ? Jeg kjøpte en omformer 230/110 volt , den durer unormalt mye og skal returnere den i morgen. Kan ikke skjønne at den kan være problemet utenom irriterende during. Mulig det er noe galt med denFant et dataark på XL-MC3 og biter meg merke i 40 Ohms generatorimpedans og at lastimpedansen må være minst 40 Ohm. tepupen må stå på 100 Ohm last.
Vis vedlegget 991254
Skulle akkurat til å skrive det samme. Ser mistenkelig ut som en SUT selv om jeg er for lat til å googleKan det være en MC step-up du har fått tak i, og som skal kobles i et MM-trinn?
Jeg stusset på det samme - det står nemlig Head amplifier på typebetegnelsen , og det er vel en step-up.Kan det være en MC step-up du har fått tak i, og som skal kobles i et MM-trinn?
Googlet jeg også. En headamp, ja. Pussig at TS skriver at den låter så bra med mindre han har en RIAA et annet sted i kjeden sin.Jeg har googlet. Den du har fått tak i skal kobles i en MM-riaa.
Sony MC HA-55 forsterker bare fra MC- til MM-nivå.
Jeg har googlet. Den du har fått tak i skal kobles i en MM-riaa.
Sony MC HA-55 forsterker bare fra MC- til MM-nivå.
Du kan sette den i bypass og da fungerer den med mm.Googlet jeg også. En headamp, ja. Pussig at TS skriver at den låter så bra med mindre han har en RIAA et annet sted i kjeden sin.
Mvh
Ok, men er det en headamp (en aktiv SUT), eller er det en RIAA? Hvor har du RIAA- Eq?Du kan sette den i bypass og da fungerer den med mm.
Ok, men er det en headamp (en aktiv SUT), eller er det en RIAA?
Mvh
Det fordi signalet fra MM da går rett igjennom og videre til MM Riia. Denne forsterker et MC signal opp til MM nivå - og du trenger som flere nevner en MM Riaa.Du kan sette den i bypass og da fungerer den med mm.
Har du MM-riaa som du kan koble Sonyen til?Jeg er helt noob når det kommer til vinyl så jeg takker dere alle for de rådene dere kommer med. Må få fatt i en rca kabel til imorgen så går dette sikkert i orden
Hvor da?Skinnes har i alle fall en i signaturen.
Det er da en kabelstump og ikke noe RIAA?Wireworld Oasis 7.
Siden du spør...... og etterpå viser bilde av en TC-750, er det vel bare å si:hvor viktig er mm trinnet egentlig ?
Det var det billigste jeg fant men har en sony mm eq 2 på vei i posten, den er sikkert bedre ? DenSiden du spør...... og etterpå viser bilde av en TC-750, er det vel bare å si:
Det kan bli veldig mye bedre
Billigste prisen på denne btw er i Danmark nå 279,- kr.
Det finnes nok mye bedre mm-RIAAer, ja. Nå har jo trådstarter allerede en Mc-stepup. Ha trenger da ikke å peile seg inn på en Mc-RIAA. En bedre mm-RIAA er jo et billigere alternativ. Et annet alternativ er å selge stepupen igjen, og satse på noe slikt:Siden du spør...... og etterpå viser bilde av en TC-750, er det vel bare å si:
Det kan bli veldig mye bedre
Billigste prisen på denne btw er i Danmark nå 279,- kr.
Jeg har blitt litt sony fan boy så må bli å finne en bedre mm.Det finnes nok mye bedre mm-RIAAer, ja. Nå har jo trådstarter allerede en Mc-stepup. Ha trenger da ikke å peile seg inn på en Mc-RIAA. En bedre mm-RIAA er jo et billigere alternativ. Et annet alternativ er å selge stepupen igjen, og satse på noe slikt:
Vis vedlegget 991308
Mvh
Da er det bare å se/høre, hvordan det spiller.Det var det billigste jeg fant men har en sony mm eq 2 på vei i posten, den er sikkert bedre ? Den Vis vedlegget 991307 har batteri drift , finner lite informasjon om den.
Du sier noe der , får se hva den duger til når den kommer , tar tid når det kommer fra Japan . Har tittet litt på hagermann cornettDa er det bare å se/høre, hvordan det spiller.
Det er bare ørene dine, som bestemmer, om dette er "godt nokk".
Som TKR også skriver, er det mye derute.
Mange av de "ikke så dyre" riaa, som klarer både MM og MC, får ikke alltid skryt for MC-delen.
Så kanskje nøyes med din Sony stepup, og så investere i en bra kvalitet MM-riaa??
Bare du, som kan avgjøre