Jeg synes egentlig ikke det, i den forstand at det må være lov for medlemmene av forumet å si fra dersom de ikke liker formen eller innholdet i ett eller flere innlegg. Også det bør imidlertid gjøres på en noenlunde saklig måte. Den omstendighet at de to er danske, er etter min mening en avsporing. Her er alle velkomne til å delta, uansett nasjonalitet, bare de oppfører seg som "folk".Fanken heller folkens, nå er det vel på tide å stramme egne tøyler litt?
La gå at våre danske venner kan fremstå som vel provoserende og kontroversielle innimellom. Men hvem her inne kan slå seg for brystet og si seg fri for at man aldri har sittet i samme båt?
Det finnes jo folk her oppe i steinrøysa som i alle fall tidvis, får d'herrer til å fremstå som mer eller mindre verbalt anorektiske i forhold hva som fremsettes av meninger og påstander.
Jeg synes i alle fall at vi bør tåle såpass?
Øh har jeg gjort noget provokerende her ?Jeg synes egentlig ikke det, i den forstand at det må være lov for medlemmene av forumet å si fra dersom de ikke liker formen eller innholdet i ett eller flere innlegg. Også det bør imidlertid gjøres på en noenlunde saklig måte. Den omstendighet at de to er danske, er etter min mening en avsporing. Her er alle velkomne til å delta, uansett nasjonalitet, bare de oppfører seg som "folk".Fanken heller folkens, nå er det vel på tide å stramme egne tøyler litt?
La gå at våre danske venner kan fremstå som vel provoserende og kontroversielle innimellom. Men hvem her inne kan slå seg for brystet og si seg fri for at man aldri har sittet i samme båt?
Det finnes jo folk her oppe i steinrøysa som i alle fall tidvis, får d'herrer til å fremstå som mer eller mindre verbalt anorektiske i forhold hva som fremsettes av meninger og påstander.
Jeg synes i alle fall at vi bør tåle såpass?
Ja med oprindelig basreflex og han gav kr. 1100 for dem. Har ellers købt hifi for flere hundrede tusinde gennem årene.ENDA en danske?? Kult! Keep 'em coming!
Edit: Det er ikke Trapez - det er Response
Uten at jeg gidder å rote frem noen eksempler, bør det vel på bakgrunn av de reaksjonene man vitterlig kan registrere hist og pist, forståes slik at det finnes en og annen situasjon hvor man kan føle seg provosert? Inklusive meg selv, uten å utdype dette noe mer, her og nå.Øh har jeg gjort noget provokerende her ?
He he, hvem??? Jeg!??Øh har jeg gjort noget provokerende her ?
Er det ikke dig der har nogle ombyggede F3 trapez?synes vinterand oppviser en utrolig arroganse i å kategorisk dømme BR som prinsipp nord og ned
det er som med alt annet; gjort riktig virker det bra
dessuten, hva er feil med å bruke hifi som kilde til å stimulere sansene etter en subjektiv smak? hvordan replikere en virkelighet vi ikke nødvendigvis vet noe om uten selv ha vært tilstede
implisitt virker det som om vinterand mere enn insinuerer at nettopp han har funnet løsningen på realistisk reprodusert piano over et hifi anlegg
tør jeg spørre hvordan og med hva?
mvh
Leif
Jeg ved ikke om jeg har citeret forkert? Det var meningen jeg ville spørge vinterand, om det ikke var ham der havde lavet nogle ombyggede F3 trapez, som han synes er nogle af de bedste højttalere nogensinde.Er det ikke dig der har nogle ombyggede F3 trapez?synes vinterand oppviser en utrolig arroganse i å kategorisk dømme BR som prinsipp nord og ned
dessuten, hva er feil med å bruke hifi som kilde til å stimulere sansene etter en subjektiv smak? hvordan replikere en virkelighet vi ikke nødvendigvis vet noe om uten selv ha vært tilstede
implisitt virker det som om vinterand mere enn insinuerer at nettopp han har funnet løsningen på realistisk reprodusert piano over et hifi anlegg
mvh
Leif
?
Joda det gik netop et forbi utenfor. Søren Bertam går for at have " rullebas " på sit system. Tror det er samme kategori.Jeg tror dansker generelt er eksperter på dette emnet. Jeg har i alle fall aldri opplevd et eneste vandrende piano i Danmark.
Vinterand synes IKKE de er verdens bedste højttalere nogensinde. Det var dog en mærkelig facon ! Hans resulterende lyd har dog rigtigt mange kvaliteter som man ikke hører normalt.Jeg ved ikke om jeg har citeret forkert? Det var meningen jeg ville spørge vinterand, om det ikke var ham der havde lavet nogle ombyggede F3 trapez, som han synes er nogle af de bedste højttalere nogensinde.Er det ikke dig der har nogle ombyggede F3 trapez?synes vinterand oppviser en utrolig arroganse i å kategorisk dømme BR som prinsipp nord og ned
mvh
Leif
?
Ren lyd uden fnidder, hårdhed og ukontrolleret bas. Han har helt usædvanligt med rum og perspektiv. Må skyldes hans hulelignende dæmpning af lokalet samt hans usædvanlige gode elektronik med totalt overkill hvad angår kondensatorer. Desuden er han en god lytter og fintrimmer hele tiden med hensyn til valg af komponenter. Porten er erstattet af akustisk ventil og der er WC papir foran diskanten ( tager lidt hårdhed fra denne) . Hvad han mangler er efter nogens mening noget mere dynamik men andre mener det er ok.som hva da?
mvh
Leif