L
Laban MK2
Gjest
Ble en project sak håper den gjør jobben greit uten noe tull
Mvh
Mvh
Kjøpte en slik ny da den kom, men fant den ikke igjen etter flytting senere. Så kjøpte jeg en av en eller annen her på HFS, den var selvsagt DOA men lykken står som kjent den tykke bi og her om dagen fant jeg min egen eneiers mint cond. vekt i god behold! Ganske riktig, ingen over, ingen ved siden.
Var nok ikke klar over at det finnes flere versioner av Pro-ject sin vekt , den er merket (Measure it Precision digital scale 2) den jeg har fått i hende .Den gjør jobben som fler av de andre forslagene. Håper at du fanget opp rådet mitt om å bestille den siste versjonen med antimagnetisk måleplate - just in case.
Dette vil ikke minst avhenge av hvordan stiftetrykket settes, statisk eller dynamisk. På en fjærbelastet Dynavector med kort "underarm" er dette helt klart målbart.Ble nysgjerrig på dette nå. For å "kødde" det til helt la jeg en CD plate på talerken (med matte) og vekten opp den. VTA er da helt på bærtur. Måler + 0.04 gram mere med CDen under kontra uten (2.34g mot 2.30g). Kan bare ikke forstå at det skal være mulig å få til en avik på 20% pga de extra 2-3mm Dealextreme vekten gir. Mener at billig vekten har en toleranse nøyaktighet på 0.01g, så noe avvik kan også ligge der.
Målte som vanligt med min på platemåtten, 2,01 gram, tok da bort matten og målte igjen, 2,04 gram.
Om det er denne du har kjøpt Nordheim, så har du kjøpt en vekt av god kvalitet uavhengig av om det er siste versjon eller ei. Produsenten leverer til flere"brands"/forhandlere som kan få preget sin egen logo på vekten slik Pro-Ject har fått gjort.
Hvorvidt denne Pro-Ject'en er av siste versjon har jeg ingen viten om, annet enn at jeg vet om én dedikert norsk forhandler som nylig fikk inn nytt parti av forbedret versjon til kr. 690,-.
Hvilken modell av Dino-lite USB-mikroskop bruker dere? Forstørring?PS! Til info så har Oslo Vinylklubb påbegynt noen spede forsøk på å komme med noen velmenende råd og anbefalinger: Annet / Tilbehør - www.oslovinylklubb.net. Disse er på ingen måte utfyllende eller eksakt fasit, men en begynnelse på "å dele" blant annet noen erfaringer innenfor vinylrelatert tematikk.
Vi har ikke Dino-lite, men en tilsvarende "kloning" som er avbildet under.Hvilken modell av Dino-lite USB-mikroskop bruker dere? Forstørring?PS! Til info så har Oslo Vinylklubb påbegynt noen spede forsøk på å komme med noen velmenende råd og anbefalinger: Annet / Tilbehør - www.oslovinylklubb.net. Disse er på ingen måte utfyllende eller eksakt fasit, men en begynnelse på "å dele" blant annet noen erfaringer innenfor vinylrelatert tematikk.
Jeg har nå fått denne i hus, og har fått testet den. Vekta er på desimalen likt med Pro-Ject sin, så foreløpig fungerer den. Hvor lenge den varer, ja det gjenstår å se.Jeg bestilte denne på Ebay her om dagen. Den kosta i underkant av 200 kr. Jeg vet ikke hvor god den er, men kanskje andre vet noe? Digital Turntable Quality Stylus Force Tracking Pressure Gauge Free Post UK | eBay
Finner ikke vekta på dx.com. Har du en link?Ta en titt på dealxtreme.com Der får du samme digitale vekt som velrenomerte hifipushere selger for kr 890,- for under 100 lappen, dog uten fancy logo.
Vis vedlegget 237991
Digital Precision Scale with Leather Case (5g Max / 0.01g Resolution) - Free Shipping - DealExtremeFinner ikke vekta på dx.com. Har du en link?Ta en titt på dealxtreme.com Der får du samme digitale vekt som velrenomerte hifipushere selger for kr 890,- for under 100 lappen, dog uten fancy logo.
Vis vedlegget 237991
Er det ikke et lodd for kontroll av vekta med i pakken? Normalt er det innstillingene på loddet på armen en ikke kan stole på.Kan man stole på billigvekter? Kjøpte en til hundrelappen på nettet og fikk resultat som var
ganske langt unna vektreguleringen på tonearmen.
Stillte vekten på ca. 1.4 gram og den digitale vekten viste 1.72 gr.
(Skal ha 1.5 gr på min ortofon OM10)
Hvilken skal man stole på?
Vurderer også og oppgradere til Ortofon OM20.
Er det verdt pengene, eller bør mn gå for andre løsninger?
Har en Thorens TD 190 spiller.
Kjøpes seperatEr det ikke et lodd for kontroll av vekta med i pakken? Normalt er det innstillingene på loddet på armen en ikke kan stole på.Kan man stole på billigvekter? Kjøpte en til hundrelappen på nettet og fikk resultat som var
ganske langt unna vektreguleringen på tonearmen.
Stillte vekten på ca. 1.4 gram og den digitale vekten viste 1.72 gr.
(Skal ha 1.5 gr på min ortofon OM10)
Hvilken skal man stole på?
Vurderer også og oppgradere til Ortofon OM20.
Er det verdt pengene, eller bør mn gå for andre løsninger?
Har en Thorens TD 190 spiller.