pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Uansett kan vel ingen beskylde Hr. Zidane for ikke å bruke hodet :eek: ???

Mvh. Hr. RS

B

bamsemann

Gjest
       Uansett kan vel ingen beskylde Hr. Zidane for ikke å bruke hodet :eek: ???

Mvh.  Hr. RS
    Ja, og alt det snakket om at Zidane mista hodet! Bare tull, jeg har sett han med hodet på plass etterpå jeg..

bamsemann.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja, og alt det snakket om at Zidane mista hodet! Bare tull, jeg har sett han med hodet på plass etterpå jeg..

bamsemann.. :)
    Man kan vel heller si at han brukte hodet..?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Re: Minnet om Zidane

Zidane vil bli husket som en tidvis meget god spiller som dessverre stadig ble utvist pga slag, spark og skalling mot andre spillere, ofte uten at det var i kamp om ballen, og som til alt overmål dummet seg totalt ut i sin siste kamp ved å skalle ned en motspiller.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Re: Fotball-pjatt

Materazzi....

Horne explained: "Materazzi got booked 12 times and sent off three times during his season at Everton so it all turned out a bit chaotic for him and everyone else.

"The two things I remember about Marco are that he was a very good player - and an absolute lunatic!"
    reprise.

dette var en/1/ EN sesong.

:eek:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Zidane vil bli husket som en tidvis meget god spiller som dessverre stadig ble utvist pga slag, spark og skalling mot andre spillere, ofte uten at det var i kamp om ballen, og som til alt overmål dummet seg totalt ut i sin siste kamp ved å skalle ned en motspiller.

zidane vil bli husket som en av de største spillerne i historien, rett under pele og maradona, og på linje med cruyff og beckenbauer.

nedskalling skaper et hysteri blant kortsynte mennesker nå, men i lengden vil det ikke bety noen ting, kanskje til og med være en positiv faktor for at myten om zidane skal vokse seg større og større med årene.

slike fatale øyeblikk viser en komplekst menneskelig side ved et individ, og vekker i bunn og grunn sympati og affeksjon. se på maradona. han var villere enn zidane, både på og utenfor banen (stemplingen av en brasilianer i 1982 er allerede nevnt). men jo flere dopingdommer han fikk og flere journalister han skjøt, dess mer trykket argentinerne og fotballfans over verden forøvrig han til seg og løftet ham opp til gude-status.

jeg vil gå så langt som å påstå at den fatale nedskallingen av materazzi (som regnes som den styggeste spilleren i si generasjon) kommer til å vise seg å være et briljant karriere-"move" for zz.  

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

zidane vil bli husket som en av de største spillerne i historien, rett under pele og maradona, og på linje med cruyff og beckenbauer.

nedskalling skaper et hysteri blant kortsynte mennesker nå, men i lengden vil det ikke bety noen ting, kanskje til og med være en positiv faktor for at myten om zidane skal vokse seg større og større med årene.

slike fatale øyeblikk viser en komplekst menneskelig side ved et individ, og vekker i bunn og grunn sympati og affeksjon. se på maradona. han var villere enn zidane, både på og utenfor banen (stemplingen av en brasilianer i 1982 er allerede nevnt). men jo flere dopingdommer han fikk og flere journalister han skjøt, dess mer trykket argentinerne og fotballfans over verden forøvrig han til seg og løftet ham opp til gude-status.

jeg vil gå så langt som å påstå at den fatale nedskallingen av materazzi (som regnes som den styggeste spilleren i si generasjon) kommer til å vise seg å være et briljant karriere-"move" for zz.

Zidane har tydeligvis allerede en sterk tilhengerskare. Minner meg om noe jeg har lest et annet sted.

PS Gi beskjed hvis du har planer om å la han gå på vannet.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Zidane har tydeligvis allerede en sterk tilhengerskare.  Minner meg om noe jeg har lest et annet sted.  

PS   Gi beskjed hvis du har planer om å la han gå på vannet.
    jeg har aldri vært noen stor fan av zidane. synes han er mer show-off enn effektiv.

derimot forstår jeg meg endel på media og hvordan ikoner og myter skapes.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Huff huff huff.
    Nå står det å lese i avisene at Zidane har sagt at moderen til dommeren er ei hore.
    Han burde fått seg en skalle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Huff huff huff.
    Nå står det å lese i avisene at Zidane har sagt at moderen til dommeren er ei hore.
    Han burde fått seg en skalle.
    Uten at jeg skal bruke mye tid og energi på å mene noe om fotball og sånn...

Zidane kalte dommeren en "son of a bitch". 'Bitch' betyr for de som ikke kan engelsk 'tispe', ikke 'hore'. Journalister burde på grunn av sitt yrke og sitt viktigste verktøy språket respektere det såpass at de leverer en noenlunde grei oversettelse, eller lar være.

'Tispe' er en 'hunnhund', og om dette er en alvorlig fornærmelse når det kommer fra en muslim- ja, se det er et godt spørsmål.

Det er vel mer naturlig å se 'son of a bitch' som et uttrykk som så ofte brukes i betydningen 'drittsekk', at det neppe er naturlig å forstå det bokstavelig. (Forøvrig mener man vanligvis ikke 'drittsekk' bokstavelig heller.)

Drit nå i rett og galt, gutter. Skallen hadde kvaliteter ut over det.

;)

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Uten at jeg skal bruke mye tid og energi på å mene noe om fotball og sånn...

Zidane kalte dommeren en "son of a bitch". 'Bitch' betyr for de som ikke kan engelsk 'tispe', ikke 'hore'. Journalister burde på grunn av sitt yrke og sitt viktigste verktøy språket respektere det såpass at de leverer en noenlunde grei oversettelse, eller lar være.

'Tispe' er en 'hunnhund', og om dette er en alvorlig fornærmelse når det kommer fra en muslim- ja, se det er et godt spørsmål.

Det er vel mer naturlig å se 'son of a bitch' som et uttrykk som så ofte brukes i betydningen 'drittsekk', at det neppe er naturlig å forstå det bokstavelig. (Forøvrig mener man vanligvis ikke 'drittsekk' bokstavelig heller.)

Drit nå i rett og galt, gutter. Skallen hadde kvaliteter ut over det.

;)
    Teiteste bortforklaringen jeg har hørt på lenge. Zidane fikk 2 røde kort på 6 spilte kamper i VM. Unormalt mange røde kort gjennom hele karrieren. Ingen tvil: Grisespiller!

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Næmmen BB, da.

Jeg bortforklarer ingen ting, jeg unnskylder ham heller ikke.

Jeg bare påpeker dårlig oversettelse, og berømmer kvaliteten på selve skallen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn