pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

OldBoy

Gjest
    Re: Fotball-VM 2006, snipp snapp ....

Er enig i  at de har vært meget gode til tider til tross for meget dyktige motstandere, men ikke en VM mester verdig!
    De vant hele greia, gjorde de ikke. Det var det faktisk ingen andre lag som klarte, og de prøvde sikkert minst like hardt som Italia. Mer verdig kan det ikke bli i mine øyne.

Vedlegg

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Dette er bare tull. Jeg liker heller ikke Italia, men jammen har de scort flere mål enn motstanderene sine. Og pr dags dato er det det eneste kriteriet man har i fotball for å finne ut hvem som er best. At de ikke alltid er like morsomme å se på får så være, men det er ingen tvil om at de har vært best, for den definisjonen av ordet som gjelder her. Og ikke glem at forsvarsspill er en del av sporten også. De slapp kun inn et eneste mål fra en mostander. Det var vel bare Sveits som var bedre der, om jeg ikke tar feil.
    Joda, Italia satt jo til sist alene på toppen i dette VM så da var de vel best da vel? Eller? Vel jeg tror vi har forskjellig oppfattelse av hva som er en VM-vinner verdig, nemlig rent spill og spennende angrepsorientert fotball med kreative vrier. Det er det som er et av hovedproblemene i fotballen i dag, lagene er rett og slett ikke interressert i å gi noe tilbake til publikum i form av litt underholdning på banen. Dette er svært synd og en noe naiv tankegang da publikum og fans faktisk er med på å livnære denne sporten og Deres overbetalte jålebukker/primadonnaer.
    Og jada, forsvar skal man selvfølgelig ha, det er jo der det kreative angrepsspillet til motstanderen kommer til sin rett ikke sant? ;)

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Buffon slapp inn bare to mål ja, ett fra Zaccardo (selvmål) og straffen til Zidane i går. Sveits er det eneste laget i historien som er slått ut av et VM uten å slippe inn et eneste mål (utenom straffesparkkonkurranse).
    Så scoret jo Sveits fantastisk mye også da... ;D ::)

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

De vant hele greia, gjorde de ikke. Det var det faktisk ingen andre lag som klarte, og de prøvde sikkert minst like hardt som Italia. Mer verdig kan det ikke bli i mine øyne.
    Problemet som jeg ser det er at en VM-mester skal kunne se seg skamfri og med stolthet tilbake, det kan IKKE Italia med De Rossi på laget gjøre...

Og med Zizous utvisning var heller ikke Frankrike en "potensiell verdig vinner"

O

OldBoy

Gjest

Vel jeg tror vi har forskjellig oppfattelse av hva som er en VM-vinner verdig, nemlig rent spill og spennende angrepsorientert fotball med kreative vrier.
    Ad "rent spill": det finnes mange lag som er verre enn Italia. Det er klart at det finnes "slemme" italienske fotballspillere også, men jeg synes ikke at Italia skiller seg ut på noen måte. Og de som var slemme, har fått sin straff.

Ad "spennende": hvor spennende må det bli? Jeg synes i hvert fall at alle Italias kamper i sluttspillet var i svært spennende, med unntak av 3-0-kampen mot Uraina, som var rene sovemedisinen. Måtte vel roe ned i et par timer etter finalen før det var noe poeng i å prøve å sove litt.

Ad "angrepsfotball": det blir ikke mer angrep enn motstanderen til enhver tid tillater. Gode motstandere har ganske utspekulerte og kreative strategier for å hindre angrep. På et høyt nivå blir dette ganske fascinerende, hvis man prøver å forstå de forskjellige trekkene og deres mottrekk.

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1

Joda, Italia satt jo til sist alene på toppen i dette VM så da var de vel best da vel? Eller? Vel jeg tror vi har forskjellig oppfattelse av hva som er en VM-vinner verdig, nemlig rent spill og spennende angrepsorientert fotball med kreative vrier. Det er det som er et av hovedproblemene i fotballen i dag, lagene er rett og slett ikke interressert i å gi noe tilbake til publikum i form av litt underholdning på banen. Dette er svært synd og en noe naiv tankegang da publikum og fans faktisk er med på å livnære denne sporten og Deres overbetalte jålebukker/primadonnaer.
    Og jada, forsvar skal man selvfølgelig ha, det er jo der det kreative angrepsspillet til motstanderen kommer til sin rett ikke sant? ;)
    Kan være enig i at manglende angrepsspill gjør mange kamper kjedelige å se på. Og Italia er gjerne blant de verste der. Problemet er FIFAs manglende interesse for endre på reglene for å promotere angrepsspill. Det finnes mangle endringer man kan gjøre, flere har med hell vært innført i andre ballsporter:

- Tilbakespill over midtstreken er forbudt.
    - Et lag kan ha maks 7 spillere på egen banehalvdel.
    - Hvert lag kan bare ha 3 spillere pluss keeper innenfor 16-meteren ved dødball.
    - Det er forbudt å med overlegg berøre bakken med noen annen kroppsdel enn føttene (unntak for keeper).
    - Dersom et lag innen 30 sekunder etter at de fikk ballkontroll ikke har fått ballen innenfor motstanderens 16-meter, blir det frispark til det andre laget.
    - 4 linjedommere, en på hver side på hver banehalvdel. Det er bare offside dersom begge linjedommere på den aktuelle halvdelen hever flagget.
    - I seriespill bør poengfordelingen legges om: 1 poeng for hjemmeseier, 2 poeng for borteseier, alt annet gir 0 poeng. Uavgjort resultat bör ikke belønnes. Det er feil at hvert lag starter en kamp med 1 poeng.
    - Effektiv spilletid for å forhindre uthaling av tid.

Uansett, gitt dagens regler for fotballen, så var Italia de eneste som klarte å oppnå det de kom til mesterskapet for. Så får vi heller håpe at fotballen som helhet kan endre seg til en mer offensivt orientert sport.

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22

kansje man skulle kunne dømme for pasivt spill osm i håndball? :)
    menmen å si at et lag ikke fortjener å vinne for de de ikke er så morsomme å se på blir litt teit. for de som spiller fotball, så tenker de vel neppe så mye på om vor kjedelig det er for de som ser på, de spiller for å vinne, vis det betyr at man ligger mye bak på så jør man det vis det er det som skal til.

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Ad "rent spill": det finnes mange lag som er verre enn Italia. Det er klart at det finnes "slemme" italienske fotballspillere også, men jeg synes ikke at Italia skiller seg ut på noen måte. Og de som var slemme, har fått sin straff.
    Jada Italia er ikke det eneste "slemme" laget, tar du det et hakk eller to videre finnes det flere landslag i øst-europa som er en del verre med "skitne" triks.
    Slik jeg ser det skilte Italia seg meget negativt ut i VM etter De Rossis "bidrag" og var VMs mest fortjente røde kort med GOD margin. Og jeg er ikke enig i at de mest "skitne" spillerene har fått sin straff, FIFA og de andre forbundene er ALTFOR snille med spillere som f.eks. Totti og De Rossi hovedsaklig på grunn av Deres status. Etter min mening burde De Rossi blitt suspendert fra ALL toppfotball i minimum 6 måneder! Slik oppførsel kan ikke aksepteres.

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Kan være enig i at manglende angrepsspill gjør mange kamper kjedelige å se på. Og Italia er gjerne blant de verste der. Problemet er FIFAs manglende interesse for endre på reglene for å promotere angrepsspill. Det finnes mangle endringer man kan gjøre, flere har med hell vært innført i andre ballsporter:

- Tilbakespill over midtstreken er forbudt.
    - Et lag kan ha maks 7 spillere på egen banehalvdel.
    - Hvert lag kan bare ha 3 spillere pluss keeper innenfor 16-meteren ved dødball.
    - Det er forbudt å med overlegg berøre bakken med noen annen kroppsdel enn føttene (unntak for keeper).
    - Dersom et lag innen 30 sekunder etter at de fikk ballkontroll ikke har fått ballen innenfor motstanderens 16-meter, blir det frispark til det andre laget.
    - 4 linjedommere, en på hver side på hver banehalvdel. Det er bare offside dersom begge linjedommere på den aktuelle halvdelen hever flagget.
    - I seriespill bør poengfordelingen legges om: 1 poeng for hjemmeseier, 2 poeng for borteseier, alt annet gir 0 poeng. Uavgjort resultat bör ikke belønnes. Det er feil at hvert lag starter en kamp med 1 poeng.
    - Effektiv spilletid for å forhindre uthaling av tid.

Uansett, gitt dagens regler for fotballen, så var Italia de eneste som klarte å oppnå det de kom til mesterskapet for. Så får vi heller håpe at fotballen som helhet kan endre seg til en mer offensivt orientert sport.
    Enig med deg her. FIFA har vært altfor stillesittende i spørsmål om utvikling av fotballen. FIFA sjefene er dessverre for opptatt med å håve inn penger under bordet enn å prøve å "forbedre" fotballen.
    Det eneste forslaget jeg har registrert innsendt til FIFA er å fjerne offside regelen helt og holdent.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.354
    Torget vurderinger
    33

Vel jeg tror vi har forskjellig oppfattelse av hva som er en VM-vinner verdig, nemlig rent spill og spennende angrepsorientert fotball med kreative vrier. Det er det som er et av hovedproblemene i fotballen i dag, lagene er rett og slett ikke interressert i å gi noe tilbake til publikum i form av litt underholdning på banen.
    Jeg har en mistanke om at du har sett på Italia på samme måte som en viss mann leser bibelen. Med lys og lykte har du lett etter ting i spillet til Italia for å få bekreftet din egen tese.

Dersom den vanlige fotballseer er ute etter scoringer, så er Italia ett av de lagene som burde glede mest. Du etterlyser spennende angrepsorientert spill med kreative vrier, og et lag som ikke er avhengig av en eller to spillere må kunne sies å ha mange offensive kvaliteter. Italia scoret 12 mål, og hadde 10 forskjellige målscorere. Er ikke pasningen fra Pirlo til Grosso på 1-0 målet i semifinalen kreativt og spennende, så vet ikke jeg.

Italias mål har kommet på følgende måter:

Mot Ghana:
    1-0 Andrea Pirlo: hjørnespark fra venstre legges flatt til Pirlo på hjørnet av 16-meteren. Han drar seg innover og skyter en dupper ned i lengste hjørnet. Ballen går inn helt ved stolpen.
    2-0 Vincenzo Iaquinta: Italia bryter et ghanesisk angrep midt på egen halvdel. En lang pasning slås mot Iaquinta som lurer en forsvarer og runder keeper før han setter ballen i det tomme buret.

Mot USA:
    1-0 Alberto Gilardino: Et fantastisk frispark fra høyre skrur rundt hele USAs forsvar. Der kommer Gilardino stupende og header ballen via bakken og i mål.

Mot Tsjekkia:
    1-0 Marco Materazzi: Corner fra høyre. Materazzi sliter seg fri fra markeringen og header i mål fra seks-sju meter.
    2-0 Pipo Inzaghi: Tsjekkias forsvar står høyt, og offsidefella glipper når Inzaghi spilles igjennom. Alene med keeper runder han enkelt og setter ballen i det tomme buret.

Mot Australia (8-delsfinale):
    1-0: Totti scorer enkelt på straffe rett før slutt

Mot Ukraina (kvartfinale):
    1-0 Gianluca Zambrotta: Zambrotta spiller vegg på midtbanen og smeller til fra rundt 20 meter med venstrebenet. Ballen går i mål nede i korthjørnet.
    2-0: Luca Toni: Et frispark ved hjørneflagget blir tatt kort. Ballen skrus inn mot bakre stolpe der Luca Toni stuper ballen tilbake i det lengste hjørnet.
    3-0 Luca Toni: Zambrotta spille igjennom på kanten med et lekker brassespark fra Grosso. Zambrotta lurer forsvareren trill rundt nede ved dødlinja og legger flatt inn til Toni på fem-meteren som bare har å spasere ballen i mål.

Mot Tyskland (semifinale):
    1-0 Fabio Grosso: Andrea Pirlo venter og venter før han slår en stikkpasning inn i feltet mot Fabio Grosso. Sistnevnte skyter på første berøring og skrur ballen i bue rundt Lehmann og i det lengste hjørnet.
    2-0 Alessandro del Piero: Tyskland presser, men Italia skår kontra. Gilardino fører ballen helt opp mot 16-meteren til Tyskland før han vipper ballen til siden og forbi den siste forsvarsspilleren. Del Piero skyter på første berøring og plasserer ballen utagbart i lengste kryss for Lehmann.

Mot Italia (finale):
    1-1: Marco Materazzi: Fantastisk slått corner fra Pirlo inn i feltet, der Marco Materazzi knuser Viera i en hodeduell og stanger ballen i mål med enorm kraft.

Fem av målene er kommet på frispark, corner eller straffe. Resten er på frispillinger, langskudd, lekre angrep og stupheadinger. Relativt variert spør du meg.

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Jeg håper også at det vil bli innført skikkelige lønnstak i topp fotballen og at dette faktisk blir håndhevet. Flere av lønningene som betales til "stjernene" i dag er helt hinsides all fornuft!

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Jeg har en mistanke om at du har sett på Italia på samme måte som en viss mann leser bibelen. Med lys og lykte har du lett etter ting i spillet til Italia for å få bekreftet din egen tese.

Dersom den vanlige fotballseer er ute etter scoringer, så er Italia ett av de lagene som burde glede mest. Du etterlyser spennende angrepsorientert spill med kreative vrier, og et lag som ikke er avhengig av en eller to spillere må kunne sies å ha mange offensive kvaliteter. Italia scoret 12 mål, og hadde 10 forskjellige målscorere. Er ikke pasningen fra Pirlo til Grosso på 1-0 målet i semifinalen kreativt og spennende, så vet ikke jeg.

Italias mål har kommet på følgende måter:

Mot Ghana:
    1-0 Andrea Pirlo: hjørnespark fra venstre legges flatt til Pirlo på hjørnet av 16-meteren. Han drar seg innover og skyter en dupper ned i lengste hjørnet. Ballen går inn helt ved stolpen.
    2-0 Vincenzo Iaquinta: Italia bryter et ghanesisk angrep midt på egen halvdel. En lang pasning slås mot Iaquinta som lurer en forsvarer og runder keeper før han setter ballen i det tomme buret.

Mot USA:
    1-0 Alberto Gilardino: Et fantastisk frispark fra høyre skrur rundt hele USAs forsvar. Der kommer Gilardino stupende og header ballen via bakken og i mål.

Mot Tsjekkia:
    1-0 Marco Materazzi: Corner fra høyre. Materazzi sliter seg fri fra markeringen og header i mål fra seks-sju meter.
    2-0 Pipo Inzaghi: Tsjekkias forsvar står høyt, og offsidefella glipper når Inzaghi spilles igjennom. Alene med keeper runder han enkelt og setter ballen i det tomme buret.

Mot Australia (8-delsfinale):
    1-0: Totti scorer enkelt på straffe rett før slutt

Mot Ukraina (kvartfinale):
    1-0 Gianluca Zambrotta: Zambrotta spiller vegg på midtbanen og smeller til fra rundt 20 meter med venstrebenet. Ballen går i mål nede i korthjørnet.
    2-0: Luca Toni: Et frispark ved hjørneflagget blir tatt kort. Ballen skrus inn mot bakre stolpe der Luca Toni stuper ballen tilbake i det lengste hjørnet.
    3-0 Luca Toni: Zambrotta spille igjennom på kanten med et lekker brassespark fra Grosso. Zambrotta lurer forsvareren trill rundt nede ved dødlinja og legger flatt inn til Toni på fem-meteren som bare har å spasere ballen i mål.

Mot Tyskland (semifinale):
    1-0 Fabio Grosso: Andrea Pirlo venter og venter før han slår en stikkpasning inn i feltet mot Fabio Grosso. Sistnevnte skyter på første berøring og skrur ballen i bue rundt Lehmann og i det lengste hjørnet.
    2-0 Alessandro del Piero: Tyskland presser, men Italia skår kontra. Gilardino fører ballen helt opp mot 16-meteren til Tyskland før han vipper ballen til siden og forbi den siste forsvarsspilleren. Del Piero skyter på første berøring og plasserer ballen utagbart i lengste kryss for Lehmann.

Mot Italia (finale):
    1-1: Marco Materazzi: Fantastisk slått corner fra Pirlo inn i feltet, der Marco Materazzi knuser Viera i en hodeduell og stanger ballen i mål med enorm kraft.

Fem av målene er kommet på frispark, corner eller straffe. Resten er på frispillinger, langskudd, lekre angrep og stupheadinger. Relativt variert spør du meg.
    Det som forundrer meg mest er hvorfor spillere som Totti og De Rossi til stadighet får innpass på landslaget. Ja, de er gode men er egentlig laget tjent med slike "skitne" spillere? Fotballen og publikum er i hvertfall ikke tjent med det...
    Hadde Italia kvittet seg med de mest kyniske og "skitne" spillerene så kunne jeg kanskje blitt litt mer "Italia-vennlig". Det ropes jo et lite varsku når skandalene rulles opp en etter en i Italia med finansjuks, doping og lignende...

Z

Zomby_Woof

Gjest

Den satt litt for lavt, men det der kaller jeg en skikkelig TRØNDERKLEM!!

Sikkert velfortjent, og for en sjelden gangs skyld skal jeg ikke si et ord om skuespill.

;D

O

OldBoy

Gjest

Jeg håper også at det vil bli innført skikkelige lønnstak i topp fotballen og at dette faktisk blir håndhevet. Flere av lønningene som betales til "stjernene" i dag er helt hinsides all fornuft!
    Hvis bare noen milliarder mennesker sluttet å se på fotball, og hvis de bare sluttet å bruke penger på å gå på fotballkamper, se fotball på TV og å kjøpe alskens unyttige fotballgreier, ville spillerlønningene falle som vingeløse steiner. HVIS BARE.......

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Den satt litt for lavt, men det der kaller jeg en skikkelig TRØNDERKLEM!!

Sikkert velfortjent, og for en sjelden gangs skyld skal jeg ikke si et ord om skuespill.

;D
    Tenk hvis han bare hadde holdt hodet kaldt, hvor forskjellig sluttresultatet kunne blitt. Skulle jo nesten tro at en så dreven veteran ville klare å beherske seg, spesielt i en VM finale.
    Han er en fremragende fotballspiller men klarte altså ikke å ende landslagskarrieren på verdig vis. Synd... :eek:

Vedlegg

NostraD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2003
    Antall liker
    2

Hvis bare noen milliarder mennesker sluttet å se på fotball, og hvis de bare sluttet å bruke penger på å gå på fotballkamper, se fotball på TV og å kjøpe alskens unyttige fotballgreier, ville spillerlønningene falle som vingeløse steiner. HVIS BARE.......
    Det er langsiktig ja, men hvis bare FIFA er keen på å sette i gang så er mye gjort.
    Er det ikke helt utrolig at "proffe" spillere håver inn penger for å trille en ball når mennesker som til daglig redder liv knapt nok har råd å betale for livsoppholdet?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Italia spilte den beste fotballen gjennom hele VM, og er en verdig verdensmester. Zidane var den eneste spilleren som fikk 2 røde kort i løpet av VM. Altså 2 utvisninger på de 6 kampene han spilte. Det betyr enkelt og greit at Zidane er en usportslig grisespiller. Hadde vært pinlig for fotballen om Frankrike hadde vunnet.

Før øvrig: Portugal var det store filmelaget i dette VM, uten tvil.

B

bamsemann

Gjest

;D
    Sånn går det. For mye øl og for mye fotball går utover evnen til å formulere seg...  ;D ;D
    Oops, leste hvist feil... syns det sto evnen til å formere seg ;D

bamsemann.. :)

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Jeg synes Italia står for en feminin måte å spille fotball på. Det er ikke slik jeg liker sporten, jeg liker det mere realt og rett på - etter spillereglene. Jeg synes også at italienerene er veldig til å ta på vei bare noen andre kommer borti. Det ser heller ikke ut som de er så nøye med hva de gjør selv.

Materazzi har tilnavnet "dyret". Ikke uten grunn ser det ut til. Mye rart om denne mannen på nettet.

Italia virker jo temmelig korrupt, det handler ikke om at den beste skal vinne. Mye skandaler i italiensk fotball...For ikke å snakke om Berlusconi.

S

slowmotion

Gjest

Hmmm, er foppalmesterskapet over alt?
    Og jeg som ikke fikk sett en eneste kamp....
    Å så synd........

O

om.s

Gjest

Italia spilte den beste fotballen gjennom hele VM, og er en verdig verdensmester.  Zidane var den eneste spilleren som fikk 2 røde kort i løpet av VM.  Altså 2 utvisninger på de 6 kampene han spilte.  Det betyr enkelt og greit at Zidane er en usportslig grisespiller.  Hadde vært pinlig for fotballen om Frankrike hadde vunnet.  

Før øvrig: Portugal var det store filmelaget i dette VM, uten tvil.  
    Skit snakk, verre marginmestere og snyltere skal du se langt og lenge etter
    ;) Tyskland burde ha vunnet....

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.354
    Torget vurderinger
    33

;)  Tyskland  burde ha vunnet....

mvh
    Tyskland var et nummer for små mot Italia, men hadde tyskerne møtt Frankrike eller Portugal i semifinalen, tror jeg det hadde blitt sølvmedalje på vertsnasjonen.

Selv hadde jeg Argentina og Tyskland som mine favoritter etter hvordan de spilte innledningsvis.

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Tyskland var et nummer for små mot Italia, men hadde tyskerne møtt Frankrike eller Portugal i semifinalen, tror jeg det hadde blitt sølvmedalje på vertsnasjonen.

Selv hadde jeg Argentina og Tyskland som mine favoritter etter hvordan de spilte innledningsvis.
    De, Tyskland, spillte ihvertfall mer redelig fotball enn Italia, marginsnyltere som de var, men det rekker jo ofte ;)

mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

Det var vel egentlig Frankrike som hadde burde vunnet, siden de styrte det meste av kampen.
    Men idrett og rettferdighet har ingenting med hverandre å gjøre.
    Hensikten med mesterskapet var å vinne finalen, Det var det bare Italia som klarte. Case closed.
    Stilpoeng er for kunstløp.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

;D ;D
    Jaggu fikk han ikke rødt i dag også, ved min hjelp riktignok ;)

Mvh,KW

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

;) Tyskland burde ha vunnet....

mvh
    Tysk seier vile ha vært tragisk. Deres eneste håp mot Italia var tydeligvis straffekonk. Heldigvis lurte italienerne dem trill rundt med fart og teknikk på slutten. Da gikk det for fort for slitne tyskere.

O

OldBoy

Gjest

Hmmm, er foppalmesterskapet over alt?
    Og jeg som ikke fikk sett en eneste kamp....
    Å så synd........
    Det gjør ingenting, det gjelder bare å se fremover, og da kan du glede deg:

EM-kvalifiseringen starter til høsten, og så er det EM om 2 år.

Etter EM starter VM-kvalifiseringen, og før du og vi andre vet ordet av det er det fotball-VM igjen. Bare 4 år til.

Hvis vi er heldige henger Norge brukbart med i de forestående kvalifiseringene, slik at vi kan se fram til mange, ikke nødvendigvis velspilte, men neglebitende fotballkamper.

Jeg gleder meg allerede og sier som Affa: Vi får se.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

Det gjør ingenting, det gjelder bare å se fremover, og da kan du glede deg:  

EM-kvalifiseringen starter til høsten, og så er det EM om 2 år.

Etter EM starter VM-kvalifiseringen, og før du og vi andre vet ordet av det er det fotball-VM igjen. Bare 4 år til.

Hvis vi er heldige henger Norge brukbart med i de forestående kvalifiseringene, slik at vi kan se fram til mange, ikke nødvendigvis velspilte, men neglebitende fotballkamper.

Jeg gleder meg allerede og sier som Affa: Vi får se.

Vi får se, men vi vil ikke... ;)

Og før den tid er det tippeliga, cup, OL ? og hva det nå heter alt sammen.

Og den store gleden er: ALT får vi se.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Vi får se, men vi vil ikke... ;)

Og før den tid er det tippeliga, cup, OL ? og hva det nå heter alt sammen.

Og den store gleden er: ALT får vi se.
    STØTTES! Mer fotball på TV! Men kommentatorene på NRK må skjerpe seg. Scheie/Løken bør pensjoneres, de er nå på Øyvind Johnsen/Rolf Hovden nivå. Gi oss Drillo som ekspertkommentator, han er jo vidunderlig!

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Tysk seier vile ha vært tragisk.  Deres eneste håp mot Italia var tydeligvis straffekonk.  Heldigvis lurte italienerne dem trill rundt med fart og teknikk på slutten.  Da gikk det for fort for slitne tyskere.
    Ja lureri kan de, disse italienerene. Men jeg liker ikke slikt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Ja lureri kan de, disse italienerene. Men jeg liker ikke slikt.
    Du mener vel franskmennene. Det var tross alt de som filmet seg til straffe. Enda godt at det ikke ble avgjørende.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Jeg mener Italia. Det er de som er spesialistene på dette.

O

OldBoy

Gjest
    Re: Fotball-pjatt

Legger merke til at tråden nå har endret navn til "Fotball-pjatt".

Da sier jeg takk for meg! :) :)

EDIT: Rundet akkurat 750 innlegg, det er jo LITT gøy, da.

B

bamsemann

Gjest

VM tittelen til Italia er så ufortjent, at de burde bli fratatt tittelen!!!!!

De er en gjeng med kyniske , suspekte, utspekulerte, spagettier, det er så gjennomsyra med juks, dop, og bedrag i den italienske sporten... FY!!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.354
    Torget vurderinger
    33

VM tittelen til Italia er så ufortjent, at de burde bli fratatt tittelen!!!!!

De er en gjeng med kyniske , suspekte, utspekulerte, spagettier, det er så gjennomsyra med juks, dop, og bedrag i den italienske sporten... FY!!

Se på all betalingen som foregår under bordet i forbindelse med overganger i engelsk fotball, så ser du at andre land også har sitt å slite med.

Eller Alan Shearer som nektet å spille VM for England for åtte år siden (eller var det fire), dersom han ble straffet av FA for å ha sparket Neil Lennon i hodet i en seriekamp.

Fotballforbundet i Italia tar affære når slikt skjer, det engelske FA gjør ingenting.

quantum_leap

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Re: VM er godt igang.

...
    2) svenskene har lengre fotballtradisjoner enn oss, og flere innbyggere. de har dessuten ikke vært belemret med drillo, hvis fotballfilosofi og spillestil kan sammenlignes med neanderthalerne. kortvarig "suksess", som til syvende og sist viser seg å være et blindspor - og dømt til undergang.
    det vil ta laaang tid før norge kan nullstille seg etter den tragiske drillosyken (gjelder både på trenersiden, ledernivå og spillere i alle aldersklasser), slik at vi kan komme tilbake til utgangspunktet og utvikle de aspektene som tar oss et skritt videre: teknikk, holde ballen langs bakken, høyt ballltempo.  
    Det svært få fotballag som kan vise til langvarig suksess. Før eller senere kommer sprekken som f.eks. hos Brasil.

"Spillestil" må tas utgangspunkt i det spillematerialet man rår over. Drillo fikk vel ca 110 - 120 % utbytte av det spillematerialet han rådde over. Prestasjonene skyldes også at man hadde en tro på det "umulige". Drillo gjorde det "umulige" mulig.

Suksesskriterier kan ikke kun knyttes til fart, teknikk og ballhøyde. Det handler minst like mye eller mere om psykologi, persepsjon, intelligens, samhandling, taktikk, motorikk (gener) og om å gjøre de rette tingene. Merk at Italiernerne var usedvanlig gode i lufta i VM-finalen.

En blir ikke god fotballspiller av å jogge på ski.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    332
    Sted
    Oslo Vest

Materazzi....

Former Everton midfielder Barry Horne has recalled accounts of Marco Materazzi's time at Everton.

Horne explained: "Materazzi got booked 12 times and sent off three times during his season at Everton so it all turned out a bit chaotic for him and everyone else.

Tony Grant, a former team-mate of Materazzi during the 1998/9 season, said: "In training sessions he was pinging these 60-yard around and you could see he was top class.

"The only problem was when you tried to go round him. He'd take you down at the legs, no worries, and was determined no one would get past."

He concluded: "The two things I remember about Marco are that he was a very good player - and an absolute lunatic!"

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Jeg mener Italia. Det er de som er spesialistene på dette.

Gammel myte. Hvem fikk gult og rødt i finalen? Hvilken spiller fikk 2 røde i løpet av 6 spilte kamper? Helt utrolig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn