pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

kbwh

Gjest
    Re: VM er godt igang.

Som alltid:
    Hvis bra førsteomgang: Klipp plenen i 2.
    Drit førsteomgang: Jekk en øll, det blir garantert bedre. Som Brasil-Australia i går.

O

OldBoy

Gjest

Brasil spiler så kjedelige at jeg heller går ut og snekrer.
    Lurer på hvorfor de er favoritter til å vinne VM.
    Ingen lag som har ambisjoner om å komme friske og uthvilte til finalen, brenner mer krutt enn nødvendig. "Turneringslag" kalles det også. Så det gjelder å holde seg på gå- og joggenivået så lenge som mulig, unngå skader og gjøre unna alle dumme utvisninger før det begynner å bli viktig.

Mens de halvgode lagene må slite seg ut ved å spille opp mot sitt beste, kan de aller beste ligge og kose seg på kanskje så lite som 60-70% av maks. kapasitet og likevel gå videre fra de innledende rundene. Gjett hvem som har mest krefter når det blir cup?

Men kjedelig å se på? Ja, helt enig.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

2) svenskene har lengre fotballtradisjoner enn oss, og flere innbyggere. de har dessuten ikke vært belemret med drillo, hvis fotballfilosofi og spillestil kan sammenlignes med neanderthalerne. kortvarig "suksess", som til syvende og sist viser seg å være et blindspor - og dømt til undergang.
    det vil ta laaang tid før norge kan nullstille seg etter den tragiske drillosyken (gjelder både på trenersiden, ledernivå og spillere i alle aldersklasser), slik at vi kan komme tilbake til utgangspunktet og utvikle de aspektene som tar oss et skritt videre: teknikk, holde ballen langs bakken, høyt ballltempo.
    Jeg vil tilbake til tida med Røste Fossen da norge spillte sambafotball med Bjarne 'Pele' Berntsen og liknende ballartister i hovedrollene. Takke meg til de tider da spillerene oppførte seg som fjortis-fans på autografjakt når vi møtte stornasjonene. Dengang vi alle var fornøyde med hederlige tap og Godset røk 11-0 mot Liverpool i europacup'en. Those were the days

O

OldBoy

Gjest

Jeg vil tilbake til tida med Røste Fossen da norge spillte sambafotball med Bjarne 'Pele' Berntsen og liknende ballartister i hovedrollene. Takke meg til de tider da spillerene oppførte seg som fjortis-fans på autografjakt når vi møtte stornasjonene. Dengang vi alle var fornøyde med hederlige tap og Godset røk 11-0 mot Liverpool i europacup'en. Those were the days
    A good loser is a regular loser.

Hederlige tap, du liksom. Hva er det som er så stas med det? Det finnes ikke noe som er mer søvndyssende enn et hederlig tap. Da kan man jo, som andre har vært inne på i denne tråden, like gjerne gå ut og slå plenen, eller gjøre andre spennende ting, som å ta oppvasken eller pusse sølvtøyet.

Nei, det vi trenger er hederlige seire. Gjerne triste 1-0, neglebitende seire, som gjør det umulig å sovne i sofaen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0

Ja ja, så er debatten i gang, og vil sikkert fortsette til utpå nyåret og enda litt lenger ! Hvem, hva og hvorfor ? Det vil fansen ALDRI bli enige om.

Fotball ble nok oppfunnet for at "the great unwashed" skulle ha noe å fordrive tiden med slik at de ikke begynte med revolusjon og slik styggedom! :p :mad:

Nei når det gjelder lagspill er det cricket og polo som er tidtrøyte for gentlemen! ;D ;D

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

Hederlige tap, du liksom. Hva er det som er så stas med det? Det finnes ikke noe som er mer søvndyssende enn et hederlig tap. Da kan man jo, som andre har vært inne på i denne tråden, like gjerne gå ut og slå plenen, eller gjøre andre spennende ting, som å ta oppvasken eller pusse sølvtøyet.

Nei, det vi trenger er hederlige seire. Gjerne triste 1-0, neglebitende seire, som gjør det umulig å sovne i sofaen.

PS. Innlegget mitt var ironisk ment. Jeg foretrekker selvfølgelig Drillo og andreplass på FIFA rankingen fremfor den ørskesløse dritten vi ble servert på 70 og 80 tallet da Norge var walkover for nesten alle nasjoner.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

Ja ja, så er debatten i gang, og vil sikkert fortsette til utpå nyåret og enda litt lenger ! Hvem, hva og hvorfor ? Det vil fansen ALDRI bli enige om.

Fotball ble nok oppfunnet for at "the great unwashed" skulle ha noe å fordrive tiden med slik at de ikke begynte med revolusjon og slik styggedom! :p :mad:

Nei når det gjelder lagspill er det cricket og polo som er tidtrøyte for gentlemen! ;D ;D
    Cricket er den perfekte hangover sporten. Time etter time med rolig støyfri småtripping på gresset etterfulgt av te-pause etterfulgt av mer rolig sivilisert ballkasting. Sovner du av en time eller to er det ikke noe problem heller, de spiller fremdeles. Etter 4 dager gir de seg, det ble uavgjort siden de ikke ble helt ferdige.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0

Cricket er den perfekte hangover sporten. Time etter time med rolig støyfri småtripping på gresset etterfulgt av te-pause etterfulgt av mer rolig sivilisert ballkasting. Sovner du av en time eller to er det ikke noe problem heller, de spiller fremdeles. Etter 4 dager gir de seg, det ble uavgjort siden de ikke ble helt ferdige.

Du glemte å nevne muligheten for å stikke innom elskerinnen mellom slagene! ;D

O

OldBoy

Gjest

Du glemte å nevne muligheten for å stikke innom elskerinnen mellom slagene!  ;D
    Det er sikkert derfor cricket kalles en gentlemanssport! ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

tror du gikk glipp av ironien i innlegget til hc, noe som ikke er så rart, da den var rimelig lavpanna.

O

OldBoy

Gjest

tror du gikk glipp av ironien i innlegget til hc, noe som ikke er så rart, da den var rimelig lavpanna.
    Jeg tok innlegget til HC alvorlig, jeg. :) :)

Når det gjelder fotball holder jeg meg til Bill Shankly, en fordums fotballtrener som jeg regner med at ikke altfor mange av dagens ungdom har hørt om, som ble spurt: "Mener du i fullt alvor at fotball er et spørsmål om liv og død?" "Å langtifra, det er da mye viktigere enn som så!"

Å spøke med alvorlige ting, det er alvorlig, det!

Men tilbake til VM: Sist jeg dristet meg til å tippe hvordan det skulle gå med Sverige, gikk det skeis, så jeg prøver igjen:

I kveld vinner Sverige 2-1 over England. Så møter Sverige Ecuador i åttendelsfinalen, banker dem, og vips så er de i kvartfinalen! Noe å strekke seg etter for Åge Hareide og hans gutter, det.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

Hvis det er lavpanna å ønske seg en stygg seier i stedenfor et stygt tap, so be it

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Hvis det er lavpanna å ønske seg en stygg seier i stedenfor et stygt tap, so be it
    hvem i helvete har snakket om å "ønske seg et stygt tap"?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

hvem i helvete har snakket om å "ønske seg et stygt tap"?
    Greit nok, jeg puttet nok ord i munnen på deg der men å kritisere Drillo for mangel på sambatakter i norsk forball blir, for å bruke ditt utrykk, lavpanna all den tid han er den eneste som har fått til noe som helst med landslaget de siste 50 åra.
    Siden du liker svenskene kanskje vi skulle gi Tord Grip en ny sjanse ?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

virker som du sliter litt med en mild grad av dysleksi...

1) jeg kritiserer ikke drillo for "manglende sambatakter". det jeg derimot sier, er at mannens fotballfilosofi (lange og høye baller mot etablert forsvar, få trekk i laget, fokus på dueller og andreballer, etc) er en katastrofal villfarelse. oppskriften gav norge litt sukess helt i starten, før de andre nasjonene skjønte hva vi drev med. og INGEN an de store nasjonene har tatt etter drillostilen, som mange patetiske eksperter spådde på 90-tallet. derimot har de funnet en kur mot de simple elementene i den norske stilen, og fortsetter å rundspille oss ved hjelp av teknikk, balltempo og kreativitet  (husker noen play-off kampene mot spania før em 2004?).
    alle MÅ ikke spille såkalt sambafotball. tyskland gjør det f.eks. ikke, og de har hatt masse suksess. noe av det som gjør fotball fascinerende, er at det ikke finnes noe definitivt fasitt, eller "oppskrift" (slik drillotullingen postulerte på 90-tallet). men enkelte grunnleggende elementer må utvikles for at vi skal kunne lykkes i det lange løp, noe jeg tror åge og hans etterfølgere forstår.

2) jeg liker ikke svenskene, jeg bare påpekte et par fatcs.  

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

En time igjen til avspark England - Sverige. Kjapp liten quiz mens vi venter.

Hvilken spiller er den eneste som har scoret mål i et Manchester derby, et Liverpool derby og et Glasgow derby ?

tvi.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

steve archibald?

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117

In for a week, out for a month. Ferguson is a tampong

Gleder meg til England kampen, selv om Steven blir spart.

Lf

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

virker som du sliter litt med en mild grad av dysleksi...

1) jeg kritiserer ikke drillo for "manglende sambatakter". det jeg derimot sier, er at mannens fotballfilosofi (lange og høye baller mot etablert forsvar, få trekk i laget, fokus på dueller og andreballer, etc) er en katastrofal villfarelse. oppskriften gav norge litt sukess helt i starten, før de andre nasjonene skjønte hva vi drev med. og INGEN an de store nasjonene har tatt etter drillostilen, som mange patetiske eksperter spådde på 90-tallet. derimot har de funnet en kur mot de simple elementene i den norske stilen, og fortsetter å rundspille oss ved hjelp av teknikk, balltempo og kreativitet (husker noen play-off kampene mot spania før em 2004?).
    alle MÅ ikke spille såkalt sambafotball. tyskland gjør det f.eks. ikke, og de har hatt masse suksess. noe av det som gjør fotball fascinerende, er at det ikke finnes noe definitivt fasitt, eller "oppskrift" (slik drillotullingen postulerte på 90-tallet). men enkelte grunnleggende elementer må utvikles for at vi skal kunne lykkes i det lange løp, noe jeg tror åge og hans etterfølgere forstår.

2) jeg liker ikke svenskene, jeg bare påpekte et par fatcs.
    Drillo stilen som du kaller det har lite med lange baller å gjøre. Det dreier seg om å gå raskt i angrep med mange mann når sjansen byr seg (ved såkalt breakdown). Dette gjør ALLE gode lag i dag. Det at norge slo mye langt var mer en funksjon av de spillertypene man rådde over enn noe annet. Det å si at Drillo hadde 'litt' suksess i kontekst 'det norske landslaget' er litt av en understatement.

Hvis man ønsker anti-Drillo stil så kan man jo se på Frankrike som spiller gåfotball i bredderetningen og er drepende kjedelige og dårlige.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest

Kort innom ettersom kampen går på søplekanalen Tv2, pause=13 min idiotreklame 2 min redaksjon.  :(

Sverige sliter fælt og må skjerpe seg om det skal bli seier, uavjort er ikkeno verdt. (T&T ligger under så den faren er vel så å si over). Tyskland i 8-dels er nok over og ut for Sverige, desverre.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117

Svært dårlig England spill etter pause, men det ser ut til at Steven`s mål ordner gruppeseier.
    Lf

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger

Sverige spilte som helter i andre omgang.
    Klarer de den prestasjonen mot Tyskland, og vinner, skal jeg kjøpe meg Svensk t-skjorte
    Heia "søta bror" :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

er redd de blir et slaktoffer for nazi-affas horder

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.887
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

Gestapo Sportverein
    Eller
    Bayer Lederhosen
    ???

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger

Uff ja,
    men
    så lenge ballen er rund finnes der håp ;)

Øllet blir innkjøpt til kampen og seiersparty'et,
    men kan raskt omgjøres til gravøl....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0

Får da inderlig håpe det !! ;D ;D ;D ;D ;D

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Kort innom ettersom kampen går på søplekanalen Tv2, pause=13 min idiotreklame 2 min redaksjon. :(

Sverige sliter fælt og må skjerpe seg om det skal bli seier, uavjort er ikkeno verdt. (T&T ligger under så den faren er vel så å si over). Tyskland i 8-dels er nok over og ut for Sverige, desverre.
    Kommentatorene på TV2 er i alle fall langt bedre enn Scheie og Løken. Scheie fortaper seg i ulidelig tåpelige statistikker. Løken kunne sikkert fungert greit som døvetolk. Som en kollega sa: Til å være mongoloid, er Scheie kommet langt her i livet.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Sverige spilte som helter i andre omgang.
    Klarer de den prestasjonen mot Tyskland, og vinner, skal jeg kjøpe meg Svensk t-skjorte
    Heia "søta bror" :)
    Støttes! Holdt med England i går, men på lørdag heier jeg på Sverige.

A

Affa

Gjest

3 av 3. Jada. Dette går veien. Overlegent best.

A

Affa

Gjest

Kort innom ettersom kampen går på søplekanalen Tv2, pause=13 min idiotreklame 2 min redaksjon.  :(

Det er grusomt og se TV2. Flaut. Elendige kommentarer, sover de? Takker meg til Arne og Karl Petter. Intet vondt i dem.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

3 av 3. Jada. Dette går veien. Overlegent best.
    tøys og gammelmannsprat

4-2 mot ubehjelpelige costa rica

1-0 mot underernærte polakker med mindreverdighetskompleks etter å ha blitt invadert og hundset med siden tidenes morgen.

3-0 mot b-laget til dvergnasjonen ecuador

jippi!

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

tøys og gammelmannsprat

4-2 mot ubehjelpelige costa rica

1-0 mot underernærte polakker med mindreverdighetskompleks etter å ha blitt invadert og hundset med siden tidenes morgen.

3-0 mot b-laget til dvergnasjonen ecuador

jippi!

Ikke rare motstanden der er klart men Krautlaget har spillt på seg selvtillit og feier nok over Sverige også. Tipper de når semi'n

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Ikke rare motstanden der er klart men Krautlaget har spillt på seg selvtillit og feier nok over Sverige også.  Tipper de når semi'n

jeg begynner faktisk å bli litt bekymret over at de igjen skal vise hvilke turneringslag de er, til tross for det mest bedritne mannskapet på mange, mange år.

men de KAN jo ikke vinne vm med det laget her...eller hur?

K

kbwh

Gjest

Klinsmann har greid det utrolige før, så hvorfor ikke?

Tyskland - Sverige bør bli en underholdende kamp.
    Forresten så ikke Owens forsøk på å etterlikne Bambi på isen særlig veloverveid ut. Ut på båre og greier.

O

OldBoy

Gjest

Ikke rare motstanden der er klart men Krautlaget har spillt på seg selvtillit og feier nok over Sverige også.  Tipper de når semi'n
    Hvis jeg har lest oppsettet for åttendelsfinalene riktig, må Tyskland, hvis de altså slår Sverige, belage seg på å møte, ikke helt usannsynlig, enten Argentina eller Nederland allerede i kvartfinalen. Det blir nok noe annet enn å møte Polen og Costa Rica.

Så å nå semi'n er vel ikke akkurat det samme som en tur i parken.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16

jeg begynner faktisk å bli litt bekymret over at de igjen skal vise hvilke turneringslag de er, til tross for det mest bedritne mannskapet på mange, mange år.

men de KAN jo ikke vinne vm med det laget her...eller hur?
    Tror ikke de er gode nok til å vinne VM men mye er avhengi av Ballack og Klose. De har tempoproblemer bakover men hvis Ballack kan regjere midtbanen og Klose fortsetter å score ...
    Sverige har neppe nok tempo fremover til å virkelig sette press og Tyskland er solide på dødball. Skulle Ballack slå opp skaden sin så er Tyskland kjørt.

A

Affa

Gjest

Tyskland er mindre avhengig sine "stjerner" enn noen av de andre favorittene. Italia og Argentina kan selvsagt være farlige og kommer nok langt. Spania, England, Brasil er langt mer sårbare med sine lite arbeidsvillige primadonnaer.

Lagene fra Afrika og Asia forbigås i stillhet. De har intet i et VM og bestille. Dvs., en del gledespiker kan de kanskje bidra med.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn