Re: VM er godt igang.
virker som du sliter litt med en mild grad av dysleksi...
1) jeg kritiserer ikke drillo for "manglende sambatakter". det jeg derimot sier, er at mannens fotballfilosofi (lange og høye baller mot etablert forsvar, få trekk i laget, fokus på dueller og andreballer, etc) er en katastrofal villfarelse. oppskriften gav norge litt sukess helt i starten, før de andre nasjonene skjønte hva vi drev med. og INGEN an de store nasjonene har tatt etter drillostilen, som mange patetiske eksperter spådde på 90-tallet. derimot har de funnet en kur mot de simple elementene i den norske stilen, og fortsetter å rundspille oss ved hjelp av teknikk, balltempo og kreativitet (husker noen play-off kampene mot spania før em 2004?).
alle MÅ ikke spille såkalt sambafotball. tyskland gjør det f.eks. ikke, og de har hatt masse suksess. noe av det som gjør fotball fascinerende, er at det ikke finnes noe definitivt fasitt, eller "oppskrift" (slik drillotullingen postulerte på 90-tallet). men enkelte grunnleggende elementer må utvikles for at vi skal kunne lykkes i det lange løp, noe jeg tror åge og hans etterfølgere forstår.
2) jeg liker ikke svenskene, jeg bare påpekte et par fatcs.