Platespiller brukt under 30’?

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.527
Antall liker
4.963
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Toyota Cololla, eller Technecs DD som den kalles av fanboys, er jo selvsagt det fornuftige valget. Selv hadde jeg naturligvis gått for Citroen DS anytime.
Har trådstarter noen preferanser når det gjelder design/utseende?
Steen
Sterke visuelle preferenser dessverre 😊
Ellers ble det kanskje en Rega P8 🤢
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.100
Antall liker
17.029
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Har god dialog med Alan (bra mann!), og på sikt er nok en Ovation høyt på ønskelista. Perf. DC blir ikke et vildsomt steg opp tror jeg.
Det kan være. Kjenner ikke til performance men Ovation kjenner jeg godt til😉
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.527
Antall liker
4.963
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Over all forventning fine innspill og tilløp til diskusjon - takk og keep it coming 👏🏻👏🏻
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Holder også en knapp på Nottingham, siden det er en tilgjengelig brukt.
Men emt938 som nevnes tidligere er jo en mye gøyere anbefaling.
LP12 ville jeg styrt klar av. Noen justerer i årevis uten å oppnå den optimale BOUNCEN…
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Holder også en knapp på Nottingham, siden det er en tilgjengelig brukt.
Men emt938 som nevnes tidligere er jo en mye gøyere anbefaling.
LP12 ville jeg styrt klar av. Noen justerer i årevis uten å oppnå den optimale BOUNCEN…
Ikke noe stort problem å få en LP12 til å «bounce» riktig. Det er bare en hype at det skal være så vanskelig. Se over 👍
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.593
Antall liker
1.325
Sted
Oslo
Nottingham har reim drift og ingen opplysninger om wow og flutter 🤥 skal
Du kjøpe platespiller i den prisklassen så hadde jeg sett på japanske spillere og der er et must at de opplyser helt elementære spesifikasjoner.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.511
Antall liker
8.052
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Tja. Jeg har målt min flere ganger til akkurat rundt der Technics typisk ligger. Betinger dog Wave Mechanic el.l. Strikken er også helt annerledes enn det som er typisk på andre strikk-spillere.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.593
Antall liker
1.325
Sted
Oslo
Personlig så hadde jeg aldri kjøpt noe om produsenten ikke har spesifikasjoner. Blir useriøst
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.511
Antall liker
8.052
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Så useriøst at produsenten har levd i beste velgående i snart 50 år.

Edit: mer enn 50 år nå. Dais ble lansert på 70-tallet og fikk dagens form for mer enn 20 år siden. En ganske grei track record for et fly-by-night, dypt useriøst firma.
 
Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.593
Antall liker
1.325
Sted
Oslo
Så useriøst at produsenten har levd i beste velgående i snart 50 år.

Edit: mer enn 50 år nå. Dais ble lansert på 70-tallet og fikk dagens form for mer enn 20 år siden. En ganske grei track record for et fly-by-night, dypt useriøst firma.
deg om det , ser ikke ut som det går særlig bra utifra nettsidene og mangel på elementære spesifikasjoner. Det er mange naive i hifi verdenen. Hvis de hadde vært seriøse så hadde dem hatt Direkt drive og ikke strikk. De som vet, de vet .
 
Sist redigert:

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.100
Antall liker
17.029
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
deg om det , ser ikke ut som det går særlig bra utifra nettsidene og mangel på elementære spesifikasjoner. Det er mange naive i hifi verdenen. Hvis de hadde vært seriøse så hadde dem hatt Direkt drive og ikke strikk. De som vet, de vet .
Mener du alle som ikke er dd er useriøse?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
får du tak i en Micro Seiki DDX-1500, har du et godt utgangspunkt for tweaks og oppgraderinger
plass til inntil 4 armer og lite "fotavtrykk"
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.781
Antall liker
21.680
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det kanskje beste drivverket kan kan kjøpe i dag er DD (Technics SP-10R). Det finnes en rekke bejublede DD-drivverk fra gamle dager som ikke måler så godt med moderne måleutstyr. Måleutstyret fra den gang da hadde så fine lavpassfiltere innebygget...

Apropos Micro Seiki: Det er litt gøy at alle TechDAS-modellene er remdrevet.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg vurderte AF 3 med gunmetal tallerken før jeg kjøpte Melco......
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.031
Antall liker
8.242
Torget vurderinger
1
Nottingham har reim drift og ingen opplysninger om wow og flutter 🤥 skal
Du kjøpe platespiller i den prisklassen så hadde jeg sett på japanske spillere og der er et must at de opplyser helt elementære spesifikasjoner.

Å sammenligne Nottingham spillere med japansk metervare er rimelig skivebom....
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Tja, du kjøpte vel CA av en grunn?
Ligger jo en Clearaudio Performance DC ute på brukten.

Ellers er jeg enig med listen 1) PU, 2) RIAA, 3) Arm, 4) Drivverk, selv om det er drivverket gjestene legger merker til (først) og har størst imponatorfaktor. Og det er ofte der folk flest legger mest penger i også.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.861
Antall liker
38.637
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Tja, du kjøpte vel CA av en grunn?
Ligger jo en Clearaudio Performance DC ute på brukten.

Ellers er jeg enig med listen 1) PU, 2) RIAA, 3) Arm, 4) Drivverk, selv om det er drivverket gjestene legger merker til (først) og har størst imponatorfaktor. Og det er ofte der folk flest legger mest penger i også.
Helt enig Gunner :) Hadde også kikket på den fra Clearaudio

mvh
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.593
Antall liker
1.325
Sted
Oslo
Å sammenligne Nottingham spillere med japansk metervare er rimelig skivebom....
Ja du kan tro 100 ingeniører i fra Japan gjør et dårligere arbeid en et lite enkeltmannsforetak fra England 🤯 du mener dette merket danker ut allt av japanske platespillere? Ganske sinnsyk påstand.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Mye snakk om NA og Technics.
Ok, armene fra NA har sine kritiker, men det samme gjelder armene fra Technics også. I rettferdighetens navn.
Skal ellers ikke stikke hånda inn i det vepsebolet, selv om man har mye synsing på hjerte🤭
Overlater det til fanbois.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.593
Antall liker
1.325
Sted
Oslo
Dogmer er ikke bare kjedelige, de er gjerne også urokkelige og upåvirkelige i møte med virkeligheten.
Artig å se hvordan du velger å svare, prøv å fremstå litt mer saklig. Hva med å svare konstruktivt istedenfor? Har du noen gode argumenter for hvorfor man skal kjøpe en platespiller som det ikke finnes spesifikasjoner på? Reimdrift. Tilbake til sandkassen
 

ELJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.128
Antall liker
1.880
Sted
Harstad
Torget vurderinger
23
Mange meninger om mye. Min erfaring er at drivverk, tallerkenlager, arm, pu, riaa er veien å prioritere. Ser at det er uenigheter og det er helt greit og interessant. Jeg har sikkert ikke rett. I tiden jeg holdt på med Rega gikk jeg fra P3-P5. P3 hadde en ATOC9 mens P5 hadde en ok MM fra Ortfofon. P5 låt bedre selv med en mye rimeligere pickup. Klart mer driv og rytme. Samme har jeg erfart med pimpet Lencodrivverk. Har en stor PTP kleberstein spiller med et overdimensjonert tallerkenlager som bare er så riktig i mine ører. Ingen lyd når du knoker på plinthet. Rytme og driv som gjør at jeg kan miste pusten av og til.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
sitter og spiller på pimpa DDX-1500 med Dynavector DV-505 på gunmetal armboard og Lyra Titan "i" og er litt sjokka hvor bra det enkle oppsettet spiller
det er ikke Melco, men likevel......om jeg ikke visste bedre, kunne jeg godt levd med dette
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
sitter og spiller på pimpa DDX-1500 med Dynavector DV-505 på gunmetal armboard og Lyra Titan "i" og er litt sjokka hvor bra det enkle oppsettet spiller
det er ikke Melco, men likevel......om jeg ikke visste bedre, kunne jeg godt levd med dette
Tviler ikke sekund på det. Er dette forresten et hint på at du deler av ditt overflødighetshorn og tilbyr hele herligheten til vim01 for de 30kkr som brenner i hans lomme?
 

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
246
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Har sett litt i tråden din og trodde ærlig talt du skulle holde ut til januar før du begynte å tenke på ny spiller🤣.

Har hatt første generasjon Clearaudio Concept for mange år siden men jeg slet litt med et livlig gulv som fikk armen til å hoppe, bare jeg listet meg over gulvet, som igjen førte til nerveproblemer helt jeg jeg hengte opp en vegghylle, selv om jeg da slet med en dør som fikk armen til å hoppe og førte til nye nerveproblemer. Fant ut det var like greit å flytte. Men da solgte jeg spilleren...

Men, det jeg egentlig skulle si var at jeg slår et slag for Technics. Har både G og GR. De går som noen klokker(digitale klokker vel og merke) pluss jeg liker design og funksjonalitet, opplever at det er lett å sette opp PU også. Blir uansett gøy å se hva du ender opp. Det er også muligheter for å sløse bort mye penger på kabler, clamps, headshell og matter og det er en pluss i mine øyne😅.
20231103_170254.jpg
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
nei dette var ikke snikreklame......jeg har betalt ca 30 for spiller, nye ben fra NL og hagl og magic rubber
armen har vært hos Audiosilente og fått ny EIA connector
bare armene går for mellom 15 og 25K
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.275
Antall liker
6.444
Sted
Under stjernene
sitter og spiller på pimpa DDX-1500 med Dynavector DV-505 på gunmetal armboard og Lyra Titan "i" og er litt sjokka hvor bra det enkle oppsettet spiller
det er ikke Melco, men likevel......om jeg ikke visste bedre, kunne jeg godt levd med dette
Feil tråd?
 
Topp Bunn