Plinius venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    Hei,

    Gratulerer!. De ALLER fleste SA-250 i Norge er MK IV.

    Send gjerne en PM med # så sjekker vi opp :)

    Mvh. F
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny forsterker. Klasse A lyden er vanedannende!

    Får melde meg inn her jeg og.
    Fikk tak i en sa-250 via en kompis som hadde fått et godt tilbud.
    Gud bedre for en forskjell fra nad c275bee, som allikevel var et godt steg opp fra receiveren.
    Kjøres på noen eldre monitor audio gs20 i et surround oppsett.
    Alt ble bedre, så nå spørs det om jeg er bitt av oppgraderingsbasillen på høyttalerne. ...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gratulerer med ny forsterker. Klasse A lyden er vanedannende!

    Får melde meg inn her jeg og.
    Fikk tak i en sa-250 via en kompis som hadde fått et godt tilbud.
    Gud bedre for en forskjell fra nad c275bee, som allikevel var et godt steg opp fra receiveren.
    Kjøres på noen eldre monitor audio gs20 i et surround oppsett.
    Alt ble bedre, så nå spørs det om jeg er bitt av oppgraderingsbasillen på høyttalerne. ...
    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med ny forsterker. Klasse A lyden er vanedannende!

    Får melde meg inn her jeg og.
    Fikk tak i en sa-250 via en kompis som hadde fått et godt tilbud.
    Gud bedre for en forskjell fra nad c275bee, som allikevel var et godt steg opp fra receiveren.
    Kjøres på noen eldre monitor audio gs20 i et surround oppsett.
    Alt ble bedre, så nå spørs det om jeg er bitt av oppgraderingsbasillen på høyttalerne. ...
    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
    Jeg er en av dem som har hatt mange søvnløse netter på grunn av forforsterkere med Plinius.
    Brukte først ELECTROCOMPANIET ec 4.6, HEGEL P20 og AESTHETIX CALYPSO og AESTHETIX'en har vært den beste matchen, men jeg tror ikke jeg får ro i skjella før jeg har prøvd forforsterkerne til PLINIUS.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    843
    Antall liker
    628
    Sted
    Oslo
    Vilel vært hyggelig om noen i oslo/omegn kunne kjørt en demo hjemme hos de med en god forforsterker og en plinius effektforsterker.
    Må jo innrømme at jeg er godt fornøyd med marantz sr7010 som sjefen i hjemmekinoppsettet og lyden den gir :)
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Gratulerer med ny forsterker. Klasse A lyden er vanedannende!

    Får melde meg inn her jeg og.
    Fikk tak i en sa-250 via en kompis som hadde fått et godt tilbud.
    Gud bedre for en forskjell fra nad c275bee, som allikevel var et godt steg opp fra receiveren.
    Kjøres på noen eldre monitor audio gs20 i et surround oppsett.
    Alt ble bedre, så nå spørs det om jeg er bitt av oppgraderingsbasillen på høyttalerne. ...
    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
    Jeg er en av dem som har hatt mange søvnløse netter på grunn av forforsterkere med Plinius.
    Brukte først ELECTROCOMPANIET ec 4.6, HEGEL P20 og AESTHETIX CALYPSO og AESTHETIX'en har vært den beste matchen, men jeg tror ikke jeg får ro i skjella før jeg har prøvd forforsterkerne til PLINIUS.
    Plinius sine egne forforsterkere bør vel fungere veldig bra. Liker du rør uten for mye rørlyd vil du få en veldig bra match med ARC LS-26 eller 27. Disse har mulighet for gainreduksjon hvis du liker å spille lavt. Blir skikkelig "trøkk" med disse. Ref serien er enda bedre, men koster jo en del mer.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    843
    Antall liker
    628
    Sted
    Oslo
    Dro på "littegrann" for en av mine sønner, og han fikk hakeslepp når jeg sa "subwooferen" er ikke koblet til.
    Helt fantastisk kontroll og evne til å gå dypere enn jeg trodde var mulig :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dro på "littegrann" for en av mine sønner, og han fikk hakeslepp når jeg sa "subwooferen" er ikke koblet til.
    Helt fantastisk kontroll og evne til å gå dypere enn jeg trodde var mulig :)
    Gleder meg bare sånn på dine vegne!

    Det du beskriver i bassen, hvilke andre amper sammenligner du med som denne australieren gjør?
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.655
    Antall liker
    4.098
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Dro på "littegrann" for en av mine sønner, og han fikk hakeslepp når jeg sa "subwooferen" er ikke koblet til.
    Helt fantastisk kontroll og evne til å gå dypere enn jeg trodde var mulig :)
    Gleder meg bare sånn på dine vegne!

    Det du beskriver i bassen, hvilke andre amper sammenligner du med som denne australieren gjør?
    Det är väl NZ som skall ha äran för Plinius?
    Plinius - Contact Site
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det är väl NZ som skall ha äran för Plinius?
    Plinius - Contact Site
    Visste jeg ikke, men enda bedre, for New Zealand er i utgngspunktet mitt favorittland nr. 1 på denne jord.

    Med dette blir mitt standard uttrykk om NZ som følger:
    - Her kan man gå på ski og bade 365 dager i året, en biltur fra hverandre. Eller nyte musikk med Plinius i stereobenken :)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt, Plinius M8, Audio Resereach LS 26 og nå Kaitaki. Synes LS 26 var på nivå med M8 men til dobbel pris. Den var bedre i topp, men manglet kontroll i bunn (rør) M8 var mer dynamisk.

    Når jeg fikk Kaitaki hørte jeg tvert fra første lyd at OJ dette var riktig for meg. Når det gjelder forsterkere og forforsterkere mener jeg Plinius er i topp når det gjelder pris/ytelse/byggekvalitet.

    Min erfaring med M8 er at den trenger godt underlag for å yte sitt beste (kan være hard i øvre mellomtone ved feil matching). Dette gjelder forøvrig alle komponenter.

    ---------Gå for Plinius forforsterker!!!!

    Skulle bare høre litt musikk igår - ble sittende hele kvelden - elsker når man blir så revet med :)

    Gratulerer med ny forsterker. Klasse A lyden er vanedannende!

    Får melde meg inn her jeg og.
    Fikk tak i en sa-250 via en kompis som hadde fått et godt tilbud.
    Gud bedre for en forskjell fra nad c275bee, som allikevel var et godt steg opp fra receiveren.
    Kjøres på noen eldre monitor audio gs20 i et surround oppsett.
    Alt ble bedre, så nå spørs det om jeg er bitt av oppgraderingsbasillen på høyttalerne. ...
    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    252
    Antall liker
    187
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker også Kaitaki med min SA103 og har slått meg til ro nå. Jeg føler ingen behov for ytterligere oppgradering av pre/amp. Er nå ferdig (tror jeg). Det eneste området jeg tror jeg går glipp av litt er ifm det interne riaa kortet i Kaitakien. Tror nok jeg må få tak i en Koru snart :) Før Kaitaki brukte jeg EAR 864 med skikkelige værsting NOS rør. EAR hadde sine åpenbare kvaliteter og er på de fleste parametre mer eller mindre likestilt med Kaitaki (med oppgraderte rør vel og merke). Det eneste området jeg synes Kaitaki er tydelig bedre på er bassgjengivelsen. Bassen er fastere, dypere og bedre definert med Kaitaki, men jeg kunne lett ha levd med EAR og savnet fint lite. Har opplevd og lest at Plinius trives godt med rør pre dersom man bruker annet merke en Plinius pre. Feks AR som nevnt tidligere. Men som det sikkert er nevnt utallige ganger, utgangsnivået på pre bør være relativt lavt eller justerbart iom Plinius SA amp har 32-38DB gain.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Vilel vært hyggelig om noen i oslo/omegn kunne kjørt en demo hjemme hos de med en god forforsterker og en plinius effektforsterker.
    Må jo innrømme at jeg er godt fornøyd med marantz sr7010 som sjefen i hjemmekinoppsettet og lyden den gir :)
    Hei gwh,

    Hvis du har lyst så kan vi ordne det. Venter på en ny diskant til Dynaudioene mini så kan vi ordne en lyttekveld, men vi må vente til det blir kaldere i lufta, 30 grader ute, 55 grader på Plinius SA 103, 40 grader på skilletrafoen og 16mm2 rom, vi kommer til å kerepere, hehehe. Hører musikk akkurat nå og det er helt jævelig, men hva er det man ikke gjør for musikken.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt, Plinius M8, Audio Resereach LS 26 og nå Kaitaki. Synes LS 26 var på nivå med M8 men til dobbel pris. Den var bedre i topp, men manglet kontroll i bunn (rør) M8 var mer dynamisk.

    Når jeg fikk Kaitaki hørte jeg tvert fra første lyd at OJ dette var riktig for meg. Når det gjelder forsterkere og forforsterkere mener jeg Plinius er i topp når det gjelder pris/ytelse/byggekvalitet.

    Min erfaring med M8 er at den trenger godt underlag for å yte sitt beste (kan være hard i øvre mellomtone ved feil matching). Dette gjelder forøvrig alle komponenter.

    ---------Gå for Plinius forforsterker!!!!

    Skulle bare høre litt musikk igår - ble sittende hele kvelden - elsker når man blir så revet med :)

    Gratulerer med ny forsterker. Klasse A lyden er vanedannende!

    Får melde meg inn her jeg og.
    Fikk tak i en sa-250 via en kompis som hadde fått et godt tilbud.
    Gud bedre for en forskjell fra nad c275bee, som allikevel var et godt steg opp fra receiveren.
    Kjøres på noen eldre monitor audio gs20 i et surround oppsett.
    Alt ble bedre, så nå spørs det om jeg er bitt av oppgraderingsbasillen på høyttalerne. ...
    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
    Gratulerer med nye høyttalere 32bit, drømme høyttalere, kos deg.
    Det var en av grunnene at jeg ikke valgte Plinius M8, hadde sjansen, men som sagt var redd for å ikke få hard øvre mellomtone for det hadde jeg med HEGEL P20.Du beskriver plinius M8 akkurat som en HEGEL P20, den var helt topp, men på mange innspillinger så var den litt hard i øvre mellomtone. Nå byttet jeg HEGEL P20 med en Aesthetix Calypso, har eksperimentert med en del rørkombinasjoner og lyden er bare helt konge nå. Sikkert ikke i nærigheten med det utstyret dere har, men fra det jeg har hatt og nå så er det stor forskjell. Gleder meg til det blir litt kaldere i lufta, det er nesten umulig å høre musikk nå med alt det utstyret i et 16mm2 rom, fy fader holder på å krepere.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har hatt, Plinius M8, Audio Resereach LS 26 og nå Kaitaki. Synes LS 26 var på nivå med M8 men til dobbel pris. Den var bedre i topp, men manglet kontroll i bunn (rør) M8 var mer dynamisk.

    Når jeg fikk Kaitaki hørte jeg tvert fra første lyd at OJ dette var riktig for meg. Når det gjelder forsterkere og forforsterkere mener jeg Plinius er i topp når det gjelder pris/ytelse/byggekvalitet.

    Min erfaring med M8 er at den trenger godt underlag for å yte sitt beste (kan være hard i øvre mellomtone ved feil matching). Dette gjelder forøvrig alle komponenter.

    ---------Gå for Plinius forforsterker!!!!

    Skulle bare høre litt musikk igår - ble sittende hele kvelden - elsker når man blir så revet med :)

    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
    Gratulerer med nye høyttalere 32bit, drømme høyttalere, kos deg.
    Det var en av grunnene at jeg ikke valgte Plinius M8, hadde sjansen, men som sagt var redd for å ikke få hard øvre mellomtone for det hadde jeg med HEGEL P20.Du beskriver plinius M8 akkurat som en HEGEL P20, den var helt topp, men på mange innspillinger så var den litt hard i øvre mellomtone. Nå byttet jeg HEGEL P20 med en Aesthetix Calypso, har eksperimentert med en del rørkombinasjoner og lyden er bare helt konge nå. Sikkert ikke i nærigheten med det utstyret dere har, men fra det jeg har hatt og nå så er det stor forskjell. Gleder meg til det blir litt kaldere i lufta, det er nesten umulig å høre musikk nå med alt det utstyret i et 16mm2 rom, fy fader holder på å krepere.
    Du klarer å få en som har gitt opp alt med rør (men fortsatt er ulidelig hi-fi interessert), for et drøyt 10-år siden, til å bli nysgjerrig.

    Hvem selger denne rør preampen?
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt, Plinius M8, Audio Resereach LS 26 og nå Kaitaki. Synes LS 26 var på nivå med M8 men til dobbel pris. Den var bedre i topp, men manglet kontroll i bunn (rør) M8 var mer dynamisk.

    Når jeg fikk Kaitaki hørte jeg tvert fra første lyd at OJ dette var riktig for meg. Når det gjelder forsterkere og forforsterkere mener jeg Plinius er i topp når det gjelder pris/ytelse/byggekvalitet.

    Min erfaring med M8 er at den trenger godt underlag for å yte sitt beste (kan være hard i øvre mellomtone ved feil matching). Dette gjelder forøvrig alle komponenter.

    ---------Gå for Plinius forforsterker!!!!

    Skulle bare høre litt musikk igår - ble sittende hele kvelden - elsker når man blir så revet med :)

    Merker det på meg, det at noe av det fine med dette forumet her, er de tilfeller hvor man gleder seg på vegne av andre så det nesten kiler i magan! Innrømmer det, overfor han som har fått denne herlige klasse A forsterkeren, som for han selv må være starten av ny tidsregning hva amper angår :)

    Hehe, samtidig som jeg kan tenke meg han selv må ha verdens største problemstilling gående i hodet - så sant han ikke sover - hvilken forforsterker skal/bør/ønsker han seg nå? Kan jeg tenke meg du 32bit har forslag til :)
    Gratulerer med nye høyttalere 32bit, drømme høyttalere, kos deg.
    Det var en av grunnene at jeg ikke valgte Plinius M8, hadde sjansen, men som sagt var redd for å ikke få hard øvre mellomtone for det hadde jeg med HEGEL P20.Du beskriver plinius M8 akkurat som en HEGEL P20, den var helt topp, men på mange innspillinger så var den litt hard i øvre mellomtone. Nå byttet jeg HEGEL P20 med en Aesthetix Calypso, har eksperimentert med en del rørkombinasjoner og lyden er bare helt konge nå. Sikkert ikke i nærigheten med det utstyret dere har, men fra det jeg har hatt og nå så er det stor forskjell. Gleder meg til det blir litt kaldere i lufta, det er nesten umulig å høre musikk nå med alt det utstyret i et 16mm2 rom, fy fader holder på å krepere.
    Du klarer å få en som har gitt opp alt med rør (men fortsatt er ulidelig hi-fi interessert), for et drøyt 10-år siden, til å bli nysgjerrig.

    Hvem selger denne rør preampen?
    Det vet jeg dessverre ikke, jeg kjøpte den brukt for ikke så lenge siden.
    Her har du i hvert fall link til importøren i Skandinavia:
    Om Aesthetix | Stylus Audio
    Og testen fra Stereophile
    https://www.stereophile.com/tubepreamps/705aesthetix/index.html
    Det som er det geniale med rør pre er at du har muligheten å tune lyden etter din smak.
    Jeg har ikke prøvd mange rør kombinasjoner, men den beste til nå har vært telefunken 12ax7 ribbed plate og siemens halske e88cc/6922 gold pin long life.
    Det sies at en bat vk-53se greier å tegne litt større lydbilde enn Aesthetix Calypso, men til en pris som ikke ligner grisen, hehehe, det har i hvert fall ikke jeg rå til.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    843
    Antall liker
    628
    Sted
    Oslo
    Vilel vært hyggelig om noen i oslo/omegn kunne kjørt en demo hjemme hos de med en god forforsterker og en plinius effektforsterker.
    Må jo innrømme at jeg er godt fornøyd med marantz sr7010 som sjefen i hjemmekinoppsettet og lyden den gir :)
    Hei gwh,

    Hvis du har lyst så kan vi ordne det. Venter på en ny diskant til Dynaudioene mini så kan vi ordne en lyttekveld, men vi må vente til det blir kaldere i lufta, 30 grader ute, 55 grader på Plinius SA 103, 40 grader på skilletrafoen og 16mm2 rom, vi kommer til å kerepere, hehehe. Hører musikk akkurat nå og det er helt jævelig, men hva er det man ikke gjør for musikken.
    Gjør veldig gjerne det, passer godt etter skolestart og utover :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Y.U

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Nytt (blandet inn i gammelt) intervju med Plinius kara.
    Ca. 4 minutt ut i filmen bekrefter CEO Brian at Plinius jobber med bla. Høyttalere også. Var rykter om dette for ett par år siden på en New Zealandsk nettside.
    Gleder meg til å se hva de realiserer på den kanten. :cool:

    Jonas

     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Plutselig er jeg den heldige eier av en SA-103. Skal drives balansert av en AMR DP777SE, som har en passiv pre av høy kvalitet. Tror det kan bli bra.

    Aldri hørt Plinius, så aner ikke hva jeg har i vente.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Plutselig er jeg den heldige eier av en SA-103. Skal drives balansert av en AMR DP777SE, som har en passiv pre av høy kvalitet. Tror det kan bli bra.

    Aldri hørt Plinius, så aner ikke hva jeg har i vente.
    Hei,

    Gratulerer med ny forsterker Valfy. Forsterkeren i seg selv er helt gull, har den selv, men det handler om matching. Jeg er spent på å høre synspunktene dine å kjøre den sammen med Spendor D9. Har selv hatt lyst på Spendor D7 eller D9, men har vært redd for å ikke få for lyst lydbilde.
    Hold oss oppdater 😊
    Kos deg 😎
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Plutselig er jeg den heldige eier av en SA-103. Skal drives balansert av en AMR DP777SE, som har en passiv pre av høy kvalitet. Tror det kan bli bra.

    Aldri hørt Plinius, så aner ikke hva jeg har i vente.
    Gratulerer med en veldig bra forsterker jeg har selv eid en savner den.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Vilel vært hyggelig om noen i oslo/omegn kunne kjørt en demo hjemme hos de med en god forforsterker og en plinius effektforsterker.
    Må jo innrømme at jeg er godt fornøyd med marantz sr7010 som sjefen i hjemmekinoppsettet og lyden den gir :)
    Hei gwh,

    Hvis du har lyst så kan vi ordne det. Venter på en ny diskant til Dynaudioene mini så kan vi ordne en lyttekveld, men vi må vente til det blir kaldere i lufta, 30 grader ute, 55 grader på Plinius SA 103, 40 grader på skilletrafoen og 16mm2 rom, vi kommer til å kerepere, hehehe. Hører musikk akkurat nå og det er helt jævelig, men hva er det man ikke gjør for musikken.
    Gjør veldig gjerne det, passer godt etter skolestart og utover :)
    Ja GWH, det nærmer seg nå. Vi må finne en dag som passer, hvis du forstsatt har lyst å høre på Plinius SA103 sammen med Aesthetix calypso og Dynaudio S3.4
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Plutselig er jeg den heldige eier av en SA-103. Skal drives balansert av en AMR DP777SE, som har en passiv pre av høy kvalitet. Tror det kan bli bra.

    Aldri hørt Plinius, så aner ikke hva jeg har i vente.
    Gratulerer Valfy og velkommen inn i det celebre selskap:)
    Gleder meg å høre dine inntrykk av Sa-103 og Spendor. Plinius og særlig Sa-103 blir aldri feil i ett oppsett..
    Du har best of both worlds mtp mulighetene til manuell switch mellom kraftig klasse A og klasse AB. Veldig sprikende mtp preferanser hva som foretrekkes av de da.
    Så moro å høre hva som faller dine ører best.

    Mvh Jonas
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har dessverre ikke D9 lengre, men vil ikke tro Cornwalla er fremmed for litt Plinius de heller :)
    Har prøvd en del gromt utstyr på de, som Luxman L590AX, Musical Fidelity AMS 35i, LM Audio 508.

    Melder tilbake her når jeg har gjort meg noen inntrykk. :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    1.391
    Torget vurderinger
    11
    Et det noen som har erfaring med sa250 mk4 her og kan si noen ord om den, evt forskjell fra sa-100 mkii som jeg har hatt, utover den åpenbare kraftdifferansen? Kan den måle seg med 103 lydmessig?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har hatt mye gromt innom de siste par årene, og SA103 er definitivt up there! Steike ta for et beist av en forsterker, både fysisk og musikalsk. Har mye husarbeid jeg skulle gjort disse dagene, men jeg klarer ikke rive meg løs fra anlegget. :)

    Bare bassen den reproduserer er en historie for seg selv. Nå har jeg kjappe 15" i mine Cornwall, men så kontrollerte og hurtige vet jeg ikke om jeg har hørt de før. Der mange andre forsterkere mister kontroll og spiller sirompa bass har Plinius stålkontroll.

    Den er også den effekforsterkeren som har passa desidert best sammen med min AMR DP777SE, rent gain-messig. Om dette har direkte innvirkning på lyden vet jeg ikke, men det føles bra å få litt headroom og fart og dynamikk lenge før volumethjulet nærmer seg maks.

    Det er mye mer å fordøye når det kommer til kanalseparasjon, instrumentseparasjon, klang, stemmegjengivelse osv. Det viktigste er uansett bare at det er GØY og høre musikk, uansett om det spilles lavt eller høyt.
    Etter et par dager kan jeg ihvertfall ikke høre en eneste unote.

    Tør jeg si at kombinasjonen AMR og Plinius får Cornwall til å spille med en snev av highend? ;D
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei

    Her en liten video med Direktøren i Plinius, Brian Willoughby.
    Forteller kort hva Plinius er og hva som skjer 2019 fra deres side.

    Jonas
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Her en liten video med Direktøren i Plinius, Brian Willoughby.
    Forteller kort hva Plinius er og hva som skjer 2019 fra deres side.

    Jonas
    Ser ut til at 2019 blir et spennende år.
    Må si etter å a hatt Plinius tidligere, så er dette produktet som har gitt meg størst eierglede. Så når jeg skal oppgradere blir blir det Plinius som først skal testes.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei Roeng

    2019 blir ett spennende Plinius år ja.
    Høyttalerne de kommer med er jobbet med i mange år. Blir spennende å høre og se mottakelsen til de.
    Så nenver han en helt ny serie i lavere prisklasse. Dette blir også spennende å se.
    Kvalitet og eierglede :)

    Jonas
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er en Hautonga bestilt, tre ukers produksjonstid og en liten flyreise så står den i racket! Gud bedre jeg gleder meg til å teste denne!
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker :)

    Audio Physic Tempo Plus, har stått her i stua et par år med Parasound-elektronikk, nå vil jeg ned i størrelse og opp i eierglede :)

    Hvilken DAC (og streamer) er litt usikkert, men det kommer en Plinius Mauri i løpet av året. Er også spent på hvordan den innebygde RIAAen i Hautongaen er. Det går 90% i fysisk format (CD + vinyl) her hjemme, men innenriksministeren streamer hovedsaklig så da må det en annen løsning der :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da er en Hautonga bestilt, tre ukers produksjonstid og en liten flyreise så står den i racket! Gud bedre jeg gleder meg til å teste denne!
    Hei Hobby

    Gratulerer så mye med kommende ervervelse!
    Blir moro å høre inntrykk etter vært.
    Har selv spilt med ulike Plinius på Audio Physic, har vært meget god match :)

    Mvh Jonas
     

    chrmart

    Medlem
    Ble medlem
    10.07.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    15
    Sted
    Lovund
    Litt råd ift pre til SA250MkIV.

    Hei. Har som nevnt SA250MkIV (2003) å idag CD-LAD.(2004) Er det flere som har erfaring med lignende kombo? Tenker mest på at CD-LAD har 1kohm utg imp.. noe de fleste pre amper har. Men gain og lyd generellt sitter som skutt.
    20190605_192138.jpg
     
    Sist redigert:

    chrmart

    Medlem
    Ble medlem
    10.07.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    15
    Sted
    Lovund
    Hei.. hehe, tenkte også nedskalere størrelse mtp gulvareal.. mine 8872 svelger 6m2 av stugulvet.. selvfølgelig phandion 50.. USHER's nyere MINI dancer 2 DMD ligger i tankene også. Forsterkeren jeg har er virkelig en gullklump. Enestående egenskaper.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.278
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei.. hehe, tenkte også nedskalere størrelse mtp gulvareal.. mine 8872 svelger 6m2 av stugulvet.. selvfølgelig phandion 50.. USHER's nyere MINI dancer 2 DMD ligger i tankene også. Forsterkeren jeg har er virkelig en gullklump. Enestående egenskaper.
    Uten å dra for mye SA prat inn i denne flotte Plinius tråden så kan jeg vel si at Pandion vil gi deg mye morro og glede. Pandion 20 står her og det er en høydare uten like.

    Det meste av elektronikk vil spille opp til dans på SA så lenge det er mye strøm og muskler der. De krever sin amp.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Er det noen som sitter på Servicemanualen til SA-250 MKII-III?
    Skulle gjerne vist verdien på de to store lyttebankene...
    BFO
    2017-05-25_08.36.30.jpg
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mine Fyne F502 røyk i helga. Mildt sagt ikke fornøyd, vet ikke om det var matchen med Plinius, rommet eller hva som kunne til deg, men det låt spisst og stressende oppover i registeret. Hadde tidligere hørt F502 på annen elektronikk, og siden Plinius er rimelig allsidige i mine ører trodde jeg det skulle bli knall. Men neida, sånn ble det ikke :p

    På sikt skal Magico inn i stua, men nå skal jeg har en "mellomstasjon" et års tid. Vurderer (utfra utseende, kona er inne i bildet også) Sonus Faber Cremona, Focal (Electra hovedsaklig) eller Vienna. Noen som har hørt disse merkene med Plinius? Har Plinius elektronikk hele veien (Hautonga, CD101 og Tiki) samt Wyreworld kabling. 35-40 kvadrat stort rom og rimeilg god kontroll på akustikken. Evt. er det noe annet jeg bør se etter på brukten, opp mot 25k?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn