|
Hei, jeg synes ikke PMC er kliniske. Jeg eier Fact.8 og er storfornøyd. Jeg sa at de som liker typisk Sonus Faber synes kanskje de blir for kliniske. Mine gamle Olympica 3 ble ikke buldrete bare litt mørk og tam.Haifi: Sett dem opp som jeg beskrev her oppe, så vil du elske begge merkerPMC er langtfra kliniske, bare deilig, dødelig korrekte. Og grunnene til at O3 kan bli buldrete er
a) For liten, upresis forsterker. For eksempel ved bruk av rør.
b) Den er for stor til rommet den står i. Reagerer negativt på dets akustiske forhold.
c) Kildecrash
d) Any number of combinations thereof..
Anbefaler å bruke medfølgende spikes og heller kjøpe Taoc spike underlag fra Planetsnapa. De gjør noe med lyden. Bassen fastere mer ro osv.Har bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Jeg tror det er M8 på PMCHar bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Spike på Fact.8 er 6mm. Men som sagt...vurder Taoc heller.Anbefaler å bruke medfølgende spikes og heller kjøpe Taoc spike underlag fra Planetsnapa. De gjør noe med lyden. Bassen fastere mer ro osv.Har bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Interresant. Hvilken type Taoc underlag bruker du? Ser ut som det i alle fall finnes to forskjellige typer rene spike underlag fra Taoc?Anbefaler å bruke medfølgende spikes og heller kjøpe Taoc spike underlag fra Planetsnapa. De gjør noe med lyden. Bassen fastere mer ro osv.Har bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Det er de svarte som ser ut som små "ishockeypucker". Spike Insulators PTS-G. Har også brukt de doble som settes oppå hverandre med spiss og fordypning med stor suksess. TITE-35S. Men de er mye dyrere. Kontakt PlanetSnapa | Sorry, no low-fi og Håvar Snapa hjelper.Interresant. Hvilken type Taoc underlag bruker du? Ser ut som det i alle fall finnes to forskjellige typer rene spike underlag fra Taoc?Anbefaler å bruke medfølgende spikes og heller kjøpe Taoc spike underlag fra Planetsnapa. De gjør noe med lyden. Bassen fastere mer ro osv.Har bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Takk for tipsDet er de svarte som ser ut som små "ishockeypucker". Spike Insulators PTS-G. Har også brukt de doble som settes oppå hverandre med spiss og fordypning med stor suksess. TITE-35S. Men de er mye dyrere. Kontakt PlanetSnapa | Sorry, no low-fi og Håvar Snapa hjelper.Interresant. Hvilken type Taoc underlag bruker du? Ser ut som det i alle fall finnes to forskjellige typer rene spike underlag fra Taoc?Anbefaler å bruke medfølgende spikes og heller kjøpe Taoc spike underlag fra Planetsnapa. De gjør noe med lyden. Bassen fastere mer ro osv.Har bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Jeg bruker også Taoc i heimen.Det er de svarte som ser ut som små "ishockeypucker". Spike Insulators PTS-G. Har også brukt de doble som settes oppå hverandre med spiss og fordypning med stor suksess. TITE-35S. Men de er mye dyrere. Kontakt PlanetSnapa | Sorry, no low-fi og Håvar Snapa hjelper.Interresant. Hvilken type Taoc underlag bruker du? Ser ut som det i alle fall finnes to forskjellige typer rene spike underlag fra Taoc?Anbefaler å bruke medfølgende spikes og heller kjøpe Taoc spike underlag fra Planetsnapa. De gjør noe med lyden. Bassen fastere mer ro osv.Har bestilt fact 8. Tenkte å bruke Soundcare er det 6 eller 8 mm.
Takk! Rommet er en vinkelstue på vel 30m2. Jeg har litt bassproblemer i rommet og har satt opp et par solide bassfeller. F8 har mye trøkk mellombassen, og trigger rommet mer enn de gamle stativht. Virker som bassen blir best i lytteposisjon når jeg trekker HT helt tilbake til fellene. Da har jeg Ca 100cm fra elementene til frontveggen. Prøver litt frem og tilbake med bassinnstillingen og synes at vokalen til KB «Over en by» ble litt feit på den nest minste innstilling, men dette vil sikkert variere fra innspilling til innspilling. Så akkurat nå har jeg den på minst bass. Og prøver litt med mest diskant, så får jeg se etterhvert.Oyvjorge!
Gratulerer så mye, de ser kjempefine ut. Fortell etterhvert mer om hvordan de spiller, når du har funnet riktig plassering. Hvor stort er ditt rom?
Utseendet betyr absolutt mye siden disse må stå i en familiestue, og MB2i kommer nok ikke inn i stua, selv om jeg slipper unna med mye. Den ligger også over min prisklasse. Twenty5.24 i piano black ser jo imidlertid ut som en glimrende kandidatFår nok mer med 25-24 enn 25-23, men 23 spiller virkelig flott i forhold til pris.
Har du forsterkerkraft, og ikke bryr deg for mye om looks så vil jeg tro MB2i er et kanonkjøp.
Kjøpt ja. Skulle gjerne fått dem donert selvsagt, men av en eller annen grunn var ikke det aktueltOverta = kjøpt? Hvis ja, hva skal Sammy gå for da? Fact8![]()
Håper at FLS 10 og Sopra 2 synger godt sammen. Elite Audio sitt utstillingsrom har benyttet Fls 10 sammen med Sopra 2, så jeg tror de har god synergi med hverandre. Men må teste selv for å finne ut.Sammy: Med det du har bør Sopra 2 funke! Men hvis ikke, vurder heller Fact 3![]()
Tusen takk oyvjorgeGratulerer med nye Ht uansett merke![]()
Grattis med supre høyttalere.Hei å hå![]()
Det dukker visst opp et sett med fact 8 i tiger ebony i løpet av neste uke.