Bulter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.02.2003
- Antall liker
- 3.405
Start rett fram og vend dem innover til du finner den beste balansen mellom dybde/bredde i lydbildet, detaljering og bassgjengivelse. Hva skal du med subber?
Jeg er kjent med flytte-høyttaler-leken-centimeter-for-centimeter-leken, men tenkte at det var kjent om pmc pleier å like å stå nært vegg, rett frem eller med mye toe-in.Det kan du enkelt finne ut av med et par test-spor
Jeg følte jeg måtte ha det på de andre høyttalerne, men her er jeg litt mer usikker.Start rett fram og vend dem innover til du finner den beste balansen mellom dybde/bredde i lydbildet, detaljering og bassgjengivelse. Hva skal du med subber?
Klart jeg har det. Og for mange vil dette være midt i blinkenHar du ikke trua på produktet PMC kommer med @nat?
gratulerer med dagen forresten
Spredingen er ca 80 geader. Alt har med avstanden imellom dem, i forhold til avstanden tilFør jeg begynner å flytte rundt på disse i den relativt beskjedne plassen til rådighet (subbene er plassert der de integreres best i rommet, tror jeg), hvordan er spredningen på twenty5.26?
Er det normalt å ha de rett frem eller mye toe-in?
Hva med avstand til sidevegger?
Vis vedlegget 999921
PMC liker ikke å stå nært vegg. Men er mindre følsomme for det sammenlignet med refleks systemer. Grunnet mer kontrollert luftstrøm!Jeg er kjent med flytte-høyttaler-leken-centimeter-for-centimeter-leken, men tenkte at det var kjent om pmc pleier å like å stå nært vegg, rett frem eller med mye toe-in.
Det er jo en lengre treningsøkt som jeg helt sikkert har godt av
Så med andre ord så kan se stå ett stykke frem fra bakvegg? Det kan gi plass til subbene bak der de trives. Så får jeg se hvor lagt unna sidevegger jeg kommer.PMC liker ikke å stå nært vegg. Men er mindre følsomme for det sammenlignet med refleks systemer. Grunnet mer kontrollert luftstrøm!
StemmerSå med andre ord så kan se stå ett stykke frem fra bakvegg? Det kan gi plass til subbene bak der de trives. Så får jeg se hvor lagt unna sidevegger jeg kommer.
Takk skal du ha
her står litt mer om toe in osv
Haha, jeg målte 204cm mellom høyttalere og 345cm til hver høyttaler fra lytteposisjon. Det er så langt det beste resultatet.Takk skal du ha
Jeg hadde de kanskje 10cm enda lenger fra sidevegger, men da forsvant en del av bredde og dybde i lydbildet, samt at bassen ble litt flatere.hvis du orker ville jeg testet de med lengre avstand til sideveggene
Kom du noe videre med plasseringen i helgen?Jeg hadde de kanskje 10cm enda lenger fra sidevegger, men da forsvant en del av bredde og dybde i lydbildet, samt at bassen ble litt flatere.
Nå klarte jeg fysisk klemme inn subbene bak høyttalerne. Har ikke sjekket integrering enda. Man kan vel ikke få til alt på en kveld
Søndagen ble familie, og finale i Liga-cupen mellom Chelsea og Liverpool sitt ungdomslag, prioritert. Ja, det er fotball, @natKom du noe videre med plasseringen i helgen?
Her er PMCs oppsett fra Bristol Hifi Show, hvis det hjelper - litt toe-in, men ikke myeSøndagen ble familie, og finale i Liga-cupen mellom Chelsea og Liverpool sitt ungdomslag, prioritert. Ja, det er fotball, @nat
Skal se om jeg kan trekke de lenger frem uten å miste bassen, ellers må de stå slik.
Når jeg gyver løs på subbene får jeg se
Dette er også noe jag alltid anbefaler. Start med veldig lite vinkling og jobb deg innover til du får maksimalt lydbilde og at høyttaleren «forsvinner» i lydbildet.Her er PMCs oppsett fra Bristol Hifi Show, hvis det hjelper - litt toe-in, men ikke mye
Vis vedlegget 1000526
Og må bare si at det låt utrolig braDette er også noe jag alltid anbefaler. Start med veldig lite vinkling og jobb deg innover til du får maksimalt lydbilde og at høyttaleren «forsvinner» i lydbildet.
Har også stor betydning for bassresponsen da PMC har veldig kontrollert luftstrøm som gir mindre akustisk fotavtrykk i rommet.
Men dem kom med på bildetDa tror jeg det sitter. Får litt mer bass hvis jeg dytter de 5-10cm lenger bak, men høyttalerne er nå borte.
Nei, de står ikke 100%identisk.
Vis vedlegget 1000549
Hahahaha. Den på venstre side har mindre toe-in, akkurat som de forrige høyttalerene.Men dem kom med på bildet
Kan være et balanse problem i rommer, eller med forsterker/kilde.Hahahaha. Den på venstre side har mindre toe-in, akkurat som de forrige høyttalerene.
Jeg vet ikke om det skyldes rommet eller hodet mitt som gjerne er litt ute av fokus
Jeg har testet og jeg tror konklusjonen er at mitt venstre øre er noe dempet.Kan være et balanse problem i rommer, eller med forsterker/kilde.
Prøv å bytt om høyre og venstre kanal både inn på forsterkeren og høyttaleren og hør om balanse problemet flytte seg til den andre kanalen?
Da er saken løst. Du har samme forholdene oppe i stua?Jeg har testet og jeg tror konklusjonen er at mitt venstre øre er noe dempet.
Hadde samme opplevelse da jeg hørte twenty5.24i i kjelleren din.
En liten endring i toe-in på venstre side så sitter det for min del. Og i 110 av 100 tilfeller er det jo jeg som sitter i sweetspot
Nei, der kan vi ikke sitte i midten pga hvordan vi har innredet så der merkes det ikke.Da er saken løst. Du har samme forholdene oppe i stua?
Nå låter vel de der tilnærmet best uansett?Låter best uten for mye toe-in, her også Vis vedlegget 1000653
Du venter også på den telefonen ifra Hamar!Nå låter vel de der tilnærmet best uansett?
Hvis Hamar plutselig ringer så er min første samtale med @nat for å få tak i sånne
Ja, det stemmer det. De gjengir musikk - rett og slettNå låter vel de der tilnærmet best uansett?
Hvis Hamar plutselig ringer så er min første samtale med @nat for å få tak i sånne
L-595A burde være en god match på det mesteDa sier jeg det høyt. Planen er lagt og etterhvert skal det inn ett par PMC til.
Kan man spørre hva folket bruker av forsterker til f.eks Fact.12 signature, som det ligger ann til. Litt tid vil det ta, men avgjørelsen er tatt.
Hvis du ikke vil svare i tråden så fungerer pm fint
Gled dere. Hvis de får samme oppsett og samme lyden som i Bristol, blir dette bra!På Oslo HiFi Show 16-17 mars så vil vi ha den første lanseringen av PMC Twenty5-Aktiv utenfor GB . Kristian Winberg ifra PMC vil bistå oss under hele helgen.
Vis vedlegget 1004212
Da Fact 12 sign kom i hus hadde jeg en Accustic Arts integrert forsterker på 170 watt. Samme boks som NAT brukte på Horten messa med Fact 12 og som ble kåret til messas beste lyd.Da sier jeg det høyt. Planen er lagt og etterhvert skal det inn ett par PMC til.
Kan man spørre hva folket bruker av forsterker til f.eks Fact.12 signature, som det ligger ann til. Litt tid vil det ta, men avgjørelsen er tatt.
Hvis du ikke vil svare i tråden så fungerer pm fint