Presenter en klassiker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skriv gjerne litt om platene og HVORFOR de er klassikere, i stedet for å bare poste i seg selv dessverre uinteressante coverbilder.


    Og så kan det vel være en god idé å skumme gjennom tråden og se om platene er postet før?


    Kanskje greit å begrense seg til kun et album per innlegg,og veldig kjekt om man skriver litt om hvorfor man ser på det som en klassiker og hva som gjør spessielt inntrykk med albumet.Men selvsagt ikke noe krav,kun artist og tittel er også helt fint.Gjerne et bilde av coveret,kanskje en youtube snutt av det sporet man liker aller best på albumet.

    Snurr tråd.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.282
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstår det er godt ment, og det er utvilsomt klassikere som dumper ned i tråden her nå VSP.
    MEN, hva med å skrive bare litegrann tekst ved coverbildene? Gjerne noe litt personlig.
    Da blir det straks mer interessant. Platetråder hvor det bare klistres coverbilder og videosnutter er det jo nok av her fra før.
    Hvis denne tråden også blir sånn lettvint og grunn er det ingen som gidder å lese eller skrive her.
    Man trenger ikke tangere tkr, som på en måte har satt standarden her, men litt mer enn bare coverbilde hadde vært ønskelig.
    I beste mening!:)

    Mvh

    edit. jeg ser Dazed var litt før meg med samme budskap.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Ble så sabla lett revet med :)

    Flying Norwegians er kanskje ikke så kjent for de aller fleste. Et bergensband som ble startet i 1974 (oppløst i 1981 - avbrudt av en kort gjenforening 1994-1997).
    Stilen var vel det som på folkemunne kalles for "folkrock".
    De ga ut et skikkelig bra album i 1976 - "Wounded Bird".

    Om albumet kvalifiserer til en plass på klassikerlisten skal være usagt - uansett så har jeg platen på vinyl - innkjøpt i 1976 - denne tror jeg ikke finnes på "Tidal".
    En artig sak er at platecoveret kom svært høyt opp i en konkurranse om "beste norske platecover" gjennom tidene. Lurer faktisk på om det gikk av med seieren.

    Gitar Rune Walle
    Trommer Gunnar Bergstrøm
    Vokal Cato Sanden
    Bass Johannes Torkelsen
    Piano Jarle Zimmermann
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En tråd som dette er meningsløs uten at det følger med en personlig beskrivelse eller anmeldelse av albumet som presenteres.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.623
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår det er godt ment, og det er utvilsomt klassikere som dumper ned i tråden her nå VSP.
    MEN, hva med å skrive bare litegrann tekst ved coverbildene? Gjerne noe litt personlig.
    Da blir det straks mer interessant. Platetråder hvor det bare klistres coverbilder og videosnutter er det jo nok av her fra før.
    Hvis denne tråden også blir sånn lettvint og grunn er det ingen som gidder å lese eller skrive her.
    Man trenger ikke tangere tkr, som på en måte har satt standarden her, men litt mer enn bare coverbilde hadde vært ønskelig.
    I beste mening!:)

    Mvh

    edit. jeg ser Dazed var litt før meg med samme budskap.
    Det er jo smigrende at du synes at jeg setter standarden her, men det er jo litt leit, da, om folk ikke skulle poste her fordi de føler at innleggene deres ikke ikke tangerer standarden.

    Alle platene jeg har omtalt i denne tråden, er plater som jeg har et forhold til, m.a.o. plater som jeg er glad i. Når jeg skriver såpass utførlig, er det for at folk kanskje kan synes at de høres interessante ut, og kanskje bli glad i dem, de også. :)

    Når det er sagt, tyder jo mye på at folk leser omtalene her, og følgelig legger bedre merke til de innleggene som ikke bare består av et albumcover og/eller en Youtube-snutt.

    Mvh
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Det er vanskelig å klassifisere den platen/bandet som har gjort størst inntrykk på meg gjennom tidene. Jeg har vel mer en normalt sansen for Pink Floyd. Husker første gangen jeg hørte "Money" fra "Dark Side Of The Moon", med den karakteristiske bassen, sologitarspillet til David Gilmour og det slamrende kassaapparatet. Det var magisk. Platen ble innkjøpt i 1973, og står fremseles i vinylplatehyllen. Den platen må ha vært spilt bortimot 1000 ganger, og ..... jeg blir ALDRI lei av den. "The Wall" er også et album som treffer til de grader, men her bør faktisk hele platen spilles, med øretelefoner. Favorittlåten til Pink Floyd er "Comfortably Numb" fra livealbumet "Pulse". Har denne både på vinyl fra da den kom ut,+ CD'en med det blinkende røde lyset. Om det fremdeles blinker ? Batteriet er selvsagt skiftet et par ganger, så den står fremdeles og blinker i hyllen. Men... "Dark Side Of The Moon" er favorittalbumet, og må vel regnes som et av de største rockealbum gjennom tidene.
    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn