G_B; hva synes du om at en representant fra noen som så og si ikke finnes kjører inn i
folkemengden og dreper et menneske? Det er jo det samme som islamiamister har gjort i Europa? Og som attpåtil håner dama etterpå?
Kanskje du ikke har noen mening om det? Eller kanskje det i din verden ikke har skjedd?
For et motbydelig innlegg!!!
Har jeg noen gang forefektet vold som politisk virkemiddel? Jeg er like full av avsky for denne fyren og alt han står for - som alle andre.
Han er en historieløs idiot som nå må møte det amerikanske rettsvesenet, et rettsvesen som ikke er kjent for å være det mest spesielt
tilgivende og ender antagelig opp med å få dødstraff. Helt greit for min del.
Men uansett hvor avskylig dette individet er, er det verdt å merke seg at denne situasjonen ikke oppstod ikke et vakum. For alt vi vet
kan gjerningsmannen ha blitt grisebanket av en Black Lifes Matter- eller Antifa-mobb fem minutter før han satte seg i bilen. Eller at
noen fra "den andre siden" sa noe stygt om moren hans. Du vet aldri helt med amerikanere. Det var uansett jaggu godt at nettopp
denne fyren ikke var blant dem som var bevæpnet.
Men selv om jag bare føler avsky for denne fyren, betyr ikke det at jeg ikke er i stand til å føle tilsvarende avsky for individer på
motsatt side. Det finnes masser av ekstremister i alle leire, og det finnes ingen unnskyldninger for denslags gjerninger uansett om
de utføres av Nazister, av KKK-medlemmer, av BLM, av Antifa eller av islamister. Dette er kreftene som er den virkelige faren for
demokratiet!
mvh
Gunnar Brekke