Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.668
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De "liberale" mediene fortsetter sin hatkampanje. Nå påstår man - i nyhetssendinger - at de islamske terroristene i Barcelona kopierte
    det som skjedde i Charlotteville (som selvfølgelig var Trumps feil). Underforstått må også angrepet i Barcelona være Trumps sin feil.
    Hmmm, hvorfor leser jeg ikke den påstanden i noen "liberale MSM", men får den bare gjengitt via Tucker Carlson? Her er f eks dekningen i Washington Post, selve flaggskipet blant "liberale MSM": https://www.washingtonpost.com/worl...442644-8477-11e7-9e7a-20fa8d7a0db6_story.html

Står ingen ting om noen slik teori der. Kan du gi oss en eneste link til noe "liberalt media" som faktisk har hevdet dette? Inntil du viser oss noe slikt velger jeg å tro at dette er ren løgn fra Carlsons side. Hans Daily Caller la nylig ut en fin instruksjonsvideo i hvordan kjøre ned demonstranter, så han ser ut til å ha et stort behov for å avlede oppmerksomheten.

C

cruiser

Gjest
    De "liberale" mediene fortsetter sin hatkampanje. Nå påstår man - i nyhetssendinger - at de islamske terroristene i Barcelona kopierte
    det som skjedde i Charlotteville (som selvfølgelig var Trumps feil). Underforstått må også angrepet i Barcelona være Trumps sin feil.
    Hmmm, hvorfor leser jeg ikke den påstanden i noen "liberale MSM", men får den bare gjengitt via Tucker Carlson? Her er f eks dekningen i Washington Post, selve flaggskipet blant "liberale MSM": https://www.washingtonpost.com/worl...442644-8477-11e7-9e7a-20fa8d7a0db6_story.html

Står ingen ting om noen slik teori der. Kan du gi oss en eneste link til noe "liberalt media" som faktisk har hevdet dette? Inntil du viser oss noe slikt velger jeg å tro at dette er ren løgn fra Carlsons side. Hans Daily Caller la nylig ut en fin instruksjonsvideo i hvordan kjøre ned demonstranter, så han ser ut til å ha et stort behov for å avlede oppmerksomheten.
    Det var Wolf Blitzer som stillte dette spørsmålet en gang. Dette sķjedde omtrent samtidig som aksjonen i Barcelona før man hadde avklart nøyaktig hva som foregikk. Det var ingen påstand ei heller ble det særlig debattert i programmet.

Sist redigert av en moderator:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.028
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og en påpekning av at Hillary hadde rett i å advare mot Trumps rasisme blir til at man elsker Hillary ubetinget i Fjernis sitt univers. Nei, det er jammen ikke lett.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    I rettferdighetens navn, det er rablende galskap og fullstendig frikoblet fra virkeligheten bare å antyde at Barcelona er en kopi av Charlottesville.

Dette strekker seg lenger tilbake enn som så, som også CNN selv viser med dette tilbakeblikket: Vehicles as weapons: Barcelona crash is part of a deadly trend - CNN

Dette er en uhyre effektiv metode, nesten umulig å finne effektive mottiltak mot, og vi kommer nok dessverre til å se mer av det Fra både den ene og den andre kanten.

Som et apropos. Noen som husker den episoden hvor en bilist braste inn i uteserveringen til Café con Bar i Brugata (mener jeg det var) for noen år siden? Min første tanke var faktisk terrorisme, men det ble senere avkreftet om jeg ikke tar feil.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.897
    Sted
    Kongsberg
    Kan du gi oss en eneste link til noe "liberalt media" som faktisk har hevdet dette?
    Ja, hadde du faktisk giddet å se videoen, får du servert nettopp dette med klipp fra
    MSNBC ved Wolf Blitzer (som cruiser påpeker) - og fra CNN ved Malcolm Nance.

Du påstår du stadig er innom FOX News og det kan meget vel hende, men hva hjelper
    vel det, om du da slår av alle reseptorer for å unngå å bli smittet av "den mørke siden".

Du/dere hører ganske enkelt ikke hva som sies, litt som YouTube-klippet som jeg og Fjernis
    har postet et par ganger - der Trump gang, på gang, på gang, på gang, på gang, på gang,
    på gang - tar avstand fra KKK-leder David Duke (første gang allerede i 1990!!!) - uten at
    nyhetsankere hos de "liberale" mediene er i stand til å oppfatte det. De VET at Trump er
    rasist (for det har Hillary sagt) og ganske enkelt ikke i stand til å høre eller se bevis på det
    motsatte. Selektiv blindhet og selektiv døvhet er rimelig utbredt...

Men, siden du ga meg denne utfordringen, kan jeg komme med en tilbake. Vis meg en eneste
    twittermelding eller noe annet skriftlig signert av Trump - eller videoklipp - der Trump faktisk
    kommer med en rasistisk uttalelse...

mvh
    Gunnar Brekke

C

cruiser

Gjest
    Wolf Blitzer jobber i cnn og Malcolm Nance er ikke engang journalist.
    Dette er ingen kampanje. Trump får tyn for AKKURAT den samme pressekonferansen av fox news ankere og kommentatorer. For ikke å snakke om et bredt spekter av republikanere inkl senatorer, guvernører og kongressmenn

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Psykologer gjennomfører tester av medlemmer av alternative-right. I utgangspunktet fryktet de at testgruppen skulle være tilbakeholdne med sine oppfatninger, men det var det ingen fare for.

https://www.vox.com/science-and-health/2017/8/15/16144070/psychology-alt-right

Vis vedlegget 453635

Noen resultater, mer i linken.

Vis vedlegget 453636
    Nu hvor de var igang, lurer jeg på om de og også testede Alternative left i samme omgang;)
    Akk ja. disse "alt-left". Bare fordi noen nasjonalister syntes begrepet nasjonalist ble litt for tyngende og valgte å bruke alt-right isteden, så må det finnes alt-left. Niet.

Det ble selvsagt brukt en kontroll-gruppe i undersøkelsen.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.668
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men, siden du ga meg denne utfordringen, kan jeg komme med en tilbake. Vis meg en eneste
    twittermelding eller noe annet skriftlig signert av Trump - eller videoklipp - der Trump faktisk
    Det mest nærliggende var da han påsto at en amerikanskfødt dommer ikke ville gi ham selv en rettferdig behandling fordi dommeren hadde meksikansk avstamning. Hvis ikke det er rasistisk, vet jeg ikke hva som skulle være det.
    Sorry, Brown People, Donald Trump Doesn't Believe You're Real Americans | HuffPost
    Here Are 13 Examples Of Donald Trump Being Racist | HuffPost
    Trump's Long History of Racism - Rolling Stone
    https://www.nytimes.com/2016/08/28/us/politics/donald-trump-housing-race.html
    https://www.nytimes.com/2016/10/18/opinion/why-trump-doubled-down-on-the-central-park-five.html

...hvor mange vil du ha, sa du?

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.444
    Torget vurderinger
    4
    Det har vært demo i Boston i dag...

image.jpg

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.842
    Torget vurderinger
    2
    "Aldri sett make til kollisjon!"
    "Kollisjon? Sjåføren kjørte som et geni!"

Artikkel om hvordan de som støtter Trump ikke ser noe galt i hans uttalelser denne uken.

Sixty-seven percent of Republicans said they approved of the president’s response to the violence in Charlottesville last weekend, compared with just 10 percent of Democrats, according to a CBS News survey conducted over the past week.
    It’s an indication of what now seems an almost immutable law of the Trump presidency. There are signs that Mr. Trump’s support among Republican leaders and some Republican voters is weakening. But in an increasingly tribal America, with people on the left and the right getting information from different sources and seeing the same facts in different ways, it reflects the way Mr. Trump has become in many ways both symbol and chief agitator of a divided nation.

https://www.nytimes.com/2017/08/19/...column-region&region=top-news&WT.nav=top-news

Skjermbilde 2017-08-20 kl. 05.22.43.jpg

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.897
    Sted
    Kongsberg
    Det mest nærliggende var da han påsto at en amerikanskfødt dommer ikke ville gi ham selv en rettferdig behandling fordi dommeren hadde meksikansk avstamning. Hvis ikke det er rasistisk, vet jeg ikke hva som skulle være det.
    Sorry, Brown People, Donald Trump Doesn't Believe You're Real Americans | HuffPost
    Here Are 13 Examples Of Donald Trump Being Racist | HuffPost
    Trump's Long History of Racism - Rolling Stone
    https://www.nytimes.com/2016/08/28/us/politics/donald-trump-housing-race.html
    https://www.nytimes.com/2016/10/18/opinion/why-trump-doubled-down-on-the-central-park-five.html

...hvor mange vil du ha, sa du?
    Seriøst?

Jeg ba om bevis for at Trump var rasist, ikke dine meningsfellers tolkninger av hva som er rasistisk.
    De viser med all mulig tydlighet at dine venner i de "liberale" mediene er villig til å gjøre hva som
    helst for å sverte han. Fake news!

mvh
    Gunnar Brekke

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.668
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:
    6

65finger

Gjest
    Trump gjør hva han kan for å sverte det du kaller for liberale medier. Tenk litt over det du. Den mobbekampanjen den amerikanske presidenten utfører mot de medier han til enhver tid ikke liker er foraktlig og absurd. Du G. Brekke bruker uttrykket "fake" om amerikanske medier er pussig. Er du amerikansk borger?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.842
    Torget vurderinger
    2
    Forfatteren av boken The Truth about Trump satte sammen denne artikkelen om Trumps ekstreme rasisme i 2016, for kommunistblekka Fortune Magazine.
    Is Donald Trump a Racist? Here's What His Record Shows | Fortune.com

Det er mye å ta av. Men det kanskje verste var da han ønsket å få gjeninnført dødsstraff for at man skulle dømme "The Central Park 5" til døden. Dette var fem ungdommer som ble dømt for å ha voldtatt en kvinne i parken. Fire afroamerikanere og en av latinamerikansk herkomst. Det var enormt mediatrykk for å få tatt de skyldige og Trump bidro i ikke liten grad til dette, med sine mange uttalelser og krav om gjeninnført dødsstraff.

Det er en grunn til at man i mange tilfeller har sluttet å praktisere dødsstraff. Man kan henrette feil person(er). NY innførte ikke dødsstraff, men dømte de fem til lange fengselsstraffer for voldtekten.

DNA-bevis som ble undertrykt av politiet, under saken, frikjente dem. Og senere kom det en som tilstod voldtekten og DNA-bevis bekreftet hans påstand.

Trump har enda ikke innrømmet at det var galt av ham å be om dødsstraff. Over lang tid hadde han angrepet ordfører, statsadvokaten, forsvarerne og organisasjoner som hevdet at politiet gikk for fort frem og at forhørene av ungdommene var suspekte.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Central_Park_jogger_case

Så sent som i 2016 hevdet han fortsatt at han hadde hatt rett og at de var skyldige, til tross for at det ikke var spor av deres DNA på offeret, mens det altså var spor av gjerningsmannens, som også tilstod, og som var en serievoldtektsmann.

Trump tror på mye rart.

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.028
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trump tror på mye rart, men primært på at han alltid har rett, uansett hvor uvitende og beint frem stokkdum han fremstår. Dunning Kruger effekten i fri utfoldelse.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Liten by
    Om det å underkjenne en amerikansk dommers evne til å vurdere en sak upartisk bare på grunn at vedkommendes foreldre var meksikanske ikke er rasistisk vet jeg sannelig ikke hva din "tolkning" av det ordet er. Du ba om ett eksempel på en rasistisk uttalelse. Værsågod, der har du ett.

Ellers: Whataboutism: The Cold War tactic, thawed by Putin, is brandished by Donald Trump
    Du må jo skjønne det at, The Orange Baboon må skrive "jeg er rasist" for at GB, Fjernis og noen dansker skal klare å innrømme det. Helst da på Twitter, som er sannhetskanalen for enkelte. Og selv da vil nok noen rope FAKE News...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.668
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var også noen fine sitater i Fortune-artikkelen Hardingfele linket til. Det morsomste var at han selv bekreftet dem i andre intervjuer inntil han bestemte seg for å bli politiker, og da var de plutselig "FAKE NEWS!!!". Mannen lyver så det renner av ham. En bullshitartist uten spor av integritet og folkeskikk.

Rasismen må nok forstås som et utslag av hans egen narsissisme. Først og fremst handler alt om ham selv, god's greatest gift to mankind, dernest blir familemedlemmene en utvidelse av det ("good genes"), og så den etniske gruppen han selv tilhører. Når det tilfeldigvis er hvit/germansk/tysk lukter det fort litt brunsvidd i kantene.

Sist redigert:

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Hva skal egentlig til for at GOP eller noen andre innser at dette kan ikke fortsette? At det fortsatt finnes noen som tror at denne mannen kan bidra med noe som helst foruten å spre eder å galle via twitter er helt uforståelig. I beste fall får alle andre politikere ta til seg at hele Trumpaffæren ble mulig på grunn av deres egen feilslåtte politikk.

Vi får håpe han blir fjernet før han gjor ubotelig skade

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hva skal egentlig til for at GOP eller noen andre innser at dette kan ikke fortsette? At det fortsatt finnes noen som tror at denne mannen kan bidra med noe som helst foruten å spre eder å galle via twitter er helt uforståelig. I beste fall får alle andre politikere ta til seg at hele Trumpaffæren ble mulig på grunn av deres egen feilslåtte politikk.

Vi får håpe han blir fjernet før han gjor ubotelig skade
    Hva er det å tjene på for de gale onkler i GOP at klovnen forsvinner?

Og hva er det å tjene for andre om klovnen forsvinner og GOP består?

Jeg tar det for gitt at de to militære setter en kule i mannen om han vil trykke knappen…

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.842
    Torget vurderinger
    2
    "You have no idea how much crazy stuff we kill": The most common response centers on the urgent importance of having smart, sane people around Trump to fight his worst impulses.
    If they weren't there, they say, we would have a trade war with China, massive deportations, and a government shutdown to force construction of a Southern wall.

"General Mattis needs us": Many talk about their reluctance to bolt on their friends and colleagues who are fighting the good fight to force better Trump behavior/decisions. They rightly point out that together, they have learned how to ignore Trump's rhetoric and, at times, collectively steer him to more conventional policy responses.

https://www.axios.com/why-top-white-house-officials-wont-quit-trump-2475045237.html

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dere har skrivet i flere måneder den ene løgnen etter den andre, den ene dommedag profeten etter den andre, sannheten er at Trump ikke er rasist, igjen kun løgner som kommer fra den politiske søppel media og deres saueflokk. Trump har bekjempet rasisme i over 20 år og det kan ikke nevnes.

Demokratiet henger ikke høyt hos dere ser man.

…The culture clash began to approach a climax last fall, when Mr. Trump’s lawyer sent members of the town council a copy of the film “Guess Who’s Coming to Dinner,” a film that deals with upper-class racism. Mr. Trump then approached the town council about lifting the restrictions that had been placed on the club. He also asked some council members not to vote on the request because their membership in other clubs created a conflict of interest.

Last December, after the council refused to lift the restrictions, Mr. Trump filed a lawsuit in U.S. District Court in Palm Beach, alleging that the town was discriminating against Mar-a-Lago, in part because it is open to Jews and African-Americans. The suit seeks $100 million in damages.

… Mr. Foxman seems pleased that Mr. Trump has elevated the issue of discriminatory policies at social clubs. “He put the light on Palm Beach,” Mr. Foxman says. “Not on the beauty and the glitter, but on its seamier side of discrimination. It has an impact.”

In recent weeks, Mr. Foxman says, the league has received calls from Jewish residents telling of how Palm Beach clubs are changing. Locals concur that in the past year, organizations such as the Bath and Tennis Club have begun to admit Jewish patrons. The Palm Beach Civic Association, which for many years was believed to engage in discriminatory behavior, this month named a Jewish resident as its chief officer.
    https://spectator.org/64643_when-trump-fought-racists/

På tide å få hode ut av sanden.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    ^^ Jeg har ikke sett på NRK TV på mange år. Er innom NRKs nettsider av og til på grunn av lokale nyheter, men leser Fox News førsteside flere ganger i uken. Jeg anviser skivebom, Fjernis.

Så hva synes du om hykleren i det hvite hus som ikke greier å ta avstand fra nazister etter selv å ha kritisert Obama og Clinton i årevis for ikke å ha brukt de riktige besvergelsene om islamske ekstremister? Og hva synes du om at det hvite hus (ifølge deg selv) lyver i pressemeldingen om Bannons avgang? Steve Bannon is out, White House confirms | The Independent

Edit: Tror kanskje jeg så deler av nyttårskonserten på NRK i fjor. Fruen insisterte.
    Rart at det du skriver er det samme som å se på nrk.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Om det å underkjenne en amerikansk dommers evne til å vurdere en sak upartisk bare på grunn at vedkommendes foreldre var meksikanske ikke er rasistisk vet jeg sannelig ikke hva din "tolkning" av det ordet er. Du ba om ett eksempel på en rasistisk uttalelse. Værsågod, der har du ett.

Ellers: Whataboutism: The Cold War tactic, thawed by Putin, is brandished by Donald Trump
    Du må jo skjønne det at, The Orange Baboon må skrive "jeg er rasist" for at GB, Fjernis og noen dansker skal klare å innrømme det. Helst da på Twitter, som er sannhetskanalen for enkelte. Og selv da vil nok noen rope FAKE News...

Så kom med noen bevis på at Trump er rasist da, linken fungerer ikke så jeg kan ikke se bevisene deres.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Liten by
    Uansett hva slags beviser som legges frem for en ekstremistisk anlagt person, så vil disse aldri godtas. Du kan ikke debattere vekk ekstrem religiøsitet eller ekstreme meninger hos noen som ikke vil eller kan skjønne. Om statistikken viser noe, så er det ihvertfall det.

Jeg ser ingen såkalte venstre-ekstreme personer her inne, men jeg ser mange som beveger seg rundt midten, med noen vipper over på enten høyre eller venstre. Jeg ser desverre en del nå som er nokså langt ute til høyre. Dette burde si noen og enhver noe.

Så linker og beviser er fåfengt i denne sammenhengen. Det blir som vann på gåsa....

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det er meget mulig at Trump ikke er rasist, fjernis. Hva som er fakta er at Trump kommer med rasistiske uttalelser. Så det at han liksom skal ha bekjempet rasisme i 20 år... Høres ganske så utrolig ut gitt hans rasistiske uttalelser. Trump er ikke kjent for å gå tilbake på uttalelser, selv hvor små og ubetydelige de måtte, og selv ikke med vanntette bevis imot.

Så Trump har bekjempet rasisme i 20 år (ifølge deg), men avstår ikke fra rasistiske uttalelser. Det henger ikke på greip, ikke sant. Minner meg mer om opportunisme.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.668
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    G_B ba meg legge frem ett eksempel på en rasistisk uttalelse fra Trump. Da det viste seg sørgelig enkelt (det er en del å ta av), flyttet han målstreken til å "legge frem bevis på at Trump er rasist". Vel, fanden vet hva Trump egentlig mener om noe som helst. Han motsier seg selv om det meste, så man kan sette sammen utvalgte sitater for å vise at han er for eller mot hva det skal være. Han sier det han tror er i hans egen interesse å si der og da, uten krav til hverken sannhetsgehalt, logikk eller konsistens.

Men vi har glassklare eksempler på rasistiske uttalelser og på rettssaker hvor han måtte inngå forlik og bli satt under administrasjon for rasediskriminerende utleiepraksis. Rasisme i ord og handling. Så har vi også hans egne utsagn om at han er "den minst rasistiske person noensinne" og beskyldninger mot alle andre for at de er "the real racists". Hillary, for eksempel. Eller Obama. Han sier også at han selv er "like, a smart person" og at han gikk ut som klassens bestemann på Wharton. Begge deler er blank løgn, så hvorfor skulle vi plutselig tro på det han sier om seg selv nå? I call bullshit.

Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Jeg synes Trump biografien fra Dunning-Kruger var spot on.
    Problemet til Trump er at hvis han slår opp på Wiki og leser om dette, så vil han si 'Stakkars jævler som måtte ha dette problemet!'

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Trump tror på mye rart, men primært på at han alltid har rett, uansett hvor uvitende og beint frem stokkdum han fremstår. Dunning Kruger effekten i fri utfoldelse.
    Dunning Kruger beskriver normal psykologi.

Det handler ikke bare om at man er overmodig inntil man blir konfrontert med sin egen inkompetanse, man at selvtilitennormalt sett jekkes ned dit den hører hjemme, og så stiger på en måte som samsvarer bedre med ens reelle kompetanse. Hele forutsetningen for forløpet er jo at man rent faktisk er i stand til å ta inn over seg at man tidligere har overvurdert sin egen kompetanse.

Sånn:

dunning-kruger-0011.jpg

Dette hender ikke med Trump i det hele tatt. Han ser rett og slett ikke ut til å få den smellen som andre får. Så høyt og skråsikkert ut, snubler i alt som er å snuble i, men klarer ikke å ta til seg at kunnskapen og forståelsen er mindre enn perfekt. Ikke bare forblir selvtilliten skyhøy på den måten, men kompetansen forblir uendret på sitt svært lave nivå.

Jeg får lyst til å sitere Aldous Huxley: Experience is not what happens to you, it's what you do with what happens to you.

Om man da ikke tenker på at det ikke er en tidsakse fra venstre mot høyre, men en akse som viser den reelle kompetansen man har, så ser man at noen stopper på toppen av mount stupid.

Sånn:

Donald Kruger.jpg

Man kunne kanskje være tilgitt for å prøve å forstå DT via DK under valgkampen, men ikke nå lenger. Normalpsykologien hadde tatt et stupbratt fall i det dørterskelen til det hvite hus var krysset (strengt tatt lenge før), og kanskje hos en ressurssterk person begynt å løfte seg litt etterhvert som man nærmet seg et halvt år i jobben (de fleste vil vel gjette at det er en smått krevende jobb han har tatt på seg). En urokkelig tro på at man allerede kan alt er den beste forsikring mot noen gang å lære seg noe nytt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dikt fra en angrende synder fra en annen tid, men og en oppfordring til å ikke alltid vente til det er for sent. En ode til Gop?

Ich trage leicht an dem, was das Gericht
    mir Schuld benennen wird: an Plan und Sorgen.
    Verbrecher wär‘ ich, hätt‘ ich für das Morgen
    des Volkes nicht geplant aus eigner Pflicht.

Doch schuldig bin ich anders, als ihr denkt,
    ich musste früher meine Pflicht erkennen,
    ich muss schärfer Unheil Unheil nennen –
    mein Urteil hab ich viel zu lang gelenkt…

Ich klage mich in meinem Herzen an:
    Ich habe mein Gewissen lang betrogen,
    ich hab‘ mich selbst und andere belogen.

Ich kannte früh des Jammers ganze Bahn –
    Ich hab‘ gewarnt – nicht hart genug und klar!
    Und heute weiß ich, was ich schuldig war…

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn