Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Det viser bare hvor moralsk bankerott republikanernes høyrefløy har blitt. Det som startet som "family values" og "moral majority" er nå degenerert til desperat forsvar av seksualforbrytere i et forsøk på å holde på en senatsstemme for ytterligere skatteletter til de aller rikeste og ytterligere nedskjæringer i sosiale støtteordninger for alle andre. Reagan ville ikke vært imponert.
    Jeg er ikke imponert jeg heller, men vi lever i en tid der en 80 år gammel man blir politianmeldt i Sverige for å si 'hei' opptil flere dager til en kvinne når han er på sin spasertur. Han er i deres øyne en sekualovergriper siden han har begått uønsket oppmerksomhet mot en turbofeminist. Slike ideer, tanker og filosofi har ikke oppstått i Sverige. Det kommer fra amerikanske akademiske miljø.

ref: http://www.st.nu/vasternorrland/sun...for-ofredande-for-att-han-sagt-hej-till-henne

(Ofredande är ett brott i svensk rätt. Det definieras i brottsbalkens kapitel 4, §7: Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Som ofredande räknas telefon- (dock ej om den utsatte kan göra något åt situationen, till exempel blockera nummer) och brevterror. Även mobbning har under senare tid räknats som ofredande. Sker närgånget sexuellt beteende räknas detta istället som sexuellt ofredande.

Ofredande är ett angivelsebrott om det inte sker på allmän plats. Det vanligaste straffet för ofredande är böter och det är mycket sällsynt att döma någon till fängelse.

Psykisk misshandel
    Olaga förföljelse)

Så i en slik kontekst er det mulig å ta et steg tilbake og ikke automatisk fordømme de som ikke svelger denne nysosialismen med hud og hår. Godt mulig Moore er moralsk bankerott han også for alt jeg vet, men jeg tar ikke skrikende aktivisters ord for det sånn helt automatisk. Det er et underlig spillebrett nå for tiden og gudene vet hvor det ender.

Om man vil se hvor giftig debatten er så søk på. "morrissey in defence of spacey" og se alle de variantene som kommer opp. Jeg klarte ikke velge noen som så noenlunde nøytrale ut for å finne ut hva han mente med sin kommentar men disse to er vel kanskje noe slikt.

Morrissey über Brexit, Kevin Spacey und Merkels Flüchtlingspolitik - SPIEGEL ONLINE

https://pagesix.com/2017/11/19/morrissey-defends-weinstein-and-spacey-blames-victims/

Uten å ta stilling til innholdet.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jada, men tilfellene Moore og Trump er ikke anklaget for å ha sagt "hej", akkurat.
    Lawsuit Charges Donald Trump with Raping a 13-Year-Old Girl

I hans egne ord:
    Bush: It better not be the publicist. No, it’s, it’s her, it’s —

Trump: Yeah, that’s her. With the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Bush: Whatever you want.

Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything.

Bush: Uh, yeah, those legs, all I can see is the legs.

Trump: Oh, it looks good.

Bush: Come on shorty.

Trump: Ooh, nice legs, huh?
    https://www.nytimes.com/2016/10/08/us/donald-trump-tape-transcript.html

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jada, men tilfellene Moore og Trump er ikke anklaget for å ha sagt "hej", akkurat.
    Lawsuit Charges Donald Trump with Raping a 13-Year-Old Girl

I hans egne ord:
    Bush: It better not be the publicist. No, it’s, it’s her, it’s —

Trump: Yeah, that’s her. With the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Bush: Whatever you want.

Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything.

Bush: Uh, yeah, those legs, all I can see is the legs.

Trump: Oh, it looks good.

Bush: Come on shorty.

Trump: Ooh, nice legs, huh?
    https://www.nytimes.com/2016/10/08/us/donald-trump-tape-transcript.html
    For all del, blir han dømt for noe slikt er det jo game over. Men hvem som helst kan saksøke hvem som helst for hva som helst. Det kan brukes med politisk nivå, spesielt når den hele tiden trekkes når man skal utdype hva det egentlig handler om. Jeg har også tenkt stygge tanker om Trump i tospann med Epstein, men jeg ser også at det kan være propaganda. Litt Pizzagate.

Jeg vet ikke, men jeg er litt var for å hoppe på noe som helst i denne grisete kampen. Jeg har heller ingen stake i USA eller deres politikk.

"you can grab them by the pussy" kan like gjerne tolkes som... jeg er en gud og jeg kan gjøre hva som helst med hvem som helst. Han sa også at han kan stå på 5th av. og plaffe ned noen uten at folk bryr seg. Akkurat denne uttalelsen, som melkes til døde, ser seg mer i en slik sammenheng enn med svenske feministøyne. Han er ikke en pistolmorder i mine øyne riktig ennå.

Jeg frikjenner ingen, faen vet hva de har holdt på med, men jeg dømmer dem heller ikke utifra politikk og propaganda. Det er som sagt et gjørmebad for tiden.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Her er mandatet.. https://www.nytimes.com/interactive...nt-Robert-Mueller-Special-Counsel-Russia.html

Et lite utdrag for tungnemme breitbartlesere og pedofiliforsvarere..

“any links and/or coordination between the Russian government and individuals associated with the campaign” as well as “any matters that arose or may arise directly from the investigation,”
    Med utgangspunkt i Steven Colbert og denne gubbens syn for en 15-åring så synes jeg det blir feil å dra peofilikortet. Å gå etter 15-åringer er ikke pedofili. Pedofili er å gå etter barn. Joda, 15-åringer er per definisjon barn, men for pedofile er 15-åringer for gamle.

For all del, ta grisen for hva han er, men vennligst ikke vann ut pedofili-begrepet underveis.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg frikjenner ingen, faen vet hva de har holdt på med, men jeg dømmer dem heller ikke utifra politikk og propaganda. Det er som sagt et gjørmebad for tiden.
    Jeg ser det, men det er noe med summen av alt som har kommet frem. Det viktigste i Trumps verden er å demonstrere hans egen dominans, og jeg ville ikke latt kvinnelige medlemmer av min egen familie være alene med ham. Trump første kone hevdet også at han hadde voldtatt henne: Donald Trump's ex-wife's claim he 'raped' her resurfaces in new documentary | The Independent

Jeg mistenker at han har brukt mye penger på å kjøpe seg fri fra slike saker oppigjennom årene.

Ja, og så er det "the Russia thing", da: https://www.washingtonpost.com/blog...candal-and-he-may-have-just-flipped-on-trump/

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg ser det, men det er noe med summen av alt som har kommet frem. Trump første kone hevdet også at han hadde voldtatt henne: Donald Trump's ex-wife's claim he 'raped' her resurfaces in new documentary | The Independent

Jeg mistenker at han har brukt mye penger på å kjøpe seg fri fra slike saker oppigjennom årene.
    Jeg har ikke høye tanker om Trump, selv om han har sine sider han også som overses. Men uansett så er jeg litt lei over at privatliv og manglende moral sauses sammen med politikk. Spesielt på dette nivået. Skill de to tingene.

Vi er ikke tjent med å fornedre politikk til Se og Hør. Det er mye mye viktigere ting på agendaen. Og skal Trump tiltales for å ha sagt hei til en svenske så greit nok, men vent til etterpå. Tid og sted for alt.

Tenk nå. Hvem har mest glede over at demokrati reduseres til parodien, og er det virkelig verdt å gå denne veien?

Det ligger sikkert et sultent barn og dør en plass i Afrika, noen blir henrettet i Arabia, fengslet i Kina, voldtatt i Kongo ... trist og leit og mye mer alvorlig per se om en politiker for 30 år side klappet noen på låret.

Jeg er litt lei av å leve i komikveld.

• Liker
    Reaksjoner: PKG

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forsåvidt enig, men mitt poeng er at Trump er mentalt og moralsk totalt uegnet til å inneha det embedet han har. Dette er ikke småprat i Se & Hør, men blodig alvor om innehaveren av verdens mektigste rolle. At han dessuten ser ut til å være i lomma på Putin gjør ikke saken noe bedre.

C

cruiser

Gjest
    Her er mandatet.. https://www.nytimes.com/interactive...nt-Robert-Mueller-Special-Counsel-Russia.html

“any links and/or coordination between the Russian government and individuals associated with the campaign” as well as “any matters that arose or may arise directly from the investigation,”
    Med utgangspunkt i Steven Colbert og denne gubbens syn for en 15-åring så synes jeg det blir feil å dra peofilikortet. Å gå etter 15-åringer er ikke pedofili. Pedofili er å gå etter barn. Joda, 15-åringer er per definisjon barn, men for pedofile er 15-åringer for gamle.

For all del, ta grisen for hva han er, men vennligst ikke vann ut pedofili-begrepet underveis.
    Hva med 14 da? Som er en av anklagene og må sees i sammenheng her

C

cruiser

Gjest
    Jeg ser det, men det er noe med summen av alt som har kommet frem. Trump første kone hevdet også at han hadde voldtatt henne: Donald Trump's ex-wife's claim he 'raped' her resurfaces in new documentary | The Independent

Jeg har ikke høye tanker om Trump, selv om han har sine sider han også som overses. Men uansett så er jeg litt lei over at privatliv og manglende moral sauses sammen med politikk. Spesielt på dette nivået. Skill de to tingene.

Vi er ikke tjent med å fornedre politikk til Se og Hør. Det er mye mye viktigere ting på agendaen. Og skal Trump tiltales for å ha sagt hei til en svenske så greit nok, men vent til etterpå. Tid og sted for alt.

Tenk nå. Hvem har mest glede over at demokrati reduseres til parodien, og er det virkelig verdt å gå denne veien?

Det ligger sikkert et sultent barn og dør en plass i Afrika, noen blir henrettet i Arabia, fengslet i Kina, voldtatt i Kongo ... trist og leit og mye mer alvorlig per se om en politiker for 30 år side klappet noen på låret.

Jeg er litt lei av å leve i komikveld.
    I USA er dette alt, enten du liker det eller ei. Skal du bli president der så må du være rik, vellykket, gitt masse penger til veldedighet, bekjenne kristen tro osv. Ingen av disse tingene er på noen måte en indikator på at du blir en god president men fortsatt altavgjørende.

Trump lyver riktignok om all of the above men det skrives desveree om det i feil avis

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    “He says it didn’t happen,” Mr. Trump continued, his overcoat flapping carelessly in the wind like a cowboy’s duster. “You know, you have to listen to him also.”
    Ikke så viktig å ta med hele for denne program lederen, latterlig program som vanlig av disse alvene.
    Latterlig at programlederen tar frem at Moore så sin fremtidige kvinne i en oppvisning, Moore snakket altså ikke med henne før 8 år senere da hun var 23 år og han husket henne, da skal liksom denne alven ha det til at Moore misbruker unge jenter, vanligvis så er jo dette tåredryppende historier i reinsdyr media.
    At du ikke fatter at det er et mønster her, en gjentagende handling, som ser ut til å følge Moore opp gjennom hans karriere, er for meg helt utrolig. Du må ha så tunnelsyn og være så indoktrinert at det nok ikke finnes håp. Dette kunne vært en fin historie i de fleste andres liv, men ikke når utallige kvinner står opp og forteller om en mann som i voksen alder ringer fjortisser på skolen og som har en del på sammvittigheten! Det samme har Trump, sikkert derfor han sympatiserer...

PS: gikk hjernen din i overload etter 2 minutter av videoen?
    Gi meg bevisene og igjen det eneste som kan bevise at Moore juger blir holdt igjen så vi får ikke vite om han juger eller ikke. Mønsteret er hvis en kandidat som ikke er politisk korrekt ser ut til å vinne et valg så dukker det plutselig om noen damer som sier at den personen har sex trakassert de, det er mange personer som har fått livene sine ødelagt av falske anklager.

Det kan jo hende at Moore syntes at denne jenta var flink til å danse eller hva?

Siden du ser et mønster i dette, hvorfor tok ikke Moore kontakt med K.K etter at han så henne danset?
    Mønsteret er vel at han skulle ha ringt henne ikke sant, kanskje ikke så lett å forstå for alle.
    Ærlig talt...
    Nå er det på tide å våkne og finne frem sitt "moralske kompass"
    Ser du virkelig ikke hva du sitter og forsvarer her ?

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    “He says it didn’t happen,” Mr. Trump continued, his overcoat flapping carelessly in the wind like a cowboy’s duster. “You know, you have to listen to him also.”
    Ikke så viktig å ta med hele for denne program lederen, latterlig program som vanlig av disse alvene.
    Latterlig at programlederen tar frem at Moore så sin fremtidige kvinne i en oppvisning, Moore snakket altså ikke med henne før 8 år senere da hun var 23 år og han husket henne, da skal liksom denne alven ha det til at Moore misbruker unge jenter, vanligvis så er jo dette tåredryppende historier i reinsdyr media.
    At du ikke fatter at det er et mønster her, en gjentagende handling, som ser ut til å følge Moore opp gjennom hans karriere, er for meg helt utrolig. Du må ha så tunnelsyn og være så indoktrinert at det nok ikke finnes håp. Dette kunne vært en fin historie i de fleste andres liv, men ikke når utallige kvinner står opp og forteller om en mann som i voksen alder ringer fjortisser på skolen og som har en del på sammvittigheten! Det samme har Trump, sikkert derfor han sympatiserer...

PS: gikk hjernen din i overload etter 2 minutter av videoen?
    Jammen, en rik, hvit, kristen mann kan da ikke være et pedomonster? En fattig, svart muslim derimot.....
    ja, da hadde nok pipen fått en annen lyd..

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Hva med 14 da? Som er en av anklagene og må sees i sammenheng her
    pedofile går etter barn som ikke har havnet i puberteten. 14-åringer kan i visse tilfeller se ut som om de er 18-åringer eller eldre. Pedofile er ikke interesset i sånt. Griser som denne fyren (forutsatt at anklagene stemmer) liker damene sine så unge som mulig. Straks jentene får hår på kjønnsorganet er det lov i disse grisers egoistiske, forskrudde hoder.

C

cruiser

Gjest
    Kan godt bruke begrepet hebefili hvis det er så viktig for deg å skille mellom pre-pubertale og pubertale barn

H

Hardingfele

Gjest
    Gresskaret er så selvopptatt at han fikk stress da TIME ikke hadde vært i kontakt med ham. Så han diktet opp at TIME hadde vært i kontakt, men at han hadde takket nei.

Skjermbilde 2017-11-25 kl. 10.26.12.jpg

Han stakk avsted for å spille golf i helgen. Da medarbeidere kom til ham med telefoner, det skjer tross alt ting rundt omkring i verden, ble han sint og kastet en telefon inn i en sandbunker. "Kan jeg ikke få fri én helg!"
    Trump har satt rekord i "fravær fra jobben" og ligger an til en totalt uslåelig rekord om det fortsetter slik.

Skjermbilde 2017-11-25 kl. 10.27.55.jpg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.502
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det med Donnie og Times på denne tiden av året?
    Helt besatt, jo!

image.jpeg

Og det er jo ikke så rart....

image.jpeg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hugh Laurie og Stephen Fry med litt pausemusikk.

Sist redigert av en moderator:
    H

Hardingfele

Gjest
    Dette kan umulig ende godt.

Tre bilder på en situasjon som er foruroligende.

Først - hvem er General Michael Hayden.

Skjermbilde 2017-11-26 kl. 15.02.08.jpg

Deretter en tweet fra galningen som er president i USA. Hans administrasjon er nå i ferd med å forsøke å angripe CNN økonomisk, ved å forlange at AT&T kvitter seg med CNN dersom selskapet skal gjennomføre en større sammenslåing. I tillegg bedriver presidenten jevnlige angrep på nyhetssenderen gjennom sine taler og tweets.

Det seneste angrepet:

Skjermbilde 2017-11-26 kl. 15.01.48.jpg

Dette fikk general Hayden, som i hele sitt liv har gjort en solid innsats for USA, til å erklære at "jeg har kastet bort 40 år av mitt liv dersom dette er hva vi er i ferd med å bli". McLaughlin linker til Trumps tweet og Hayden kommenterer som følger:

Skjermbilde 2017-11-26 kl. 15.01.34.jpg

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    Hans administrasjon er nå i ferd med å forsøke å angripe CNN økonomisk, ved å forlange at AT&T
    kvitter seg med CNN dersom selskapet skal gjennomføre en større sammenslåing.
    Hvordan er dette annerledes enn når norske myndigheter forsøker å forhindre monopol - eller
    "nesten" monopol - blant norske matvarehandlere, banker eller medieselskaper?

I tillegg bedriver presidenten jevnlige angrep på nyhetssenderen gjennom sine taler og tweets.
    En tweet fra galningen som er president i USA. Det seneste angrepet:
    Vis vedlegget 468515
    Er dette feil? Dette er helt i tråd med det jeg har forsøkt å formidle i denne tråden. Tydligvis for døve ører!

Når CNN har "negativ vinkling" på 90% av sin nyhetsdekning av presidenten og kun 10% positiv eller nøytral
    nyhetsdekning, så er vel dette på sin plass å påpeke? I tillegg har man "aktualitetsprogrammer" der den negative
    dekningen nærmer seg 100%. CNN er ikke lenger en nyhetskanal, men en ren propagandakanal for (den "liberale"
    fløyen av) det demokratiske partiet. De er FAKE NEWS!

Eller er du så blind - at du faktisk fortsatt mener at CNN er en nøytral nyhetsformidler?

FOX NEWS har en langt mer nøytral dekning av presidenten der 54% er negativ og 46% er positiv eller nøytral
    dekning i nyhetsinnslagene. Slik en nyhetskanal skal være. (Men, det må her påpekes at FOX NEWS i sine
    "aktualitetsprogrammer" (som Hannety og Tucker Carlson Tonight) er bortimot like enveis som CNN (men med
    motsatt fortegn).
    Til tross for at FOX NEWS er en mer nøytral nyhetsformidler, har høyere seertall og har høyere troverdighet
    blant sine seere, velger europeiske medier fullstendig å ignorere dem, samt stemple dem som FAKE NEWS.
    Som når Gro Holm i NRK sier at man ikke dekker historier fra FOX NEWS - før en av de andre (Trumphatende)
    nettverkene dekker den samme historien...

So, "You are spot on, Mr President"!

Hvem er General Michael Hayden.

Vis vedlegget 468514
    Dette fikk general Hayden, som i hele sitt liv har gjort en solid innsats for USA, til å erklære at "jeg har kastet bort 40 år av
    mitt liv dersom dette er hva vi er i ferd med å bli". McLaughlin linker til Trumps tweet og Hayden kommenterer som følger:
    Vis vedlegget 468516
    Du "glemte" å ta med at mannen er pensionert. (Er han ikke)? Om han fortsatt jobber for amerikanske myndigheter, må
    jo dette vært grunnlag for en umiddelbar oppsigelse - i beste Trumpstil; "You are fired!"

Men det er jo litt interresant når man har en mann som har ledet NSA og CIA er så åpenbart "politisk" og Trumphater,
    at man kan lure litt på om det ikke er litt hold i "konspirasjonsteoriene" om "a deep stat". En stat inni staten. En stat
    inne i forsvaret, administrasjonen og etteretningstjenestene. Som om ikke alle lekkasjene derfra var bevis nok... :p

mvh
    Gunnar Brekke

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    i brekkes verden er nøytral nyhetsformidling å være 50% for og 50% imot uavhengig av nyhetsobjektets handlinger.

Hvordan var nyhetsformidlingen rundt Pol Pot, Brekke? Hva med objektiviteten til nyhetsformidlerne rundt Nord-koreas leder? Er de i nærheten av 50 % for / 50 % imot? Eller har det seg slik at du har misforstått hva nøytralitet innebærer?

C

cruiser

Gjest
    Han kan heller ingenting om den sammenslåingen, at&t og cnn er ikke konkurenter, dette er en såkalt "vertical merger"

Når det gjelder seertall måleparameter så er det også en kreativ bruk av tall, fox news er stort sett alene som nasjonal konservativ nyhetskanal mens de "liberale seerne" er fordelt på 4-5 kanaler.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men det er jo litt interresant når man har en mann som har ledet NSA og CIA er så åpenbart "politisk" og Trumphater,
    at man kan lure litt på om det ikke er litt hold i "konspirasjonsteoriene" om "a deep stat". En stat inni staten. En stat
    inne i forsvaret, administrasjonen og etteretningstjenestene. Som om ikke alle lekkasjene derfra var bevis nok... :p
    "Deep state" - også kjent som grunnloven, maktfordelingsprinsippet, rettsstaten og alt annet som står i veien for at Trump skal bli den autoritære diktatoren han så inderlig gjerne vil være. Det er heldigvis fortsatt noe som fungerer der borte, men det skal definitivt ikke Trump ha noe av æren for.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    Han kan heller ingenting om den sammenslåingen, at&t og cnn er ikke konkurenter, dette er en såkalt "vertical merger"
    Jepp. Det stemmer. Derfor spørsmålet...
    Og AT&T eier heller ikke noen andre medieselskaper?
    Eller nettet som benyttes som distrubusjonskanalene for medieselskapene?
    Ingen problematiske koblinger her?

Når det gjelder seertall måleparameter så er det også en kreativ bruk av tall, fox news er stort sett alene som nasjonal
    konservativ nyhetskanal mens de "liberale seerne" er fordelt på 4-5 kanaler.
    OK, så du innrømmer koblingen mellom CNN og "liberale seere". Hva med koblingen mellom CNN og de
    "liberale" aktørene i amerikansk politikk? Og hvorfor skal europeiske medier kun ta den ene sidens
    politiske medier på alvor, men samtidig stemple den andre sidens politiske medier som FAKE NEWS.

Europeiske medier fungerer som oversettelsesbyråer for de virklige FAKE NEWS og må dermed
    stemples med den samme advarselen!

Har du sett Skavlan i det siste? Med hans anti-Trump-kampanje som finansieres med mine - og dine -
    lisenspenger til ARK. Helt i stil med hans såkalte "intervju" med en syk Jimmie Åkesson (som er en meget
    dyktig retoriker - som når som helst kan knuse lettvektere som Skavlan i en reell diskusjon, der den ene
    part IKKE har redigeringsmuligheter i etterkant). For en avskyelig liten lort Skavlan er! Som tydligvis støttes
    av de høye herrer i de to statskanalene (ARK og SR). For å fylle våre fredagskvelder med politisk korrekt
    propaganda. Er det noe rart han er populær i Sverige?

mvh
    Gunnar Brekke

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Nei, du er nok for hjenevasket for min smak ;)

Så foresten Skavlan på fredag, fabelaktig program og interesant intervju med en guardian journalist du garantert ikke hadde likt.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    Hvordan var nyhetsformidlingen rundt Pol Pot, Brekke?
    Hva med objektiviteten til nyhetsformidlerne rundt Nord-koreas leder?
    Er de i nærheten av 50 % for / 50 % imot?
    Eller har det seg slik at du har misforstått hva nøytralitet innebærer?
    Og du, liksom dine meningsfeller i de "liberale" mediene, VET - at Trump er Pol Pot. Eller Kim Jung Un.
    Hvorfor ikke ta i, og si Hitler med en gang!

Den tendensen til å sammenligne dem man er uenige med, som de verste menneskene i verdenshistorien
    er bare tåpelig. Det blir like dumt som å si at interneringsleieren på Trandum, "er akkurat som Auschwitz"...

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    Nei, du er nok for hjenevasket for min smak ;)
    Og du er en hjernedød zombie :)

Nei, det holder ikke med smilefjes ved enhver anledning.
    Beklager den... Mente det selvfølgelig ikke.

Så foresten Skavlan på fredag, fabelaktig program og interesant intervju med en guardian journalist du garantert ikke hadde likt.
    Så det ja. Likte det ikke. Et hakk opp fra Kathy Griffin, men fortsatt reinspikka propaganda. Der det ikke ble nevnt med et eneste ord -
    at det såkalte "Trump dossier" som man diskuterte, var en "drittpakke" som det demokratiske partiet hadde betalt $ 9.000.000,- for...
    (Et forferdelig nikkedukkeintervju der det ikke ble stilt et kritisk spørsmål - til den såkalte engelske journalisten).

Absolutt bevis på at en av partene i den amerikanske politikken; demokratene, samarbeidet med russerne (via stråmenn) for å påvirke
    valgresultatet. Ingen her inne som er forferdet over det? Absolutt bevis for at demokratene selv er skyld i nettopp det de beskylder
    Trump for å være skyldig i. Som de pr. dags dato ikke har noe som helst bevis for...

Hvorfor har dere helt andre standarder for Trump - enn dere har for deres egne meningsfeller?

Sist redigert:

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    "Deep state" - også kjent som grunnloven, maktfordelingsprinsippet, rettsstaten og alt annet som står i veien for at Trump
    skal bli den autoritære diktatoren han så inderlig gjerne vil være
    . Det er heldigvis fortsatt noe som fungerer der borte, men
    det skal definitivt ikke Trump ha noe av æren for.
    Jasså? Har Trump forsøkt å endre grunnloven? Endre maktfordelingsprinsippet? Endre rettstaten? Har han invadert Polen?
    Hva i helvete er det du babler om??? Har du en hemmelig innsikt i Trumps innerste tanker? Eller er du bare nok en lemmen,
    som legger stråmanntanker i hodet på dem man ikke liker?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og du, liksom dine meningsfeller i de "liberale" mediene, VET - at Trump er Pol Pot. Eller Kim Jung Un.
    Hvorfor ikke ta i, og si Hitler med en gang!

Den tendensen til å sammenligne dem man er uenige med, som de verste menneskene i verdenshistorien
    er bare tåpelig. Det blir like dumt som å si at interneringsleieren på Trandum, "er akkurat som Auschwitz"...
    Du misforstår, formodentlig med vilje. Poenget er ikke at Trump "er" Pol Pot, Hitler, eller Stalin. Poenget er at når noe eller noen er eller gjør noe kritikkverdig er det ikke "nøytral" dekning å ha 50 % sendetid for og 50 % sendetid mot. Det nøytrale er å formidle saken som den er, inkludert når USAs president er en ravende tulling som ikke kan fremføre en logisk sammenhengende setning og som etter alt å dømme er i lomma på Putin og assorterte russiske oligarker. Da kan man ikke bruke 50 % av sendetiden på å si "men han har et pent slips".

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jasså? Har Trump forsøkt å endre grunnloven? Endre maktfordelingsprinsippet? Endre rettstaten?
    Ja. http://edition.cnn.com/2017/02/06/p...ainst-judges-worry-legal-community/index.html
    Har han invadert Polen?
    Ikke ennå. Ikke Nord-Korea heller, ennå.
    Hva i helvete er det du babler om??? Har du en hemmelig innsikt i Trumps innerste tanker? Eller er du bare nok en lemmen,
    som legger stråmanntanker i hodet på dem man ikke liker?
    Det første finner du ut ved å lese innleggene mine. Det andre, nei, men mannens egne ord holder i massevis til å forstå hvem og hva han er. Twitter-meldingene hans er nokså ufiltrerte "innerste tanker". Det tredje, helt enkelt: nei.

C

cruiser

Gjest
    Hvorfor skulle man stille journalisten kritiske spørsmål? det er et underholdningsprogram og journalisten var der for å promotere boken sin.

For meg spiller det igen rolle hvem som betalte for hva(representanter for begge sider har forét fusiongps med pengwr), dossieren er skrevet av en anerkjent tidligere etteretningsoffiser med gode kilder og endel av innholdet i dossieren er allerede bekreftet

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    Hvorfor skulle man stille journalisten kritiske spørsmål? det er et underholdningsprogram
    Fordi uten kritiske spørsmål, blir hele innslaget bare et rent propagandainnlegg.
    Skal man ha politiske emner i et slikt program, må programlederen ta rollen som
    "djevelens advokat". Om ikke mister man absolutt all troverdighet (hos tenkende
    mennesker i hvert fall). Og Skavlan hadde ingen skrupler mot å grille Åkesson på
    sitt underholdningsprogram. Det viser med all tydlighet at Skavlan er en skitten
    propagandist for den politiske korrektheten. Svenskheten...

journalisten var der for å promotere boken sin.
    Hvorfor det, om man ikke driver med propaganda? David Duke i KKK har vel skrevet
    noen bøker om den hvite rases fortreffelighet (?). Hvorfor ikke invitere ham til
    programmet - for å promotere bøkene sine - og så la være å stille noen kritiske
    spørsmål etterpå... Da hadde det blitt baluba, tenker jeg. Med cruiser (og meg
    selv !!! ), fremst i hylekoret...

For meg spiller det igen rolle hvem som betalte for hva (representanter for begge
    sider har forét fusiongps med penger), dossieren er skrevet av en anerkjent tidligere
    etteretningsoffiser med gode kilder og endel av innholdet i dossieren er allerede bekreftet
    Alle vet jo at russisk etteretning gjør som Kreml forteller dem (i motsetning til amerikansk
    etteretning). Så om dette er sannferdig stoff fra russisk etteretning (eneste mulige kilde),
    så må Kreml hatt et ønske om å hjelpe Hillary Clinton - og motarbeide Donald Trump.
    Passer ikke helt med narritivet, gjør det vel?

Det er godt mulig at Christoffer Steel var en anerkjent etteretningsoffiser den tiden han
    jobbet for MI6. Men, i dag driver han et firma som spesialiserer seg på å produsere dritt-
    pakker og å undergrave gitte politikeres troverdighet. Ikke helt den samme heltestatusen
    over den jobben, er det vel? Så da er det vel ikke helt usannsynlig at dette kan være rent
    oppspinn. Mannen kan enkelt greie det, gitt sitt kjennskap til russisk etteretning...

Så, hva blir konklussjonen din? Prøvde Kreml å hjelpe Hillary med å vinne i valgkampen, eller
    er Steel bare en fantasifull forfatter? Begge deler kan nemlig ikke være sant - samtidig...

mvh
    Gunnar Brekke

H

Hardingfele

Gjest
    Trumps lettlurte tilhengere burde sette spørsmålstegn ved hans turer til egne golfbaner, syns jeg. Han har vært på slike i 25% av dagene han har vært president, til stor kostnad for amerikanske skattebetalere.

I Palm Beach har de fått nok og befolkningen stiller nå opp langs veien med skilt der presidentens bil skal kjøre forbi ("Pool" er utvalgte fra media som alltid følger presidenten og som deler sine reportasjer med alle medier som ønsker dem):

Skjermbilde 2017-11-27 kl. 00.31.01.jpg

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ett gratis poeng til GB - helt løsrevet fra hans Trumphyllest:

«The House minority leader, Nancy Pelosi, has said Donald Trump, not Harvey Weinstein, inspired the recent and continuing wave of sexual misconduct allegations against powerful men in Hollywood, politics and other sections of society.»

Sjuk måte å gjøre poltikk på. Ikke rart de synker som en stein, når geriatrien har slått inn med full styrke og gjør kritikere av Trump like oppegående som mannens om kritiseres.

https://www.theguardian.com/us-news...losi-trump-weinstein-sexual-harassment-claims

C

cruiser

Gjest
    Hvorfor skulle man stille journalisten kritiske spørsmål? det er et underholdningsprogram
    Fordi uten kritiske spørsmål, blir hele innslaget bare et rent propagandainnlegg.
    Skal man ha politiske emner i et slikt program, må programlederen ta rollen som
    "djevelens advokat". Om ikke mister man absolutt all troverdighet (hos tenkende
    mennesker i hvert fall). Og Skavlan hadde ingen skrupler mot å grille Åkesson på
    sitt underholdningsprogram. Det viser med all tydlighet at Skavlan er en skitten
    propagandist for den politiske korrektheten. Svenskheten...

journalisten var der for å promotere boken sin.
    Hvorfor det, om man ikke driver med propaganda? David Duke i KKK har vel skrevet
    noen bøker om den hvite rases fortreffelighet (?). Hvorfor ikke invitere ham til
    programmet - for å promotere bøkene sine - og så la være å stille noen kritiske
    spørsmål etterpå... Da hadde det blitt baluba, tenker jeg. Med cruiser (og meg
    selv !!! ), fremst i hylekoret...

For meg spiller det igen rolle hvem som betalte for hva (representanter for begge
    sider har forét fusiongps med penger), dossieren er skrevet av en anerkjent tidligere
    etteretningsoffiser med gode kilder og endel av innholdet i dossieren er allerede bekreftet
    Alle vet jo at russisk etteretning gjør som Kreml forteller dem (i motsetning til amerikansk
    etteretning). Så om dette er sannferdig stoff fra russisk etteretning (eneste mulige kilde),
    så må Kreml hatt et ønske om å hjelpe Hillary Clinton - og motarbeide Donald Trump.
    Passer ikke helt med narritivet, gjør det vel?

Det er godt mulig at Christoffer Steel var en anerkjent etteretningsoffiser den tiden han
    jobbet for MI6. Men, i dag driver han et firma som spesialiserer seg på å produsere dritt-
    pakker og å undergrave gitte politikeres troverdighet. Ikke helt den samme heltestatusen
    over den jobben, er det vel? Så da er det vel ikke helt usannsynlig at dette kan være rent
    oppspinn. Mannen kan enkelt greie det, gitt sitt kjennskap til russisk etteretning...

Så, hva blir konklussjonen din? Prøvde Kreml å hjelpe Hillary med å vinne i valgkampen, eller
    er Steel bare en fantasifull forfatter? Begge deler kan nemlig ikke være sant - samtidig...

mvh
    Gunnar Brekke
    Cuckoo-Clock-89429.gif

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.920
    Sted
    Kongsberg
    Trumps lettlurte tilhengere burde sette spørsmålstegn ved hans turer til egne golfbaner, syns jeg. Han har
    vært på slike i 25% av dagene han har vært president, til stor kostnad for amerikanske skattebetalere.
    Som "lettlurt tilhenger" er jeg helt enig med deg i det argumentet, særlig gitt at dette er en argumentasjon
    Trump selv brukte mot president Obama. Men, dette henger vel i stor grad sammen med hans vaner fra
    forretningsverden, der mange avtaler inngås på golfbanen. Folk slapper mer av i slike settinger.

Nå er Trump langt fra den første presidenten som har spesielle fritidsvaner. "Teddy" Roosevelt fikk opprettet
    en skytebane i parken ved det hvite hus og fikk gjennom mye politikk ved å invitere opposisjonen til skyte-
    banen. Om dette får folk til å slappe av i samme grad, skal være usagt. En nærsynt president utstyrt med en
    Winchester 95 kan kanskje være skremmende. Særlig når det var samme president som kom med det berømte
    "carrie a big stick" sitatet...

LBJ pleide å ta besøkende (mannlige) dignitærer med seg inn på herretoalettet, der han skremte livskjiten av
    dem med sin (angivelige) Texas sized hæstkuk... Rent appropos, det å "carrie a big stick"...

JFK fikk innstallert svømmebaseng i det hvite hus. (Og angivelig tunneller til omverdnen). Men det var kanskje
    for mer "Weinsteinske" aktiviteter, enn som en ren politisk arena...

I Palm Beach har de fått nok og befolkningen stiller nå opp langs veien med skilt der presidentens bil skal
    kjøre forbi:
    Vis vedlegget 468577
    Så nå er argumentasjonen din redusert til; "det er mange som er enige med meg"? (og at amerikanerne,
    selv de som er enige med deg, er en gjeng primitive og vulgære tullinger). Er det for lite propaganda å
    hente inspirasjon fra nå i helgen, når dine ledestjerner i de "liberale" Trumphatende mediene, tar fri?

mvh
    Gunnar Brekke

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn