There is FAKE NEWS. And there is DUMB NEWS. And there is DUMB FAKE NEWS...
Ble litt satt ut, da jeg satt å så på TV2 nyhetene i går. Der man
selvfølgelig ga den gamle
saken om alle disse kvinnene som følte seg forulempet av Trump, masse oppmerksomhet.
Kanskje en naturlig sak, i disse "Metoo tider"...
Men også FAKE NEWS - all den tid dette er ubekreftede påstander. (Det er vel ingen som IKKE
kan se for seg at politisk beviste kvinner (antiTrumpers) kan komme med falske påstander for
å forhindre "Den tredje Antikrist" i å bli president). Som vi er blitt så vant til fra norske medier...
Men, siden dette er normen, reagerte jeg ikke noe særlig på dette. Den vanlige propagandaen.
Men, jeg må si jeg hoppet litt i stolen av TV2s utskremte reporter; Fredrik Græsvik analyse i
saken. Han kom med følgende gullkorn (ut fra hva jeg husker) ;
"Donald Trump truet med å gå
til sak mot disse kvinnen for falske påstander, så fort han var ferdig med kampanjen. Det har
man ikke gjort. Derfor må vi konkludere med at det nå være hold i disse kvinnenes påstander".
Hvor dum går det an å være, og fortsatt få jobb i propagandamediene? Tydligvis ganske dum.
Kanskje en karrieremulighet for noen av Trumphaterne, her på sentralen?
Gårdsdagens Tucker Carlton Tonight (IKKE Sean Hannety!!!) tar også opp DUMB FAKE NEWS.
Rett etter omtalen av det siste terrorangrepet i New York - og situasjonen i Sverige:
Som vanlig anbefaler jeg å se hele episoden.
EDIT.
Igjen bivåner verden et USA vi har vansker med å forstå; vi trodde jo i vårt enfold at dette kun var europeere som hadde flyttet et stykke unna. Men i løpet av dagen i dag, er det fullt mulig at de lager en liten kopi av det umulige presidentvalget. I Alabamistan kan de finne på å velge inn en religiøs fanatiker, en homofob rasist, med sterke ønsker om gjeninnførsel av slavedrift, som sin øverste representant.
Han hevder å ville bringe Alabamistans verdier til Washington DC. Jeg har alltid sett på verdier som noe verdifullt, naturlig nok. Ting kan tyde på at uttrykket er i ferd med å få en annen betydning.
Disqutabel
Dette blir selvfølgelig også tatt opp i det samme programmet (som neste post). Hvordan demokratene
ved hvert eneste valg, velger å bruker "rasekortet". "Alle republikanere er rasister". Noe som tydligvis
virker, siden sånne som deg er såpass overbevist.
Alikevel sliter de inviterte demokratene med å bombastisk påstå at Roy Moore faktisk er for slaveri,
segregasjon eller at kvinner ikke skal ha stemmerett... Jeg tolker Roy Moores uttalelse som (en uheldig)
definisjon av "de gode gamle dager". Og det er faktisk 17 tillegg tilkommet etter det tiende (totalt 27
tillegg). Hvorfor tror de de liberale kun fokuserer på 13., 14., 15. og 19. tillegg? Stråmanntankegang?