Ikke faen om jeg har tenkt å ta feil !Det hadde jo vært fint om det plutselig viste seg at de hadde rett hele tiden....
Da burde vi jo nå høre fra dem ustanselig?Det hadde jo vært fint om det plutselig viste seg at de hadde rett hele tiden....
Jeg har brukt skemmende altfor ofte, men igjen...skremmende!Får frysninger av å lese dette;
https://lareviewofbooks.org/article/normalization-lesson-munich-post/
Og denne er den skarpeste så langt:
Hvem er alle disse? Å ikke dele de enorme dommedagsprofetiene er vel ikke det samme som å dyrke Donald Trump? Det er ikke alle som ser verden i ett svart hvitt perspektiv hele tiden, eller har behov for ekstreme markeringer i den ene eller andre retningen.?Blir ikke lettere til sinns av å vite det.Joda. Under kampanjen tweetet han og staben, men det er gjort tekstanalyser på tweetene, samt at man har tatt utgangspunkt i det enkle faktum at han tweetet fra en Android og staben fra OS. Trump er manisk twitter-bruker og kommer til å fortsette med det.Eller, når vi først er i konspirasjonshjørnet, er alt dette veldig planlagt? Han skriver jo ikke sine egne tweets?
Trump står for sinne-tweets:
Text analysis of Trump's tweets confirms he writes only the (angrier) Android half – Variance Explained
Det er hauger av folk selv her på HFS som dyrker Trump og mener mannen vil redde vestlig sivilisasjon. Det er bare for oss andre å slappe av og innse at vi er i hendene på en god og handlekraftig mann som tenker langsiktig og planlegger klokt.
Jeg er en av de som har valgt å være mer avventende til Trump - og synes at for mange her spiller hverandre opp på å mislike Trump. Jeg har aldri likt ham eller genierklært ham - men jeg er mer optimist (eller mindre negativ) enn majoriteten her inne.Mange hyllester til Trump og forsvar av mannens løgner. Mer glissent nå, men du milde som han ble genierklært en tid tilbake. Det er også jen kjensgjerning ...
Genierklært? At han farer med løgner er vel ikke noe nytt, og han er vel heller ikke alene om dette, selv om mengden nok er større og noen av sakene er mer sensitive. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt denne valgkampen og Trump spesielt mye, men at oppfølgingen blant velgerne ikke er like stor etter valget som før er vel ikke akkurat overraskende. Slik er det vel i alle politiske valg? De fleste velgere har mye annet enn bare politikk å fylle livet sitt med...Mange hyllester til Trump og forsvar av mannens løgner. Mer glissent nå, men du milde som han ble genierklært en tid tilbake. Det er også en kjensgjerning ...
Oppmerksomhet fra hvem? Og er det mange som sympatiserte med Trump som har endret mening? Noen som har statistikk?Det er da enorm oppmerksomhet i medier i USA, i utlandet, i kommentarfelt (som her inne) og i samtaler mellom venner og kolleger, så den oppsummeringen virker underlig, PKG.
"Den kulturelle eliten" fortsetter å lure seg selv ved å tro på hverandres artikler og oppfatning av Trump - akkurat som før valget. Trump fortsetter å snakke til sine velgere i mellomtiden.Fant en link.
Snittet viser tap på ca 1 prosentpoeng (44,9%) i forhold til valgresultatet (45,9%). Ikke akkurat dramatisk, og er vel innenfor feilmarginene man vanligvis opererer med...
Donald Trump might be more popular than you think - POLITICO
Noe positivt kan han sikkert få til, men det som bekymrer meg er at en person med de personlige egenskapene aldri skulle vært i nærheten av det ovale kontoret. Ikke engang på besøk.Jeg er en av de som har valgt å være mer avventende til Trump - og synes at for mange her spiller hverandre opp på å mislike Trump. Jeg har aldri likt ham eller genierklært ham - men jeg er mer optimist (eller mindre negativ) enn majoriteten her inne.
Første slag har nok "dere" vunnet med tanke på de første ukene. Vi får se hvor ille det kan bli.
Jeg har fortsatt tro på at han kan gjøre noen konstruktive ting som bla oppgradering av infrastruktur. F35 programmet har også allerede fått noen positive ringvirkninger.
The directive, created by the president, claims that the president has the power to declare a catastrophic emergency. It does not specify who has the power to declare the emergency over.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/National_Security_and_Homeland_Security_Presidential_DirectiveThe presidential directive says that, when the president considers an emergency to have occurred, an "Enduring Constitutional Government" comprising "a cooperative effort among the executive, legislative, and judicial branches of the Federal Government, coordinated by the President," will take the place of the nation's regular government.
Jeg benekter ikke at det er en risiko ved hans presidentskap som gir rom til bekymring De siste 2 ukene virker som en fortsettelse av valget - bare at Clinton er byttet ut med alle de som prøver å stopp ham.Noe positivt kan han sikkert få til, men det som bekymrer meg er at en person med de personlige egenskapene aldri skulle vært i nærheten av det ovale kontoret. Ikke engang på besøk.Jeg er en av de som har valgt å være mer avventende til Trump - og synes at for mange her spiller hverandre opp på å mislike Trump. Jeg har aldri likt ham eller genierklært ham - men jeg er mer optimist (eller mindre negativ) enn majoriteten her inne.
Første slag har nok "dere" vunnet med tanke på de første ukene. Vi får se hvor ille det kan bli.
Jeg har fortsatt tro på at han kan gjøre noen konstruktive ting som bla oppgradering av infrastruktur. F35 programmet har også allerede fått noen positive ringvirkninger.
Tankeeksperiment: Et terrorangrep inntreffer i USA, la oss si tilsvarende Boston-bombene i omfang. La oss også si at en mistenkt arresteres og at det spekuleres i om en attentatmann til og eventuelle medhjelpere er på frifot. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boston_Marathon_bombing
Hva gjør Bannon, Trump og Flynn da? Presidenten har vide fullmakter i en unntakstilstand. De behøver ikke engang erklære en ny unntakstilstand. Unntakstilstanden som ble innført etter 9/11 ble aldri opphevet.
Obama extends post-9/11 state of national emergency for 16th year
Det første han gjør er vel å tvitre om at det er muslimer som står bak. Det er jeg nesten 100% sikker på, og så får vi håpe det ikke fyrer opp en voldsbølge før noen har fått brakt fakta på det rene.Noe positivt kan han sikkert få til, men det som bekymrer meg er at en person med de personlige egenskapene aldri skulle vært i nærheten av det ovale kontoret. Ikke engang på besøk.Jeg er en av de som har valgt å være mer avventende til Trump - og synes at for mange her spiller hverandre opp på å mislike Trump. Jeg har aldri likt ham eller genierklært ham - men jeg er mer optimist (eller mindre negativ) enn majoriteten her inne.
Tankeeksperiment: Et terrorangrep inntreffer i USA, la oss si tilsvarende Boston-bombene i omfang, og at det skjer i Washington DC for max mediadekning. La oss også si at en mistenkt arresteres og at det spekuleres i om en attentatmann til og eventuelle medhjelpere er på frifot. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boston_Marathon_bombing
Hva gjør Bannon, Trump og Flynn da? Presidenten har vide fullmakter i en unntakstilstand. Han disponerer f eks nasjonalgarden. Han behøver ikke engang erklære en ny unntakstilstand. Unntakstilstanden som ble innført etter 9/11 ble aldri opphevet.
Obama extends post-9/11 state of national emergency for 16th year
Og i samme søket finner man:Fant en link.
Snittet viser tap på ca 1 prosentpoeng (44,9%) i forhold til valgresultatet (45,9%). Ikke akkurat dramatisk, og er vel innenfor feilmarginene man vanligvis opererer med...
Donald Trump might be more popular than you think - POLITICO
Flere grøss på lager. Om Bannon, reaksjonære i Vatikanet og militante katolikker:Får frysninger av å lese dette;
https://lareviewofbooks.org/article/normalization-lesson-munich-post/
Holdningen ser ut til å være at alt er greit så lenge man kanskje en eller annen gang i fjern fremtid klarer å stoppe en muslim som hadde tenkt å finne på noe.D
De som fortsatt innbiller seg at dette ikke er farlig får snart begynne å våkne opp. Hvis denne gjengen får et tilstrekkelig påskudd vil vi fort se et fullt utviklet statskupp med mediasensur og arrestasjoner av "mistenkelige personer" (dvs regimekritikere).
Lukter ikke godt.Det blir ikke kjedelig. Hvorfor er Nasjonal sikkerhetsrådgiver Flynn så opptatt av å forbedre forholdet til Russland (han har hatt mange oppdrag for Russland tidligere). Og hvorfor spør han om bevis for at Polen har vært inne i Hviterussland? (Bonus: hvorfor er Trump komplett uvillig til å kritisere Russland?)
http://talkingpointsmemo.com/edblog/deeply-disturbing--2
Tja.... En terroraksjon eller et uprovosert angrep snur opinionen fra å være pasifistisk til å bli aggressiv og folket vil slutte opp om den sittende regjering. Dette finnes det utallige eksempler på. Hitler satte istand en plan for å kunne svare på et umotivert angrep når han invaderte Polen. Roosevelt hadde ikke opinionen med seg i kampen mot aksemaktene før Pearl Harbor. Bush fikk opinionen på sin side etter 11. 9 slik at de kunne angripe Afghanistan og Irak. Hvis Trump & co ønsker å utslette IS og andre ekstreme muslimer og de samtidig ønsker å få all makt i USA i overskuelig fremtid. President på livstid.... Så vil det passe fint med et terrorangrep på USA snart. Jeg sier ikke at Trump vil iscenesette dette sjøl. Men hvis de oppdager terrorplaner så kan det være fristende å la det skje hvis det muligjør f.eks. Patriot Act ver.2. For maktgale mennesker så vil vel dette være en kost/nytte vurdering.Nå har dere vel sett litt vel mange konspirasjonsfilmer i det siste?
Det var mere tanken på at 9/11 var noe den amerikanske regjeringen hadde iscenesatt som skurret...Tja.... En terroraksjon eller et uprovosert angrep snur opinionen fra å være pasifistisk til å bli aggressiv og folket vil slutte opp om den sittende regjering. Dette finnes det utallige eksempler på. Hitler satte istand en plan for å kunne svare på et umotivert angrep når han invaderte Polen. Roosevelt hadde ikke opinionen med seg i kampen mot aksemaktene før Pearl Harbor. Bush fikk opinionen på sin side etter 11. 9 slik at de kunne angripe Afghanistan og Irak. Hvis Trump & co ønsker å utslette IS og andre ekstreme muslimer og de samtidig ønsker å få all makt i USA i overskuelig fremtid. President på livstid.... Så vil det passe fint med et terrorangrep på USA snart. Jeg sier ikke at Trump vil iscenesette dette sjøl. Men hvis de oppdager terrorplaner så kan det være fristende å la det skje hvis det muligjør f.eks. Patriot Act ver.2. For maktgale mennesker så vil vel dette være en kost/nytte vurdering.Nå har dere vel sett litt vel mange konspirasjonsfilmer i det siste?