Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.318
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sant, men i tillegg er norske politikere relativt enige om det meste og forsøker å skape brede konsensus heller enn polariserte ekstremer. Det skyldes i sin tur valgsystemet basert på proporsjonal mandatfordeling i flermannskretser med valglister satt opp for at "alle skal få sitt". Det er noe helt annet enn et system basert på flertallsvalg i enmannskretser og med nominasjonsvalg etter samme modell. Der gjelder det å fyre opp under kjernevelgerne for å sikre nominasjonen, og så blir selve valget mellom nokså ekstreme alternativer. Det driver polarisering og nærmest garanterer et to-partisystem. Man kan selvsagt diskutere hva som er mest "demokratisk", men jeg har et nokså klart synspunkt på hva som fungerer best.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.428
    Torget vurderinger
    12
    Det er for en gangs skyld ingen direkte involverte som er krenket så hvorfor er du/dere det? Brekke svarte «bare hyggelig» med emoji og greier. Tror ikke den karen legger seg gråtende selv om noen på vegne av ham synes det er krenkende ;).

Hvis man sier at å sitere noen er mobbing så krenker man vel selv opphavsmannen?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk Gunnar_Brekke for en ny linje til signaturen min.
    Den bør du ta vekk, det er mobbing.
    Du fikk ikke med deg Gunnar_Brekkes reaksjon forstår jeg.
    Selvfølgelig må han like den, av den enkle grunn at han ganske ofte kaller oss andre mentalt tilbakestående liberalere. Skal han fortsette slik så må han akseptere noe så forsiktig som den teksten. Det er faktisk et rent sitat av mannen, og da kan det vel ikke kalles mobbing lenger i vår alder å gjenta det utsagnet.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Tusen takk Gunnar_Brekke for en ny linje til signaturen min.
    Den bør du ta vekk, det er mobbing.
    Du fikk ikke med deg Gunnar_Brekkes reaksjon forstår jeg.
    Selvfølgelig må han like den, av den enkle grunn at han ganske ofte kaller oss andre mentalt tilbakestående liberalere. Skal han fortsette slik så må han akseptere noe så forsiktig som den teksten. Det er faktisk et rent sitat av mannen, og da kan det vel ikke kalles mobbing lenger i vår alder å gjenta det utsagnet.
    Helt korrekt,- smålig er det rette ord!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.683
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Iflg VG:
    Trump varsler stor kunngjøring om Nord-Korea
    På en pressebrifing i Det hvite hus oppgir president Donald Trump at Sør-Korea vil komme en «stor kunngjøring» om Nord-Korea klokken 19 eastern time torsdag, altså klokken 01 norsk tid.
    Meldingen fra Trump kommer ifølge AP etter flere timer med samtaler mellom USA og Sør-Korea i Det hvite hus.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.426
    Torget vurderinger
    4
    Det som slår meg er at denne administrasjonen må være liten i den forstand at det virker som det er få mennesker og lite ressurser til rådighet.

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at USA, som en supermakt, har holdt seg med ekstremt mye kompetente folk på alle nivå i det føderale apparatet. Vi er ikke så verst her på berget når det gjelder ekspertise heller, men har altså sett for meg at amerikanerne sitter på de aller beste ressursene innen etterretning, forskning, økonomi, handel, forsvarspolitikk etc.

Men det siste året har jeg hatt en økende følelse av at landet mangler, eller ikke benytter seg av disse ressursene. Avgjørelser ser ut til å bli tatt på dårlig fundamentert vis. Ofte er det rene ideologiske forhold som ligger bak, uten tanke for helheten eller langtidsvirkninger. Grunnlagsarbeidet for politikken virker å være tilfeldig, mangelfull og overfladisk. Det gjelder både innenriks og utenriks politikk.

Hvis dette er riktig er det uvant og foruroligende. Verden blir mer uforutsigbar og faren for misforståelser og påfølgende irreversible feilgrep er absolutt tilstede. Feil som tidligere ikke ville blitt gjort. En stor del av den mer oppegående delen av befolkningen der borte må da se dette?
    Det er jo Donnie i et nøtteskall !
    En av de få tingene han er konsekvent på, - 'I'm the only one that matters'.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.896
    Sted
    Kongsberg
    Iflg VG:
    Trump varsler stor kunngjøring om Nord-Korea
    På en pressebrifing i Det hvite hus oppgir president Donald Trump at Sør-Korea vil komme en «stor kunngjøring» om Nord-Korea klokken 19 eastern time
    torsdag, altså klokken 01 norsk tid. Meldingen fra Trump kommer ifølge AP etter flere timer med samtaler mellom USA og Sør-Korea i Det hvite hus.
    Jepp. The Donald skal møte The Kim:

S

Slubbert

Gjest
    Verdens to mest gærne statsledere møtes, spennende. Men han skal få kudos for å være villig til å ta et slikt skritt, rett skal være rett. Utfallet kan dog bli hva som helst, Trump er beviselig ikke tilregnelig, så mye avhenger av om Kim er det.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.211
    Torget vurderinger
    1
    I stedet for å innføre toll på råvarer som stål og aluminium kunne USA innføre handelsbegrensninger på ferdige produkter og eierskap, iflg Elon Musk; han viser til at det er 25% importavgift (=toll) på biler fra USA som skal selges i Kina, bare 2,5% andre vegen. Skal utlendinger lage biler i Kina kreves det minst 50% kinesisk eierskap av fabrikkene. Samtidig er det fem 100% kinesiskeide bilfabrikker i USA.

Denne assymtrien hadde det vært enklere å gjøre noe med og samtidig høste anerkjennelse nasjonalt/internasjonalt. Hvorfor ikke bare innføre regler likt mot likt? Dermed kunne Trump oppnådd mye av det han ønsker. Kina er ingen snill onkel nødvendigvis og innrømmer ikke andre land samme rettigheter som de krever selv.

https://electrek.co/2018/03/08/elon-musk-donald-trump-us-china-car-trade-tesla-factory/

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er for en gangs skyld ingen direkte involverte som er krenket så hvorfor er du/dere det? Brekke svarte «bare hyggelig» med emoji og greier. Tror ikke den karen legger seg gråtende selv om noen på vegne av ham synes det er krenkende ;).

Hvis man sier at å sitere noen er mobbing så krenker man vel selv opphavsmannen?
    Si det, griper du aldri inn i noe du synes er feil?

Å sitere noen er ikke mobbing, men å ta et sitat å legge inn i signaturen på sine +15 000 innlegg her på sentralen for å drite ut noen er mobbing.

Mvh
    OMF

S

Slubbert

Gjest
    Krenkelseshysteriet har inntatt HFS? Å bli fornærmet på vegne av noen som selv ikke blir fornærmet fremstår som ganske meningsløst, spør du meg.

M

MusicBear

Gjest
    Har ikke lest tråden mer enn de fem siste innlegg på denne siden.
    Vet egentlig ikke hva den handler om.
    Dersom mitt innlegg her skulle virke stupid overfor noen.

Har bare lyst til å si at uansett hvor galt ting kan være - begynner å like Høvdingen av the U.S. jeg - han er seg selv og tør være det og er stolt av det og driter i de som ikke er enige. ...Mens andre politikere KONSTANT vrøvler ut av seg "planlagt prat."

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.811

Har bare lyst til å si at uansett hvor galt ting kan være - begynner å like Høvdingen av the U.S. jeg - han er seg selv og tør være det og er stolt av det og driter i de som ikke er enige. ...Mens andre politikere KONSTANT vrøvler ut av seg "planlagt prat."
    Ja... Det er historie for å like brølaper blant oss mennesker, så du er ikke alene, dessverre.
    Mener du i fullt alvor at det er fordelaktig å lede en supermakt, en makt som kan endre verden for alltid (på godt og vondt), uten å ha en plan?
    Det du kaller "planlagt prat", er en forutsetning for å skape en fungerende sivilisasjon!

Disqutabel

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.922
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Jeg har forståelse for synspunktet, og det er nok også det mange har ønsket seg. Jeg har et par byoriginaler i Bergen som jeg pleier å stikke en tier til i ny og ne, så jeg forstår absolutt følelsen når man står overfor noen som stikker seg ut og våger å være seg selv bak fasadene vi alle har..

Men det var dette med å vite hva man gjør da, tenke konsekvenser osv, som leder av den frie verden. Det har som regel ikke gått så veldig bra med disse byoriginalene, og jeg er tross alt glad jeg ikke er i deres sko.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Og det er akkurat det Trump seiler på. Driter i det meste, underholdende (se bare på alle innleggene i denne tråden) men sannsynligvis farlig uforutsigbar.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.686
    Torget vurderinger
    2
    Til USAs ikke-fungerende føderale apparat. I USA byttes store deler ut ved bytte av presidentparti, mens man i Norge beholder apparatet, men bytter ut den politiske ledelsen. Så lenge de amerikanske byråkratene var enige om at målet var å styre landet best mulig, med noe føring av politisk farge, var denne utskiftingen ikke et problem. Men nå er polariseringen i landet blitt slik at innkommende administrasjon ønsker å slette alt utgående har gjort.

I tillegg altså dette underlige at GOP har bundet seg til masten på "states' rights" og "devolution" — at man skal overføre makt fra føderasjonen til enkeltstatene. (Dette fordi man ønsker å angripe politikk enkelte delstater mener de er blitt påført av D.C., men som de ikke vil underlegges - s.s. fri abort, osv).
    Dermed har GOP politikk på å undergrave føderasjonen og helst gjøre den så liten at "den kan druknes i et badekar". (Grover Norquist).

Dette siste må man si at de er på god vei til nå.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Krenkelseshysteriet har inntatt HFS? Å bli fornærmet på vegne av noen som selv ikke blir fornærmet fremstår som ganske meningsløst, spør du meg.
    Nå er sikkert ikke denne saken så veldig alvorlig, men har vært litt involvert i mobbearbeid og holdningen som du og flere her har om at "den som mobbes selv må si ifra at det er plagsomt" er faktisk et av de største problemene med å få bukt med mobbing.

Jeg vet du er en veldig oppegående fyr, så dette tror jeg faktisk at du skjønner. Hvis du ser de andre tekstene som er i signaturen så ser du også at hensikten kun er å drite ut.

Men - jeg har sagt hva jeg mener og lar ballen ligge død nå...

Mvh
    OMF

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.426
    Torget vurderinger
    4
    Du skulle kanskje latt det være med det.

Å drite i at andre er uenige er kanskje ikke det som funker i et demokrat system. Nettopp derfor får han til lite, men USA er i ferd med å styres som en bananrepublikk. Sikkert underholdende i et TV-show, men destruktivt i demokratiske prosesser.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Men om personen med det store selvbildet faktisk er kunnskapsrik, intelligent, snakker i hele setninger, nyanserer og tar de nødvendige forbehold og så videre.

Da oppfattes vedkommende som arrogant og usympatisk.....

Man kan bli svimmel av denne karusellen.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.922
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var dette med balansen mellom geni og idiot, eller veien fra capitol til den tarpeiske klippe.

Men mange synes å glemme at poenget med å være folkevalgt ar at det er begrensninger på hvor mye man kan drite i andre, og om man gjør det, så finnes det prosedyrer (og maktfordelingsprinsipper) man må forholde seg til.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men om personen med det store selvbildet faktisk er kunnskapsrik, intelligent, snakker i hele setninger, nyanserer og tar de nødvendige forbehold og så videre.

Da oppfattes vedkommende som arrogant og usympatisk.....

Man kan bli svimmel av denne karusellen.
    Med andre ord hvis en person oppfører seg som et normalt, sunt menneske som driver med politikk så er vedkommende usympatisk. Hvis en person med helt åpnebart narsissistisk personlighetsavvik gjør det så er han bare en som ikke bryr seg om hva andre mener, og godt er det. :confused:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.645
    Det er vel ikke lenge før Hans Bauge blir foreslått som statsminister eller noe. Har opptrer, i noens øyne, på en folkelig måte.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.318
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Verdens to mest gærne statsledere møtes, spennende. Men han skal få kudos for å være villig til å ta et slikt skritt, rett skal være rett. Utfallet kan dog bli hva som helst, Trump er beviselig ikke tilregnelig, så mye avhenger av om Kim er det.
    Kim er ikke uberegnelig, bare ufyselig. Hva om han smigrer the Donalds ego så hemningsløst at han bestemmer seg for å oppheve sanksjonene over bordet? Bedre enn å utløse atomkrig, men jackpot for Kim. Uansett vil det være litt av en historie å fortelle på nordkoreansk TV om hvordan USAs president kommer krypende for å vise respekt for NK's status som atommakt.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.318
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Til USAs ikke-fungerende føderale apparat. I USA byttes store deler ut ved bytte av presidentparti, mens man i Norge beholder apparatet, men bytter ut den politiske ledelsen. Så lenge de amerikanske byråkratene var enige om at målet var å styre landet best mulig, med noe føring av politisk farge, var denne utskiftingen ikke et problem. Men nå er polariseringen i landet blitt slik at innkommende administrasjon ønsker å slette alt utgående har gjort.

I tillegg altså dette underlige at GOP har bundet seg til masten på "states' rights" og "devolution" — at man skal overføre makt fra føderasjonen til enkeltstatene. (Dette fordi man ønsker å angripe politikk enkelte delstater mener de er blitt påført av D.C., men som de ikke vil underlegges - s.s. fri abort, osv).
    Dermed har GOP politikk på å undergrave føderasjonen og helst gjøre den så liten at "den kan druknes i et badekar". (Grover Norquist).
    Unntatt når California ikke går med på Trumps innvandringspolitikk, selvsagt. Da kommer vår egen G_B med en lang konstitusjonell redegjørelse for hvorfor føderale regler må gå foran de statlige, og hvordan statene må finne seg i å vike for makten i DC. Det verste er at han formodentlig har fått hele harangen fra Fox. Logisk konsistens er ikke en av deres største styrker.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.048
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Now I bet your mama was a tent show queen / and all her boyfriends were sweet sixteen / I'm no schoolboy but I know what I like / You should have heard me just around midnight / Brown sugar, how come you taste so good?

Sånn i tilfelle noen ikke skulle føle seg krenket nok på vegne av, eventuelt trenger å bli kvitt følelsen av krenkelse.
    Nå skal jeg gå og høre forskjell på Wagner og AC/CD. Halleluja!

mvh Bipolare Valentino

C

cruiser

Gjest
    Kanskje det blir nærmere mobbing hvis flere av oss legger det til i signaturen?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.048
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes ikke at det er mobbing uansett jeg da. Man kan være så uenig med man bare vil med G_B, men han skal berømmes for å stå ved det han mener synes jeg. Om G_B legger det siterte dødt og maktesløst (slikt må man få lov til i en debatt) tar jeg det selvfølgelig bort igjen.

I've changed my mind
    I take it back
    Erase and rewind
    'Cause I've been changing my mind
    I've changed my mind

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.686
    Torget vurderinger
    2

Unntatt når California ikke går med på Trumps innvandringspolitikk, selvsagt. Da kommer vår egen G_B med en lang konstitusjonell redegjørelse for hvorfor føderale regler må gå foran de statlige, og hvordan statene må finne seg i å vike for makten i DC. Det verste er at han formodentlig har fått hele harangen fra Fox. Logisk konsistens er ikke en av deres største styrker.
    Joda, men alle vet jo at California ikke er en ordentlig stat. Det kan den jo ikke være, med sine begrensninger på alt mulig.

(Tilfeldigvis en uhyre vellykket økonomi som ville vært blant verdens 10 største nasjoner målt i BNP, dersom California var selvstendig).
    De fleste delstatene som klager over hva California finner på er underskuddsforetak som mottar penger fra den samme delstaten de fnyser slik over på sine gærne onkel møter.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå skal jaggu meg Trump ta seg en tur til Kim i Nord-Korea. Blir det noe av så blir det spennende...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes ikke at det er mobbing uansett jeg da. Man kan være så uenig med man bare vil med G_B, men han skal berømmes for å stå ved det han mener synes jeg. Om G_B legger det siterte dødt og maktesløst (slikt må man få lov til i en debatt) tar jeg det selvfølgelig bort igjen.

I've changed my mind
    I take it back
    Erase and rewind
    I've changed my mind
    Nemlig! Sålenge Brekke strå fullt og helt inne for sitatet så kan det ikke være mobbing å spre det. Å hevde noe annet er farlig nær norsk rekord i krenkomani.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

I've changed my mind
    I take it back
    Erase and rewind
    I've changed my mind
    Nemlig! Sålenge Brekke strå fullt og helt inne for sitatet så kan det ikke være mobbing å spre det. Å hevde noe annet er farlig nær norsk rekord i krenkomani.
    Jøss, trodde faktisk du var litt mer nyansert enn som så.

Mvh
    OMF

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.896
    Sted
    Kongsberg
    @ Valentino.
    Som sagt er jeg ikke det minste fornærmet over at du bruker sitatet mitt som linje i signaturen din. Det kunne sikkert vært langt verre!
    Dessuten er jeg riktig så fornøyd med formuleringen min "Something is rotten in the land of the brave, og det er ikke Donald Trump"!
    Litt lånt fra William Shakespear, litt lånt fra Fransis Scott Kay mens resten er ren Gunnar_Brekke. Dette mener jeg på alvor - og da må jeg
    selvfølgelig tåle å få det slengt tilbake i fleisen min. Hyggelig at det er noen som går i mitt forsvar (eller står opp mot mobbing generelt),
    men strengt talt ikke nødvendig i dette tilfelle... For min del. Jeg føler meg ikke det minste mobbet.

Jeg synes ikke at det er mobbing uansett jeg da. Man kan være så uenig med man bare vil med G_B, men han skal berømmes for å stå ved det han
    mener synes jeg. Om G_B legger det siterte dødt og maktesløst (slikt må man få lov til i en debatt) tar jeg det selvfølgelig bort igjen.

I've changed my mind
    I take it back
    Erase and rewind
    I've changed my mind
    Dog må jeg si jeg reagerer på den uthevede kommentaren over. Minner veldig om utpressing i mine øyne... Bare han gir avkall på sin
    galskap og angrer sine synder, mao. gir etter for den kollektive politiske korrektheten som preger denne tråden, så skal han aller
    nådigst bli tilgitt og belønnet av Valentino med at han fjerner sitatet... Vel Valentino, noen lemen blir jeg aldri, så du må nok belage
    deg på å ha dette sitatet i signaturen en laaang tid framover... Og jeg tror at flere og flere vil inse det samme som meg; at "you
    cannot fool all the people all the time"
    . Til tross for at amerikansk (og europeisk) MSM gjør så godt de kan. Og dere danser med...

mvh
    Gunnar Brekke

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.686
    Torget vurderinger
    2
    Som vi etterhvert har erfart, finnes det en Trump-tweet som motsier absolutt alle punkt han måtte finne på å hevde. Så også om samtaler med Nord Korea.

Det blir fornøyelig å følge utviklingen, med et desimert Utenriksdept., uten ambassadør i SK, mengder av karrierediplomater som har forlatt tjenesten og Trump i krig med egen etterretningstjeneste.

Skjermbilde 2018-03-09 kl. 19.30.51.jpg

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.318
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis Putin er så forbannet at han har begynt å avlive Steeles kilder (og familiene deres), traff kanskje «the dossier» ganske godt likevel: Poisoned Russian spy Sergei Skripal was close to consultant who was linked to the Trump dossier

The Telegraph understands that Col Skripal moved to Salisbury in 2010 in a spy swap and became close to a security consultant employed by Christopher Steele, who compiled the Trump dossier.

The British security consultant, according to a LinkedIn social network account that was removed from the internet in the past few days, is also based in Salisbury.

On the same LinkedIn account, the man listed consultancy work with Orbis Business Intelligence, according to reports.

Orbis is run by Mr Steele, a former MI6 agent, who compiled the notorious dossier on President Trump that detailed his allegedly corrupt dealings with Vladimir Putin.

The dossier has sparked a formal investigation in the US into Russian collusion in the US presidential election, to the fury of both presidents Trump and Putin.
    Forresten: En liten «guide for the perpetually perplexed»: Det er forskjell på å «samarbeide med russere» ved å ha en etterretningskilde i Kreml vs selv å være en påvirkningsagent for Putin og en hvitvaskemaskin for oligarkene hans. De som ikke ser den forskjellen vil ikke se den, men driver røyklegging i stedet.

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.048
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @ Valentino.
    Som sagt er jeg ikke det minste fornærmet over at du bruker sitatet mitt som linje i signaturen din. Det kunne sikkert vært langt verre!
    Dessuten er jeg riktig så fornøyd med formuleringen min "Something is rotten in the land of the brave, og det er ikke Donald Trump"!
    Litt lånt fra William Shakespear, litt lånt fra Fransis Scott Kay mens resten er ren Gunnar_Brekke. Dette mener jeg på alvor - og da må jeg
    selvfølgelig tåle å få det slengt tilbake i fleisen min. Hyggelig at det er noen som går i mitt forsvar (eller står opp mot mobbing generelt),
    men strengt talt ikke nødvendig i dette tilfelle... For min del. Jeg føler meg ikke det minste mobbet.

Jeg synes ikke at det er mobbing uansett jeg da. Man kan være så uenig med man bare vil med G_B, men han skal berømmes for å stå ved det han
    mener synes jeg. Om G_B legger det siterte dødt og maktesløst (slikt må man få lov til i en debatt) tar jeg det selvfølgelig bort igjen.

I've changed my mind
    I take it back
    Erase and rewind
    I've changed my mind
    Dog må jeg si jeg reagerer på den uthevede kommentaren over. Minner veldig om utpressing i mine øyne... Bare han gir avkall på sin
    galskap og angrer sine synder, mao. gir etter for den kollektive politiske korrektheten som preger denne tråden, så skal han aller
    nådigst bli tilgitt og belønnet av Valentino med at han fjerner sitatet... Vel Valentino, noen lemen blir jeg aldri, så du må nok belage
    deg på å ha dette sitatet i signaturen en laaang tid framover... Og jeg tror at flere og flere vil inse det samme som meg; at "you
    cannot fool all the people all the time"
    . Til tross for at amerikansk (og europeisk) MSM gjør så godt de kan. Og dere danser med...

mvh
    Gunnar Brekke
    Du verden. Utpressing. Okay da, minner om. Bittelitt krenket allikevel?
    Jeg fjerner sitatet når jeg vil, takk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

I've changed my mind
    I take it back
    Erase and rewind
    I've changed my mind
    Jøss, trodde faktisk du var litt mer nyansert enn som så.

Mvh
    OMF
    Takk for tilliten, og jeg er faktisk ganske nyansert. Har hverken ideologiske eller partipolitiske hensyn å ta når jeg uttaler meg. Men poenget mitt her er at Brekkes utsagn ikke er spesielt kontroversielt, og at han ikke skjemmer seg ut med å fortsatt stå for det. Jeg finner ingenting kontroversielt eller provoserende med det lille sitatet, jeg synes heller ikke at det framstiller Brekkes som dum eller slem. Det er faktisk et helt ålreit utsagn, selv om jeg bare er delvis enig med ham. For alle er vel delvis enige i at det er mye mer råttent i USA enn Donald Trumps administrasjon? Uttalelsen er såpass rundelig at den også kan brukes av folk som hevder å tilhøre grunnfjellet i Demokratene. Noe Brekke selvsagt ikke vil synes er riktig bruk av hans ord, men han vil nok helst smile over det enn å legge inn en kraftig protest skulle en slik situasjon oppstå.

For ærlig talt, gi da Brekke litt cred for å være et oppegående menneske, selv om de fleste er uenige med ham i akkurat denne tråden.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.318
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Status
    Stengt for ytterligere svar.