Men du har åpenbart ennå ikke fått med deg hva «uskyldig til det motsatte er bevist» betyr.Jeg regner folk som uskyldige inntil det motsatte er bevist. Så beskyldninger fra en hysterisk aktivist eller flere endrer ikke på dette. Det ligger forøvrig i sakens natur at påstander fra et halvt århundre tilbake ikke kan la seg hverken bevise eller motbevise.Sant. Men da legger du til grunn at Kavanaugh snakket sant og at Ford løy. Det vet vi strengt tatt ikke, bare at FBIs intervjuer ikke fant bevis for å støtte Fords anklage innenfor tidsfristen på en uke og avgrensningene fra det hvite hus. Interessant nok intervjuet FBI hverken Ford eller Kavanaugh, og de undersøkte heller ikke de andre anklagene. Under de begrensningene var det vel ikke dekning for å stoppe prosessen når Kavanaugh først var nominert og hadde et politisk flertall i Senatet. Men det er et godt stykke derfra til å si at Ford løy under ed. Eller er vi tilbake på sharia igjen, hvor kvinnens vitnemål bare tillegges halvparten så mye vekt som mannens?Jeg er jo litt enig da. Falske anklager om overgrep og voldtekt bør straffes minst like hardt som faktiske overgrep. Og det er ikke en formildende omstendighet at det brukes for politisk vinning. Finner FBI det minste av oppspinn så bør det ende med mange år på vann og brød for aktivistene.
Jeg ser forøvrig frem til neste twitter-harang fra Trump, hvor han skjeller ut FBI for å være demokratenes forlengede arm og "So Biased! Witch Hunt!! SAD!!!" Men det gjelder vel bare når han ikke liker utfallet.
Jeg vet at det er uforståelig for venstrevridde aktivister at ikke en ubegrunnet påstand skal være nok til å ødelegge en manns liv, men at oppegående mennesker så lett hiver seg på denne møkkaspredningen sliter jeg litt med å forstå.
At Kavanaugh ikke er funnet skyldig i anklagelsen fra Dr Ford betyr naturligvis ikke, ipso facto, at anklagelsen dermed er falsk.
Ganske grunnleggende dette.