Hvertfall valgmennene, folket stemte vel på noe annetDa er han inne, etter alle solemerker.
https://www.nytimes.com/2018/10/05/...action=click&module=Spotlight&pgtype=Homepage
I et demokrati så er det vel slik at folket får det de etterspør…
Demokrater liker å vise til at han ikke vant på nasjonal basis, men vant antall valgmenn. Siden USA er en føderasjon av delstater med egne delstatskongresser, der hver delstat kan trekke seg ut (secede) og guvernøren har stor makt, blir det en feil sammenligning. Man må vinne nok delstater for å vinne presidentvalget og det gjorde ikke Hillary Clinton.Hvertfall valgmennene, folket stemte vel på noe annetDa er han inne, etter alle solemerker.
https://www.nytimes.com/2018/10/05/...action=click&module=Spotlight&pgtype=Homepage
I et demokrati så er det vel slik at folket får det de etterspør…
Nok et trist forsøk på å meisle bort demokratiet ved å spre uro og uhygge og oppfordre til å ignorere demokratiske valg ved å ville endre spillereglene etter et tap. Vi har tilsvarende ordninger i Norge der en finnmarkings stemme teller mye mer enn en olsoværings, for ikke å snakke om UK med sine distrikter det winner takes it all. Men det er likt for alle, men selvsagt ikke for vår udemokratske proagandaminister som drømmer om væpna revolusjon slik at den rødgrønne drømmen kan tvangsfores til nordmenn som om de var gjess på spesieldiett.Demokrater liker å vise til at han ikke vant på nasjonal basis, men vant antall valgmenn. Siden USA er en føderasjon av delstater med egne delstatskongresser, der hver delstat kan trekke seg ut (secede) og guvernøren har stor makt, blir det en feil sammenligning. Man må vinne nok delstater for å vinne presidentvalget og det gjorde ikke Hillary Clinton.
Det man kan mene er at fordelingsnøkkelen for valgmenn er feil og at den bør justeres bedre etter folketall, men da må man gå rett inn i hva nasjonens grunnleggere mente med kollegiet (skulle være en sikkerhetsventil for å unngå at uskikkede kunne bli valgt til presidentembedet. Hvem som er uskikket er det vel umulig å få enighet om).
Som en kuriositet: Trump var selv sikker på at han kom til å få flest stemmer, men at kollegiet ville falle ut i Clintons fordel. Da det ble omvendt måtte mange av Trumps tilhengere snu på hælen, siden de i sterke ordelag hadde kritisert valgmannsordningen før valget, men brått ble tilhengere av den på valgnatten.
Trump løste floken ved å påstå at det var begått enorm valgfusk og at 3 millioner illegale hadde avlagt stemme mot ham -- MINST!!! SAD.
Åpenbare fakta. ? Tja, ikke enkelt synes jeg, tvil om nesten alt...Joda, ser den. Men meninger er en sak, fakta en annen, og av og til er det vel sånn at når noen ser bort fra åpenbare fakta så kan man lure på hvordan det står til med gangsynet......^ Det må være frustrerende for deg å vite at alle som gir uttrykk for andre meninger enn dine uansett sak er sveiseblinde.
Hun er psykolog, professor også og da har hun forskning bak seg til 2-3 doc.grader. Slik er det i mitt fag. Hun har levd med dette traume i 36 år men nå greide hun ikke mer, måtte få luftet det. Jeg er ikke i tvil om at noen har påvirket henne på et gunstig tidspunkt. Noen sier at modning av vonde minner kan ta lang tid før man forteller, kan hende, men akkurat nå da. Mistenkelig, mildt sagt.Tja, det er i alle fall to scenarioer der dette passer inn.Ford har jo alt å tape og lite (ingen ting?) å vinne på dette,
1. Hun ser på seg selv som en frøken jesus som skal redde verden mot en potensiell omtolkning av Roe v. Wade
2. Donasjonene fra likesinnede på GoFundMe og slike steder har vel bikket millionen for lenge siden. Så hun skal ikke være redd for at betalingen uteblir, og er kampanjen vellykket så blir hun nok tatt godt vare på av sine egne. Money rules i USA.
På den ene side: https://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/81490-a-40.html#post2797922Ja, disse "vitenskaplige" tidsskriftene...
Du må gjerne forsøke å sende inn noe slikt til Physical Review Letters, Nature eller American Scientist og se om du får det på trykk. Du vet, slike "vitenskapelige" tidsskrifter.Ja, disse "vitenskaplige" tidsskriftene...
Det sier vel ikke annet enn at de tydeligvis har fått innkvotert et eller annet identietspolitisk nek som synes det er på sin plass å misbruke journalens navn og rykte til å drive partipolitikk. ... om det er ekte da.Ja, hva skal vi tro, tro?
I disse fake-news tider. The Lancet anses for å være klodens mest velansette tidsskrift for publisering av medisinsk forskning. De ønsket å kommentere hva som har foregått i senere tid og da med særlig henvisning til hvordan Dr. Blasey Ford ble behandlet.
Vær så god, Gjestemedlem ... fortell oss hvorfor dette er oppspinn.
https://twitter.com/TheLancet/status/1048536599779315712/photo/1?
Vis vedlegget 511939
Men hvis de finner ut at det faktisk ikke er oppspinn, hva da? Det skal vel mye til for å fjerne en høyesterettsdommer som er innsatt for livstid?Jeg er jo litt enig da. Falske anklager om overgrep og voldtekt bør straffes minst like hardt som faktiske overgrep. Og det er ikke en formildende omstendighet at det brukes for politisk vinning. Finner FBI det minste av oppspinn så bør det ende med mange år på vann og brød for aktivistene.
Sant. Men da legger du til grunn at Kavanaugh snakket sant og at Ford løy. Det vet vi strengt tatt ikke, bare at FBIs intervjuer ikke fant bevis for å støtte Fords anklage innenfor tidsfristen på en uke og avgrensningene fra det hvite hus. Interessant nok intervjuet FBI hverken Ford eller Kavanaugh, og de undersøkte heller ikke de andre anklagene. Under de begrensningene var det vel ikke dekning for å stoppe prosessen når Kavanaugh først var nominert og hadde et politisk flertall i Senatet. Men det er et godt stykke derfra til å si at Ford løy under ed. Eller er vi tilbake på sharia igjen, hvor kvinnens vitnemål bare tillegges halvparten så mye vekt som mannens?Jeg er jo litt enig da. Falske anklager om overgrep og voldtekt bør straffes minst like hardt som faktiske overgrep. Og det er ikke en formildende omstendighet at det brukes for politisk vinning. Finner FBI det minste av oppspinn så bør det ende med mange år på vann og brød for aktivistene.
Jeg regner folk som uskyldige inntil det motsatte er bevist. Så beskyldninger fra en hysterisk aktivist eller flere endrer ikke på dette. Det ligger forøvrig i sakens natur at påstander fra et halvt århundre tilbake ikke kan la seg hverken bevise eller motbevise.Sant. Men da legger du til grunn at Kavanaugh snakket sant og at Ford løy. Det vet vi strengt tatt ikke, bare at FBIs intervjuer ikke fant bevis for å støtte Fords anklage innenfor tidsfristen på en uke og avgrensningene fra det hvite hus. Interessant nok intervjuet FBI hverken Ford eller Kavanaugh, og de undersøkte heller ikke de andre anklagene. Under de begrensningene var det vel ikke dekning for å stoppe prosessen når Kavanaugh først var nominert og hadde et politisk flertall i Senatet. Men det er et godt stykke derfra til å si at Ford løy under ed. Eller er vi tilbake på sharia igjen, hvor kvinnens vitnemål bare tillegges halvparten så mye vekt som mannens?Jeg er jo litt enig da. Falske anklager om overgrep og voldtekt bør straffes minst like hardt som faktiske overgrep. Og det er ikke en formildende omstendighet at det brukes for politisk vinning. Finner FBI det minste av oppspinn så bør det ende med mange år på vann og brød for aktivistene.
Jeg ser forøvrig frem til neste twitter-harang fra Trump, hvor han skjeller ut FBI for å være demokratenes forlengede arm og "So Biased! Witch Hunt!! SAD!!!" Men det gjelder vel bare når han ikke liker utfallet.
Mener du at Kavanaughs liv ville vært ødelagt om han ikke hadde blitt høyesterettsdommer? Eller mener du kanskje at hans liv allerede er ødelagt av anklagene som er kommet fram?...
Jeg vet at det er uforståelig for venstrevridde aktivister at ikke en ubegrunnet påstand skal være nok til å ødelegge en manns liv, men at oppegående mennesker så lett hiver seg på denne møkkaspredningen sliter jeg litt med å forstå.
Han og hans familie har tatt varig skade av beskyldningene og hekseprosessen, men ha sto løpet ut til tross og det er i hans favør. Hans rolle som en av ni dommere får vi se hva fører med seg. Men jeg unner ingen en slik shitstorm fordi de er potensielt uenige i fremtidige lovtolkninger. Jeg er glad for at ikke venstrevridde metoofanatikere fikk siste ord.Mener du at Kavanaughs liv ville vært ødelagt om han ikke hadde blitt høyesterettsdommer? Eller mener du kanskje at hans liv allerede er ødelagt av anklagene som er kommet fram?
Jepp, - som for eksempel falske påstander uten bevis om presidenters fødested, eller ubeviste påstander om 3 mill falske stemmer, eller...."Trump says those who made 'false statements' about Kavanaugh 'should be held liable'
"Hours after his Supreme Court pick was sworn in Saturday, President Donald Trump said on Fox News that those who made up "false" stories about Brett Kavanaugh should be penalized.
Trump, talking with Fox News' Jeanine Pirro, said he hated watching the slew of sexual assault allegations grow against Kavanaugh and dubbed all the accusations "fabrications" with "not a bit of truth."
"I think that they should be held liable," Trump told Pirro. "You can't go around and whether it's making up stories or making false statements about such an important position, you can't do that. You can destroy somebody's life."
Hvordan kan du vite det?Han og hans familie har tatt varig skade av beskyldningene og hekseprosessen, men ha sto løpet ut til tross og det er i hans favør. Hans rolle som en av ni dommere får vi se hva fører med seg. Men jeg unner ingen.. jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati lovtolkninger. Jeg er glad.. jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati jati.Mener du at Kavanaughs liv ville vært ødelagt om han ikke hadde blitt høyesterettsdommer? Eller mener du kanskje at hans liv allerede er ødelagt av anklagene som er kommet fram?
gjespHan og hans familie har tatt varig skade av beskyldningene og hekseprosessen, men ha sto løpet ut til tross og det er i hans favør. Hans rolle som en av ni dommere får vi se hva fører med seg. Men jeg unner ingen en slik shitstorm fordi de er potensielt uenige i fremtidige lovtolkninger. Jeg er glad for at ikke venstrevridde metoofanatikere fikk siste ord.Mener du at Kavanaughs liv ville vært ødelagt om han ikke hadde blitt høyesterettsdommer? Eller mener du kanskje at hans liv allerede er ødelagt av anklagene som er kommet fram?