Trump er dessverre ikke den eneste, kommentarfeltene flommer over av fornektere som ikke vil ta inn over seg at 8 milliarder mennesker som svir av fossile energikilder i ufattelige mengder påvirker vår lille klode.Ja, og det er vel nettopp slike ekstreme variasjoner som er en indikasjon på global warming? Her er det snakk om vær, og man vil få ekstreme endringer den ene og den andre veien i været som en konsekvens av den globale oppvarmingen. Prøv å få det inn i hodet på Trump - det tror jeg er bortimot (totalt?) umulig.
Det er vel en grease for hvor mye genialitet man kan kapere i et hovedJa, og det er vel nettopp slike ekstreme variasjoner som er en indikasjon på global warming? Her er det snakk om vær, og man vil få ekstreme endringer den ene og den andre veien i været som en konsekvens av den globale oppvarmingen. Prøv å få det inn i hodet på Trump - det tror jeg er bortimot (totalt?) umulig.
Vel, hun er sin fars datter og han er en religiøs fundamentalist så god som noen.Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, blandingen av politikk og religion kan lett bli en livsfarlig suppe.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...resident?utm_content=row-4&utm_source=vgfront
Vis vedlegget 527594
– Jeg tror Gud vil at vi skal ha bestemte roller til forskjellige tider, og jeg tror at Gud ønsket at president Donald Trump skulle vinne valget i 2016, sa Sanders til programlederne David Brody og Jennifer Wishon.
Godt mulig, og som en god fundamentalist er vel det noe hun knapt kan vente på.Kan være hun mener at dette er en del av guds plan for verdens endelikt.
Da må jo AOC være skjeleglad at ikke Hillary Clinton vant. Hun har mottatt så mye fra bedrifter og bedriftseiere atDenne AOC er definitivt annerledes.
Corruption explained...girl from the Bronx kind of way
Dette er essensen av hvorfor ting går a helvete til, og hvorfor den vanlige Amerikaner er dritt led av Washington, og representantene, i begge kamre, uanset politisk ståsted.Denne AOC er definitivt annerledes.
Corruption explained...girl from the Bronx kind of way
Unfortunately, due to President Donald Trump and the GOP’s Tax Cuts and Jobs Act (TCJA) that was passed in 2017, which favors corporations and the exorbitantly wealthy, many in the middle class are owing more to the IRS than usual. Those who would normally see a refund are now seeing less money back, or are even getting slapped with a bill thanks to newly abbreviated income brackets.
Most Americans Support Increasing Taxes on the Wealthy: Poll | FortuneSupport for raising taxes is widespread, according to a new poll, which found that 76% of registered voters want the wealthiest Americans to pay more.
Americans also have a preference as to what a tax increase should look like, according to the Politico/Morning Consult survey.
Politico found that 61% of Americans are in favor of a “wealth tax”proposed by Democrat presidential candidate Sen. Elizabeth Warren from Massachusetts, which would increase taxes on those with a net worth of $50 million or more. Less favorable, but with a sizable support of 45%, is a plan by New York Rep. Alexandria Ocasio-Cortez, which includes a 70% marginal tax rate on income more than $10 million. She is also a contender for the Democratic nomination to run for president.
Ta det med ro. Definisjonen på "kommunist" er i Deffe sitt univers: "ein som meiner noko anna enn Deffe". Når du skjønar dette, vert han relativt ufarleg og godmodig. "Femi", "svensk" og dei andre skjellsorda han brukar er eg meir usikker på, men slikt brukar vanlegvis å kunne knyttast til vonde opplevingar i ungdomen. Så får alle tenkje sitt.At Hegnar er motstander av skatt som et element i samfunnsbygging er ingen direkte overraskelse, han er vel en av de mest prominente rene kapitalismeforkjempere i Norge. Men alle som er uenige med Hegnar er ikke kommunister. Men dette er det jo mange som har prøvd å forklare deg, så det er vel ingen grunn til at du skal slutte med den fordummende retorikken nå heller. Men ellers; skal det amerikanske samfunnet endre må det skje i små skritt, selv om de som har brakt det fra der det var til den elendigheten det er i nå, ikke akkurat har gjort det med små skritt.
Joda, retorikken sier mer om personen enn om saken, det er åpenbart."Femi", "svensk" og dei andre skjellsorda han brukar er eg meir usikker på, men slikt brukar vanlegvis å kunne knyttast til vonde opplevingar i ungdomen. Så får alle tenkje sitt.
Vanskelig å synes synd på Trump-velgere som får en aha-opplevelse nå. Blir nesten fnisete av dumhetene.I disse dager bedriver amerikanerne utfylling av sin 1044 og mange er dypt misfornøyde, de skjønner nemlig at de er blitt lurt av Trumps skatterabatt.
Det er nok heller slik etterhvert at historielose venstrevridde ikke ville gjenkjent en kommunist om den hadde hoppet opp og bitt dem i kneet. Selv medlemmer av selverklærte revolusjonære kommunistpartier som Venstern og Rødt klarer de å omdefinere til "sosialdemokrater" for å slippe å måtte forholde seg til virkeligheten.Ta det med ro. Definisjonen på "kommunist" er i Deffe sitt univers: "ein som meiner noko anna enn Deffe". Når du skjønar dette, vert han relativt ufarleg og godmodig. "Femi", "svensk" og dei andre skjellsorda han brukar er eg meir usikker på, men slikt brukar vanlegvis å kunne knyttast til vonde opplevingar i ungdomen. Så får alle tenkje sitt.
Neida. Det er du som omdefinerer sosialdemokrati til kommunisme. Jeg har lest både det kommunistiske manifest og de to første bind av Das Kapital, og vet både hva marxisme og leninisme, og de fleste andre avarter er. I likhet med Asbjørn brukte jeg en del av studietiden min til å krangle med de lokale leninistene.Selv medlemmer av selverklærte revolusjonære kommunistpartier som Venstern og Rødt klarer de å omdefinere til "sosialdemokrater" for å slippe å måtte forholde seg til virkeligheten.
Neida. Det er du som omdefinerer sosialdemokrati til kommunisme. Jeg har lest både det kommunistiske manifest og de to første bind av Das Kapital, og vet både hva marxisme og leninisme, og de fleste andre avarter er. I likhet med Asbjørn brukte jeg en del av studietiden min til å krangle med de lokale leninistene.Selv medlemmer av selverklærte revolusjonære kommunistpartier som Venstern og Rødt klarer de å omdefinere til "sosialdemokrater" for å slippe å måtte forholde seg til virkeligheten.
…... og slik fortsetter selvbedrageriet.
Slapp av. Nå var det "den begynnende kommunistiske skattleggingen" i USA vi snakket om, ikke snakk deg bort fra ditt opprinnelige innlegg som flere av oss kommenterte. Vensterpartiet i Sverige og Rødt driter jeg en lang marsj i og har ikke kommentert de her og akter heller ikke å kommentere de. Innlegg 15500 i tilfelle korttidshukommelsen din begynner å svikte. Hold deg til saken (noe du synes å ha notorisk vanskelig for) og slutt med stråmenn, avsporinger (dine avsporinger gidder jeg ikke kommentere) og enkle karakteristikker av fenomener du åpenbart har en svak forståelse av. Hvis du er i tvil om hvilken tråd du er i, så les overskriften før du poster.Vis vedlegget 529237Neida. Det er du som omdefinerer sosialdemokrati til kommunisme. Jeg har lest både det kommunistiske manifest og de to første bind av Das Kapital, og vet både hva marxisme og leninisme, og de fleste andre avarter er. I likhet med Asbjørn brukte jeg en del av studietiden min til å krangle med de lokale leninistene.Selv medlemmer av selverklærte revolusjonære kommunistpartier som Venstern og Rødt klarer de å omdefinere til "sosialdemokrater" for å slippe å måtte forholde seg til virkeligheten.
…... og slik fortsetter selvbedrageriet.
Enten er dette ironisk ment, eller så er du jævlig langt ute i blåbærskauen her Erato. Det er på tide å våkne opp å se dem for hva de er. Jeg undres litt på om du hadde tatt hintet om noen hadde bilder av Hitler på veggen. Jeg er jammen ikke sikker lenger...
Det er også fascinerende hvor kortsiktige de er. Politikere ble ofte kritisert for ikke å tenke lenger frem enn til neste valg, og at det var vanskelig å få dem til å ta beslutninger som var riktige på mer enn fire-fem års horisont. Her reduserte GOP skattetrekket for vanlige folk i fjor i håp om at det skulle gi et inntrykk av å ha mer penger mellom hendene og redde GOP i mellomvalget. skattesatsene ble ikke redusert i like stor grad, bare for rikfolk og bedrifter, så det var opplagt fra start at dette ville gi folk baksmeller av uvante størrelser. Men pyttsan, det var jo flere måneder frem i tid, så who cares.^Tastaturet fikk hikke. Jeg skrev 1044, og mente 1040. Ja, man må le av hvilken forakt GOP har for sine velgere.
Tilgi Deffe hans frustrasjon, Teslaen hans drar ikke så mange damer som han trodde den skulle gjøre.På tide å få pult litt snart?
Nå må du bestemme deg. Snakker du om kommunisme eller sosialisme? En annen sak, jeg håper du ser av en del av de andre relativt usaklige innleggene her hvordan din debattform og språkbruk marginaliserer deg som debattant, og at du tenker gjennom om en litt annen stil kunne få deg til å fremstå som noe annet enn et nettroll. Vi som har vært her noen år vet at du kan om du vil.Både Senilix og Tingeling kaller seg selv for sosialister. Men de aner jo heller ikke hva de snakker om selvfølgelig. Det blir ikke mindre sosialistisk om de putter "demokratisk" foran som reklame. Litt som Deutsche Demokratische Republik. Ikke mange som lar seg lure av slike språklige sprell.
Selv om dagens ytre venstrefløy ikke er identiske med gammelkommunistene i ord og tale, så deler de grunnsyn og mål og selv om de prøver så godt de kan å pakke inn griseriet sitt i silkepapir så kjenner oppegående folk lusa på gangen.