Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    I mine øyne så er du en kinesisk spion, jeg vil gjerne at du motbeviser dette, hvis du ikke klarer å motbevise mine anklager så er du en kinesisk spion.

Jeg vet ikke hvilket poeng jeg ikke tok fra Slubbert, han forklarte feilen hvorfor jeg ikke var 2 personer, saken var da oppklart noe den også var for en uke siden, kjenner jeg dere rett så må det nok oppklares neste uke også.
    Sukk
    SWOSJ......poenget som forsvant!
    Det er ikke helt slik rettspraksisen fungerer, men jeg taler for døve ører...eller, for komplette tette ører. Så jeg lar den gå og ønsker deg god bedring.
    Men vi er da enig, det er ikke slikt rettspraksis fungerer likevel var det det som Trump ble utsatt for.
    Håper virkelig for din del at du troller nå.....

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    I mine øyne så er du en kinesisk spion, jeg vil gjerne at du motbeviser dette, hvis du ikke klarer å motbevise mine anklager så er du en kinesisk spion.

Jeg vet ikke hvilket poeng jeg ikke tok fra Slubbert, han forklarte feilen hvorfor jeg ikke var 2 personer, saken var da oppklart noe den også var for en uke siden, kjenner jeg dere rett så må det nok oppklares neste uke også.
    Sukk
    SWOSJ......poenget som forsvant!
    Det er ikke helt slik rettspraksisen fungerer, men jeg taler for døve ører...eller, for komplette tette ører. Så jeg lar den gå og ønsker deg god bedring.
    Men vi er da enig, det er ikke slikt rettspraksis fungerer likevel var det det som Trump ble utsatt for.
    Håper virkelig for din del at du troller nå.....
    gosh så bra svar

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Se mitt svar to innlegg opp. Det med Sandefjord var sitert fra en annen nettside. Med link, men uten quote-unquote.
    Da var det en konklusjon basert på bad evidence da. Da skal jeg gjøre mere enn Trump noensinne har gjort og kommer til å gjøre, jeg ber ydmykt om unnskyldning for konklusjonen som kom ut av dårlige opplysninger. Se så enkelt det er Fjernis?
    Donald Trump har ikke denne evnen, han er fullstendig ute av stand til å innrømme at han noensinne tar feil. Det er en del av hans (imo) narcissistiske personlighetsforstyrrelse.
    Akkurat, og derfor får vi morsomme, men også skremmende eksempler som "Tim Apple" bortforklaringen. Ethvert normalt menneske ville simpelthen innrømmet å ha sagt feil navn, men Trump kan ikke det. Det sitter en syk mann i det hvite hus.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Fjernis og GB får noen runder på berg-og-dalbanen i tiden som kommer.

Kellyanne Conways ektemann:

So it should have come as no surprise that the obstruction case was difficult, and inconclusive. But Barr’s letter revealed something unexpected about the obstruction issue: that Mueller said his “report does not conclude that the President committed a crime” but that “it also does not exonerate him.” The report does not exonerate the president? That’s a stunning thing for a prosecutor to say. Mueller didn’t have to say that. Indeed, making that very point, the president’s outside counsel, Rudolph W. Giuliani, called the statement a “cheap shot.”

https://www.washingtonpost.com/opin...d346f0ec94f_story.html?utm_term=.1b12da4b7944

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.538
    Se mitt svar to innlegg opp. Det med Sandefjord var sitert fra en annen nettside. Med link, men uten quote-unquote.
    Da var det en konklusjon basert på bad evidence da. Da skal jeg gjøre mere enn Trump noensinne har gjort og kommer til å gjøre, jeg ber ydmykt om unnskyldning for konklusjonen som kom ut av dårlige opplysninger. Se så enkelt det er Fjernis?
    Donald Trump har ikke denne evnen, han er fullstendig ute av stand til å innrømme at han noensinne tar feil. Det er en del av hans (imo) narcissistiske personlighetsforstyrrelse.
    Akkurat, og derfor får vi morsomme, men også skremmende eksempler som "Tim Apple" bortforklaringen. Ethvert normalt menneske ville simpelthen innrømmet å ha sagt feil navn, men Trump kan ikke det. Det sitter en syk mann i det hvite hus.
    Godt det ikke var adm.dir. for et visst transportselskap som var gjest. Mr. David Ups. Hadde vært gøy.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Godt det ikke var adm.dir. for et visst transportselskap som var gjest. Mr. David Ups. Hadde vært gøy.
    Han har jo faktisk gjort dette før, Mrs Marillyn Lockheed.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.538
    Da gleder jeg meg til han inviterer Ronald MacDonald, MacDonalds c.e.o, til Det hvite hus. Det blir gøy, det.

R

rr30629

Gjest
    Skremmende...Sikkert ikke DT sin feil men han kan i det minste prøve og gjøre noe med det, skjønt det kan bli vanskelig...Ikke ser det ut til han vil heller.

Alarmerende økning i antall barn drept med skytevåpen i USA

Det blir nå drept flere barn og unge med skytevåpen i USA enn amerikanske politifolk og soldater i utenlandstjeneste til sammen, viser en ny studie.

https://www.nrk.no/urix/alarmerende-okning-i-antall-barn-drept-med-skytevapen-i-usa-1.14492865

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mueller has led to the vindication – not the destruction – of Donald Trump
    Freddy Gray

https://www.spectator.co.uk/2019/03...dication-not-the-destruction-of-donald-trump/

Robert Mueller’s two-year investigation into ‘Russiagate’ was meant to bring down President Donald Trump. That was the plan. For almost two years, the various ranks of the Democratic and ‘Never Trump’ Republican establishment have insisted that Mueller would prove the Trump campaign had colluded with Vladimir Putin’s government to win the 2016 election. President Trump would then be ousted from the White House, justice served, order returned to the cosmos.

But the cosmos had other ideas. Mueller has found no damning evidence of collusion, though not for want of trying. It was FAKE NEWS all along, as Trump himself said, often in capitals. Far from destroying the President, then, the Mueller investigation has achieved the opposite. The whole saga should go down as one of the greatest self-defeating acts in history.

It’s madness. The people who most hate Trump have somehow conspired to vindicate him and his world view. More than ever, voters really believe that there is a nefarious (albeit incompetent) ‘liberal elite’ which will stop at nothing. That might mean the President is re-elected next year.

If Trump does win in 2020, he should take a moment to thank all the people who spent his first term peddling the Russia story. The politicians, the insiders, the thinktankers, the pundits, the spooks, the former spooks, the journalists who speak to spooks — he couldn’t have done it without them.

..

C

cruiser

Gjest
    Ikke enig i at det var fake news. Donalden og resten av valgkamp gjengen har gjort sitt YTTERSTE for å fremstå skyldig. Dette kan man ikke klandre demokratene for.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.971
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det fine med Trump er jo at så snart han har en positiv nyhet for sin egen del, går han straks med hodet først inn i en ny skandale med samme fart som når han ønsker å avlede oppmerksomheten fra en dårlig nyhet. Repeal Obamacare, liksom. Demokratene falt på kne og takket himmelen for den gaven Trump personlig sendte dem der.

https://www.politico.com/story/2019/03/26/trump-obamacare-reversal-cabinet-1238359
    https://www.politico.com/story/2019/03/27/republicans-trump-health-care-1241142
    https://www.washingtonpost.com/nati...rt-totally-repeal-obamas-affordable-care-act/
    https://www.washingtonpost.com/opin...ed1fe4-50b7-11e9-a3f7-78b7525a8d5f_story.html

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Ikke enig i at det var fake news. Donalden og resten av valgkamp gjengen har gjort sitt YTTERSTE for å fremstå skyldig.
    Dette kan man ikke klandre demokratene for.
    Det fine med Trump er jo at så snart han har en positiv nyhet for sin egen del, går han straks med hodet først inn
    i en ny skandale med samme fart som når han ønsker å avlede oppmerksomheten fra en dårlig nyhet. Repeal Obama-
    care, liksom. Demokratene falt på kne og takket himmelen for den gaven Trump personlig sendte dem der.

https://www.politico.com/story/2019/03/26/trump-obamacare-reversal-cabinet-1238359
    https://www.politico.com/story/2019/03/27/republicans-trump-health-care-1241142
    https://www.washingtonpost.com/nati...rt-totally-repeal-obamas-affordable-care-act/
    https://www.washingtonpost.com/opin...ed1fe4-50b7-11e9-a3f7-78b7525a8d5f_story.html

Dere har fortsatt ikke skjønt en dritt, har dere vel?

Få med dere introen til Tucker Carlson, så kanskje...

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.538
    Tucker Carlson, FOX News, Tucker Carlson, FOX News, Tucker Carlson, FOX News, Tucker Carlson, FOX News, Resett, Resett.

Hva med å utvide horisonten din, Brekke?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Freddy Gray

https://www.spectator.co.uk/2019/03...dication-not-the-destruction-of-donald-trump/

Robert Mueller’s two-year investigation into ‘Russiagate’ was meant to bring down President Donald Trump. That was the plan. For almost two years, the various ranks of the Democratic and ‘Never Trump’ Republican establishment have insisted that Mueller would prove the Trump campaign had colluded with Vladimir Putin’s government to win the 2016 election. President Trump would then be ousted from the White House, justice served, order returned to the cosmos.

But the cosmos had other ideas. Mueller has found no damning evidence of collusion, though not for want of trying. It was FAKE NEWS all along, as Trump himself said, often in capitals. Far from destroying the President, then, the Mueller investigation has achieved the opposite. The whole saga should go down as one of the greatest self-defeating acts in history.

It’s madness. The people who most hate Trump have somehow conspired to vindicate him and his world view. More than ever, voters really believe that there is a nefarious (albeit incompetent) ‘liberal elite’ which will stop at nothing. That might mean the President is re-elected next year.

If Trump does win in 2020, he should take a moment to thank all the people who spent his first term peddling the Russia story. The politicians, the insiders, the thinktankers, the pundits, the spooks, the former spooks, the journalists who speak to spooks — he couldn’t have done it without them.

..
    Det går nedover med Spectator ser jeg, eller er det Respectator de kaller seg om dagen?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667

Jeg kan bare konkludere med at jeg er fullstendig inkompatibel med det amerikanerne kaller journalistikk. Og det gjelder ikke akkurat bare denne agitatoren du støtt linker til, det gjelder en lang, lang rekke andre også, både enkeltjournalister og nyhetsprogrammer generelt. Det er så skamløst elendig, en ren fornærmelse mot mitt intellekt, at jeg bare får pigger ovr hele kroppen.
    BBC, derimot. Der er det folk som forstår journalisme.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18

Jeg kan bare konkludere med at jeg er fullstendig inkompatibel med det amerikanerne kaller journalistikk. Og det gjelder ikke akkurat bare denne agitatoren du støtt linker til, det gjelder en lang, lang rekke andre også, både enkeltjournalister og nyhetsprogrammer generelt. Det er så skamløst elendig, en ren fornærmelse mot mitt intellekt, at jeg bare får pigger ovr hele kroppen.

Nå hadde vel Fox News rett og BBC og resten PK media feil når det kom til Trump angående samarbeid med Russland i valget, så fint for deg at du liker de som skriver om rykter og ikke har noe sannhet i seg.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667

Nå hadde vel Fox News rett og BBC og resten PK media feil når det kom til Trump angående samarbeid med Russland i valget, så fint for deg at du liker de som skriver om rykter og ikke har noe sannhet i seg.
    Du leser fortsatt feil, for det du skriver her, har jeg aldri ytret.
    Dessuten har du hørt media feil, også, for de har heller aldri sagt at Donald Trump selv har deltatt i et samarbeide med russiske interesser. De har hele tiden vært ryddige, og rapportert fra det som har skjedd, hvem som har blitt arrestert, hvem som har tilstått, og hva de har blitt tiltalt for. Mens Fox og en del av Trumps tilhengere har ropt om "heksejakt", og ønsket en stopp i hele greia, har de ansvarlige media, fortalt om det som faktisk skjer.

Men jeg er redd det jeg nå har skrevet, ikke går hjem, uansett.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.816
    Sted
    Trondheim
    Ja, som nevnt tidligere har denne etterforskningen aldri hatt fokus på Trump, men på hvordan Russland har påvirket valget og om det har vært noen i USA som har hatt kjennskap til dette og evt. oppfordret til det.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan noen kan stole bare på en kilde, det være seg Tucker Carlsson/FOX News eller resett.no . Hvordan i all videste kan man da få et nyansert syn på det som foregår?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.224
    Torget vurderinger
    4

You might say that's all okay. You might say that's just what you need to do to win, but I don't think it's okay. I think it's immoral. I think it's unethical. I think it's unpatriotic. And yes, I think it's corrupt and evidence of collusion."

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ja, som nevnt tidligere har denne etterforskningen aldri hatt fokus på Trump, men på hvordan Russland har påvirket valget og om det har vært noen i USA som har hatt kjennskap til dette og evt. oppfordret til det.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan noen kan stole bare på en kilde, det være seg Tucker Carlsson/FOX News eller resett.no . Hvordan i all videste kan man da få et nyansert syn på det som foregår?
    Det er mange som ikke orker å ta inn et nyansert syn, det enkleste er selvfølgelig å bare forholde seg til en kilde. Flere kilder krever litt bruk av hodet og det går ikke.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    You might say that's all okay. You might say that's just what you need to do to win, but I don't think it's okay. I think it's immoral. I think it's unethical. I think it's unpatriotic. And yes, I think it's corrupt and evidence of collusion."
    Unektelig visse poenger i hans innlegg.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Det som serveres er beregnet på slike, og de elsker enkle svar. Setninger på mer enn 10 ord og nyanser er noe kommunistisk søl som hører faen til.
    maxresdefault.jpg

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Er ikke de også mennesker/velgere, Terje-A ?

Jeg ser bilde av 2 mennesker som like godt kunne vært i Nobel-komiteen eller medlemmer i MENSA - for alt jeg vet.

Har du motforestillinger mot folk i hettegenser?
    Eller i singlet?
    Eller som tar seg en røyk?

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0

Det som serveres er beregnet på slike, og de elsker enkle svar. Setninger på mer enn 10 ord og nyanser er noe kommunistisk søl som hører faen til.
    For å forstå Trumps Amerika, dvs Amerika må en jo orientere seg i realitetene....

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er ikke de også mennesker/velgere, Terje-A ?

Jeg ser bilde av 2 mennesker som like godt kunne vært i Nobel-komiteen eller medlemmer i MENSA - for alt jeg vet.

Har du motforestillinger mot folk i hettegenser?
    Eller i singlet?
    Eller som tar seg en røyk?
    Er nok større sjans for at Trump vinner valget neste år enn at disse er medlem av Mensa.
    Hettegenser bruker jeg sjøl enkelte ganger, men har likevel litt problemer med slikt:eek:
    Singlet ser for homo ut for meg og røykere? Lavstående individer som hiver fra seg sneiper og tomme Prince pakker overalt, ikke tar dem hensyn til oss som ikke røyker heller.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    - Fordommer PÅ:
    Man trenger ikke lete etter kort mellom øynene, utstående ører og svømmehud mellom tærne på disse deplorables.
    Var ikke mye white supremacy å spore der, nei :rolleyes:
    - Fordommer AV

G

Gjestemedlem

Gjest
    Freddy Gray

..
    Det går nedover med Spectator ser jeg, eller er det Respectator de kaller seg om dagen?
    Jeg er uenig, og har litt sansen for publikasjonen. Langt i fra alt jeg er enig i alt der heller, men ser ingen grunn til å trekke dem ned selv om noen der skriver noe du er uenig i.

Denne var kanskje litt ruskete, men gitt situasjonen så får man tillate litt triumfering etter et par år med "NÅ er det like før alle havner i fengsel" ... "NÅ i alle fall"... "NÅ er det like før" ... etc. HF har jo postet mange hundre katastrofeadvarsler og forsikret oss alle om at Trump nå for lengst sitter bak spjeldet ... i 2019.

.. men så ble det jo ikke slik da, som vi nå alle vet, og demokratene må ty til politikk i stedet. Noe de er litt svak på. De sjangler seg ned i den identitetspolitiske røde grøften og kommer til å starte nye gråterom når Trump blir gjenvalgt for fire nye år. De kommer ikke til å skjønne mer denne gang enn den forrige. Dette er jo boblens forbannelse.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Ooops. En dyktig advokat spekulerer:

Barr did exactly what he was hired to do, stonewall. Trump and cronies did a victory lap because they are stupid. Then - despite the fact no one claims to have the document - a critical mass of news agencies suddenly knew that the document was several hundred pages long, prompting the obvious comparison with what was released. Now Barr is trying to walk some of the transparent stonewalling back.

I take from this he is alarmed by the page count release, because that means someone he doesn't know about has the document, and that someone is not his ally.
    Skjermbilde 2019-03-30 kl. 07.13.46.jpg

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Freddy Gray

..
    Jeg er uenig, og har litt sansen for publikasjonen. Langt i fra alt jeg er enig i alt der heller, men ser ingen grunn til å trekke dem ned selv om noen der skriver noe du er uenig i.

Denne var kanskje litt ruskete, men gitt situasjonen så får man tillate litt triumfering etter et par år med "NÅ er det like før alle havner i fengsel" ... "NÅ i alle fall"... "NÅ er det like før" ... etc. HF har jo postet mange hundre katastrofeadvarsler og forsikret oss alle om at Trump nå for lengst sitter bak spjeldet ... i 2019.

.. men så ble det jo ikke slik da, som vi nå alle vet, og demokratene må ty til politikk i stedet. Noe de er litt svak på. De sjangler seg ned i den identitetspolitiske røde grøften og kommer til å starte nye gråterom når Trump blir gjenvalgt for fire nye år. De kommer ikke til å skjønne mer denne gang enn den forrige. Dette er jo boblens forbannelse.
    Herregud så søt du er. ;)

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18

Da må jeg ha lest feil i 2 år i denne tråden da, rart det der.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.538

Nåja, du har vært medlem i et drøyt halvår.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18

Nåja, du har vært medlem i et drøyt halvår.
    Har lest i tråden gjennom min andre meg som bor i Sandefjord.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn