Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Nå er jeg tilbake etter påskeferie, jeg var sikkert savnet :)

Skulle ikke Mueller etterforske russisk innblanding i valget, så tydeligvis så gjorde han ikke jobben sin og gikk kun etter Trump. Til og med New York Times som er et av gullbarna deres tviler nå.

Last year, in a deposition in a lawsuit filed against Buzzfeed, Mr. Steele emphasized that his reports consisted of unverified intelligence. Asked whether he took into account that some claims might be Russian fabrications, he replied, “Yes.”

F.B.I. agents considered whether Russia had polluted the stream of intelligence, but did not give it much credence, according to the former official.

But that is an issue to which multiple inquiries are likely to return. There has been much chatter among intelligence experts that Mr. Steele’s Russian informants could have been pressured to feed him disinformation.

Daniel Hoffman, a former C.I.A. officer who served in Moscow, said he had long suspected the dossier was contaminated by Russian fabrications. The goal, he said, would be to deepen American divisions and blur the line between truth and falsehood.
    https://www.nytimes.com/2019/04/19/...Z5G75anfd5jKIYo#click=https://t.co/nWKu3ZL8sY

Trump kampanjen var uskyldig men er Clinton kampanjen det, eller FBI for den saks skyld som startet etterforskning av Trump kampanjen for noe som var kun fabrikkert av Steele.

After Mr. Trump emerged as the likely nominee, Fusion kept working but turned to a new source of funding: the law firm representing the Clinton campaign, Perkins Coie. Noticing in May 2016 the Trump campaign’s unexpected affinity for Russia, Fusion hired Mr. Steele, a veteran of Britain’s MI6 intelligence agency, to dig deeper. Mr. Steele has told acquaintances that he did not know the ultimate client was the Clinton campaign.
    Men... det der er selvsagt ikke sant noe av det. Fake News Media, vet du. MSM. Propaganda. Løgner. Ikke noe man kan stole på. Eller husker jeg feil?
    Nei dette er jo det de dere kaller fake News har sagt hele tiden, jeg trodde kanskje det var bedre for dere å få informasjonen fra en av gullungene deres.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by

Skulle ikke Mueller etterforske russisk innblanding i valget, så tydeligvis så gjorde han ikke jobben sin og gikk kun etter Trump. Til og med New York Times som er et av gullbarna deres tviler nå.

https://www.nytimes.com/2019/04/19/...Z5G75anfd5jKIYo#click=https://t.co/nWKu3ZL8sY

Trump kampanjen var uskyldig men er Clinton kampanjen det, eller FBI for den saks skyld som startet etterforskning av Trump kampanjen for noe som var kun fabrikkert av Steele.
    Men... det der er selvsagt ikke sant noe av det. Fake News Media, vet du. MSM. Propaganda. Løgner. Ikke noe man kan stole på. Eller husker jeg feil?
    Nei dette er jo det de dere kaller fake News har sagt hele tiden, jeg trodde kanskje det var bedre for dere å få informasjonen fra en av gullungene deres.
    Jeg lurer på en ting, du fjerne.
    So what?
    Hva har dette med problembarnet Trump å gjøre? Eller mener du at siden Clinton er skyldig i noe, så er Trump ikke? La det komme en ny Mueller rapport på Clinton da? Det betyr svært lite for Trump rapporten, som IKKE frikjenner Trump og som sier at man må ta hensyn til at Trump er president. Noe som i klartekst betyr, og jeg vet du må ha det Fjern, hadde det vært enn annen enn presidenten, så hadde vedkommende etter all sansynelighet vært i en rettsak nå.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Fin tegning, Brekke, men ikke særlig sannsynlig.

Som du kanskje har fått med deg har jeg lite eller ingen respekt for tidligere presidenter eller kandidater, for den del, men Trump stiller i en klasse for seg hva angår udugelighet og ignorans for lover, oppførsel og demokratiske prosesser.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Jeg bruker aldri uttrykket "fake news" annet enn i ironisk mening. Så jeg er da ikke med i den gruppa du kaller "dere".

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Et pill råttent presidentskap
    Mueller-rapporten er en knusende dom over Donald Trump.

"Under presidentvalgkampen i 2016 uttalte Donald Trump at han «kunne stille seg opp midt på 5th Avenue og skyte noen uten å miste velgere… Det er helt utrolig». Etter å ha lest Robert Muellers 448 siders rapport er det vanskelig å konkludere annerledes enn at Trump har rett."

https://www.vg.no/nyheter/meninger/...dentskap?utm_source=vgfront&utm_content=row-9
    Kommentarfeltet under artikkelen er er trist lesning. Nettets mørkeste sider har i sannhet klart å skape nøyaktig den splittelsen enkelte har ønsket seg, det undergraver demokrati, informasjonsflyt og sannhet, ikke minst.
    Jeg blir ikke det spor overrasket om Trump velges inn enda en gang, og får nærmest frie hender til å rasere alt han finner for godt. Og alle som "tenker sjæl" står ved sidelinja og applauderer, mens tryggheten råtner under bena på dem.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18

Jeg lurer på en ting, du fjerne.
    So what?
    Hva har dette med problembarnet Trump å gjøre? Eller mener du at siden Clinton er skyldig i noe, så er Trump ikke? La det komme en ny Mueller rapport på Clinton da? Det betyr svært lite for Trump rapporten, som IKKE frikjenner Trump og som sier at man må ta hensyn til at Trump er president. Noe som i klartekst betyr, og jeg vet du må ha det Fjern, hadde det vært enn annen enn presidenten, så hadde vedkommende etter all sansynelighet vært i en rettsak nå.
    Så du mener at Steele dossier ikke har noe med Trump å gjøre, tuller du?

Etterforskningen mot Trump ble betalt av hans motstander, selvfølgelig har dette noe å si, nå skal Trumop sparkes for at han ville hiindre etterforskningen som ble betalt av Hillary.

Det er så dumt at jeg faktisk sitter og ler, virkelig, er de fleste her inne å troller eller mener de dette i virkeligheten, det må være trolling.

Etterforskningen mot Trump ble startet med ulovlige midler og ulovlige metoder, det må nå frem hvordan dette kunne skje og hvorfor, ikke at Trump ville stoppe denne etterforskningen som aldri skulle vært startet.

Nonetheless, the FBI relied heavily on the dossier to obtain a Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) warrant to monitor former Trump aide Carter Page, and the bureau did not clearly disclose to the FISA court that Steele was working for a firm funded by Clinton and the DNC. Rather, the FBI told the court the materials were prepared in connection with a campaign for president. (Only partial versions of the FBI's FISA application has been released;
    https://www.foxnews.com/politics/trump-turn-tables-in-russia-probe

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.960
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Etterforskningen mot Trump ble startet med ulovlige midler og ulovlige metoder, det må nå frem hvordan dette kunne skje og hvorfor, ikke at Trump ville stoppe denne etterforskningen som aldri skulle vært startet.
    Mueller-rapporten redegjør detaljert for bakgrunnen for at etterforskningen ble satt i gang. Det var på grunn av Trumps løsmunnede valgkampmedarbeider som plapret i fylla til den australske ambassadøren, som så varslet FBI om at det så ut til å være berøringspunkter mellom russisk etterretning og Trump-kampanjen. Hvilket det var. Rapporten redegjør for ca 160 ulike kontakter mellom medlemmer av Trump-kampanjen og russere.

Dessuten beskriver rapporten Trump som tidenes skittstøvel, og forteller hvordan det eneste som reddet Trump fra en siktelse er at medarbeiderne hans åpent nektet eller passivt lot være å utføre ordrene hans.

Bestem deg. Enten er Mueller-rapporten et troverdig dokument, eller så er den det ikke. Barr kunne slippe unna et par uker med bare å sitere utvalgte punkter fra rapporten, men nå er det meste av den kjent, og du har ikke lenger luksusen av å velge fritt. Rapporten er et totalt ødeleggende bilde av Trump som kandidat og president, selv om den ikke har funnet tilstrekkelig sterke bevis på kriminell grad av samarbeid mellom Trump-kampanjen og russisk etterretning til å kunne ta ut en tiltale. Hvis du forventer at vi skal akseptere konklusjonen om "collusion, but no criminal conspiracy" må du også regne med at vi aksepterer resten av hovedfunnene i rapporten.

Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Hva var ulovlig? Er det Steele rapporten du sikter til? Den var vanlig opposition research, slik nær sagt alle kandidater gjør. Det er ingenting ulovlig ved det.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by

Etterforskningen mot Trump ble betalt av hans motstander, selvfølgelig har dette noe å si, nå skal Trumop sparkes for at han ville hiindre etterforskningen som ble betalt av Hillary.

Det er så dumt at jeg faktisk sitter og ler, virkelig, er de fleste her inne å troller eller mener de dette i virkeligheten, det må være trolling.

Nonetheless, the FBI relied heavily on the dossier to obtain a Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) warrant to monitor former Trump aide Carter Page, and the bureau did not clearly disclose to the FISA court that Steele was working for a firm funded by Clinton and the DNC. Rather, the FBI told the court the materials were prepared in connection with a campaign for president. (Only partial versions of the FBI's FISA application has been released;
    Hva er det du tuller med?
    Kan du for en gangs skyld holde deg til temaet og ikke legge hverken meninger eller ord i munnen min?
    Du kan le du, for det nok det eneste argumentet du klarer å hoste opp for tiden.

Igjen, og følg med nå, hva har en eventuell kritikkverdig eller sågar kriminell handling fra noen andre (hvilken som helst) med det faktum at hele rapporten tilsier at russerene blandet seg inn, at Trump og hans stab ikke gjorde noe med det, at rapporten overhodet ikke frikjenner Trump, at Trump ville vært siktet nå om han ikke var president, at han er beskrevet som den største drittsekken som Amerika har fostret opp den siste tiden og at det ikke finnes noe ulovlig med hvordan etterforskningen kom i gang eller hvordan den har utspilt seg?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Nå gleder jeg meg til GB's forklaring på hvorfor objetive Fox "News" (ifølge GB) har to vidt forskjellige måter å omtale og "måle" en president på.
    Samtidig så blir det sikkert latterlig moro å høre "FAKE NEWS" fra Fjern også...

What If Fox News Covered Trump the Way It Covered Obama? | NowThis
    http://youtu.be/b-cZG81-MPQ

Noen kommentarer:
    Capture.PNG

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Nå gleder jeg meg til GB's forklaring på hvorfor objetive Fox "News" (ifølge GB) har to vidt forskjellige måter å
    omtale og "måle" en president på. Samtidig så blir det sikkert latterlig moro å høre "FAKE NEWS" fra Fjern også...

Wow! Med Obama som president i 8 år er dette det verste de kan komme opp med?
    Ikke en eneste påstand om forræderi eller andre forbrytelser som det ikke finnes noe
    bevis for? Ikke et nyhetsanker å se. Bare programledere for politiske aktualitets-
    programmer - og deres gjester - som er "slemme" med St. Barack. Dakkars liten...

Dette klarer man vel glatt å toppe, med en ti minutters "livefeed" fra en hvilke som
    helst sending - fra CNN eller MSNBC. Du vet stasjonene som har en dekning av
    Donald Trump - i sine "nyhetssendinger" - som er 99% negative og 1% positive eller
    nøytrale. Og 100% negative - i alt annet de sender... Du vet propagandistene
    som fortsatt gjør sitt ytterste for å sabotere den sittende presidenten, til tross
    for frikjenningen av Trump og hans administrasjon gjennom Muellerrapporten...

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Nå gleder jeg meg til GB's forklaring på hvorfor objetive Fox "News" (ifølge GB) har to vidt forskjellige måter å
    omtale og "måle" en president på. Samtidig så blir det sikkert latterlig moro å høre "FAKE NEWS" fra Fjern også...

Ikke en eneste påstand om forræderi eller andre forbrytelser som det ikke finnes noe
    bevis for? Ikke et nyhetsanker å se. Bare programledere for politiske aktualitets-
    programmer - og deres gjester - som er "slemme" med St. Barack. Dakkars liten...

Dette klarer man vel glatt å toppe, med en ti minutters "livefeed" fra en hvilke som
    Donald Trump - i sine "nyhetssendinger" - som er 99% negative og 1% positive eller
    som fortsatt gjør sitt ytterste for å sabotere den sittende presidenten, til tross
    Du mistet meg tidlig, men frikjenning? Du beviser at du hverken kan lese eller forstå...

PS: du ser ikke ut til å ha skjønt videoen, så se den et par ganger til.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667

Eehhh, Brekke poenget her var vel Fox News' doble standarder for presidentomtaler.

At de f.eks. kicket over at Obama spilte golf noen ganger, jeg husker til og med en presidentkandidat som breialt påsto han ikke skulle slå et slag golf den dagen han ble prez, men beviselig har ingen president før ham vært i nærheten av å spille såpass mye....*

Videre påsto altså Fox den gangen en hel masse som uten videre passer enda bedre på dagens udugelige drittunge, men nå unnskyldes det, eller ikke nevnes.

Doble standarder. Det var hele poenget.

Og for øvrig, Brekke, Trump er verken frikjent eller dømt for noe som helst. Men rapporten dryppes stadig vekk ut til verden, og det ser vel ikke akkurat så bra ut for det sittende søplehuet.
    https://www.dagbladet.no/nyheter/mc...t-fryktet-ny-saturday-night-massacre/71004892

*EDIT: Dette er et feilaktig utsagn, og jeg trekker det tilbake. Eisenhower spilte enda mer, 800 runder på 8 år. 100 runder i året! Trump spilte 157 runder på de første 20 mnd. i presidentembedet, altså noe mindre enn 50-tallets statsoverhode.

Sist redigert:

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18

Hva er det du tuller med?
    Kan du for en gangs skyld holde deg til temaet og ikke legge hverken meninger eller ord i munnen min?
    Du kan le du, for det nok det eneste argumentet du klarer å hoste opp for tiden.

Igjen, og følg med nå, hva har en eventuell kritikkverdig eller sågar kriminell handling fra noen andre (hvilken som helst) med det faktum at hele rapporten tilsier at russerene blandet seg inn, at Trump og hans stab ikke gjorde noe med det, at rapporten overhodet ikke frikjenner Trump, at Trump ville vært siktet nå om han ikke var president, at han er beskrevet som den største drittsekken som Amerika har fostret opp den siste tiden og at det ikke finnes noe ulovlig med hvordan etterforskningen kom i gang eller hvordan den har utspilt seg?
    Dere skal ha den demokratiske valgte presidenten fjernet på grunnlaget av en rapport som demokratene og Hillary betalte for, en rapport som bestod nesten av løgner og rykter.

Hele denne tråden handler om å få fjernet Trump, det sikre kortet deres var jo russlands etteforskningen som ikke kunne bevise noe som helst.

Så synes jeg dette er bra skrevet og beskriver vel de fleste personene her inne.

Psykiateren Eric Berne startet en gren av psykiatrien kalt transaksjonsanalyse. Her deler han menneskets sinn inn i forelder, voksen og barn. De vanlige fornuftige samtaler og meningsutvekslinger mellom mennesker foregår i det voksne sjiktet, mens stygge og hatske utsagn røper at personen nå befinner seg i barnets del av sinnet.

Enighet om hva som er gangbart i samfunnet befinner seg i foreldersjiktet, for der befinner man seg blant dem som er enige, og kan rakke ned på dem som er uenige eller på andre måter ikke er en del av ens eget meningsfellesskap.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.960
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Jeg tror nok ikke Hillary betalte for Mueller-rapporten. Å blande den sammen med «the Steele dossier» (som altså ikke var grunnen til at etterforskningen startet) fremstår bare som et dårlig forsøk på å avlede oppmerksomheten.

Muellers rapport gir mer enn god nok grunn til å reise riksrettstiltale for «obstruction of justice», og Trumps egne utfall mot Muellers kilder (som Don McGahn) gir stadig nye grunner. Det er en egen føderal lov som forbyr gjengjeldelse mot vitner.
    https://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/1513
    Whoever knowingly, with the intent to retaliate, takes any action harmful to any person, including interference with the lawful employment or livelihood of any person, for providing to a law enforcement officer any truthful information relating to the commission or possible commission of any Federal offense, shall be fined under this title or imprisoned not more than 10 years, or both.
    Sammenlign gjerne med Trumps Twitter-feed og med den eden han avla som president. Her er «interference with the lawful employment» så det rekker: https://www.politico.com/story/2019/04/19/trump-campaign-mcgahn-1283545
    Det der alene ville vært nok til å avsette en annen president.

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Tror ikke det nytter enn så lenge det står på resett at det var Hillary som startet det hele.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    Her er en fin samtale mellom Marc Maron og Aaron Sorkin rundt tilstandene i USA og presidenten. Altså, det er temaet i starten av intervjuet (men resten av samtalen er fin, og).

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    58380511_1275555275902566_658126574729560064_o.jpg

Wow, du tror virkelig på dette du? Uuutrolig!
    You bet. There is a reckoning coming!

Når topp aktører i FBI, CIA, NSA og IC - i samarbeid med Demokratene - og deres tamme partiske medier -
    forsøker å gjennomføre et statskupp mot den demokratisk valgte presidenten i USA, kan du banne på at det
    vil få følger! Det blir spennende å se hvor høyt i det politiske systemet råttenskapet går...

Med Muelleretterforskningen ute av veien og en "ikke kastrert" justisminister på plass, kan man gå etter disse
    aktørene med loven i hånd. Uten at noen kan beskylde Trump administrasjonen for obstruksjon av en pågående
    etterforskning.

Så får vi se om de Trumphatende mediene gir disse etterforskningene den oppmerksomhet det fortjener. Like mye
    oppmerksomhet som de ga sine egenkomponerte konspirasjonsteorien om at Trump samarbeidet med russerne...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    You bet. There is a reckoning coming!

Når topp aktører i FBI, CIA, NSA og IC - i samarbeid med Demokratene - og deres tamme partiske medier -
    forsøker å gjennomføre et statskupp mot den demokratisk valgte presidenten i USA, kan du banne på at det
    vil få følger! Det blir spennende å se hvor høyt i det politiske systemet råttenskapet går...

Med Muelleretterforskningen ute av veien og en "ikke kastrert" justisminister på plass, kan man gå etter disse
    aktørene med loven i hånd. Uten at noen kan beskylde Trump administrasjonen for obstruksjon av en pågående
    etterforskning.

Så får vi se om de Trumphatende mediene gir disse etterforskningene den oppmerksomhet det fortjener. Like mye
    oppmerksomhet som de ga sine egenkomponerte konspirasjonsteorien om at Trump samarbeidet med russerne...
    Hvor langt råttenskapen går? Det kan vel en hver se med egne øyne, så å si uten å åpne dem. Den går helt til topps, ferdig pratet.

Det vi nå får en prøve på, er hvor sterkt det amerikanske demokratiet er. Wanna-be-diktatoren er ikke særlig god til så skjule sine innerste drømmer. En av de tingene en kommende diktator setter i gang i en tidlig fase er kastrering av den frie presse.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    For det har jo ikke kommet noe ut av etterforskningen?

Den eneste som hater her, ser ut til å være deg. Du klarer ikke å hverken se eller høre for bare hat, ser det ut til.
    Jeg tror jeg har tilgode å se noen som hater her inne, utenom deg.

Og jeg ser du har falt i GOP-gryta og er overstimulert av nikkedukkene til Trump, som bare sier det de må si for å tilfredsstille liksomdiktatoren.

Ta en kikk på denne her, tror du kan finne noen små ting du ser ut til å ha oversett:
    Let's start with the primary source here. Here's the full tripartite Trump tweet:

"As has been incorrectly reported by the Fake News Media, I never told then White House Counsel Don McGahn to fire Robert Mueller, even though I had the legal right to do so. If I wanted to fire Mueller, I didn't need McGahn to do it, I could have done it myself. Nevertheless Mueller was NOT fired and was respectfully allowed to finish his work on what I, and many others, say was an illegal investigation (there was no crime), headed by a Trump hater who was highly conflicted, and a group of 18 VERY ANGRY Democrats. DRAIN THE SWAMP! Despite the fact that the Mueller Report was "composed" by Trump Haters and Angry Democrats, who had unlimited funds and human resources, the end result was No Collusion, No Obstruction. Amazing!"

Oh, it's amazing, all right.

Now, for the facts.

1.The Mueller report made clear that not only did Trump tell McGahn to get rid of Mueller but, when The New York Times broke that news, he called McGahn into his office again to ask him to issue a statement denying that the incident had occurred. McGahn refused. McGahn spent more than 30 hours in interviews with the special counsel's office as did numerous other members of McGahn's office and Trump's team. Now, did Trump tell McGahn to "fire" Mueller, or simply to get rid of him? Trump may be trying to hang his hat on the specific word "fire" but that's a distinction without a difference.

2. Trump's claim that he could have fired Mueller if he had wanted to isn't exactly accurate. First of all, Trump wouldn't be the one directly doing the firing -- that would fall to the Justice Department, where Mueller was technically an employee. Second, Department of Justice regulations make clear that a special counsel can only be removed for "good cause," like misconduct, medical reasons, or violating internal policies. And Attorney General William Barr, in his confirmation hearings, made clear that he would resign rather than remove Mueller without good cause.

3. The Mueller probe wasn't illegal. Trump repeats this over and over again based on a spurious claim: That the FBI's counter-intelligence investigation was begun because of the opposition research document put together by former British Intelligence officer Christopher Steele. But that's not the full picture. The counter-intelligence probe started because Australian officials warned their US counterparts that a Trump aide -- George Papadopoulos -- had been bragging that he knew the Russians had dirt on Clinton. When WikiLeaks began releasing hacked DNC emails, the Australians got in touch with the Americans. And then there's the fact that multiple judges upheld Mueller's appointment, his authority, and the prosecutorial decisions he's made throughout the process.

4. There's zero evidence that Mueller was "conflicted" much less "highly conflicted," as Trump claims. Trump's entire premise is based on the fact that Mueller once was a member of his golf club in Virginia and, when he left, there was a debate over dues owed. (As Mueller explained in his report, the decision was based on the fact that his family lived in Washington and rarely was able to use the Virginia club.) In May 2017, the Department of Justice confirmed that Mueller had no ethical issues that would keep him from carrying out the investigation fairly. "(W)e can confirm that the department ethics experts have reviewed the matters and determined that Mr. Mueller's participation in the matters assigned to him is appropriate," said a DOJ release at the time. And, according to the Mueller report, McGahn, Trump's own top lawyer, explained to Trump that Mueller wasn't "conflicted."

5. Trump's claim that he "respectfully" let Mueller do his job is laughable. Put aside the near-constant Twitter attacks about the probe's illegality and the alleged biases of the investigators and you are still left with a series of episodes in which Trump seemed set on disrupting the probe. As documented in the Mueller report, Trump sought to have Mueller removed, tried to limit the scope of Mueller's investigation to only future election interference, tried to force then-Attorney General Jeff Sessions to un-recuse himself in the investigation and pressured several aides to issue public denials about incidents he knew to be true. That's a funny way of showing respect.

6. The idea that Mueller found Trump had committed "no obstruction" is disputed by the text of the report itself. Wrote Mueller and his team: "(I)f we had confidence after a thorough investigation of the facts that the President clearly did not commit obstruction of justice, we would so state. Based on the facts and the applicable legal standards, we are unable to reach that judgment. ... Accordingly, while this report does not conclude that the president committed a crime, it also does not exonerate him." In the report, Mueller also makes clear that one of the reasons he did not recommend Trump be charged with obstruction is because under Justice Department guidelines a sitting president cannot be charged with a crime. Therefore, Mueller didn't even consider it.(SKJØNTE DU DEN FJERN?)

https://edition.cnn.com/2019/04/25/politics/donald-trump-robert-mueller-twitter/index.html

Sist redigert:

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.828
    Torget vurderinger
    1
    Det er smått utrolig at presumtivt oppgående mennesker kan ha så forskjellig oppfatning.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Det er smått utrolig at presumtivt oppgående mennesker kan ha så forskjellig oppfatning.
    Whataboutism'en går inn i et nytt landskap. Nå skal det pekes på en ulovlig spionasje på Trump-kampanjen, med basis i ulovlig samrøre med Ukraina. Jeg mener, det er bare å kjøre på, loddet er kastet, dette kan komme til å endre USA for all framtid. Enten det styrker eller raserer et allerede mangelfullt demokrati gjenstår å se.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Hei igjen, hvordan går det?

Måtte bare legge ut disse:

Biden.jpg

Nummer 2:

morsom.jpg

Men stå på, det er bare noen år til så er ikke lenger Trump presidenten i USA.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Ja, hvordan går det?
    Regner med at du funderer på et svar på denne: Mueller also makes clear that one of the reasons he did not recommend Trump be charged with obstruction is because under Justice Department guidelines a sitting president cannot be charged with a crime. Therefore, Mueller didn't even consider it.

Litt tricky, siden du ikke helt har skjønt den, men du får en mulighet til. Værsågod.

PS: les deg litt opp på den Biden saken, den er litt mer nyansert enn dine mange "one-linere" klarer å få frem...

Sist redigert:

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Ja, hvordan går det?
    Regner med at du funderer på et svar på denne: Mueller also makes clear that one of the reasons he did not recommend Trump be charged with obstruction is because under Justice Department guidelines a sitting president cannot be charged with a crime. Therefore, Mueller didn't even consider it.

Litt tricky, siden du ikke helt har skjønt den, men du får en mulighet til. Værsågod.

PS: les deg litt opp på den Biden saken, den er litt mer nyansert enn dine mange "one-linere" klarer å få frem...
    Så kom med et eksempel fra Mueller rapporten som sier at Trump gjorde noe ulovlig.

Nei det er jo ikke noe tvilsomt at sønnen til visepresidenten får en topp stilling i Ukraina sitt største gasselskap, spesielt ettersom denne sønnen ble kastet ut av militæret for bruk av kokain, dette var i 2014 samme året som han fikk toppjobben i det ukrainske gasselskapet.

The former vice president boasted at a January 2018 Council on Foreign Relations (CFR) meeting that he had threatened Ukrainian President Petro Poroshenko and former Prime Minister Arseniy Yatsenyuk into firing prosecutor Viktor Shokin in March 2016. Biden said he gave them a six-hour deadline to fire him or he would pull $1 billion in US loan guarantees. “Well, son of a bitch, he got fired,” he said.
    https://www.rt.com/usa/455354-biden-ukraine-gas-hunter-probe/

Det skulle vært Trump som hadde gjort dette, da hadde dere skrevet 40 - 50 sider til om hvor korrupt Trump er.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Så kom med et eksempel fra Mueller rapporten som sier at Trump gjorde noe ulovlig.
    Det virker som om Trumps tilhengere har litt, nei ekstremt tungt for det av og til.

ETT EKSEMPEL: Trump beordret sin advokat til å sparke Mueller, deretter forsøkte han å få ham til å lyve for å dekke over at han hadde gitt denne ordren.
    Dette er i strid med lovverket på flere punkter allerede. Dette er forklart mange steder, også i denne tråden.
    Comprende?

EDIT: Et hjertesukk. Kan ikke Tumptilhengerne lese litt realistisk info omrking Mueller-rapporten, før de om og om igjen kommer med så inne gamperaua mye svada og whataboutism?

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.960
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mueller skriver noe slikt som at « vi kan ikke sikte en sittende president, men hvis etterforskningen hadde vist at det ikke var grunn til å sikte ham ville vi også sagt det. En slik konklusjon har vi ikke vært i stand til å trekke.» (Fritt oversatt etter hukommelsen, men «guilty as hell» er vel en like god oppsummering.)

Her er en litt mer detaljert oppsummering:
    https://www.politico.com/story/2019/04/18/redacted-mueller-report-released-1280960
    “If we had confidence after a thorough investigation of the facts that the President clearly did not commit obstruction of justice, we would so state. Based on the facts and the applicable legal standards, however, we are unable to reach that judgment,” the report says in a 182-page section dedicated to obstruction.

“Accordingly, while this report does not conclude that the President committed a crime, it also does not exonerate him,” it continues.
    Her er en tippekupong for hvilke av Trumps handlinger som oppfyller hvilke kriterier for straffbarhet:
    https://www.lawfareblog.com/obstruction-justice-mueller-report-heat-map
    485D1A2B-4456-4DC2-8F3A-F9BCE441054C.jpg
    DB27CE0B-3014-469B-94A2-B8230DFB20EA.jpg

Det er minst fire forskjellige områder som oppfyller alle lovens kriterier for straffbar «obstruction of justice». Hvis det ikke var for instruksen om at det ikke skal reises tiltale mot en sittende president ville Donald John Trump nå tilbragt dagene med å si «Yes, Your Honor» og «No, Your Honor» som tiltalt foran dommeren i en rettsal.

Mueller sender i stedet ballen videre til Kongressen, og sier at grunnloven tilsier at det er Kongressen som kan etterprøve slike handlinger i riksrett, ikke en vanlig straffedomstol.

Sist redigert:

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Det virker som om Trumps tilhengere har litt, nei ekstremt tungt for det av og til.

ETT EKSEMPEL: Trump beordret sin advokat til å sparke Mueller, deretter forsøkte han å få ham til å lyve for å dekke over at han hadde gitt denne ordren.
    Dette er i strid med lovverket på flere punkter allerede. Dette er forklart mange steder, også i denne tråden.
    Comprende?

EDIT: Et hjertesukk. Kan ikke Tumptilhengerne lese litt realistisk info omrking Mueller-rapporten, før de om og om igjen kommer med så inne gamperaua mye svada og whataboutism?
    Mueller ble ikke sparket altså det ble ikke GJORT noe ulovlig, nå er vi igjen inne på hva Trump skal ha sagt etter hva noen sier, igjen ingen bevis akkurat som ved Russland etterforskningen.

Sannheten er at etterforskningen mot Trump var ulovlig, motstanderen betalte for å skade Trump, helst få han fjernet og dette overser dere helt og at dere seriøst mener at Trump er det største problemet er rett og slett skremmende.

Fjernis 3.0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Antall liker
    18
    Mueller skriver noe slikt som at « vi kan ikke sikte en sittende president, men hvis etterforskningen hadde vist at det ikke var grunn til å sikte ham ville vi også sagt det. En slik konklusjon har vi ikke vært i stand til å trekke.» (Fritt oversatt etter hukommelsen, men «guilty as hell» er vel en like god oppsummering.)
    Så du mener virkelig at Mueller er å stole på, hva skulle han siktes for, at Trump ville stoppe en etterforskning som ble betalt og satt i gang av demokratene?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.960
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Trump og Barr mente tydeligvis at Mueller var til å stole på når de siterte hovedkonklusjonen fra første del av rapporten (at det ikke er tilstrekkelige bevis for straffbart samarbeid med russisk etterretning), men så skal den ikke være til å stole på i den andre halvdelen om «obstruction»? Bestem deg.

Og legg gjerne merke til at denne Steele-mappa som du så gjerne vil fokusere på gjaldt saker i første del av rapporten (som du tydeligvis stoler på). Den har ingenting å gjøre med andre del (som du har et desperat behov for å mistenkeliggjøre og bortforklare).

Etterforskningen ble satt i gang etter et medlem av Trump-kampanjen plapret i fylla til den australske ambassadøren om hvor godt samarbeid det var mellom kampanjen og russisk etterretning, og australsk UD deretter varslet FBI. Da ringte alarmklokkene, naturlig nok.

Det er opptil flere dommere, også oppnevnt av Trump selv, som har tatt stilling til lovligheten av etterforskningen, etter klager både fra russere og fra personer tilknyttet kampanjen. De har alle kommet til at dette var lovlig oppnevnt og lovlig gjennomført, så bare slutt med røykleggingen.

Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Hvorfor prøvde Trump å stoppe Muller sin etterforskning når han ikke hadde noe å skjule iht. konklusjonen?
    Kan det ha noe med å gjøre at det først til slutt viste seg at rapporten ikke fant noen konkrete forhold han kunne tas på, mhp. 'the Russia collution'?
    Tenker Trump trakk et lettelsens sukk når bevisene ikke holdt, evt. ikke kom til overflaten.

• Liker
    Reaksjoner: MML
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn