Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    16
    Tror nesten du har opplevd noe personlig med Trump! Er det en som snakker mer nedsettende om andre mennesker så er det deg
    Stort sett bare rene faktaopplysninger om Trump i det innlegget, men selvfølgelig det ser ikke bra ut.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.583
    Antall liker
    2.787
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Klinketryne har eg ikkje høyrt før. Du må utdjupe.
    Er ikkje standarduttrykket "rævhol" det mest presise?
    Stakkars land!
    "Et klinketryne" er en person som bare er så irriterende at det bokstavelig talt klør i knokene etter å klinke til vedkommede.
    Men det har dessverre aldri fungert å banke vett inn i folk......

    mvh
    Proffen
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.632
    Antall liker
    35.594
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tror nesten du har opplevd noe personlig med Trump! Er det en som snakker mer nedsettende om andre mennesker så er det deg
    Nei, jeg har heldigvis aldri møtt ham personlig. Men alt tyder på at dette er et gjennomført ufyselig menneske. Hvor mye dokumentert skattesnyteri, hor og svindel skal til for at du ser at en person har avmagnetisert moralsk kompass? Det er ikke å snakke nedsettende om mannen, bare å konstatere veldokumenterte fakta.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Evangelicals should ask ‘What would Jesus do?’ The answer would be, ‘Not elect Trump’

    “Love your enemies,” Jesus told his disciples in Matthew. “Bless them that curse you, do good to them that hate you…”

    “Don’t tell me it doesn’t work — torture works,” Trump said during a campaign event. “I would bring back waterboarding, and I’d bring back a hell of a lot worse…”

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Poetic justice.

    Men litt alvorlig: Jeg håper virkelig han slipper unna på rimelig vis, slik at han kan fullføre en real valgkamp. Men i Alex-Jones-land vil det antakelig temmelig raskt poppe opp "velfunderte" teorier om biologisk krigføring; dette har demokratene gjort med vilje, de har smittet ham...!

    Dette vil uansett bli en av de mest spesielle valgkampene i historien.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Et oppgjør?
    Jeg kan ikke skjønne at kristne kan støtte ham overhodet. Jeg har kristne i egen omgangskrets som er helt forblindet og tenker slik jeg tolker argumentene over. "Men han er jo mot abort!". Hva hjelper det når personen fremstår med en etikk som kun handler om seg og sitt eget beste - og ser ut til å være villig til å gjøre hva som helst for å komme godt ut av det selv. Er det slik at bare han er mot abort så kan han banne og omtale flotte mennesker på verste måte og fremstå som en helgen?

    Personer som støtter ham slik over har jeg prøvd å snakke alvorlig med, men når man kommer med argumenter rundt etikk, antatte seksuelle overgrep, "grab her by the pussy", språkbruk, løgner, hvordan mennesker omtales og behandles - og nok av annet til å fylle bøker så vil de ikke høre etter. Og det er egentlig litt skremmende. Jeg tenker det er helt grunnleggende som menneske å leve på et sted mentalt og etisk der man holder seg i stand til å se begge sider av en sak, og det stedet ender man på i nesten alle kunnskapsgrener når man har lært mye om et tema eller problem. Ting er ikke sort-hvitt, men har gråsoner.

    I nevnte Bibel så er det satt opp høye standarder for hvordan man skal leve, deriblant å elske sin neste på lik linje med seg selv. Da er lista lagt for de fleste.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Ja,jeg tror selvsagt også at satan eksisterer og er som du beskriver han.Men han er ingen eventyrfyr.
    Det var IKKE den andre eventyrfyren jeg beskrev. Tror du skal lese litt bedre i den bibelen din. Det virker ikke som du kan den veldig godt...
    Urfordrer deg til å svare meg i den andre debatten. Ikke at jeg tror du har noe som helst å komme med. Men en kan drømme...
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå blir det liv, hele gamlehjemmet i det politiske USA kan være smittet i en supersprederhendelse.

    -Bloomberg note that Hicks travelled with Trump to the presidential debate with Joe Biden on Tuesday-

    -Hicks was seen on Tuesday riding maskless in a staff van with White House senior adviser Stephen Miller, campaign adviser Jason Miller and others.-
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Kom ikke den sykdommen litt vel beleilig?
    Det gjenstår å se om andre blir smittet da.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Han har bare å bli frisk raskt. Jeg vil se ham tape i et rent valg, ikke at han skal ha sykdommen å sutre over i årevis etterpå.
    Vi kan jo alltids håpe på en litt alvorligere utgang av sykdomsforløpet. Det er veldig få mennesker jeg ønsker fjernet fra denne planeten, men Trump er en av dem.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.569
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil ha ham frisk så han kan møte i retten og stå til ansvar for det han har gjort etter at han har tapt valget.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg håper at Trump klarer seg bra. Det beste er om denne valgkampen blir "skikkelig" gjennomført.

    Selv om jeg tenker at Trump på noen områder fører en OK politikk, og muligens/kanskje på en bedre måte enn Obama - så splitter han USA og verden på en uheldig måte med sin retorikk. Å få fullført valgkampen og få 4 passive år med Biden er nok det beste for alle - hvis det går i den retningen.

    Jeg er nok redd for at dette gir ham noe sympati og kan styrke hans sak. Uansett er den største skaden allerede skjedd ved at han har fått inn kristenkonservative fantatikere inn i høyesterett. Frykt for abort og homofili - samt fornektelse av klimautfordringene - er noe vi må slite med fra den fronten i lang tid.

    Man skulle tro at 2020 var en moderne tid - men det virker som at vanskelige tider får fram det verste i oss mennesker. Å ha fundamentalister i slike stillinger er svært uheldig med store konsekvenser for den "frie verden". Jeg vil tro at Trump ikke personlig støtter dette, men hans egen vinning går foran USA - ref. et sterk ønske om 4 nye år med prat og ingen handling i Obama/Biden-stil.

    Hva skal til for at vi mennesker bruker religion som den opprinnelig var tiltenkt - personlig og for egen utvikling - og ikke misbruke den for å kontrollere andre, dømme andre og tvinge andre til å følge sine egne overbevisninger?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Vi kan jo alltids håpe på en litt alvorligere utgang av sykdomsforløpet. Det er veldig få mennesker jeg ønsker fjernet fra denne planeten, men Trump er en av dem.
    Seriøst... Det er fair å mene at mannen er en ulykke i den posisjon han er i dag, men fra det til å ønske ham vondt, har jeg litt problemer med. Han bør stemmes ut, fjernes fra all politikk, etterforskes og straffes for eventuelle lovbrudd, men bortsett fra det, ønsker jeg mannen god bedring, og håper han er blant de heldige som får et lett forløp av sykdommen.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    De filmene er helt fantastiske:

    Helt fantastisk.

    Men når du hører på hva Trump sier - det er jo bare pisspreik. Surr og røre fra ende til annen. Vi er jo vant til tåkeprat fra politikere, men dette er på et helt annet nivå. Tenke seg til frustrasjonen det er å jobbe under Trump i administrasjonen hans. Og når han endelig sier noe som er forholdsvis utvetydig, så endrer han jo ståsted en halvtime senere. Snakk om løs kanon på dekk. Jeg trodde bunnen var nådd med Bush Jr.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Seriøst... Det er fair å mene at mannen er en ulykke i den posisjon han er i dag, men fra det til å ønske ham vondt, har jeg litt problemer med. Han bør stemmes ut, fjernes fra all politikk, etterforskes og straffes for eventuelle lovbrudd, men bortsett fra det, ønsker jeg mannen god bedring, og håper han er blant de heldige som får et lett forløp av sykdommen.
    Du kan jo høre med de som har mistet sine kjære under Trumps elendige håndtering av pandemien.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Helt fantastisk.

    Men når du hører på hva Trump sier - det er jo bare pisspreik. Surr og røre fra ende til annen. Vi er jo vant til tåkeprat fra politikere, men dette er på et helt annet nivå. Tenke seg til frustrasjonen det er å jobbe under Trump i administrasjonen hans. Og når han endelig sier noe som er forholdsvis utvetydig, så endrer han jo ståsted en halvtime senere. Snakk om løs kanon på dekk. Jeg trodde bunnen var nådd med Bush Jr.
    I Obamagate-videoen er det ganske vilt hvordan det ikke er noe som helst substans i et ord han sier.

    Bush jr. fremstår jo i "hindsight" som ganske oppegående og til tider full av humor.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Du kan jo høre med de som har mistet sine kjære under Trumps elendige håndtering av pandemien.
    Det er uansett ikke en politikers personlige ansvar at viruset eksisterer. Og da blir det litt vanskelig å hevde hans direkte skyld i alle dødsfallene. Han er skyldig i å ikke ha noen form av plan, og det har ført til et betydelig større antall døde enn det kunne ha vært, men det blir vanskelig å velge ut eksakt hvilke enkeltdødsfall som er hans skyld, helt direkte.

    Men som sagt, det er en form av poetic justice i det faktum at han selv får teste virusets effekt på kroppen; hadde han tatt dette noe mer seriøst, hadde han kanskje også kunnet unngå denne situasjonen.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.723
    Sted
    Sandefjord
    Men som sagt, det er en form av poetic justice i det faktum at han selv får teste virusets effekt på kroppen; hadde han tatt dette noe mer seriøst, hadde han kanskje også kunnet unngå denne situasjonen.
    Jeg håper POTUS/FLOTUS blir friske igjen og håper de som de igjen har smittet også gjør det.
    Men jeg skulle gjerne sett at DT fikk kjent litt på kroppen hva sykdommen kan medføre av ubehag, med et ørlite håp om at han kan få en aldri så liten "reality check".
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det er uansett ikke en politikers personlige ansvar at viruset eksisterer. Og da blir det litt vanskelig å hevde hans direkte skyld i alle dødsfallene. Han er skyldig i å ikke ha noen form av plan, og det har ført til et betydelig større antall døde enn det kunne ha vært, men det blir vanskelig å velge ut eksakt hvilke enkeltdødsfall som er hans skyld, helt direkte.

    Men som sagt, det er en form av poetic justice i det faktum at han selv får teste virusets effekt på kroppen; hadde han tatt dette noe mer seriøst, hadde han kanskje også kunnet unngå denne situasjonen.
    Joda, jeg prøver nok å bare være litt mer morbid enn det jeg er (til vanlig he-he), og for all del Trump har jo familie, deriblant en ung sønn. Men for å si det sånn, jeg hadde ikke blitt lei meg.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    I Obamagate-videoen er det ganske vilt hvordan det ikke er noe som helst substans i et ord han sier.

    Bush jr. fremstår jo i "hindsight" som ganske oppegående og til tider full av humor.
    Det er verbal drodling. Idémyldring. Ikke et eneste forsøk på å koble neste setning til den foregående. Jeg skjønner ikke at det er mulig.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.072
    Antall liker
    3.760
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bare tenker "dette er for komisk til å være sant. Det KAN IKKE være sant!"

    Han har jo aktivt gått inn for hjelpe til med å spre smitten. Det er jo det fine, ingen bør kunne være overrasket og være nødt til å ty til konspirasjonsteorier for å forklare hvordan en mann som har vært i total isolasjon og som på ingen måte har tatt noen sjanser, allikevel ble smittet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn