- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.826
Jeg vet om i alle fall en her på forumet men det ser ut som han også langt på vei har kapitulert og er lei av å vinne.Som om noen bryr seg et fnugg om Hillarys emails nå.
|
Jeg vet om i alle fall en her på forumet men det ser ut som han også langt på vei har kapitulert og er lei av å vinne.Som om noen bryr seg et fnugg om Hillarys emails nå.
Presis. Det som gjør at jeg synes denne serien så bra er nettopp det at Seltzer tar utgangspunkt i egen familie og ser på utsiktene for en gjennomsnittsamerikaner og -nordmann for 45 år siden, hvor vi er nå og hvorfor. Man ser det er en personlig reise i både geografi, historie og politikk med en Seltzer som funderer på hvilke av personene han møter han selv kunne ha endt opp som om han hadde forblitt amerikaner.Seltzer har jo tatt utgangspunkt i sin egen familie. Han er født i USA og har mye familie der. De bor i rustbeltet, og det er vel ikke akkuat den rikeste delen av USA.
Eksakt som mitt inntrykk. Første gang jeg var i USA var vel 1982. En ung bondetamp fra bygda var nokså storøyd over Cadillacer, digre biffer og generell amerikansk velstand. Flyttet dit i 1992 og var fortsatt bra imponert over vareutvalget i butikkene etc. Flyttet hjem igjen i 1996 og opplevde at det var nokså jevnt da. Kanskje litt lavere lønninger her, men også mindre stress. Så frem og tilbake gjentatte ganger utover på 2000-tallet, alt fra noen dagers jobbtur til å bo og jobbe der et år, og observerte stadig større gap i levestandard motsatt vei. Det har ikke hendt en damn shit i USA siden 1995. Levestandarden har stått bom stille, men folk jobber hekken av seg for å skrape sammen penger til barnas college, foreldrenes gamlehjem, og kanskje spare noen dollar for selv å kunne pensjonere seg en gang. De siste gangene har jeg nok vært mer raus med tips enn hva som er strengt nødvendig, og skriver det mentalt på kontoen for u-hjelp. Det er FUBAR der borte.Som vel de fleste andre nordmenn har jo jeg også en del slekt der borte. På 80-tallet var det fortsatt slik at de følte for dele ut noen dollarsedler til ungene når de var på besøk i gamlelandet hvert annet år eller så. De siste to tiårene har det gradvis blitt motsatt. Det er gamlelandet som regelmessig drar på tur til det ville vesten og stusser over påfallende stagnasjon og økonomisk stress.
Du må ikke tro på løgnene til Trump. Antallet døde i militæret har har ikke gått ned.Men jeg må si at jeg har forståelse for at amerikanske liv skal ofres langt, langt borte er upopulært i USA, der har Trump delvis levert det han lovte før valget.
Men han er i ferd med å trekke de militære ut fra Midtøsten....Du må ikke tro på løgnene til Trump. Antallet døde i militæret har har ikke gått ned.
Fra 2017:
More U.S. troops have died in war zones this year than in 2016 — the first time in six years that the number of service members killed overseas has increased over the previous year — and some blame President Donald Trump's decision to increase American military presence in multiple theaters.
In total, 31 service members have died in action overseas so far this year, up from 26 in all of 2016, according to government data. This does not include the 17 sailors who died in sea accidents this year, Military Times reports.
Fra 2020:
![]()
US combat deaths in Afghanistan highest in years
Seventeen service members died in Afghanistan in 2019, the highest number since 2015, according to a year-end tally compiled by the Department of Defense and reported by Army Times.thehill.com
At han er en ålreit og inkluderende fyr som favner om og appellerer til et bredt lag av mennesker på tvers av etnisitet, religion, og ideologi?Trump får støtte fra Putin og Taliban. Hva forteller det oss tro?
Vi får tro hun er oppsatt med en noe nyere versjon av katekismen enn fra 1787 og har mottatt Pave Frans sin siste pamflett, "Fratelli Tutti", hvor ikke bare katolikker verden rundt har en forpliktelse til å få slutt på dødsstraff men også livstidsdommer, som Frans omtaler som "hemmelig dødsstraff".Og nå ser det ut til at USA er på vei mot mer religiøs fundamentalisme. Trump serverer den katolske Amy Coney Barrett som ny høyesterettsdommer. Hun uttalte nylig at hun ønsker å tolke lovene fra 1787 bokstavelig. Si farvel til retten til selvbestemt abort og et moderne land. Og si velkommen til en kristenfundamentalistisk stat som glir mot galskapen vi ser i andre religiøse land i Midtøsten.
Vis vedlegget 668004
![]()
Amy Coney Barrett: Trump nominee testifies in Supreme Court hearing
Amy Coney Barrett said she was "honoured and humbled" by her controversial Supreme Court nomination.www.bbc.com
Nå hadde Donald Trump, som Warren Buffet har påpekt, vært spektakulært mye rikere om han bare hadde kjøpt et S&P 500 - indkesfond for hele farsarven sin og gjort absolutt ingen ting siden den gang.Kom på en ting. Til alle som hevder at Trump er en så vellykket businessmann og han får store avkastninger på alt.
Stoler du nok på det til du hadde gitt han jobben som leder av det norske Oljefond?
Kan egentlig ikke komme på èn eneste jobb jeg ville stolt på at han gjorde skikkelig, uten å jukse, sluntre unna, eller drite seg ut bare i egenskap av å være inkompetent. Ikke èn.Kom på en ting. Til alle som hevder at Trump er en så vellykket businessmann og han får store avkastninger på alt.
Stoler du nok på det til du hadde gitt han jobben som leder av det norske Oljefond?
Jeg tror du skal dele på 100 her.Det sies vel at DT egentlig har 400 mrd i gjeld?
NRK antydet torsdag kveld at militsgruppen som ville bortføre guvernør Gretchen Whitmer var «høyreekstreme». Nå viser det seg at en av de mistenkte som er arrestert advarer mot Donald Trump og er anarkist. En annen har deltatt på demonstrasjon til støtte for Black Lives Matter så sent som i juni
Jaha, hva da?Jaha….
Mulig, men der jeg leste det fremstod det som en gjeld han umulig kan betjene om han ikke har mulighet til å sjonglere videre i presidentrollen, Husker dessverre ikke hvor jeg leste det.Jeg tror du skal dele på 100 her.
Jeg tror det er 400 mill dollar = ca 4 milliarder kr.Mulig, men der jeg leste det fremstod det som en gjeld han umulig kan betjene om han ikke har mulighet til å sjonglere videre i presidentrollen, Husker dessverre ikke hvor jeg leste det.
Du kommer med et ganske underlig "Jaha" - om enn ikke uventet.Jaha….
![]()
NRK knyttet «høyreekstreme» til kidnappingssak, men mistenkte er BLM-demonstrant, anarkist og advarer mot Trump
NRK antydet torsdag kveld at militsgruppen som ville bortføre guvernør Gretchen Whitmer var «høyreekstreme». Nå viser det seg at en av de mistenkte som er arrestert advarer mot Donald Trump og er anarkist. En annen har deltatt på demonstrasjon til støtte for Black Lives Matter så sent som i juniresett.no
Var det noe som helst der som indikerte det?Så nå er plutselig NRK til å stole på Roald?
For orden skyld, jeg har ingen holdning til dette, men regner med at sannheten vil komme frem etter hvert. Skulle likt å visst hva som er resetts kilder.
Selv om Trump normalt har de beste og de største tallene så er vel kanskje 400mrd i mestelaget.....Det sies vel at DT egentlig har 400 mrd i gjeld?