Asbjørn
Rubinmedlem
Så sannsynligheten er basert på din personlige oppfatning om at et tilstrekkelig stort flertall i USA er idioter? Jeg sier ikke at du tar feil, men de gjemmer seg i så fall godt i meningsmålingene om dagen.
GOP er en fantastisk innretning, spesielt dyktige i kunsten å få arbeidere til å tro at det er klokt å stemme på GOP. Det er det ikke.
For fire år siden hevdet også jeg at det ikke var tilstrekkelig med tullinger i USA til at Trump kunne bli valgt. Det viste seg at der tok jeg feil. Og jeg hadde tydeligvis ikke peiling på hverken amerikanere eller amerikansk politikk.Så sannsynligheten er basert på din personlige oppfatning om at et tilstrekkelig stort flertall i USA er idioter? Jeg sier ikke at du tar feil, men de gjemmer seg i så fall godt i meningsmålingene om dagen.
Et tilstrekkelig stort _antall_ i USA er idioter, akkurat det har vel strengt talt blitt bevist mange ganger allerede. Det trengs ikke noe flertall for å velte dette i idiotiens favør.Så sannsynligheten er basert på din personlige oppfatning om at et tilstrekkelig stort flertall i USA er idioter? Jeg sier ikke at du tar feil, men de gjemmer seg i så fall godt i meningsmålingene om dagen.
Det er mulig at det er flere idioter der enn i andre land. Skoleverket baserer seg jo på prøver med svaralternativer man skal huke av. Det betyr i praksis at husker man svaret så får man rett. Lærer man kritisk tenkning og utvikler man evnen til å resonnere? Eller er det kun snakk om pugging av svar uten å ha en forståelse av det hele ?Et tilstrekkelig stort _antall_ i USA er idioter, akkurat det har vel strengt talt blitt bevist mange ganger allerede. Det trengs ikke noe flertall for å velte dette i idiotiens favør.
Bare et tilstrekkelig stort antall idioter.
Problemet var nok heller at det var tilstrekkelig med hat og med mennesker som følte seg rævkjørt av systemet til at de heller stemte på en sjarlatan som sa han ville gjøre noe med det, enn på sjarlataner som de visste ikke ville gjøre noe med det.For fire år siden hevdet også jeg at det ikke var tilstrekkelig med tullinger i USA til at Trump kunne bli valgt. Det viste seg at der tok jeg feil. Og jeg hadde tydeligvis ikke peiling på hverken amerikanere eller amerikansk politikk.
Denne gang så innser jeg at jeg ikke har peiling og tør ikke spå noe som helst om utfallet.
I 2016 var etablissementet hos både republikanere og demokrater i hardt vært. Trump utfordret GOP og Sanders utfordret Demokratene, det var opplagt at velgerne var ute etter forandringer. DNC klarte å stanse Sanders og GOP klarte ikke å stanse Trump.Problemet var nok heller at det var tilstrekkelig med hat og med mennesker som følte seg rævkjørt av systemet til at de heller stemte på en sjarlatan som sa han ville gjøre noe med det, enn på sjarlataner som de visste ikke ville gjøre noe med det.
There are three possible explanations for a campaign strategy that defies common sense:
First, Trump apparently thinks many Americans are frightened racists, scared of anyone who is different in any way, so he may believe that his appeals to xenophobia could win him a majority of the vote.
The second option is that he knows he won't win, but he is using the remaining days of the campaign to stoke the fires of hatred, anger and mistrust, hoping that their smoldering passions will lead his backers to reject the outcome of the election if Biden beats him. This aligns with another theme of the campaign, his continuous, unfounded claims that there is widespread voting fraud.
The final option is that Trump has no strategy. That what we're seeing is the continuation, perhaps the final chapter, of a presidency guided not by logic and thoughtful planning, but instead by Trump's gut, by his instinct, by his inability to curb the expression of his own emotions, now mostly anger, fear and frustration.
It's hard to decide which is worst. A President who thinks he governs a country of racists; one who is priming his backers to reject a democratic election or one who is utterly irrational? What a choice.
"Rudy Giuliani i trøbbel etter pinlig Borat-scene
Donald Trumps advokat og trofaste støttespiller Rudy Giuliani har en lite flatterende rolle i «Borat»-oppfølgeren.www.tv2.no
Er ikke mye som trengs når man ønsker eller vil troNoen ser likevel ut til å mene at han er en troverdig kilde for «avsløringer» om Bidens familie.
Er ikke dette sånn det alltid har vært med en rekke mennesker med makt? Det bare ikke skrives om i media. Privatlivets fred og den slags."Eliten" slår til igjen....
"
Hotellrommet er tettpakket med skjulte kameraer.
Etter at den kvinnelige skuespilleren fjerner mikrofonen, kan 76 år gamle Giuliani bli sett liggende på hotellsengen med hånden nede i buksen. Plutselig kommer Borat, spilt av Sasha Baron Cohen, inn i rommet og avbryter seansen:
– Hun er femten år gammel. Hun er for gammel for deg, sier Cohen ifølge The Guardian.
Avisen skriver at det er mer enn bare en hånd i buksen som vekker oppsikt med scenen. Giuliani flørter gjentatte ganger med den kvinnelige skuespilleren, drikker whisky og sier seg villig til å spise en flaggermus."
Jammen får du nyhetene dine fra det rette stedetSer ut til at det er flere som skjelver litt, ikke rart han har gått i dekning...
Bombshell: Biden Insider Claims He Was 'Recipient of the Email'
A whistleblower CEO and Biden insider said he personally saw Joe Biden discussing business deals with his son, Hunter Biden.www.breitbart.com
Aner ikke. Om det er sant ser det i verste fall ut til å være en "Trump light", men om vi lærte noe som helst i 2016 var det å være ekstremt skeptiske til sensasjonelle nyheter sluppet i "alternative" kanaler like før valget. Det er kanskje en grunn til at ingen andre enn NYPost ville trykke Giuliani's "avsløring" heller.Så da er dette noe de har diktet opp?
Slett ikke umulig at hans oppfatning er reell. Slett ikke umulig at Bidens har noen skjelett i skapet sitt heller.Snakk om forutinntatte holdninger, leser alt fra Radikal portal til Resett eller Breitbart så får man vurdere sannhetsgehalten fortløpende.
Så da er dette noe de har diktet opp?
Here is Bobulinski’s statement in full:
My name is Tony Bobulinski.
Du skriver det som om ting ble bedre av den grunn....Snakk om forutinntatte holdninger, leser alt fra Radikal portal til Resett eller Breitbart så får man vurdere sannhetsgehalten fortløpende.
Tenker du på f.eks CNN?Får man jobb i de 'godkjente' kanalene viss man svinger mot høyre politisk?
Som Disraeli sa om Gladstone:I så fall er å velge Biden en ulykke. Men å velge Trump for ny periode vil være en katastrofe.
Rudy Giulianis navn er vel nå tilstrekkelig tilskitnet (og det lenge før det Borat-tøyset) til at man skal betvile hva han sier. Hvor mange har satt seg inn i bakgrunnen for avsløringen på en laptop?The New York Post’s own journalists say they are skeptical of the paper’s stories about Hunter Biden, including the man who wrote most of the “smoking gun” story and would not put his name on it, four newsroom sources told Intelligencer.
https://nymag.com/intelligencer/2020/10/new-york-post-insiders-slag-flimsy-hunter-biden-stories.html