Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    Den svarte ligger i høyre. Så spørs det om den svarte har presset den ut mot midtre tidligere eller om den hvite har beveget seg over. Det vet vi ikke. Men hvordan man kan tolke dette til at de prøvde å presse bussen ut av veien er for meg en gåte.
    Jeg vet ikke hvem som var der først, kanskje begge sjåførene var "idioter" i forkant.

Men jeg deler ikke din oppfatning fordi:
    • I andre videoer av samme kolonne forut for hendelsen ligger samme hvite bil like bak bussen, noe som ville vært naturlig siden de kjører sammen.
    • Svart Pickup ligger til høyre i indre felt, med øvrige Trump-biler bak/venstre/foran Biden-kolonnen.
    • Video viser hvit bil i samme felt som bussen forut for kontakt.
    • Hadde jeg vært hvit bil hadde jeg også søkt litt venstre om noen på innsiden presset seg frem, utilsiktet eller ei. Men jeg hadde ikke "stupt" ut i neste venstre felt før jeg kunne ha sjekket om det var klart.
    • Det foreligger ingen dokumentasjon som tyder på noe annet.
    Så det er slett ikke usannsynlig at svart bil presser seg frem, og den videoen jeg ser tyder også på det samme.
    Vær du sikker på at Fox hadde blåst headlines som "Antifa!!" om en Biden-bil hadde gjort det samme mot en Trump-kolonne...

Ikke heng deg opp i om det var bussen eller andre i samme følge som ble (?) utsatt for Trump-kolonnen, det skyldes sikkert bare forenklet overskriftspråk. Det er heller ikke slik at buss må ha kontakt med annet kjøretøy for å bli presset fra ønsket kurs.

Kjernen til problemet er dog det samme, noen ønsker å fysisk hindre et valgapparat i å utføre sin misjon, i et demokratisk land.
    Det er det som er detalarmerende her. Det hadde vært like ille om Biden-supportere hadde gjort det samme ovenfor en Trump-kolonne.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.289
    Torget vurderinger
    2

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tøft når det hvite hus selv oppfordrer til sabotasje mot rivalen. Snedig triks.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.305
    Torget vurderinger
    4
    Her ser man tydelig at den hvite bilen ikke ligger bak bussen, men mellom kjørefeltene og trolig mest i midtre.

Den svarte ligger i høyre. Så spørs det om den svarte har presset den ut mot midtre tidligere eller om den hvite har beveget seg over. Det vet vi ikke. Men hvordan man kan tolke dette til at de prøvde å presse bussen ut av veien er for meg en gåte.
    Den hvite bilen hit og den sorte bilen dit kan man sikkert diskutere resten av uken.
    Poenget er vel at en gjeng Trumptrash omringet Biden-bussen og fremprovoserte en situasjon, hvilket antagelig var nettopp hva de var ute etter.

Sist redigert:

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.158
    Torget vurderinger
    4
    Uansett er det Trump supportere som oppøkte situasjonen og ergo er ansvarlig for det som skjer. Det er de som eskalerer situasjonen

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    Hvit eller svart - det kan se ut som buss skifter inn til høyre og hvit bil følger etter, og således ikke kan være helt uten skyld.
    I så fall har jeg tatt feil mtp akkurat det.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Den generelle definisjonen på terrorisme
    the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims.
    FBI sin definisjon på terrorisme
    Domestic terrorism: Violent, criminal acts committed by individuals and/or groups to further ideological goals stemming from domestic influences, such as those of a political, religious, social, racial, or environmental nature.
    Her har vi DT jr som oppfordrer til reaksjoner og folket følger politisk ideologisk.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.522
    Kjernen til problemet er dog det samme, noen ønsker å fysisk hindre et valgapparat i å utføre sin misjon, i et demokratisk land.
    Det er det som er detalarmerende her. Det hadde vært like ille om Biden-supportere hadde gjort det samme ovenfor en Trump-kolonne.
    .
    Trane skrev:
    Den hvite bilen hit og den sorte bilen dit kan man sikkert diskutere resten av uken.
    Poenget er vel at en gjeng Trum-trash omringet Biden-bussen og fremprovoserte en situasjon, hvilket antagelig var nettopp hva de var ute etter
    Puh, endelig de forløsende ord.
    Det er rasende uinteressant hvilke manøvre som ble gjort der ute på veien, poenget er og blir det samme; valget og stemmeretten er under press fra flere kanter, og disse syke, syke militsjævlene som rasler med sabler og automatrifler er en absurd del av virkeligheten annet enn i en lovløs bananstat.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke hvem som var der først, kanskje begge sjåførene var "idioter" i forkant.

Men jeg deler ikke din oppfatning fordi:
    • I andre videoer av samme kolonne forut for hendelsen ligger samme hvite bil like bak bussen, noe som ville vært naturlig siden de kjører sammen.
    • Svart Pickup ligger til høyre i indre felt, med øvrige Trump-biler bak/venstre/foran Biden-kolonnen.
    • Video viser hvit bil i samme felt som bussen forut for kontakt.
    • Hadde jeg vært hvit bil hadde jeg også søkt litt venstre om noen på innsiden presset seg frem, utilsiktet eller ei. Men jeg hadde ikke "stupt" ut i neste venstre felt før jeg kunne ha sjekket om det var klart.
    • Det foreligger ingen dokumentasjon som tyder på noe annet.
    Så det er slett ikke usannsynlig at svart bil presser seg frem, og den videoen jeg ser tyder også på det samme.
    Vær du sikker på at Fox hadde blåst headlines som "Antifa!!" om en Biden-bil hadde gjort det samme mot en Trump-kolonne...

Ikke heng deg opp i om det var bussen eller andre i samme følge som ble (?) utsatt for Trump-kolonnen, det skyldes sikkert bare forenklet overskriftspråk. Det er heller ikke slik at buss må ha kontakt med annet kjøretøy for å bli presset fra ønsket kurs.

Jeg ser ikke i en video at den hvite bilen ligger i høyre kjørefelt. Lett å se feil pga vinkelen til kamera forøvrig. Den ligger mellom kjørefeltene, men mest i midten. Bildet jeg viste tidligere fra tidlig i videoen forøvrig. Og her er enda tidligere. Det er vanskelig å se lengre bakfra, men også her ser man et den hvite er i begge kjørefelt. Se på stripen til høyre for den hvite bilen bak. Den svarte ligger innenfor høyre felt, riktig nok langt til høyre i nærheten av strekene.
    hvit bil2.jpg

Derimot virker for meg et den svarte til slutte pressen den hvite tilbake. Men det er helt vanlig å se motorveiene i USA. Har selv kjørt masse der borte og sett det en rekke ganger.

Vel, polititet har undersøkt saken og konkluderer foreløpig slik jeg gjør. Man må anta at de har intervjuet sjåførene også. On ingenting tyder på at de prøvde å presse bussen ut av veien eller hindre den. Den ble derimot eskortert av Trump-supportere. Det er ikke ulovlig og mer et morsomt stunt IMO.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Nå får du gi deg. Det er ikke et morsomt stunt når Trump sier "Stand down and be ready", Trump jr. sier "Have some fun" og det man kan anta er militante Trumpsupportere (hvem ellers ville funnet på noe slikt?) omringer valgkampbussen til Biden og tvinger den til å kjøre så langsomt at de får tidsproblemer og må avlyse valgmøtet de skal til. Om noen krasjet med bussen/følgebilen og hvem som hadde skylden for det er revnende likegyldig.
    Det minner mer om Tyskland på slutten av 30-tallet enn det man forventer av et moderne demokrati.

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    Vel, polititet har undersøkt saken og konkluderer foreløpig slik jeg gjør. Man må anta at de har intervjuet sjåførene også. On ingenting tyder på at de prøvde å presse bussen ut av veien eller hindre den. Den ble derimot eskortert av Trump-supportere. Det er ikke ulovlig og mer et morsomt stunt IMO.
    Jeg har sett videoene på nytt og har endret oppfatning, bussen legger seg inn til høyre og hvit bil følger etter og kan absolutt ha skyld her.

Jeg kjenner ikke trafikklovene i USA men antar (?) at de har en grunnregel ala vår paragraf 3 hvis essens er "Man kan gjøre hva man vil, så lenge man ikke bryter angitte regler eller utsetter seg selv eller andre for fare". Så kan man selv vurdere om man hadde syntes det var forstyrrende å bli omringet av brautende biler foran og bak. Man kan ikke påberope seg uskyld om man får en på trynet etter å ha innledet provokasjonen selv (i USA)

Jeg er derimot ikke enig om at det er et morsomt stunt. Jeg oppfatter det som fordummende.
    Det skremmende er at sittende president aktivt oppfordrer til det. Han tar i alle fall ingen avstand!

isis.jpg

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.522
    Klart at Trump synes at det er morsomt at Biden bussen blir eskortert av sine egne tilhengere.
    Så det er ditt narrativ, altså? At Bidens buss av ren velvillighet og gjestfrihet ble vennlig mottatt og eskortert av en liten hær av Trump-tilhengere? Kanskje de bare viste dem rett vei til evenementet?
    Uten å ha forsket på det, anser jeg sannsynligheten for at tesen holder vann, for ganske lav.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nå får du gi deg. Det er ikke et morsomt stunt når Trump sier "Stand down and be ready", Trump jr. sier "Have some fun" og det man kan anta er militante Trumpsupportere (hvem ellers ville funnet på noe slikt?) omringer valgkampbussen til Biden og tvinger den til å kjøre så langsomt at de får tidsproblemer og må avlyse valgmøtet de skal til. Om noen krasjet med bussen/følgebilen og hvem som hadde skylden for det er revnende likegyldig.
    Det minner mer om Tyskland på slutten av 30-tallet enn det man forventer av et moderne demokrati.
    Hvis det utelukkende er en eskotering så er det veldig uskyldig. Er derimot riktig at bussen ble forsinket fordi noen senket hastigheten bevisst foran så er det selvsagt ikke bra eller noe jeg støtter.

Uansett så ble dette formidlet som at de prøvde å presse bussen ut av veien og ingenting tyder på at det er korrekt.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.522
    Til Trump tilhengerne:

Det følgende er et sitat fra Jimmy Carter, om sin motkandidat, Gerald Ford, en mann de aller fleste som møtte ham, beskrev som en meget rettskaffen og klok mann...:

“An outstanding statesman, he wisely chose the path of healing during a deeply divisive time in our nation’s history,” Carter said. “He frequently rose above politics by emphasizing the need for bipartisanship and seeking common ground on issues critical to our nation. I will always cherish the personal friendship we shared.”
    Gjett om Trump noensinne kommer til å si omtrent noe sånt om Joe Biden. Tenk på hvem og hva dere støtter opp om.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.158
    Torget vurderinger
    4
    Det er godt vi kan sitte er i Norge på hifisentralen og kan konkludere på hvordan Biden folkene i bussen oppfattet situasjonen. Ja de burde jo oppfatte det som morsom at en gjeng med rabiate våpenglade cowboyer omringet bussen. Enig at demokratene har dårlig humor.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Blir vanskeligere og vanskeligere å vite hva som er fakta i dag.
    Historien om at Trump supportere prøvde å hindre eller presse bussen til Biden ut av veien får også en helt annen historie fra andre kilder/personer.
    Vis vedlegget 672915

Rundt 50 biler med flagg står og venter på at bussen skal komme. Bussen kommer og de omringer bussen. 5-6 foran, 20 bak, og en rekke på sidene..

Hvis 50 biler fra SV-lakeier omringer FrP-bussen og det er sammestøt mellom 2 biler. Hvem har skylden? FrP-bussen eller SV-lakeiene?
    Her ser man tydelig at den hvite bilen ikke ligger bak bussen, men mellom kjørefeltene og trolig mest i midtre.
    Vis vedlegget 672922

Og hvordan havnet den hvite bilen der den er? Forteller dette bildet det? Nei.

Se på de andre videoene. Det er 3-4 stykker. Vi ser ikke den svarte bilen bak bussen, men vi ser den hvite. Den ligger hele tiden rett bak bussen.

Så hvordan oppsto denne situasjonen, tror du?

a) den svarte bilen lå hele tiden bak bussen, den hvite kommer opp på siden og kjører inn tli høyre. Blir så dyttet ut igjen.
    b) den hvite bilen lå hele tiden bak bussen, den svarte bilen komme ropp på siden og dytter den hvite bilen ut til venstre.

Jeg foreslår at du ser på videoene. De forteller en del om hvem som lå bak bussen, og dermed sier en del om sannsynligheten til a og b.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det var Well omtrent sånne Skjede da.....

Hva jeg ser her er en hvit bil og en svart bil som ligger side ved side bak bussen.
    deretter kjører svart bil inn i hvit og presser den ut i feltet ved siden av.

Hvordan hvit bil og svart havnet side ved siden forteller videoen intet om.

Ser vi på andre videoer, linket i denne tråden. 2-3 stykker. så ser vi den hvite ligger rett bak bussen.

Så hvordan havnet den svarte bilen der?

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    b) den hvite bilen lå hele tiden bak bussen, den svarte bilen komme ropp på siden og dytter den hvite bilen ut til venstre.
    Eller b2 - Hvite bilen ligger bak hele tiden, men buss skifter fil mot høyre og hvit følger etter. (Bussen ligger midt på stripen, så panorerer kamera bakover for så panorere tilbake til bussen, og filskiftet er fullført og bilene har kontakt.

Dette blir min siste kommentar vedr. hvit/svart bil - da det er ikke fargen her som er relevant i det store bildet.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Man må se hjulene i veibanen og stripen. Ellers blir man lurt av kameravinkelen.
    Men aldri er det snakk om noen prøvde å presse bussen ut av veien som ble hevdet av media. Det er poenget mitt og det var en feilaktig nyhet kombinert med at Trump "støttet det".

At det derimot forgår overtredelser og er tullinger på begge sider vet vi godt. Nylig så jeg en video hvor Trump tilhengere tok godt imot og omfavnet en demokrat, mens demokratene skjelte ut og harselerte en republikaner som kom over på deres side. Slikt fungerer som reklame, men man kan ikke la slike enkeltvideoer eller hendelser bestemme det store bildet.

Holder folk med Trump er det neppe pga hans oppførsel. Både Trump og Biden har svin på skogen. Mye tyder på at korrupsjon, smøring og utnyttelse av politisk posisjon er relatert til Biden og familien foruten andre hendelser. Så han er neppe så fryktelig mye bedre, men har definitivt et frommere ytre. Med Trump vet man i alle fall hva man får.

En stemme på Biden er nok først og fremst en stemme for Harrison (og evt. byråkratiet). Bare nå i det siste ser vi Biden rote heftig med ord og uttrykk. Tviler på han vil holde lenge.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    523
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det utelukkende er en eskotering så er det veldig uskyldig. Er derimot riktig at bussen ble forsinket fordi noen senket hastigheten bevisst foran så er det selvsagt ikke bra eller noe jeg støtter.

Uansett så ble dette formidlet som at de prøvde å presse bussen ut av veien og ingenting tyder på at det er korrekt.
    Eskortering?? Er det det uttrykket du ville brukt om det var Biden-tilhengerne som omringet en Trumpbuss?

"OM noen gikk inn for å forsinke bussen"? Hva tror du de gjorde der i utgangspunktet?

Om de prøvde å presse bussen av veien, har vi ikke noen beviser på. Ikke det motsatte heller.
    Men hele poenget er at disse rabulistene trakasserer og intimiderer folk i forbindelse med et demokratisk valg. Så skjønner jeg at det poenget ikke er så lett å se (eller vil se), når optikken kun består av ett par resett-briller.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.665
    Sted
    Trondheim
    Klassisk - "Mye tyder på...". Det er slik konspirasjonsteorier oppstår. Hvis du ikke har dokumentasjon kan du kutte ut slikt prat.
    Det er ingen ting som tyder på det du sier. FBI har etterforsket Hunter Biden og har ikke funnet noe kriminelt. Så enkelt er det.
    Og hvis du leser noe annet enn document.no, resett og breitbart vil du fort se at dette med hvilken bil som krasjet inn i hvilken er totalt uinteressant. Flere hundre biler med Trumpsupportere omringet en Biden-buss og hindret den i å komme fram. Det er ikke noe formelt ulovlig i det, men når hensikten er å skremme er det veldig langt ute på kanten av hva man kan forsvare. De oppnådde jo hensikten sin, da valgkampmøtet bussen var på vei til ble avlyst siden man ikke kunne garantere for sikkerheten til de som skulle delta.
    Og Trump sier "I love Texas!" og forsvarer det som har skjedd. Han sier i praksis "Gå ut og skrem demokratene fra å stemme".
    At du forsvarer det er direkte ekkelt og får det til å gå kaldt ned over ryggen på meg i hvert fall. Er det virkelig slik du vil at samfunnet skal være?
    Ville du heller bodd i Tyskland på 30-tallet eller i Øst-Europa før 1990? Det var slik de holdt på der. Jeg foretrekker et av de vestlige demokratiene, men USA er på full fart bort fra det.

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Sandefjord
    1 - Med Trump vet man i alle fall hva man får.

2 - Bare nå i det siste ser vi Biden rote heftig med ord og uttrykk. Tviler på han vil holde lenge.
    1 - Takk, men.....nei takk.
    2 - Jeg takler heller en som slurver med språk enn en som.....vel, se mitt første punkt. Skulle Biden bikke over så står det en "ung" VP bak med klare ambisjoner, i motsetning til Mike Pence som fremstår for meg som er real hykler.

Angående "Ord og uttrykk", DT har ytret en hel haug av ord, men lite er det å forstå. Ordgrøt!

Omtrent 10% av befolkningen over 65-70år har kognitiv dissonans i varierende grad.
    JB har også hatt sine språkutfordringer, som f.eks stamming.

Demokratene frontet JB denne gangen fordi han var høyt på "ansennitetsstigen", trygg kandidat (hvit mann).
    Men jeg er ganske sikker på at Demokratenes hensikt med ham som sin kandidat er å få DT ut og bryte ny vei for yngre krefter, enten ila 1.periode eller ved valget 2024.

Pete Buttigieg og Andrew Yang kunne kanskje vært bedre kandidater enn JB men når Demokratene ble "snytt" for presidentskapet forrige gang, hadde de nok ikke hatt sjangs om de nå profilerte en åpen homofil eller asiat (av utseende)...
    Så JB/KH er et sikrere valg nå.

Så får vi se om det holder...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.522
    Man må se hjulene i veibanen og stripen. Ellers blir man lurt av kameravinkelen.
    Men aldri er det snakk om noen prøvde å presse bussen ut av veien som ble hevdet av media. Det er poenget mitt og det var en feilaktig nyhet kombinert med at Trump "støttet det".

At det derimot forgår overtredelser og er tullinger på begge sider vet vi godt. Nylig så jeg en video hvor Trump tilhengere tok godt imot og omfavnet en demokrat, mens demokratene skjelte ut og harselerte en republikaner som kom over på deres side. Slikt fungerer som reklame, men man kan ikke la slike enkeltvideoer eller hendelser bestemme det store bildet.

Holder folk med Trump er det neppe pga hans oppførsel. Både Trump og Biden har svin på skogen. Mye tyder på at korrupsjon, smøring og utnyttelse av politisk posisjon er relatert til Biden og familien foruten andre hendelser. Så han er neppe så fryktelig mye bedre, men har definitivt et frommere ytre. Med Trump vet man i alle fall hva man får.

En stemme på Biden er nok først og fremst en stemme for Harrison (og evt. byråkratiet). Bare nå i det siste ser vi Biden rote heftig med ord og uttrykk. Tviler på han vil holde lenge.
    Bevare meg vel, det fortsatt himmelropende uinteressant hvem som svingte hvor mange centimeter når. Så tilbakestående kan man neppe være, at man tror dette var en vennlig gest fra noen som ville vise veien fram.

Og om det skulle være sånn at Biden er i ferd med å bli senil, så slipper vi i det minste en religiøs kristenfundamentalist i psykopatens sted, dersom det omsider går opp for folk at the great DJ in the sky har mistet den siste rest av kontakt med virkeligheten.

Det du sier om Biden er dessuten fortsatt bare drittpreik, og ryktespredning, jeg begriper ikke folk som kan få seg til sånt, bare fordi de "føler at det er sånn". Spar meg.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.522
    Og det er et seriøst argument fra din side? Wow...
    Blir omtrent like dumt som når man sier han kaller en spade for en spade.
    Ja, jeg mener Trump-tilhgengerne bør ta bladet fra munnen og kalle en spade en spade, snart... De vet eksakt hva de får, de vet at de får en narcissistisk, kriminell drittsekk uten tanker for andre enn seg og sine aller nærmeste, en diktator in spe, og en som vil rive ned demokratiske rettigheter.
    Synes de bør tørre å stå for det. De liker ikke demokrati og menneskerettigheter, de vil heller ha et diktatur som beriker samfunnets rikeste. Kan de ikke bare si det som det er?

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.526
    ..
    Klassisk - "Mye tyder på...". Det er slik konspirasjonsteorier oppstår. Hvis du ikke har dokumentasjon kan du kutte ut slikt prat.
    Det er ingen ting som tyder på det du sier. FBI har etterforsket Hunter Biden og har ikke funnet noe kriminelt. Så enkelt er det.
    Og hvis du leser noe annet enn document.no, resett og breitbart vil du fort se at dette med hvilken bil som krasjet inn i hvilken er totalt uinteressant. Flere hundre biler med Trumpsupportere omringet en Biden-buss og hindret den i å komme fram. Det er ikke noe formelt ulovlig i det, men når hensikten er å skremme er det veldig langt ute på kanten av hva man kan forsvare. De oppnådde jo hensikten sin, da valgkampmøtet bussen var på vei til ble avlyst siden man ikke kunne garantere for sikkerheten til de som skulle delta.
    Og Trump sier "I love Texas!" og forsvarer det som har skjedd. Han sier i praksis "Gå ut og skrem demokratene fra å stemme".
    At du forsvarer det er direkte ekkelt og får det til å gå kaldt ned over ryggen på meg i hvert fall. Er det virkelig slik du vil at samfunnet skal være?
    Ville du heller bodd i Tyskland på 30-tallet eller i Øst-Europa før 1990? Det var slik de holdt på der. Jeg foretrekker et av de vestlige demokratiene, men USA er på full fart bort fra det.
    Vel talt, Otare.

Trump har oppfordret til å sabotere Biden sin valgkampanje, og disse kortesjevideoene viser at han har mange tilhengere som mer enn gjerne stiller opp. I tillegg har han forsøkt å kneble pressen, sette domstolene under press, oppfordre sine tilhengere til å gjøre det vanskelig å stemme for de som skal stemme demokratisk ... og så går løgnfabrikken omtrent kontinuerlig. Mange amerikanere ser hva som foregår og er skremt. Det burde vi være også. Vi får ta det som et positivt tegn at svineriet tross alt blir synliggjort. Det viser at han ikke har klart å kneble pressen og den nye tids informasjonsdeling, der alle kan formidle nyheter. Domstolene ser også ut til å stå bra imot. Men dette er utvilsomt en enorm påkjenning på den amerikanske konstitusjonen - og vi har ikke sett slutten enda. Ikke godt å si hva den mannen vil finne på dersom det blir klart at han ligger an til å tape valget.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.327
    Torget vurderinger
    2
    Regelrett tøv. Dette ble belyst grundig i seriøse media for en del år tilbake.
    Du må gjerne gi oss linkene til slik info om du har det. Riktig nok har Oslo kommunea hatt korrupsjon i visse ettater, innkjøp og eiendom og transport i mange generasjoner, men den jevne borger har ingen grunn til å bedrive korrupsjon slik det er i korrupte land hvor tjenster i skole ,helse og arbedslive krever svart betaling for å blir utført. Men det er pussig hvor gode boliger og flott hytter visse politikere makter å skaffe seg for luselønn. Ser ikke ut fra at bekjentskap og kameraderi har bidratt. Men generelt er Norge et lite korrupt land som Bx link viser..

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.727
    Torget vurderinger
    1
    Du må gjerne gi oss linkene til slik info om du har det. Riktig nok har Oslo kommunea hatt korrupsjon i visse ettater, innkjøp og eiendom og transport i mange generasjoner, men den jevne borger har ingen grunn til å bedrive korrupsjon slik det er i korrupte land hvor tjenster i skole ,helse og arbedslive krever svart betaling for å blir utført. Men det er pussig hvor gode boliger og flott hytter visse politikere makter å skaffe seg for luselønn. Ser ikke ut fra at bekjentskap og kameraderi har bidratt. Men generelt er Norge et lite korrupt land som Bx link viser..

Ja hvis man begrenser korrupsjon til å gjelder penger under bordet. Det er ikke slik korrupsjon foregår i Norge...

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.945
    Torget vurderinger
    1
    Helt fantastisk å lire av seg dette
    Det du sier om Biden er dessuten fortsatt bare drittpreik, og ryktespredning, jeg begriper ikke folk som kan få seg til sånt, bare fordi de "føler at det er sånn". Spar meg.
    for så slenge ut dette
    De vet eksakt hva de får, de vet at de får en narcissistisk, kriminell drittsekk uten tanker for andre enn seg og sine aller nærmeste, en diktator in spe, og en som vil rive ned demokratiske rettigheter.
    Synes de bør tørre å stå for det. De liker ikke demokrati og menneskerettigheter, de vil heller ha et diktatur som beriker samfunnets rikeste
    men nå er det jo ikke uvanlig med dobbeltstander for noen.

inf.gif

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn