Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Norge er et SoSSeland som dessverre var kapabelt til å i time Due la alle latslasker og da mener jeg egentlig alle som en, mange mer enn andre lande på en fet rÆv av OljeDollar. Det sammen med den fullstendig korrupte AP-klanen i førersetet er det verste som kunne skje oss. Vi er egentlig lite berettiget til å mene særlig mye, eh, annet enn om Donkey Cramp.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115
    Bambadoo,

    Kan helt sikkert bruke slike ord om han. Men stemmer ikke det han sier i klippet jeg la inn?
    Historien av land som har prøvd seg med diverse varianter av sosialismen viser vel ganske klart hvor det ender?
    Og det samme gjelder ikke fascismen, mener du?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Norge er et land som prøver seg med en variant av sosialismen.
    Ja,absolutt.Du får vente å se ;-)
    Norge er i en helt unikt velsignet situasjon med alle verdiene vi har høstet av oljen og fisk. Det er det som gjør at vi inntill videre får det offentlige sløsegildet til å fungere i praksis
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.846
    Antall liker
    10.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi gir til og med støtte til kirkesamfunn som ingen engasjerer seg i annet enn når de vil ha litt fest og moro.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.519
    Antall liker
    3.115
    3. Det utsagnet tror jeg fort kan vere en sannhet. Han har gjort mye bra for de. Det tror jeg også stemmene kommer til å klargjøre.
    Er du snill og utdyper hva konkret Trump har gjort for minoritetene i USA annet enn å buse politiet og kamuflerte soldater på dem med tvilsomme arrestasjoner?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115
    Norge er et SoSSeland som dessverre var kapabelt til å i time Due la alle latslasker og da mener jeg egentlig alle som en, mange mer enn andre lande på en fet rÆv av OljeDollar. Det sammen med den fullstendig korrupte AP-klanen i førersetet er det verste som kunne skje oss. Vi er egentlig lite berettiget til å mene særlig mye, eh, annet enn om Donkey Cramp.
    Alle systemer kan forbedres. Men i den grad det går an å forstå noe særlig av dine kreative ordvalg, så synes jeg det er greit at du også forholder deg til fakta. Norge er lite korrupt, Norge scorer svært høyt på de aller fleste aspekter som gjør et land og et system velfungerende.
    Det blir lovlig dumt å bable om hvor ille og korrupt det er her, så lenge det ikke finnes andre land som har løst dette bedre.

    Det er IKKE veldig ille, og det er IKKE veldig korrupt. Men igjen, ingenting er perfekt, og alt kan forbedres.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    ^
    Friskus.

    Om du blar litt tilbake vil du se at Norge er blant de mest korrupte landene i den vestlige verden men, siden vi er et land av Lottomillionærer og at korrupsjonsmillionene likevel ikke så himlandenes store glatter AP lakeiene glatt over og vi surfer videre på lavmåls amerikanske TV serier og noen lottokroner...
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.755
    Antall liker
    10.170
    Torget vurderinger
    2
    For jo håpe at demokratene idet minste får flertall i organer som kan
    Få faen, håper banditten ender med å bli båret ut av det hvite hus i lenker og stilt for riksrett og buret inne. Dette er jo statskupp og forræderi mot demokratiet.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Og det samme gjelder ikke fascismen, mener du?
    Jeg bruker ikke slike fancy ord i dagliglivet.
    Men hva er fascisme da? https://snl.no/fascisme
    Fascisme er politiske ideologier som legger sterk vekt på nasjonens betydning og enhet, i tillegg til et autoritært, førerbasert og diktatorisk styre innad og en imperialistisk holdning utad.

    Et spindelvev av nyanser.
    Trump er opptatt av nasjonen USA.Korrekt. Samme med betydning og enhet går jeg utifra. Gode ting spør du meg.
    Han står derimot for det motsatte av førerbasert og diktatorisk slik jeg ser på det. Dette er hva jeg forbinder med diktatur ala Kina og Nord Korea,2 flotte sosialistland. Masse deilig ytringsfrihet for de som bor der.
    Imperialsistisk,nei klarer ikke se det. Han trekker for eksempel USA styrker ut av andre land i større grad enn noen annen amerikansk president de siste årene.

    Hitler treffer på alle punktene for fascisme. Kim Want you Ill også.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nei, RuneS, nå er jeg bare så drittlei av å enda en gang måtte finne fram debunking av pro-Trumperes gjentatt motbeviste påstander!

    Du tror og tror og tror, RuneS, men hadde du giddet å lese bare litt om de temaene du har stå sterke meninger om, så hadde du kanskje lært noe.

    Det du hevder her over er i relativt stor grad rent sludder, og det er skrevet utallige spaltemetre om det. Prøv å lære litt sjøl snart, sånn at vi som gidder å lese, ikke behøver å gjenta de samme fordømte greiene om og om igjen.
    Jeg tror vel ikke du kommer dil å ville la deg forvirre av fakta, uansett. Sukk.
    Jeg skal ta en pause :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    9.014
    Antall liker
    4.455
    ^
    Friskus.

    Om du blar litt tilbake vil du se at Norge er blant de mest korrupte landene i den vestlige verden men, siden vi er et land av Lottomillionærer og at korrupsjonsmillionene likevel ikke så himlandenes store glatter AP lakeiene glatt over og vi surfer videre på lavmåls amerikanske TV serier og noen lottokroner...
    For noe sludder!

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.793
    Antall liker
    38.154
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker ikke slike fancy ord i dagliglivet.
    Men hva er fascisme da? https://snl.no/fascisme
    Fascisme er politiske ideologier som legger sterk vekt på nasjonens betydning og enhet, i tillegg til et autoritært, førerbasert og diktatorisk styre innad og en imperialistisk holdning utad.

    Et spindelvev av nyanser.
    Trump er opptatt av nasjonen USA.Korrekt. Samme med betydning og enhet går jeg utifra. Gode ting spør du meg.
    Han står derimot for det motsatte av førerbasert og diktatorisk slik jeg ser på det. Dette er hva jeg forbinder med diktatur ala Kina og Nord Korea,2 flotte sosialistland. Masse deilig ytringsfrihet for de som bor der.
    Imperialsistisk,nei klarer ikke se det. Han trekker for eksempel USA styrker ut av andre land i større grad enn noen annen amerikansk president de siste årene.

    Hitler treffer på alle punktene for fascisme. Kim Want you Ill også.
    Bernt Hagtvedt resonnerer litt over akkurat det. Spoiler alert: Nei, men det ligner.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    2.924
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ja,absolutt.Du får vente å se ;-)
    Norge er i en helt unikt velsignet situasjon med alle verdiene vi har høstet av oljen og fisk. Det er det som gjør at vi inntill videre får det offentlige sløsegildet til å fungere i praksis
    Når spår du Norges undergang, da? Hvor lenge må jeg vente?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.793
    Antall liker
    38.154
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Regelrett tøv. Dette ble belyst grundig i seriøse media for en del år tilbake.
    The Nordic economies stand out as leaders on the CPI, with Denmark (87), Finland (86), Sweden (85), Norway (84) and Iceland (78) taking five of the top 11 places.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De som lurer kan jo også ta en telefon til den norske skrulla som avsatte Mitterand eller Chirac.... Hun - blant flere - tok for seg Norueaga senere....

    Det er nemmelig ufattelige mengder "U´ scratch Me Back n I scratch Urs...." og, ja jeg kjenner godt til dette fra innsiden men det må dere gjerne se H E L T bort fra....

    Man behøver ikke en gang snakke sammen.... byggeklossene er lagt lang tid i forveien... usporbart....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Sånn har Biden holdt på i mange, mange år. En forsnakkelse / stamming / babbel kan ikke under noen omstendighet sammenlignes med den gørra POTUS gjentatte ganger lirer av seg. "Covfefe" var jo bare moro, og et sidespor. Akkurat som det er et sidespor å blande tungekrøll med sykdom.
    Vel om Bidens opptreden er tegn på sykdom eller ikke er høyst diskutabelt.

    Er Biden mentalt frisk

    Fasiten får vi om et par års tid.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    AKA, hvordan vinner men et "anbud" eller rettere sagt, hvordan hindrer man konkurentene å nå opp i anbudssammenheng. Jeg vet hvordan...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115
    De som lurer kan jo også ta en telefon til den norske skrulla som avsatte Mitterand eller Chirac.... Hun - blant flere - tok for seg Norueaga senere....

    Det er nemmelig ufattelige mengder "U´ scratch Me Back n I scratch Urs...." og, ja jeg kjenner godt til dette fra innsiden men det må dere gjerne se H E L T bort fra....

    Man behøver ikke en gang snakke sammen.... byggeklossene er lagt lang tid i forveien... usporbart....
    At de nordiske land er blant de beste i verden, betyr fortsatt ikke at de er feilfrie. At Norge er blant de land i verden med lavest drapsstatistikk betyr ikke at ingen blir drept.
    Du kommer med påstander, dokumenter dem, eller anse dem for neglisjert og avskrevet som tøv.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115
    AKA, hvordan vinner men et "anbud" eller rettere sagt, hvordan hindrer man konkurentene å nå opp i anbudssammenheng. Jeg vet hvordan...
    Fint for deg, det.
    Jeg har jobbet mye med offentlige anbud fra leverandørsiden, og kan skrive under på at det har vært en kontinuerlig prosess for økning av gjennomsiktighet og kvalitetssikring av alle anskaffelser i alle årene jeg har vært involvert.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115
    Prøv å legge inn et anbud på et offentlig oppdrag i USA. F eks i Louisiana.
    Det har jeg også vært med på (Washington DC m.fl.), det minner mistenkelig om anbudsprosessene i de tidligere østblokkland, det er en ubeskrivelig prosess.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    ˆ
    Hah, tror du ja.... det er en million måter å skvise ut de man ikke ønsker skal være med. Jeg har vunnet anbud på total presisjon og skviset ut "yndlligsleverandøren". Det er nok noen over deg ser du..... som treffes i andre fora.....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Når noe blir viktig nok utgår anbud.... , det har man full rett til i hit EU/EØS men ting avgjøres formalt før det..
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    11.115
    Når noe blir viktig nok utgår anbud....
    Det er en direkte feil påstand.
    Det er ikke styrt av viktighet, men av anskaffelsespris.

    Jeg har også vært såpass involvert at jeg vet mye om det å tune anbudet, men det ser ut som om du ikke helt kjenner til regelverket for hvordan man er pålagt å lage anbud fra det offentlige.

    Men samma det, dette er en tråd om Trump, jeg dropper dette sidesporet her.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Du tar totalt feil. Det vet jeg med sikkerhet ut fra egne erfaringer, Trunk, korrupsjon or not.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Alt er bedre enn fascisten Trump. Så selvsagt håper vi at ikke-Trump vinner. Er Biden en god kandidat? Næææh, ikke egentlig. Demokratene hadde bedre kandidater å velge mellom. Men alt er bedre enn fascister. Siden USA har et forferdelig valgsystem, så får vi heia på Biden. World's greatest democracy. Land of the free. Makan til selvbedrag! Mye verre enn "det er typisk norsk å være god"-selvbedraget vi holder på med.

    Men USA får seile sin egen sjø egentlig. Ønsker de massive forskjeller hvor folk jobber 70 timers arbeidsuker for å ikke ha helseforsikring, vær så god. Jeg kommer aldri til å flytte til USA.

    Det viktigste er at fascister ikke får makten.
    Alt er bedre enn fascisten Trump. Så selvsagt håper vi at ikke-Trump vinner. Er Biden en god kandidat? Næææh, ikke egentlig. Demokratene hadde bedre kandidater å velge mellom. Men alt er bedre enn fascister. Siden USA har et forferdelig valgsystem, så får vi heia på Biden. World's greatest democracy. Land of the free. Makan til selvbedrag! Mye verre enn "det er typisk norsk å være god"-selvbedraget vi holder på med.

    Men USA får seile sin egen sjø egentlig. Ønsker de massive forskjeller hvor folk jobber 70 timers arbeidsuker for å ikke ha helseforsikring, vær så god. Jeg kommer aldri til å flytte til USA.

    Det viktigste er at fascister ikke får makten.
    Det er neppe grunnlag for å kalle Trump for fascist, ref Asbjørns link som jeg låner :

    Er Trump fascist?

    Det å skjule fakta av politiske årsaker - hensikten helliger middelet tankegang fører ikke mye godt med seg. Blir bare polarisering/svart/hvitt tenking ut av det.

    Dessverre er det et tegn i tiden, ute såvel som her hjemme.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det å skjule fakta av politiske årsaker - hensikten helliger middelet tankegang fører ikke mye godt med seg. Blir bare polarisering/svart/hvitt tenking ut av det.
    hvilken planet kom du fra, sa du?

    hvem er det som er pådriverne når det gjelder polarisering der borte; isspiseren pelosi eller han der mitch?

    selvfølgelig er det fascismen som er på vei…
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg registrerer at de fleste håper Biden tar dette hjem. Biden er en mann med mange viktige strategier.

    Bidens strategi

    Sikkert ingen grunn til å være bekymret for at denne karen får tilgang til den røde knappen!

    Er det noen som tror MSM ville fortiet dette babbel om det var Trump som presterte noe slikt?
    jeg trodde dette var heftig ironie, og så avslører mannen seg som alvorsmann.

    bidens babbel er språklig, men innlegget er tankemessig babbel.

    er det mer?

    men dette er gode greier:


    her er fascisten i arbeid:

     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    2.924
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det er neppe grunnlag for å kalle Trump for fascist
    Han er nok ikke fascist etter den gode gamle 20. århundre-modellen (dem er det vel ikke så mange av lengre), men konklusjonen i innlegget du linker til er interessant nok:

    "Donald Trump er en media-skapt narcissist med rasistiske tilbøyeligheter, en autoritær populist av America First-typen som dyrker populismens folkelige appell uten å gå inn for de reformer som kunne hjulpet USAs mange underprivilegerte. Hans demonisering av sine motstandere, hans antidemokratiske reflekser og hans voldsfiksering, minsker avstanden til den klassiske fascismen.

    Trump er ingen fascist. Men han rimer."

    Det er et visst grunnlag for å nevne fascismen i samme åndedrag som Trump, selv om han ikke oppfyller kriteriene ut fra definisjonen av 20. århundre-fascismen. Vi kan kalle ham en "fascistoid narcissistisk autoritær rasistisk populist som setter sin egen posisjon og inntjening først", kanskje?
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det eneste som ikke er fascistisk med trump er at han ikke vil gjøre amerika stort igjen. staten og nasjonen er for ham nada; bare noe som er til salgs, som rett og slett skal slaktes. dette er, med mulig forbehold, slaktingen av usa, på samme måte som sovjet ble slagtet.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    jeg trodde dette var heftig ironie, og så avslører mannen seg som alvorsmann.

    bidens babbel er språklig, men innlegget er tankemessig babbel.

    er det mer?

    men dette er gode greier:


    her er fascisten i arbeid:

    jeg trodde dette var heftig ironie, og så avslører mannen seg som alvorsmann.

    bidens babbel er språklig, men innlegget er tankemessig babbel.

    er det mer?

    men dette er gode greier:


    her er fascisten i arbeid:

    Tankemessig babbel..... Vel alle er ikke like gode til å tenke og uttrykke seg like klokkeklart som deg doktor.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ˆ
    du resirkulerte fascistens propaganda, og har intet å si om ham selv. det har lite med manglende evene til å uttrykke seg klokkeklart å gjøre; du var jo klokkeklar i det innlegget.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Han er nok ikke fascist etter den gode gamle 20. århundre-modellen (dem er det vel ikke så mange av lengre), men konklusjonen i innlegget du linker til er interessant nok:

    "Donald Trump er en media-skapt narcissist med rasistiske tilbøyeligheter, en autoritær populist av America First-typen som dyrker populismens folkelige appell uten å gå inn for de reformer som kunne hjulpet USAs mange underprivilegerte. Hans demonisering av sine motstandere, hans antidemokratiske reflekser og hans voldsfiksering, minsker avstanden til den klassiske fascismen.

    Trump er ingen fascist. Men han rimer."

    Det er et visst grunnlag for å nevne fascismen i samme åndedrag som Trump, selv om han ikke oppfyller kriteriene ut fra definisjonen av 20. århundre-fascismen. Vi kan kalle ham en "fascistoid narcissistisk autoritær rasistisk populist som setter sin egen posisjon og inntjening først", kanskje?
    Han er nok ikke fascist etter den gode gamle 20. århundre-modellen (dem er det vel ikke så mange av lengre), men konklusjonen i innlegget du linker til er interessant nok:

    "Donald Trump er en media-skapt narcissist med rasistiske tilbøyeligheter, en autoritær populist av America First-typen som dyrker populismens folkelige appell uten å gå inn for de reformer som kunne hjulpet USAs mange underprivilegerte. Hans demonisering av sine motstandere, hans antidemokratiske reflekser og hans voldsfiksering, minsker avstanden til den klassiske fascismen.

    Trump er ingen fascist. Men han rimer."

    Det er et visst grunnlag for å nevne fascismen i samme åndedrag som Trump, selv om han ikke oppfyller kriteriene ut fra definisjonen av 20. århundre-fascismen. Vi kan kalle ham en "fascistoid narcissistisk autoritær rasistisk populist som setter sin egen posisjon og inntjening først", kanskje?
    En lang rekke negativt ladede karakteristikker dette. Det kan være underholdende, men etter mitt skjønn er det mer fruktbart å diskutere hva Trump har levert og ikke levert opp mot de valgløftene han ga for fire år siden.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Liberale anno 1936. La oss diskutere hva de nasjonalsosialistiske har utrettet, fremfor å peke på deres retorikk. De vil jo bare landets beste. Se på de flotte olympiske spill som nettopp har vært. Se på Autobahn og økonomien. Se på at våre brødre i Østerrike nok en gang er med oss(okay. 2 år for tidlig). Se på hvordan de gjør tyskland stort igjen ved å kaste de skitne franskmennene ut av Ruhr, tatt tilbake hva som er vårt, vårt kull skal til Tyskland og ikke Frankrike. La oss bedømme han på hva han har utrettet.

    Trump river ned demokratiet. Blir han ikke stemt ut i dette valget så er det store sjanse for at GOP kan gjøre uopprettelig skade på demokratiet. Gerrymandering, voter suprresion, bevæpnete militser. Hvem hadde trodd i 2016 at Trump oppfordrer til vold rett før valget? Trump ønsker å bli amerikas Putin, Erdogan, Xi Jinping. Trump ønsker å lage et dynasti.

    Og utfordringen nå er ikke meningsmålingene. Utfordringen er om folk kommer seg til stemmelokalene, Trump-supportere sperrer broer, Trump-supportere skal stå vakt ved valgbodene med rifler. Utfordringen er ikke minst hvem det er som teller stemmene. Vi vet at USA har gerrymandering uten like, og nå ønsker GOP å forkaste helt lovlige stemmer. Husk også at en rekke stater har usikre datamaskiner som er særdeles enkle å tukle med. Det eksisterer ingen papirspor.

    USA bør være livredde for siste rest av sitt demokrati. For demokratene må vinne med et landslide bare for å sikre seg flertall grunnet all voter suppression som foregår der. GOP har i måneder flagget at de vil bruke alle tilgjengelige midler for å beholde makten. De bereder også grunnen for borgerkrig, men jeg håper virkelig at de er noen der med vett i skallen. Taper Trump i morgen vil deler av USA gå til væpnet opprør etter beskjed fra Trump. For Trump går ikke frivillig av.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn