Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    8.145
    Sted
    Oslo
    Jeg liker og diskusjoner som fullstendig skjener ut.
    Men idag er det vel strengt tatt ikke pensjonisten Jagland vi skal diskutere
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.626
    Antall liker
    8.215
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Yepp. Men husk at det er din oppgave å finne ut hva slags info han har.
    Vet du.....jeg tror neimen ikke at jeg gidder. Ganske sikker på at jeg hadde endt opp like tomhendt i så måte som før jeg begynte, av åpenbar årsak.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jaggis Obama fredspris USA valg president.

    Ikke helt urelevant men jeg tillater meg å forundres over uvitenheten til de som seir seg vitsa...

    Fertich Scwein 4 min del.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.626
    Antall liker
    8.215
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jada, jada, nå er du bare kjedelig. Det finnes sikkert andre fora der ute hvor du kan hate Jagland mens du gnir deg på understellet.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    19:38Håkon Kvam Lyngstad
    BIDEN SNEGLER SEG INNPÅ I GEORGIA
    Med et lite hopp på opptellingene, har Biden tatt innpå Trumps ledelse i Georgia. Trump ligger nå 1,8 prosentpoeng foran, sammenlignet med 2,2 prosentpoeng ved forrige oppdatering. Nå er nesten 4,7 millioner stemmer talt opp i delstaten. Trumps ligger altså rundt 80.000 stemmer foran.

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    lesverdig:
    The results right now show that Trumpist populism has a much higher threshold in the country than expected, that Trump himself pissed off just enough people to lose, and that Democrats are completely distrusted. The public appears to be fine with what at least in the past have been called Democratic issues—a $15 minimum wage got a supermajority in Florida, Coloradans voted for paid family and medical leave, Nebraskans reduced consumer loan interest rates to 36 percent, Arizonans appear to have taxed the rich to pay for education. There are even some caveats to this blanket statement in California, where Uber and Lyft bought a labor law for themselves that cannot be changed, the cashless bail system was taken down, and the historic challenge to Prop 13’s commercial property tax rules is trailing, though it’s close enough that late ballots might turn that around.

    Progressives largely sat down and shut up during the general election. They did not criticize what looked like a campaign you’d run if you had a lot of money in 1996, with hundreds of millions of dollars blown on 30-second ads, most of which were empty of policy (though not all). They didn’t second-guess the nominee. They didn’t do a whole lot to protect their own, either, for what it’s worth. That unity is going to end, and it’s probably already ended.

    But here’s the thing. You don’t win back the trust of the universe of American voters with slogans about policy. You win it back with, well, policy. You have to govern well and prove that you put people’s interests first. Superficially it seems like Trump doesn’t do that; many of you are screaming “of course he doesn’t do that!” I’d have thought trade policy and the lack of a manufacturing return would hurt him more in the Midwest but he handed out billions in farm bailout funds; I’d have thought COVID would hurt him more, particularly among low-wage workers, but the funds that have run out may have endured just long enough not to insulate him. The larger point is that the populism, while a pose, is more appealing than we considered.

    It wasn’t appealing enough to stop character attacks from barely succeeding. But now it’s Democrats’ time to govern. How, you ask? Over a year ago, we created the Day One Agenda for just the scenario we are more likely than not to find ourselves in: a Democratic president with a Republican Senate. There are lots and lots of options under existing authority for a Biden administration to make progress, and progress he must make. Trump barely has any legislative accomplishments and he transformed the country in numerous ways. The Biden team, if they win, must have the creativity and forcefulness to govern. It’s the only way to regain that broken trust
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    19:39Mina Ridder-Nielsen Janssen

    Sjefen for postvesenet kalles inn på teppet:
    Dommeren som tirsdag påla det amerikanske postvesenet å saumfare lagre for brevstemmer, kaller nå sjefen for postvesenet inn på teppet.
    Emmet Sullivan, som er dommer i distriktsretten i Washington D.C., sier onsdag at han kommer til å kreve forklaring under ed fra postvesensjefen Louis DeJoy, skriver CNN.
    Tirsdag ga Sullivan postvesenet ordre om å finkjemme lagre i en rekke vippestater for brevstemmer som ikke har kommet fram til valglokalene. Postvesenet fulgte ikke opp før fristen 15.00 tirsdag, noe de begrunnet med personalmangel.
    Reuters skriver at postvesenet meldte onsdag at ordren var utført, og at det var oppdaget 13 stemmer på avveie i Pennsylvania.
    Postvesenet har fått kritikk for treig eller mangelfull ekspedering av brevstemmer i vippestater som Pennsylvania og Michigan. Opptil 300.000 stemmesedler kan ha blitt rammet.

    (NTB)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.199
    Antall liker
    2.719
    Hmm...nå begynner det å bli virkeligt interessant her. Biden vinner Wisconsin og etterhvert Michigan og muligens Pennsylvania, Trump krever stopp og omtelling av stemmer.
    Skulle det da vise seg å bli en differanse mellom første og andre stemmeopptelling, vil advokatene til Trump ta dette til høyesterett for å få poststemmene ugyldiggjort.
    Hva vil da skje? Trump har nylig fått flere republikanske dommere innsatt, og til syvende og sist så er det noe som heter payback time. Jeg tar ingenting for gitt her.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Og begge har begynt å samle inn penger i tilfelle de skal innom rettsapparatet
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.932
    Antall liker
    1.929
    Sted
    Sortland
    Fox erklærte nettopp Wisconsin til Biden.
    De og Huffpost har erklært Arizona til Biden for lenge siden.
    Vox avventer begge.
    Det vil bli omtelling i Michigan - helt normalt når det er så tett.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Konspirasjon eller fakta? La oss se.

    An actual batch of ballots dumped in Michigan this morning.
    Biden 138,339
    Trump 0
    123767784_10157553143171954_5695793702472467157_o.jpg


    123805999_3853911781309996_2274747121703563944_n.jpg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    at senatet ikke er klart for demokratene var litt overraskende selv for oss klarsynte.
    om ikke direkte koblet; hva faen er det de holder på med.

    National Democrats, including Joe Biden, Kamala Harris, and Elizabeth Warren, have come out in opposition to Prop 22, but they haven’t been especially vocal on the issue. This is somewhat understandable since the California ballot is of a lower profile than the presidential election. But Obama-era Democrats have assumed high-ranking roles at a number of gig companies. Tony West, who served for five and a half years in the Obama Department of Justice and was once its third-ranking member, and is brother-in-law to Kamala Harris, is the chief legal officer at Uber. Former senior adviser to Obama Valerie Jarrett is on the board at Lyft.
    […]
    Somehow, despite the massive financial imbalance, polling still shows that the race is relatively tight, though No on 22 trails. But if Prop 22 passes, it will have a more profound impact on labor than the election of Joe Biden, who has made expanding union density one of his platform priorities, or even a Democratic sweep in the House, Senate, and presidency. It could even have a more profound downstream impact on organized labor than an Amy Coney Barrett appointment to the Supreme Court. As deep-blue California goes, so goes the country.


    tråd

     
    C

    cruiser

    Gjest
    Konspirasjon eller fakta? La oss se.

    An actual batch of ballots dumped in Michigan this morning.
    Biden 138,339
    Trump 0
    Vis vedlegget 673183


    Vis vedlegget 673184
    Hvorfor sprer du tilbakeviste konspirasjonsteorier og dritt?
    Den tweeten sammenligner avlagte stemmer i 2020 med registrerte velgere i 2018. 1 November var det over 3.6 mill registrerte velgere i Wisconsin. Dette er offentlig tilgjengelig informasjon. Skjærp deg!!!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.768
    Antall liker
    10.363
    Konspirasjon eller fakta? La oss se.

    An actual batch of ballots dumped in Michigan this morning.
    Biden 138,339
    Trump 0
    OK, så om de har bevis for svindel, er det vel greit, da må man forholde seg til det, og retten får bestemme løsningen.
    Av en eller annen årsak, betviler jeg at det i det hele tatt kommer til å bli en sak ut av det. Og sånt er det som oftest grunner til.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    nok en lesverdig analyse. tilfeldig utvalg

    As for the Lincoln Project’s focus on trying to scandalize Trump’s character, the exit polls found that voters are far more concerned about policy issues than personality. Seventy-three percent of voters said their candidate's positions on the issues were more important in their vote for president than their candidate's personal qualities.

     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    3.586
    Torget vurderinger
    4
    Helt lovlig å kreve omtelling hvis det er jevnt men man kan ikke stoppe opptellingen
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.101
    Antall liker
    8.430
    Torget vurderinger
    1
    om ikke direkte koblet; hva faen er det de holder på med.

    National Democrats, including Joe Biden, Kamala Harris, and Elizabeth Warren, have come out in opposition to Prop 22, but they haven’t been especially vocal on the issue. This is somewhat understandable since the California ballot is of a lower profile than the presidential election. But Obama-era Democrats have assumed high-ranking roles at a number of gig companies. Tony West, who served for five and a half years in the Obama Department of Justice and was once its third-ranking member, and is brother-in-law to Kamala Harris, is the chief legal officer at Uber. Former senior adviser to Obama Valerie Jarrett is on the board at Lyft.
    […]
    Somehow, despite the massive financial imbalance, polling still shows that the race is relatively tight, though No on 22 trails. But if Prop 22 passes, it will have a more profound impact on labor than the election of Joe Biden, who has made expanding union density one of his platform priorities, or even a Democratic sweep in the House, Senate, and presidency. It could even have a more profound downstream impact on organized labor than an Amy Coney Barrett appointment to the Supreme Court. As deep-blue California goes, so goes the country.


    tråd


    Det samme har skjedd her i landet.....
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.657
    Antall liker
    967
    Når jeg leder så har jeg vunnet og kan stoppe tellingen. Ganske spesielt og helt utrolig av verdens viktigste statsleder, mildt sagt
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor sprer du tilbakeviste konspirasjonsteorier og dritt?
    Den tweeten sammenligner avlagte stemmer i 2020 med registrerte velgere i 2018. 1 November var det over 3.6 mill registrerte velgere i Wisconsin. Dette er offentlig tilgjengelig informasjon. Skjærp deg!!!
    Vær så snill og ikke les alt i verste mening. Jeg har ikke kommentert at dette er fakta. Tvert imot har jeg stilt spørsmål om det også kan være konspirasjon. Jeg har derimot ikke mulighet, og det har ikke du heller, til å faktasjekke alt på kort tid.

    Jeg er lett rystet over holdningene, oppførsel og harseleringene i denne tråden. Som det ble tidligere sagt her så gjør det tidligere kabeltråder til barnemat. Det burde være mulig å kunne diskutere på en saklig måte.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hadde du stillt spørsmålet til hvilken som helst søkermotor, eller gjort en enkel sjekk på tallene, så hadde du sluppet å fremstå som en trollfabrikk, ta deg sammen a. Diskutering av konspirasjonsteorier, piss og dritt som twittergjøkene drar rett ut av tarmen er helt uinteresant.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    spredning av slikt har lite med saklig diskusjon å gjøre. en kan poste hva en vil, men ikke ta det for gitt at det dermed har noe som helst med saklighet i diskusjonen å gjøre. å starte det hele med «Konspirasjon eller fakta? La oss se.» er mer som en artighet .

    du burde kanskje se om ikke «usakligheten» også kan ha opphav i det du poster.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hadde du stillt spørsmålet til hvilken som helst søkermotor, eller gjort en enkel sjekk på tallene, så hadde du sluppet å fremstå som en trollfabrikk, ta deg sammen a.
    Hvorfor heller ikke bare dele korrekte opplysninger framfor å komme nedverdige kommentarer? Jeg lar meg gjerne korrigere på fakta. Forøvrig delte jeg to forskjellige opplysninger og din tilbakemelding gjelder kun den ene.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det er gjengen sin det..


    – Vi har vunnet Pennsylvania, skriver Donald Trumps sønn Eric Trump på Twitter.

    Resultatet i staten er fremdeles uklart. Bare 82 prosent av stemmene er opptalt, og det er ingen offisiell vinner enda.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    med senatet til gop, så er biden (om han nå hadde tanker om endring) lagt henimot død. men de unngår vel den videre nedbygging av institusjonene. det er jo også en god ting. i det minste hva valget til syvende og sist stod om.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor heller ikke bare dele korrekte opplysninger framfor å komme nedverdige kommentarer? Jeg lar meg gjerne korrigere på fakta. Forøvrig delte jeg to forskjellige opplysninger og din tilbakemelding gjelder kun den ene.
    Kan godt ta det andre også, det var en typo fra ett county i Michigan, og han som opprinnelig kom med tweeten som påpekte "ballot dumpen" tok den fort ned og la til denne kommentar “This tweet was taken and share honestly. I have now learned the MI update referenced was a typo in one county. I have deleted the original tweet.” The screenshots originally claimed to show a 138,339 influx of votes only to Biden."

    Så det kan være en ide å undersøke noe før du gir deg i kast med ditt bidrag for å delegitimere et valg basert på dritt.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.006
    Antall liker
    5.674
    Sted
    Holmestrand
    Nå som Trump allerede har kalt dette svindel og har erklært seg som valgvinner, vil det jo bli fullstendig kaos om Biden henter inn forspranget i nok vippestater. Blir det bråk i forbindelse med en eventuell Biden-seier, så er det så å si utelukkende Trumps ansvar.
    Det er ikke så å si Trumps ansvar.
    Det ER Trumps snsvar, absolutt ingen andres.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.932
    Antall liker
    1.929
    Sted
    Sortland
    Jeg tror Trump, med sitt utspill i natt, har gjort det mye enklere for GOP å bli kvitt ham.
    Han har ingen støtte for sine påstander, annet fra Giuliani og sin nærmeste krets og advokater med taksameteret åpent.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn