Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg og ser; at du stoler mer på raljeringen fra en åpenbart svært forstyrret mann, enn på USAs valgsystem, observatører fra begge partier, og på diverse erfarne og upartiske observatørkors.

    Og hvor har du fått det fra at politiet ikke passer på? Den samme tullingen? Til og med Wehrmacht under WW2 holdt seg unna aksjoner mot egne borgere, det måtte egne SA og SS tropper til for dette. Kanskje noe Donald skulle ønske han hadde, men noe som et demokratisk land ikke kan tillate selv om det finnes organiserte og bevæpnete avdelinger i USA som bare venter på klarsignal og som Donald har flørtet med. Og det er ikke Antifa.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Skulle ellers ønske at RuneS leste det følgende, og forsøkte forstå hva kronikkforfatteren skriver:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tatt ut av kontekst. Allerede sjekket og tilbakevist dusinvis av ganger.

    Tenk litt over denne i stedet, Rune:
    1605032345970.jpeg
    Some QAnon proponents have begun to publicly grapple with reality and question whether the conspiracy theory is a hoax. “Have we all been conned?” one user wrote Saturday on 8kun.

    Wrote another: “HOW CAN I SPEAK TO Q???? MY FAITH IS SHAKEN. I FOLLOWED THE PLAN. TRUMP LOST!!!!!!!!!!! WHAT NOW?????? WHERE IS THE PLAN???”
    Det virker ikke som de klippefast troende ble hentet opp til himmelen på denne valgdagen heller.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Tatt ut av kontekst. Allerede sjekket og tilbakevist dusinvis av ganger.

    Tenk litt over denne i stedet, Rune:
    Gutta går åpenbart på hva f... som helst, ikke sant.
    Demokratene skaper et ubeviselig, skjult valgfusk-system, og velger å oute det ved hjelp av sin presidentkandidat på riksdekkende TV. Jadda.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Akkurat slik som er fake news. Under er screenshot fra den faktiske youtube videoen linket til. Vi ser da hvem som postet den opprinnelig. Her på HFS er det er repost.
    Skjermbilde 2020-11-10 kl. 19.05.53.png

    Leser man kommentarene under den videoen så står det ikke så bra til med kildekritikk hos mange andre også.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg syns Bambadoo og Høvdingen bør være sitt ansvar bevisst å hive ut denne forsøplingen av debatten.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    dette minner jo litt om hva som skjedde med dab-tråden.
    det er jo bare synd på fyren.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, hvor var det jeg leste dette om å ikke bære falskt vitnesbyrd mot sin neste, igjen? Kan det ha vært i Koranen? Toraen? Straffeloven?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Her lyver du, du er bevist uredelig og bryter det åttende bud. Hvorfor? Er det slik at målet helliger middelet?
    RuneS juger ikke direkte her, han bare retweeter en bevisst forfalskning. Slik jeg opplever ham i andre saker, ønsker han ikke å kilde- eller realitetssjekke sine oppfatninger, så da blir det ofte sånn som vi ser i akkurat denne retweetingen. Jeg tror det er uvitenhet, mer enn overlegg.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.557
    Antall liker
    15.590
    Torget vurderinger
    2
    Sorry, - men dette er rett og slett for absurd til ikke å være ren trolling.
    Selvsagt er det trolling og folk går på som tullinger. Hold opp. Ignorér tøyset. Selv har jeg hatt Rune S på ignore i minst to år, fungerer utmerket.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.633
    Sted
    Oslo
    Og nå som the Donald er historie,
    vil jeg vie min tid til utforskning av oppløsningen i øvre del av nedre mellom tone området.
    Herved melder jeg meg ut av denne tråden!
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Godt det fortsatt er en viss ytringsfrihet
    Men dere kommunistkameratene viser veldig tydelig hvilken retning dere vil ta et samfunn.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @bambadoo Hva er det du sier? Skal det diskuteres sak og ikke person? Da avvikles jo den sosiale inkvisisjonen.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Godt det fortsatt er en viss ytringsfrihet
    Men dere kommunistkameratene viser veldig tydelig hvilken retning dere vil ta et samfunn.
    Jeg deler din oppfatning om ytringsfriheten, bra du står på ditt, selv om både jeg og flere andre er harde i klypa i debatten.
    Men dette med kommunisme er jo helt på jordet, vet du.
    Norge er IKKE et kommunistisk samfunn, derimot er den skandinaviske modellen den løsningen som skaper de beste samfunn for størst andel av innbyggerne.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Et samfunn der ikke en hvilken som helst klovn kan kolportere hvilken som helst uten å komme med fakta. Fakta; det er kommunisme det!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel ikke å vente at halvparten av amerikanerne tror at Biden er kommunist, når en som selv er oppvokst i en kommuniststat ikke klarer å se forskjellen.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Trump og co driter jo om den videoen med Biden (voter fraud) er falsk eller ikke. De vet at de får fyret opp under hordene sine, som synes det er unødvendig å sjekke kilder når det kommer rett fra PRESIDENTEN. (At han er tatt i løgn noen-og-tjue-tusen ganger i løpet av de siste årene, er jo selvfølgelig fake news. Ikke sant, @Rune S ? Selv Vårherre som er innstilt på å tilgi utover det vi mennesker klarer, tror jeg begynner å gå lei nå.)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    13 Disse er falske apostler, troløse arbeidere som opptrer som om de var Kristi apostler. 14 Det er ikke noe å undre seg over, for Satan selv skaper seg om til en lysets engel. 15 Og da er det ikke rart at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.
    Amerikanske Trumpsupportere som dytter han foran seg som en herrens utvalgte kan nok ha gått på en smell her. Bare synd at det var så lett å bli forledet av Mammons fristelser at de valgte å se bort fra siste setning.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    – Det vil bli en smidig overgang til en andre Trump-administrasjon, sa Pompeo på en amper pressekonferanse tirsdag, før han humret.
    Pompeo sier at utenriksdepartementet er klar for overgangen.

    – Det er en prosess, grunnloven er ganske tydelig. Verden skal være sikker på at utenriksdepartementet gjør det bra i dag, og vil gjøre det bra med presidenten som innsettes ett minutt over tolv den 20. januar, sa utenriksministeren. (NTB)
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    RuneS juger ikke direkte her, han bare retweeter en bevisst forfalskning. Slik jeg opplever ham i andre saker, ønsker han ikke å kilde- eller realitetssjekke sine oppfatninger, så da blir det ofte sånn som vi ser i akkurat denne retweetingen. Jeg tror det er uvitenhet, mer enn overlegg.
    Tror du har helt rett, det er nok ikke bevisst trolling. Men vet ikke om det gjør saken noe bedre .....

    Vennligst ta ballen, ikke mannen.
    Uenigheter kan vi trygt ha.
    Skjønner henstillingen, men hvordan ta ballen som identifiserer seg med mannen, uten å unngå å ta mannen.
    Dette blir jo som om Zlatan går i hodeduell med "Hareide" i "Harald Eia-skikkelse". Er det da Zlatans skyld at "hareide" faller.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Joda skjønner det men spør bare om det går an moderere seg bittelitt før en fyrer av. Jeg ønsker ikke å gå inn i tråden spesielt siden jeg har hatt et par innlegg selv. Vi ønsker ikke å synke ned på enkelte statsledere sitt nivå ;)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Ganske slitsomt å måtte argumentere i mot noen som så fullstendig skiter i å skaffe seg grunnleggende kunnskaper om temaet som debatteres.

    1. Som også Asbjørn nevner, er USA en føderasjon, dvs. et samband av stater med samme grunnlov ....

    2. I fortsettelsen av punkt 1 blir det dermed åpenbart .....
    Jeg tipper at kommunikasjonen brøt sammen på «argumentere».
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Trump begynner jo å dra på årene og siloen for å bli satt ut av spill er økende. Hva skjer med GOP dersom han om et års tid er så svekket av en eller annen sykdom ikke er en lysende ledestjerne?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn