Støttes.Kva med ei oppfordring til hyggjelegare tone?
Støttes.Kva med ei oppfordring til hyggjelegare tone?
Synes du argumenterer uredelig. Høyre er høyre og har sitt program. Det taler til deres fordel at de har kompromisset på sine standpunkter, og kommet opposisjonen i møte i alle politiske retninger.Ja, til slutt ble det politisk konsensus, når det måtte til. Hva var det Høyre gjorde? Gikk de til Stortinget og forankret løsningsforslaget sitt der? Nei, de la ut et forslag om å kaste arbeidstakere under bussen og anklagde opposisjonen for å slå politisk mynt på krisen når de protesterte. Er det en statskvinne verdig?
Vi er en en krisesituasjon. Vi har karantener. Demokratiet derimot står ikke i en karantene.
https://www.bt.no/btmeninger/leder/i/70G1vv/Demokratiet-har-ikke-karantene
Dro denne over i Corona-tråden, mitt svar ligger der.Hva som er uredelig er å anklage opposisjonen for å slå politisk mynt på krisen når opposisjonen bare er uenig med et ubalansert løsningsforslag.
At regjeringen kompromisser er en selvfølge. De sitter i en mindretallsregjering. Selvsagt måtte de komme opposisjonen i møte.
Selvsagt skal regjeringen ha skryt for at avtalen kommer på plass. Men hadde de noe valg? Forrige uke ble det klart at Danmark har en pakke på 115 milliarder. Høyre foreslo 6,5 milliarder i sitt opprinnelig forslag der de kastet arbeistakerne under bussen. Erna skal ha skryt for at avtalen endelig er på plass. Hun kom til mål til slutt.
Men å si at nå skal vi alle stå bak og støtte den politiske ledelsen er politisk falitterklæring. Vi lever i et demokrati, ikke autokrati.
at Erna gjemte seg i potetåkeren er det dikt og fri fantasi fra deg eller fakta?Ja, asbjørn. Diskuter meg og min person. dikt opp ting du kan kritisere meg for. bra jobba!Jeg har begynt nedtellingen til at du skal beskylde Erna for å ha overragert i panikk altfor tidlig og ikke tatt hensyn til hvordan dette går ut over arbeidsplassene. Når du gjør det skal jeg med fornøyelse vise deg linker til hva du sa nå.Trump har i det minste ytret seg, vært en leder om enn en forferdelig leder. Vår sjef lå vettaskremt i en potetåker og håpte det skulle gå over. Folk begynte å snakke om ettermælet til Erna. Og da skjønte Erna at hun for første gang på 7 år måtte styre skuta.
not taking the bait.at Erna gjemte seg i potetåkeren er det dikt og fri fantasi fra deg eller fakta?Ja, asbjørn. Diskuter meg og min person. dikt opp ting du kan kritisere meg for. bra jobba!Jeg har begynt nedtellingen til at du skal beskylde Erna for å ha overragert i panikk altfor tidlig og ikke tatt hensyn til hvordan dette går ut over arbeidsplassene. Når du gjør det skal jeg med fornøyelse vise deg linker til hva du sa nå.Trump har i det minste ytret seg, vært en leder om enn en forferdelig leder. Vår sjef lå vettaskremt i en potetåker og håpte det skulle gå over. Folk begynte å snakke om ettermælet til Erna. Og da skjønte Erna at hun for første gang på 7 år måtte styre skuta.
selvsagtnot taking the bait.at Erna gjemte seg i potetåkeren er det dikt og fri fantasi fra deg eller fakta?Ja, asbjørn. Diskuter meg og min person. dikt opp ting du kan kritisere meg for. bra jobba!
Du er ikke første mann ut, skjønner du. Tar jeg nå og forklarer deg hva jeg mener, så kaster Asbjørn, slubbert, cruiser seg over meg og får støtte av fela, disqutabel, weld og hele røkla.selvsagtnot taking the bait.at Erna gjemte seg i potetåkeren er det dikt og fri fantasi fra deg eller fakta?Ja, asbjørn. Diskuter meg og min person. dikt opp ting du kan kritisere meg for. bra jobba!
ok, men husk at jeg forventer at vaktbikkja (det er deg) er minst like aktiv når vi bytter til en regjering med SV, AP og rødt.Du er ikke første mann ut, skjønner du. Tar jeg nå og forklarer deg hva jeg mener, så kaster Asbjørn, slubbert, cruiser seg over meg og får støtte av fela, disqutabel, weld og hele røkla.selvsagtnot taking the bait.
Så nei, jeg tar ikke åtet.
Ja, jeg skal bli like flink. Jeg er nå indoktrinert. Hill statsministeren! Hun som endelig viser politisk lederskap.ok, men husk at jeg forventer at vaktbikkja (det er deg) er minst like aktiv når vi bytter til en regjering med SV, AP og rødt.Du er ikke første mann ut, skjønner du. Tar jeg nå og forklarer deg hva jeg mener, så kaster Asbjørn, slubbert, cruiser seg over meg og får støtte av fela, disqutabel, weld og hele røkla.selvsagtnot taking the bait.
man kan få innrykk at det er intet mer enn at regjeringen og statsministren har feil partifarge som er grunnlaget for kritiken din. jeg har ikke tiltro til noen av dagens politikere. Norge drives tre ganger dyrere enn Sverige. det er det flere regjeringer som har en del av skylden for. det blir tøft for de svakeste i tiårene som ligger foran oss LarsonJa, jeg skal bli like flink. Jeg er nå indoktrinert. Hill statsministeren! Hun som endelig viser politisk lederskap.ok, men husk at jeg forventer at vaktbikkja (det er deg) er minst like aktiv når vi bytter til en regjering med SV, AP og rødt.Du er ikke første mann ut, skjønner du. Tar jeg nå og forklarer deg hva jeg mener, så kaster Asbjørn, slubbert, cruiser seg over meg og får støtte av fela, disqutabel, weld og hele røkla.
PS! Opposisjonen melder at AP, SP, FrP og SV ble enige om en pakke i helgen. Du vet, Stortingsflertallet. Og deretter inkluderte regjeringen for å få til et godt, bredt flertallsløsning som ble enstemmig vedtatt. Men husk å hyll statsministeren for godt lederskap og evne til å inngå kompromiss da. At Stortingsflertallet ville ha overstyrt henne om hun ikke gjorde må ikke nevnes med ett ord. Statsministeren er vår store leder! Vi står alle bak henne nå.
Hyll hennes lederegenskaper og evne til å inngå kompromiss under ingen andre alternativer.
cue the mob.
Hvor vi er? Vi er i en tråd som handler om Trump.
Så det kommentert at han for første gang ikke prøvde å snakke aksjemarkedet opp og ikke gav Obama skylden for noe direkte (kun indirekte). Han gav angvielig seg selv 10/10 for håndteringen så langt (jeg så den ikke, bare lest overskrifter fra den)Kryss i taket!
Synes Trump gjorde en bra pressekonferanse i dag.
Hva skjer nå? Jo - verdensøkonomien er bygd opp på at folk skal kjøpe ikke-vesentlige varer og tjenester. Det tar slutt nå.Shepherdson, who was formerly the chief U.S. economist at the international bank H.S.B.C., said that some investors were alarmed by the fact that the Fed felt obliged to act just a couple days before one of its regular policy meetings, and that they were also fretting about the delay in getting both chambers of Congress to pass an emergency spending bill. But Shepherdson also suggested that there were other factors at play, including some psychological ones. “To be brutally honest,” he said, “I think a lot of people on Wall Street didn’t take the virus seriously enough until it was their towns where cases were being discovered and their kids who were being sent home from school.”
Kanskje var det dette som ga Trump hans brå innsikt i virkeligheten, omsetning av ikke-vesentlige ting forstår han seg på.Now the virus is impossible to ignore, and so are its economic consequences. “It’s going to be catastrophic,” Shepherdson said bluntly. “This is an economy built on discretionary consumption.” He was referring to all the nonessential purchases that people make in their daily lives, things ranging from new clothes and appliances to personal services such as spa sessions, meals in restaurants, and Uber rides. According to Shepherdson, all this nonessential stuff amounts to about forty per cent of the U.S.’s gross domestic product. In other words, it is enormous, in terms of both its dollar contribution to the economy and the number of people it employs.
How big should these measures be? “I am in the one-trillion-to-two-trillion-dollar camp, preferably by dinner time,” Shepherdson said. “I think they should be just throwing money at people and businesses that are in the front line. Cash has to be given out to households. Cash has to be given out to small businesses. Cash has to be given out to gig workers. I don’t know what the figures are for Uber drivers, but they are probably catastrophic.”
It’s not just small businesses that are being affected, of course. Airlines, hotels chains, and other corporate entities are hemorrhaging money. Shepherdson said that some airlines could go bust “very quickly” if they don’t receive some sort of aid. “People say don’t bail them out—they’ve made billions of dollars in profits and paid their senior executives enormous sums,” he said. “I’m very sympathetic to that argument. But we are going to need an airline industry in September. So bail them out and sack the C.E.O.s. You can’t think in normal terms. This is more like a wartime crisis than a normal economic situation.”
Når dette blir klassifisert som verdens kvalmeste nettside må man bare konstatere at ak så opplyst en enn prøver å framstå er det ikke mye man har fått med seg, hadde det ikke vært for at et ble skrevet på et nettforum ville jeg trodd tilgangen til www ikke var tilstede
On Tuesday he took to the White House lectern and made a remarkable assertion: He knew it was a pandemic all along.
“This is a pandemic,” Mr. Trump told reporters. “I felt it was a pandemic long before it was called a pandemic.”
This is what Mr. Trump has actually said over the past two months:
On Jan. 22, asked by a CNBC reporter whether there were “worries about a pandemic,” the president replied: “No, not at all. We have it totally under control. It’s one person coming in from China, and we have it under control. It’s going to be just fine.”
On Feb. 26, at a White House news conference, commenting on the country’s first reported cases: “We’re going to be pretty soon at only five people. And we could be at just one or two people over the next short period of time. So we’ve had very good luck.”
On Feb. 27, at a White House meeting: “It’s going to disappear. One day — it’s like a miracle — it will disappear.”
On March 7, standing next to President Jair Bolsonaro of Brazil at Mar-a-Lago, his club in Palm Beach, Fla., when asked if he was concerned that the virus was spreading closer to Washington: “No, I’m not concerned at all. No, I’m not. No, we’ve done a great job.” (At least three members of the Brazilian delegation and one Trump donor at Mar-a-Lago that weekend later tested positive for the virus.)
On March 16, in the White House briefing room, warning that the outbreak would “wash” away this summer: “So it could be right in that period of time where it, I say, wash — it washes through. Other people don’t like that term. But where it washes through.”