2
2xJ
Gjest
Hvor stor er oddsen for at han får ei kule ?
Små. Jeg ser heller for meg at han gråtende og bannende må bæres ut av WH.Hvor stor er oddsen for at han får ei kule ?
De kan jo prøve med litt kirurgisk, presis bombing?Er ikke en "parallell presidentinnsettelse" i praksis et lærebokeksempel på mytteri?
"Nei, han er ikke kaptein (selv om det var han som fikk jobben), det er JEG som er kapteinen! Hør på meg! Følg mine ordre! Tjen meg! (og send penger)"
Som med alt annet han gjør, så finnes det helt sikkert lover som begrenser og forbyr dette, men som vanlig er det ingenting som i praksis kan brukes mot han.
"Nei, men du skjønner at det var jo ikke DET han mente" eller "Det har han da aldri sagt, det var jo bare en tilfeldig skrulling som sa på hans vegne, uten at han selv hadde bedt om det (det kan ihvertfall ikke bevises)"
Dette støtter vel ditt syn?Føles på en måte som at han skulle vært stilt for retten anklaget for høyforræderi, eller noe lignende sånn som han prøver å undergrave demokratiske prosesser og kuppe presidentskapet.
Det begynner å bli en del år siden nå, og veldig mange tusen innlegg siden, men jeg mener å huske at dette temaet ble tatt opp relativt tidlig i presidentperioden, dengang angående Trumps tilsynelatende vilje til å leke med atomvåpen.Forsvarssjefen gjentok så sent som i går at det ikke blir aktuelt. Om Trump finner på å gi en slik ordre vil de militære nekte å utføre den
Dette er mannen som lagde fake TIME-forsider som ble hengt opp på hans golfklubber; mannen som ringte til Fortune-redaksjonen og utga seg for å være en annen, som hadde tilleggsopplysninger om Trumps formue som tilsa at han skulle være høyere rangert; mannen som diktet fantasietasjer på Trump Tower; som kom med utsagnet at nå var hans bygg det høyeste i bydelen, etter at WTC-tårnene var rast sammen, uzw.Enig, men først skal han ut av det hvite huset i DC og ned til sin alternative virkelighet i Mar-A-Lago uten å selvdestruere på veien. Jeg er ikke sikker på om han holder til 20 jan. Det var lovet en bunke benådninger på fredag, men jeg har ikke sett noen. I stedet graver han seg ned i kaninhullet med fabuleringer om statskupp.
Det ble også klart at kun den tapende parten må stå til ansvar for sine gjerninger. Harris Bomberen ble ikke dømt til tross for fullstendig unødvendig bombing av tyske byer og deres sivile befolkning - med Dresden som det mest idiotiske angrepet. Til ettertanke.Etter Nürnbergprosessene i 1945 ble det klart at det er ingen unnskyldning å si at «jeg fulgte bare ordre». Det følger med et personlig straffeansvar ved å utføre en ulovlig ordre. Hvis man mener at en ordre er ulovlig er man pliktig til å si i fra og om nødvendig nekte. Da kan man selvsagt bli byttet ut med noen som har mindre skrupler, men sjansen for at det skulle skje nå er ganske lav.
Problemet er de veldig mange, i sentrale posisjoner i "institusjonene", som mener at Trump kanskje ikke er beste veiviser, men at han er beste mulighet, akkurat nå, til å unngå alle disse fæle tingene som fnysefrådefolket går rundt og er livredde for.De fleste andre ville ligget i fosterstilling for lenge siden. Spørsmålet er hva som skjer når det til slutt går opp for ham at han har fått final eviction notice. Sannsynligheten for en egenhendig kule fra en forgylt pistol ved skrivebordet i det hvite hus er langt større enn sannsynligheten for et vellykket militærkupp og presidentmakt 21 januar. Men det ser ut til at han vil forsøke.
Officials increasingly alarmed about Trump’s power grab
Officials say Trump is spending too much time with people they consider crackpots or conspiracy theorists.www.axios.com
Å skyte seg selv er vel tett på å akseptere et absolutt personlig nederlag. For en mann som ikke evner innse at han ikke er den fødte vinner som aldri kan tape , så er ikke dette et alternativ. Det motsatte er nok langt mer sannsynlig. Når han ikke føler han har mer å tape, så kan oppfordringene hans til blodfansen få en litt mer direkte tone enn tidligere, for å være sikker på at de gjør jobben for han. Også kan han se hva som skjer.Sannsynligheten for en egenhendig kule fra en forgylt pistol ved skrivebordet i det hvite hus er langt større enn sannsynligheten for et vellykket militærkupp og presidentmakt 21 januar. Men det ser ut til at han vil forsøke.
Ingen av dommerne Trump selv har satt inn i føderale domstoler eller høyesterett ser ut til å vurdere det slik.Problemet er de veldig mange, i sentrale posisjoner i "institusjonene", som mener at Trump kanskje ikke er beste veiviser, men at han er beste mulighet, akkurat nå, til å unngå alle disse fæle tingene som fnysefrådefolket går rundt og er livredde for.
Tja, der er man langt inne i nederlagets time i førerbunkeren og f..n vet hva som rører seg i et slikt hode når alt er tapt. Men det er helt sikkert noen annens feil, uansett. Se hva du fikk meg til å gjøre, liksom.Å skyte seg selv er vel tett på å akseptere et absolutt personlig nederlag. For en mann som ikke evner innse at han ikke er den fødte vinner som aldri kan tape , så er ikke dette et alternativ. Det motsatte er nok langt mer sannsynlig. Når han ikke føler han har mer å tape, så kan oppfordringene hans til blodfansen få en litt mer direkte tone enn tidligere, for å være sikker på at de gjør jobben for han. Også kan han se hva som skjer.
Men at Trump setter ei kule i seg selv (med mindre det skjer ved et uhell), nei, det anser jeg som umulig.
Han har dog fått noen überglorete 1911-pistoler i gave av noen i bransjen kort etter innsettelsen, men de er nok låst inn i presidentarkivet for lenge siden. Men det hadde jo vært artig å se de bli brukt til noe nyttigere enn å booste hans eget ego.
“His fragile ego has never been tested to this extent,” Michael Cohen, his former personal attorney and enforcer before he turned on him, told me. “While he’s creating a false pretense of strength and fortitude, internally he is angry, depressed and manic. As each day ends, Trump knows he’s one day closer to legal and financial troubles. Accordingly, we will all see his behavior deteriorate until it progresses into a full mental breakdown.”
“Psychological disorders are like anything else,” said Mary Trump, who’s also a psychologist. “If they’re unacknowledged and untreated over time, they get worse.”
In Lee’s estimation, it’s not something that could happen. It’s something that is happening, that’s been happening for the past four years—and will keep happening.
“His pathology has continued to grow, continued to cause him to decompensate, and so we’re at a stage now where his detachment from reality is pretty much complete and his symptoms are as severe as can be.” She likened Trump to “a car without functioning brakes.” Such a car, she explained, can look for a long time like it’s fine, and keep going, faster and faster, even outracing other cars. “But at the bottom of the hill,” Lee said, “it always crashes.”
Tenker nok mer på leverandørene til rettssalene. Politifagforeninger som støtter Trump, for eksempel.Ingen av dommerne Trump selv har satt inn i føderale domstoler eller høyesterett ser ut til å vurdere det slik.
Nei, nei, nei, ønsk ham et langt liv med påminnelse om nederlaget hver time resten av livet.Hvis han bosetter seg i Florida, så går det vel an å få sendt ham i den elektriske stol? Han burde bli tiltalt for uaktsomt drap på alle de som har dødd av covid-19 som følge av hans slepphendte, inkompetente håndtering av pandemien.
I USA er det først og fremst delstatenes ansvar og det er faktisk ganske begrenset hva presidenten kan gjøre. Trumps håndtering har selvsagt vært en skandale, men det er ikke som i Europa der sentralmakten kan bestemme omtrent alt om de vil. På et amerikansk forum jeg er med er de innfødte rimelig oppgitte over utlendingers manglende forståelse for hvor uavhengige amerikanske delstater faktisk er i en rekke saler. Det er en grunn til at håndteringen spriker fra stat til stat og det er ikke Trump som bestemmer det.Hvis han bosetter seg i Florida, så går det vel an å få sendt ham i den elektriske stol? Han burde bli tiltalt for uaktsomt drap på alle de som har dødd av covid-19 som følge av hans slepphendte, inkompetente håndtering av pandemien.
Bevares, ingen grunn til å forsvare hans håndtering av dette men det er heller ikke slik at presidenten kan vifte en tryllestav og så må alle delstater gjøre som han sier.Joda, men Trump har aktivt medvirket til at mange tror covid er en hoax.
Men husk at han har gått til angrep på guvernører som har stengt ned eller prøvd å påby munnbind for eksempel. For ikke å snakke om det eksempel han har utgjort for velgermassen sin.Bevares, ingen grunn til å forsvare hans håndtering av dette men det er heller ikke slik at presidenten kan vifte en tryllestav og så må alle delstater gjøre som han sier.
Husk nå hva som ble gjort da presidenten ikke likte at det ble demonstrert mot hans interesser over hele landet. Da truet han med å sette inn nasjonalgarden mot egen befolkning om guvernørene ikke gjorde det han ville. Og i noen tilfeller gjorde han det også (pluss opprettet "hemmelig politi" da nasjonalgarden etter alt for lang tid fant ut at det muligens ikke var så lurt på lang sikt å være med på dette)Bevares, ingen grunn til å forsvare hans håndtering av dette men det er heller ikke slik at presidenten kan vifte en tryllestav og så må alle delstater gjøre som han sier.
Hva tenker dere om at Trump entrer hi-end audio markedet på produksjonssiden?Midt i alt det skremmende, kan man vel ta´ en pause og le lidt af, hvor dum han egentlig er