Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Bør ikke Tybring-Gjedde være en het kandidat til en plass i Nobel-komiteen, tro?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Til Gjeddas utsagn om at Trump må være i mental ubalanse.

    Trump har vært i mental ubalanse minst fra samme sekund han sendte sin første pressetalsmann Sean Spicer ut for å påstå at hans innsettelse hadde mye større oppmøte enn Obamas.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    "– Selv om jeg er fullstendig uenig i resultatet av valget, og fakta støtter meg, så vil det uansett bli en fredelig maktovertakelse 20. januar. Jeg har alltid sagt at vi ville fortsette vår kamp for å sørge for at bare lovlige stemmer ble opptalt. Selv om dette representerer slutten på den mest fantastiske førsteperioden for noen president i historien, er det bare starten på vår kamp for å gjøre USA fantastisk igjen, skriver Trump. "

    Han er heldigvis ikke særlig narsissistisk, han Trump....

     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    "– Selv om jeg er fullstendig uenig i resultatet av valget, og fakta støtter meg, så vil det uansett bli en fredelig maktovertakelse 20. januar. Jeg har alltid sagt at vi ville fortsette vår kamp for å sørge for at bare lovlige stemmer ble opptalt. Selv om dette representerer slutten på den mest fantastiske førsteperioden for noen president i historien, er det bare starten på vår kamp for å gjøre USA fantastisk igjen, skriver Trump. "

    Han er heldigvis ikke særlig narsissistisk, han Trump....

    I tillegg er han en gavepakke til alle verdens psykologer..
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Han er vel lost case for selv verdens beste psykologer...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    At de nevnte freppere får huet ut fra der du veit, var vel på høy tid. Endelig er de stating the bloody obvious. Fredspris, sa han for litt siden. Jadda. Noen har litt tyngre for det.
    De prøver bare å redde eget ansikt. De stoler på folk flest dårlige hukommelse.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Han satser nok på en lukrativ fremtid hvor han tjener seg søkkrik på å selge rettigheter til bøker, filmer og selvsagt å tilby seg selv til forskning.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er mer informasjon i amerikanske medier, som skriver hvem og hva hun var, og uttalelser fra svigermor, og slikt.

    Norske medier er litt mer forsiktige.
    Jeg tenkte mer på hvorfor det skjedde.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    "– Selv om jeg er fullstendig uenig i resultatet av valget, og fakta støtter meg, så vil det uansett bli en fredelig maktovertakelse 20. januar. Jeg har alltid sagt at vi ville fortsette vår kamp for å sørge for at bare lovlige stemmer ble opptalt. Selv om dette representerer slutten på den mest fantastiske førsteperioden for noen president i historien, er det bare starten på vår kamp for å gjøre USA fantastisk igjen, skriver Trump. "

    Han er heldigvis ikke særlig narsissistisk, han Trump....

    Det er så OTT at man begynner å lure på om han bare leker.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Det var mye politi der, men alt for lite i forhold til det s
    Fasinerende at det kan bli 40.000 innlegg rundt den personen. Er det uenigheter rundt hans styresett
    Det er uten tvil det realityshowet som har engasjert mest. (Men ikke si det så han hører det selv, for da kommer det enda mer skryt derfra)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    At Twitter, Instagram og alle stenger Trumps kontoer er en form for innrømmelse av medskyld.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    the culture of impunity – der straffefriheten råder

    Today’s events were the result of all that incitement. It was a culmination that happened inside a culture of total impunity — and it is worth considering five points of context to understand what we’re really dealing with here, because it will likely continue after Trump leaves the White House.
    |…]
    As I wrote earlier this week, the Republican Party officials who fueled and abetted this insurrection did so because they assume they will feel no political, social or legal consequences for their behavior. On the contrary, they will likely be rewarded with higher approval ratings and support from many Republican voters. And if the Look Forward Not Backward™ crowd gets its way and makes sure there are no legal consequences for any of Trump’s many crimes, then these Republicans will know they have a lifetime get-out-of-jail-free card for their own extremist behavior.
    […]
    But things can still change — and they must.

    In “The Uprising,” I argued that the best way to counter the rise of right-wing populism and to prevent it from proliferating is for an opposition movement and party to not just issue vague paeans to democracy and the soul of the nation. The opposition must also deliver tangible, material gains for working people — rather than continuing to be an elite and effete caretaker of a let-them-eat-cake establishment that right-wing provocateurs can forever burn in effigy.


     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde bestemt meg for å lytte til Trumps tale i går. Den skulle begynne klokken 18, vår tid og jeg regnet med at Trump ville dukke opp etter 20-30 minutter. Men han var på plass rett før meldt tid, til min overraskelse. (Ellers må publikum alltid vente på ham).

    Forklaringen var nok at Kongressen skulle settes, formelt, klokken 19, norsk tid. Så dette planla Trump bevisst. Oppildne mobben han hadde samlet og så sende dem avsted til Kongressen.

    Det er nådeløse meldinger nå, i amerikanske medier, fra republikanske politikere og tidligere støttespillere. Chris Christie er så oppørt at programlederen måtte kommentere det.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er nådeløse meldinger nå, i amerikanske medier, fra republikanske politikere og tidligere støttespillere. Chris Christie er så oppørt at programlederen måtte kommentere det.
    de var alle medhjelpere på veien til dette øyeblikk. den som tror at disse foka nå har kommet på bedre tanker enn de som hele tiden har drevet dem, må melde seg inn i naivitetsbevegelsen; de vil lett kunne sprettes opp neste gang.

    dette er ikke tiden for skam eller selvransakelse; det er en taktisk manøver for å kunne fortsette ved neste korsvei.

    ingen grunn til å la seg lure av dette politiske avskummet. mcconnell er vel den verste…

    dette er i ordets rette forstand fake news.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    de var alle medhjelpere på veien til dette øyeblikk. den som tror at disse foka nå har kommet på bedre tanker enn de som hele tiden har drevet dem, må melde seg inn i naivitetsbevegelsen; de vil lett kunne sprettes opp neste gang.

    dette er ikke tiden for skam eller selvransakelse; det er en taktisk manøver for å kunne fortsette ved neste korsvei.

    ingen grunn til å la seg lure av dette politiske avskummet. mcconnell er vel den verste…

    dette er i ordets rette forstand fake news.
    Det finnes ingen unnskyldning. De trodde de hadde kontroll på mannen eller at det ikke ville gå overstyr. At 138 representanter underkjenner PA-valget sier sitt. Det er spill for galleriet de holder på med nå. Matt Gaetz var helt uvillig til å ta kritikk og mente at demokratene hadde stått for langt verre ting, i et utsagn etter opprøret.

    Man ser det man vil se.

    Portagallows.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Fra Aftenposten:

    "
    En av fem velgere støtter stormingen av Kongressen
    i dag kl 11:45av Nina Selbo Torset

    YouGov har publisert en undersøkelse utført etter at Kongressen ble stormet av Trump-supportere onsdag.
    1397 registrerte velgere har svart på undersøkelsen. Seks av ti mener stormingen er en trussel mot demokratiet. Bare 27 prosent av de registrerte republikanske velgerne er enige i påstanden.
    45 prosent av de republikanske velgerne sier derimot at de støtter stormingen. Bare 2 prosent av demokratenes velgere sier det samme.
    Totalt sier en av fem velgere at de støtter stormingen. Et flertall mener president Donald Trump har ansvaret for at stormingen kunne skje."

    Utrolig at 20% av de spurte faktisk støtter det som skjedde.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Dette er twittermeldingen USAs president sendte ut idet Pence ble eskortert ut av Kongressen av Secret Service. Den er ikke lenger tilgjengelig hos Twitter, men rapporteres på denne linken: https://thehill.com/homenews/admini...ce-as-protesters-force-their-way-into-capitol

    The Hill skriver: The president's tweet came as Pence was ushered out of the Senate chamber after protesters overwhelming law enforcement outside the building and broke inside.

    Skjermbilde 2021-01-07 kl. 12.46.06.png
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg minnes en som trodde han kunne kontrollere Hitler på 1930 tallet da han slapp ham inn i det gode selskap. Det gikk også over styr.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Nesten som jeg reiste meg og klappet for inlegget fra Mitt Romney. Jeg husker ham som den eneste som hele tiden har turd stå imot.
    .
    Sterke ord!
    "We gather today due to a selfish man’s injured pride and the outrage of his supporters whom he has deliberately misinformed for the past two months and stirred to action this very morning. What happened here today was an insurrection, incited by the President of the United States. Those who choose to continue to support his dangerous gambit by objecting to the results of a legitimate, democratic election will forever be seen as being complicit in an unprecedented attack against our democracy. They will be remembered for their role in this shameful episode in American history. That will be their legacy. "
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Fra et amerikansk forum der noen sa at dette heldgivis marker slutten for Trumpismen

    I wish I could be so confident. I'm in deep South MAGAstan and you can already see the doubling down of the rhetoric
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Anders Omarheim er grundig og dyptpløyende i denne samtalen med Dagbladet Live. Mange momenter å ta tak i, verdt å lytte til. Han er tydelig på at Russland har fått full uttelling for sin innblanding i valget i 2016. #Dette er slikt som fremmede makter drømte om å se i USA." Ser på hvordan GOP kan klare å reise seg etter dette og tror partiet vil betale dyrt i neste mellomvalg, men at det etterhvert vil være i stand til å reparere seg.

    FRA 11.15.30

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Fra et amerikansk forum der noen sa at dette heldgivis marker slutten for Trumpismen

    I wish I could be so confident. I'm in deep South MAGAstan and you can already see the doubling down of the rhetoric
    Ja, det samme ser jeg, på nettstedene deres. Det er opprørsiver i USA nå og store utfordringer for dem som skal opprettholde lov og orden.. Omarheim, som jeg linker til over, sier rett ut at "Trump kan få på plass en stående milits på en uke, om han vil."
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Fra et amerikansk forum der noen sa at dette heldgivis marker slutten for Trumpismen

    I wish I could be so confident. I'm in deep South MAGAstan and you can already see the doubling down of the rhetoric
    Dette er bare starten på enda et kapittel i Il Drumfphs karriere som diktatorspire.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Trump lovte jo for drøyt 4 år siden å sørge for at hele statsgjelden til USA skulle nedbetales. Nå har han kanpt to uker å gjøre det på. Siden han tok over har den steget med 16 %, til 23 billiarder dollar. Det tilsvarer ca 460.000 per amerikaner.

    Burde vi sende nødhjelp?

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn