Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    4


    "Once the violence began, when the Capitol was under siege, when the Capitol Police were being beaten and killed, and when the Vice President and the Congress were being locked down, the President was watching and tweeted about the Vice President's lack of courage.
    "For hours while the riot continued, the President communicated only on Twitter and offered only weak requests for restraint ...
    "... It has been a week since so many were injured, the United States Capitol was ransacked, and six people were killed, including two police officers. Yet, the President has not addressed the nation to ask for calm. He has not visited the injured and grieving. He has not offered condolences. Yesterday in a press briefing at the border, he said his comments were 'perfectly appropriate.'"
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.603
    Antall liker
    10.133
    1. Beklager.Ikke hold pusten.
    2. Jeg er en konfliktsky person egentlig,og har gjort så mange forsøk opp gjennom årene i enda viktigere tema,og det føles desverre ofte som helt vekkastet tid.
    3. Du har tlf nr mitt :)
    1. OK. Du ber meg først om å finne fram DINE EGNE påstander, du sier du er med på eksperimentet med å finne ut om påstandene dine holder i en faktabasert undersøkelse. Så blir vi enige om påstand, men du vil ikke allikevel. Hva er du redd for?

    2. RuneS, en debatt og en undersøkelse av realitetsinnhold, er IKKE en konflikt, det er en utviklende samhandling og debatt. Noe VI kan lære noe av, begge to.

    3. Nei, det har jeg ikke.

    4. Du har med dette bevist at du ikke bare er faktaresistent, men også bevisst avvisende til å lære noe nytt. Dette er meget skuffende, og du viser med all mulig tydelighet at du IKKE er ute etter fakta, kun etter å tviholde på egne synspunkter, uavhengig av fakta i saken. Det du nettopp har sett fra min side, heter en utstrakt hånd, men du tok den ikke, du bare sa du skulle ta den. Du får ikke flere sjanser, jeg har allerede kommunisert såpass med deg at det har ført til at også jeg har blitt satt på ignore av enkeltmedlemmer her.

    Thanks for nothing, RuneS, du er hverved på ignore også fra min side, jeg ser ikke noen verdi i å kaste bort mer tid på folk som ikke ønsker å utvikle seg så mye som en millimeter.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ordinarily, a person is guilty of murder only if she intentionally kills another person. The felony murder rule is an exception to this ordinary rule. It allows a murder conviction for deaths that occur in the course of certain crimes. There are limits on the rule, which vary from jurisdiction to jurisdiction. But the basic concept is that the intention to commit the other crime can somehow substitute for the intention to kill the victim.
    Most notably, it allows a murder conviction for people who did not personally cause the victim to die. The classic example of this expansion is bank robbery by a group of people. If one of the robbers shoots a customer in the bank during the robbery, the other bank robbers could also be convicted of felony murder even though they didn’t pull the trigger. Put simply, felony murder treats all of the robbers as complicit in the customer’s death.

    That someone who didn’t personally kill the victim can be convicted of felony murder has serious consequences. Some jurisdictions treat felony murder no differently than intentional murder, meaning that at least some people who didn’t personally kill can even get the death penalty.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    4
    Hun dama med megafonen er i trøbbel vil jeg tro 2:24 min for en gjeng med idioter

     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Bra klipp her. Se det gjerne flere ganger. Det er inne på ting jeg mest sannsynlig ville ha formulert på en dårligere måte. Se for eksempel fra ca 13min.
    Trump har avslørt korrupsjon overalt i Amerika med sin tøffe New York stil.Og løgnere og korrupte hater han naturligvis for det.Korrupsjon i media,overalt i politikken,FBI,DOJ,internt i eget parti,osv.
    Han er på verdensbasis en trussel mot veien videre mot et fellest globalt sosialistisk "paradis" som jeg tror mange drømmer om.
    Jeg er i og for seg enig i at makthaverne har sviktet massene i USA. Men Trump blir ikke stilt for riksrett fordi han motarbeider dette som du kaller «paradis». Han blir stilt for riksrett fordi han var sentral i å iscenesette noe som liknet et kuppforsøk. Det er jo bare å følge med på hva han har sagt offentlig det siste halvåret: En salig blanding av løgner om valgfusk, direkte press på nøkkelpersoner for å «gi» han valgseieren og oppfordringer til verstingene i sin tilhengerskare om å aksjonere ved flere anledninger for å få endret valgresultatet. Og hoveddelen av bevisene kommer rett fra hans egen munn.

    Han har gjort mye for å bryte ned demokratiet i USA, noe av det er sikker innenfor loven, men så har han gått alt for langt utenfor loven og den eden han avla da han ble innsatt som president ... med sin medvirkning til aksjonen mot Capitol Hill.

    Det er mulig du foretrekker fascisme og voldelig maktovertakelse framfor demokrati, men nå er USA en gang en demokratisk føderasjon ... i hvert fall formelt sett.

    Hvis han hadde foretatt seg det samme uten å være president så hadde han sittet bak lås og slå nå, med utsikter til en lang dom.

    Det er forøvrig ingen fakta i videoen over, bare udokumenterte påstander fra Trump og en pratmakere uten integritet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Far og sønn. How cute.

    RuneS: Les og lær. Slik ser korrupsjon ut:
     
    P

    parafinoksen

    Gjest


    Fra Forbes-artikkelen:
    Let it be known to the business world: Hire any of Trump’s fellow fabulists above, and Forbes will assume that everything your company or firm talks about is a lie. We’re going to scrutinize, double-check, investigate with the same skepticism we’d approach a Trump tweet. Want to ensure the world’s biggest business media brand approaches you as a potential funnel of disinformation? Then hire away.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gode nyheter: flytteboksene er nå levert til det hvite hus iflg mine amerikanske kilder. Antar Donald er travelt opptatt med å pakke ned.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.481
    Antall liker
    8.005
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser ham for meg - i oppbrettede skjorteermer, pustende og pesende der han pakker ned alt av verdi som senere kan flogges for å betale advokatregninger og forlengst forfalte låneavdrag.
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Melania har visst vært i gang med pakking og flytting siden november (CNN). Hun har visst også en stor samling fotoalbum. Det å lage flotte forseggjorte album er visst hobbyen hennes, noe hun har fått hjelp til av den offisielle fotografen som følger henne. Fint hun har litt å stelle med, da :rolleyes:
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    4
    Nå har Trumperne en de kan skylde på


    Spør du meg må han dømmes som alle andre. Syltynt forsvar han kommer med. Da må du ha papirer på at du er journalist.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.481
    Antall liker
    8.005
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fint hun har litt å stelle med, da :rolleyes:

    Det har vært en viss kontrast der også, til foregående førstedamer. Hun har riktignok sittet i noen styrer i veldedige organisasjoner, holdt en tale eller tre om mobbing og andre saker relatert til barn, men ellers har jo også hun brukt posisjonen sin overveiende til å berike seg selv.

    Sånn sett ikke helt i det samme kaliberet som Michelle Obama, Laura Bush og Hillary Clinton, som alle lanserte en rekke private og offentlige initiativer og brukte svært mye av sin tid på å jobbe på vegne av andre.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    4
    Sitting ducks :)

    Og Blakk og radioaktiv Trum ikke særlig pop selv hos advokater
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ducks in a row:
    Politimannen som døde ble slått ihjel med en brannslukker. Det er ikke nevnt i denne tiltalen, ennå...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det har vært en viss kontrast der også, til foregående førstedamer. Hun har riktignok sittet i noen styrer i veldedige organisasjoner, holdt en tale eller tre om mobbing og andre saker relatert til barn, men ellers har jo også hun brukt posisjonen sin overveiende til å berike seg selv.

    Sånn sett ikke helt i det samme kaliberet som Michelle Obama, Laura Bush og Hillary Clinton, som alle lanserte en rekke private og offentlige initiativer og brukte svært mye av sin tid på å jobbe på vegne av andre.
    Pinlig, rett og slett.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gutta vil ha Pardon


    Ikke utenkelig at Trump gir Pardon til alle de "he loves" ?
    Neinei. De er jo bare AntiFa skuespillere som var der for å sabotere for Trump!
    Ingen grunn til benådning da vel?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville definitivt valgt å la antifaskuespillerne råtne i fengsel.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.715
    Antall liker
    13.199
    Denne podcasten er bra for hva alt-right styrer med nå som de er kastet ut av Fjesboka, Twitter osv. Mulignes den Fela refererte så vidt til for en stund siden. Selv om ting har forsvunnet fra overflaten er det ikke borte - det har bare flyttet seg til steder hvor det er mye vanskeligere å få med seg hva som foregår og blitt mer fragmentert. Det planelegges mye.

    Is More Violence Coming? - The New York Times (nytimes.com)

    After the attack on the Capitol, social media platforms sprang into action. On Facebook and Twitter, accounts — including President Trump’s — were suspended and the pages of whole groups were taken down. Parler, a fringe platform that had become popular among Trump fans, was pulled by Amazon.
    Without a central place to congregate, agitators have splintered off into other, darker corners of the internet. Several groups have popped up on encrypted messaging apps such as Signal and Telegram.
    The dispersal has made it harder for the groups to organize and recruit, but it also complicates the efforts of law enforcement to track their plans.
    We ask whether the crackdown on social media has reduced the risk of violence — or just made it harder to prevent.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Veldig god gjennomgang i den podcasten. Og den briefingen som FBI gå i går til visepresidenten var illevarslende (og det var den delen som offentligheten fikk høre). Tidligere DHS sjef gikk av etter stormingen (Chad Wolf).

    Alt-right bruker nå vpn-tjenester og Tor m.m. når de registrerer seg på Signal og Telegram, så de offisielle tallene over antallet nyregistreringer som har base i USA er misvisende.

    Politisjefer over hele USA har fått beskjed om å være i høy beredskap.

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Nå er vi bare noen få dager unna at Fox News legger opp sin "BIDEN DEATH COUNT" på nyhetssendingene. Kanskje allerede 21. januar?

    Skjermbilde 2021-01-15 kl. 09.26.01.png

    Skjermbilde 2021-01-15 kl. 09.17.46.png
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest

    Anbefaler denne om noen ikke har fått den med seg.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Melania har visst vært i gang med pakking og flytting siden november (CNN). Hun har visst også en stor samling fotoalbum. Det å lage flotte forseggjorte album er visst hobbyen hennes, noe hun har fått hjelp til av den offisielle fotografen som følger henne. Fint hun har litt å stelle med, da :rolleyes:
    Nå er jeg ingen fan, men det du kaller "å lage fotoalbum" kan også kalles å dokumentere historien.
    Vi har mer enn nok å ta dem på, og dette kan faktisk inneholde bevis. ;)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Sakset fra NRK:


    – Valget ble stjålet fra Donald Trump! Den middelaldrende kvinnen er sikker i sin sak. Svikefulle Demokrater har organisert svindelen, mener hun.

    – Hvor har du det fra? spør jeg.

    – Fra internett, svarer hun, med overbevisning. Der har hun sett utallige mennesker stå fram med vitneprov på hvordan fusket har foregått.

    En annen, middelaldrende mann forklarer meg hva som ligger bak pandemi-hysteriet:

    – Alt snakket om viruset er bare svindel. Kina og Demokratene står bak, sier han.

    – Hvor har du fått denne informasjonen fra?

    – Fra internett. Det finnes masse bevis der. Bare å lete.
    Huff, den internetten, den internetten. Folk burde nesten være påkrevd å ta en lite kurs i nettbruk før de får lov til å gugle.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.715
    Antall liker
    13.199
    Huff, den internetten, den internetten. Folk burde nesten være påkrevd å ta en lite kurs i nettbruk før de får lov til å gugle.
    Hørte på en podcastserie om internett og sosiale media / Youtube osv - der ble det påpekt at algoritmene som har som mål å holde brukerne lengst mulig på sidene ender opp med å feede mer og mer av det samme. Det er ikke by design at folk skal bli ensporet, men det er en konsekvens av AIen som optimerer for "viewing time". Den foreslår ting den regner med du liker. Det er en av grunnene til at det dannes ekkokammere, og også hvorfor det fremtsår merkelig for person A at person B ikke skjønner/vet alt mulig når det finnes så mye info. Poenget er at person A og B får helt ulik info og deres oppfatning av hva som er greia gradvis blir mer og mer ulik.

    Bruken av likes på dette forum er jo et, om enn svært uskyldig, eksempel på det samme fenomenet. Om man liker eller ikke er ikke nødvendigvis først og fremst avhengig av om noe er korrekt eller ikke, men om man er enig i det eller ikke.

    Om du først ser på en konspirasjonskanal på youtube så blir feeden din sakte men sikkert full av mer og mer av det samme.

    For øvrig denne - anbefales
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sitatet over er vel nokså ordrett det samme som vår venn RuneS har skrevet her inne. Bare å lete etter YouTube-videoer som bekrefter hva det enn er man har bestemt seg for på forhånd. De finnes garantert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn