Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dersom du har lest artikkelen burde du oppsøke Specsavers. Er visst endel der du har oversett.
    Det der sier du bare fordi du ikke har kapasitet til å forstå hva artikkelen handler om. Hva har jeg oversett?
    Trettebergstuen er millitant forkjemper av mangfoldflagget og pride, og de som "diskriminerer" minoriteter skal straffes. Hun skal kartlegge først HVEM er kryptonitt mot mangfoldreligionen? Kristenkonservative fins ikke i Norge knapt.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.600
    Grei oppsummering.

Legg dette på toppen, så har vi jo åpenbart å gjøre med tidenes mest fantastiske presidentmateriale:

Panama Red

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.607
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Det der sier du bare fordi du ikke har kapasitet til å forstå hva artikkelen handler om. Hva har jeg oversett?
    Trettebergstuen er millitant forkjemper av mangfoldflagget og pride, og de som "diskriminerer" minoriteter skal straffes. Hun skal kartlegge først HVEM er kryptonitt mot mangfoldreligionen? Kristenkonservative fins ikke i Norge knapt.
    Vennligst forklar for en enkel sje:l på hvilken måte Trettebergstuen er militant?

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vennligst forklar for en enkel sje:l på hvilken måte Trettebergstuen er militant?
    Millitante ledere vil kriminalisere, straffe folk som står imot religionen/ideologi/partipolitikk/regentens vilje. Økonomisk er første steg. Bøter er steg 2. Fengselstraff hvis man sier nei til steg 2.

Slik behandles kvinner i Afghanistan hvis de vil gå på skole. Det er diskriminering og eller blasfemisk hvis man bryter Allahs lov.

Det er diskriminering (blasfemisk mot prideflagget) hvis skeive ikke får hverv i en kristen menighet, kirke, organisasjon, frivillig organisasjon som for eksempel Jesusjenter og Jesuskvinner. Hva om de nekter Lgbtqpluss å få lederhverv? Da venter straff fra staten. (Jeg skriver lngbtq+ feil med vilje siden jeg må forklare og forsvare den konservative pluss Trump universet.)

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Slik behandles kvinner i Afghanistan hvis de vil gå på skole. Det er diskriminering og eller blasfemisk hvis man bryter Allahs lov.
    Ja, og hvorfor mener du at våre skattepenger bør brukes til å finansiere organisasjoner som insisterer på å ha slike regler selv om de befinner seg på norsk jord?

Jeg synes det er tolerant nok i det hele tatt å tillate at slike organisasjoner får lov til å eksistere og praktisere sine middelalderske regler for hvem som får lov til å tale i forsamlingen, ser ikke at det er en offentlig oppgave å finansiere det.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja, og hvorfor mener du at våre skattepenger bør brukes til å finansiere organisasjoner som insisterer på å ha slike regler selv om de befinner seg på norsk jord?

Jeg synes det er tolerant nok i det hele tatt å tillate at slike organisasjoner får lov til å eksistere og praktisere sine middelalderske regler for hvem som får lov til å tale i forsamlingen, ser ikke at det er en offentlig oppgave å finansiere det.
    Da er du per definisjon totalitær i ditt syn. Når staten "fellesskapet" skal bestemme hva jeg eller naboen tror på. Dessuten er du også rasist og mener at Islam skal opphøre og eksistere. Hva slags holdning er dette jeg tror ikke det jeg leser? Det er værrre enn q annon og jeg får kjeft fordi jeg forsvarer Trump. Du sitter å forsvarer Pål Pott Stalin Mao? Utdatert idiotargumenter, null toleranse for at folk har et ørlite anderledes verdensbilde enn deg selv

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

Hvis man er religiøs, så kan man glemme å tale i forsamlingen i Ap. Muslimer i Ap er sekulære muslimer.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da er du per definisjon totalitær i ditt syn. Når staten "fellesskapet" skal bestemme hva jeg eller naboen tror på. Dessuten er du også rasist og mener at Islam skal opphøre og eksistere. Hva slags holdning er dette jeg tror ikke det jeg leser? Det er værrre enn q annon og jeg får kjeft fordi jeg forsvarer Trump. Du sitter å forsvarer Pål Pott Stalin Mao? Utdatert idiotargumenter, null toleranse for at folk har et ørlite anderledes verdensbilde enn deg selv
    Nei, det er vel tvert imot ganske tolerant å la diverse sekter få praktisere sine interne regler fra bronse- og jernalderen. De kan tro og mene hva pokker de vil for min del. Om medlemmene deres finner seg i forskjellsbehandling eller ikke er deres eget problem. Ingen tvinger noen til å være medlem av en sekt som ikke aksepterer dem. Spørsmålet er om det bør være en offentlig oppgave å finansiere slikt med mine skattepenger. Jeg mener at det bør det ikke være.

For ordens skyld: Jeg mener også at kirken, den norske, ikke bør finansieres over skatteseddelen. Om de vil ha penger til å lønne prester etc får de la medlemmene betale medlemsavgift. Ikke mitt problem, det heller.

Så hvorfor mener du at våre skattepenger bør brukes til å finansiere sekter som praktiserer diskriminering av kvinner, homofile, fargede eller hva de nå enn påberoper seg en religiøs forestilling om? Hvor bør i så fall grensen gå? Er wannabe-talibanene i Profetens Ummah også støtteberettigede, synes du?

Sist redigert:

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nei, det er vel tvert imot ganske tolerant å la diverse sekter få praktisere sine interne regler fra bronse- og jernalderen. De kan tro og mene hva pokker de vil for min del. Om medlemmene deres finner seg i forskjellsbehandling eller ikke er deres eget problem. Ingen tvinger noen til å være medlem av en sekt som ikke aksepterer dem. Spørsmålet er om det bør være en offentlig oppgave å finansiere slikt med mine skattepenger. Jeg mener at det bør det ikke være.

For ordens skyld: Jeg mener også at kirken, den norske, ikke bør finansieres over skatteseddelen. Om de vil ha penger til å lønne prester etc får de la medlemmene betale medlemsavgift. Ikke mitt problem, det heller.

Så hvorfor mener du at våre skattepenger bør brukes til å finansiere sekter som praktiserer diskriminering av kvinner, homofile, fargede eller hva de nå enn påberoper seg en religiøs forestilling om? Hvor bør i så fall grensen gå? Er wannabe-talibanene i Profetens Ummah også støtteberettigede, synes du?
    I et univers hvor religion tas under en kam, så kan man ikke forskjellsbehandle wannabe Profetens Ummah som har bånd til terorister med Frelsesarmeen som hovedsaklig driver med omsorgsarbeid med rusmissbrukere og uteliggere og nedslåtte. Hvis statsstøtten til Pinsebevegelsen og Frelsesarmen opphører, som i din verden er kristne sekter, så må rusmissbrukomsorgtjeneste i milliard kroners klassen på årsbasis legges ned. Så skal det offentlige ta seg av dem? radical liberal leftisme.

Panama Red

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.607
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    I et univers hvor religion tas under en kam, så kan man ikke forskjellsbehandle wannabe Profetens Ummah som har bånd til terorister med Frelsesarmeen som hovedsaklig driver med omsorgsarbeid med rusmissbrukere og uteliggere og nedslåtte. Hvis statsstøtten til Pinsebevegelsen og Frelsesarmen opphører, som i din verden er kristne sekter, så må rusmissbrukomsorgtjeneste i milliard kroners klassen på årsbasis legges ned. Så skal det offentlige ta seg av dem? radical liberal leftisme.
    Beklager å måtte si det, men du framstår per definisjon som en tosk.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om det er offentlige penger som finansierer Frelsesarmeen er det vel minst like greit at pengene går direkte til det sosiale formålet heller enn via en religiøs sekt, er det ikke? De må jo gjerne fortsette både med hornmusikk, pengeinnsamlinger og sosialt arbeid for min del, men jeg ser ikke noe argument for at de skal få skattepenger.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei nei! Der fallt du i mine øyne som oppegående.
    Vet du hva Islam sier om dette?

Hint: Det er komplisert, og det finnes ingen sentral autoritet tilsvarende paven som kan uttale seg på vegne av Islam. Det er sunnier og shiaer og dervisjer og diverse.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Om det er offentlige penger som finansierer Frelsesarmeen er det vel minst like greit at pengene går direkte til det sosiale formålet heller enn via en religiøs sekt, er det ikke? De må jo gjerne fortsette både med hornmusikk, pengeinnsamlinger og sosialt arbeid for min del, men jeg ser ikke noe argument for at de skal få skattepenger.
    Trist at du ikke innser at du motarbeider grunnleggende menneskerettigheter. All makt til Moxnes sier jeg.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Når ble det en grunnleggende menneskerettighet å motta statsstøtte?
    "Statsstøtten er en kompensasjon for de grunnlovsbest økonomiske bevilgbingene staten gir til den norske kirke per medl. Alle birgere som ikke tilhører den kirken, har rett til å få den samme summen tros eller livssynssamfunnet en tilhører."
    (17.09.22 Vebjørn Sellbekk) (Derfor er medlemmer av moskeer også relevant syns jeg)

Hvis man nekter noen den retten fordi trossamfunnet ikke har den samme teologi som tilfredsstiller statens avkristnende stasi smak, da snakker vi virkelig om diskriminering.

Dette er relevant for å forsvare judeo kristne verdier eller konservativisme som det republikabske partiet i usa står for. De samme avkristnende og antidemokratiske kreftene millitant retorisk og aggressivt slår seg fram også i USA. Anti teismen (Gud er ikke relevant og mennesket skal frigjøres fra gammeldagse overtro løgnhistorier)

Trump er en slags eneste håp for kristne og konservative i verden, men også for vanlige folk som ikke går i noen sekt til vanlig.

Panama Red

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.607
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    De burde betale tiende hvis de absolutt skal bedrive organisert religion. Det er etter min mening ikke noe felleskapet skal sponse.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.409
    Torget vurderinger
    8
    Legg dette på toppen, så har vi jo åpenbart å gjøre med tidenes mest fantastiske presidentmateriale:
    Ja det suser og går med Biden i statene så har vi vår egen fantastiske Støre her hjemme og selveste Jensemann i Nato 🙈 Hadde det hvert opp til Trump så hadde vel denne krigen hvert unngått men pyttpytt det betyr vel ikke så mye

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det der er slutten på businessen hans i NYC.

Han hadde en dårlig dag også foran denne «special master» som ble oppnevnt for å sjekke om noen av dokumentene FBI beslagla skulle returneres til gjøken.

Utrolig nok har også Senatet enstemmig vedtatt en resolusjon som fordømmer Trumps stadige trusler mot FBI-ansatte.
    1663779842737.png
    1663779907527.png

Sist redigert:

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Trump er en slags eneste håp for kristne og konservative i verden.

Da står det stusselig til med dem.

Faen, da bet jeg på igjen
    Trump er en orgasme i løgner og bedrag, men det er på et religiøst nivå. Han sier at El- biler blir lagd i Kina av materialer som bare fins i Kina. Løgn. Noe hentes opp av gruver i Afrika. Og i gruvene jobber det barn. Det leveres til batteriindustri over hele verden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn