Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Panama Red

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.675
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Trodde du var en av de som mente at slikt rabiat vrøvl skulle imøtegås, men kanskje jeg forveksler deg med noen som står for noe.

Peace out!

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Trodde du var en av de som mente at slikt rabiat vrøvl skulle imøtegås, men kanskje jeg forveksler deg med noen som står for noe.

Peace out!
    Det er korrekt oppfattet. Jeg mener man skal imøtegå både vrøvl og annet man er uenig i, tross alt er dette et debattforum der det bør være himmelhøyt under taket. Høvdingen har laget et fornuftig sett med regler, forholder man seg til disse, burde det meste være greit, selv om en del av det kan oppfattes ganske så outrert til tider.
    Dersom du ikke takler at folk står for noe, så må du selv ta konsekvensen, tenker jeg, som Hardingfele som periodevis har halvparten av motdebattantene på ignore, eller de som blir så fornærmet at de slamrer med dørene og forlater hele HFS med flammende adjøinnlegg. For så å komme tilbake med nytt nick noen uker senere, da.... :)
    Dette er vår lekegrind, blir det lite morsomt å leke her, går det som nevnt an å vurdere andre løsninger. Jeg liker meg her, jeg. Og kommer til å fortsette med konfrontasjon når det blir for ytterliggående og uetterrettelig, uansett hvor fåfengt det er.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.457
    Torget vurderinger
    2
    Dersom du ikke takler at folk står for noe, så må du selv ta konsekvensen, tenker jeg, som Hardingfele som periodevis har halvparten av motdebattantene på ignore, eller de som blir så fornærmet at de slamrer med dørene og forlater hele HFS med flammende adjøinnlegg. For så å komme tilbake med nytt nick noen uker senere, da.... :)
    Nja, det er sunt å ha en god trollradar, vil jeg tro. Det er et poeng for enkelte å bevisst spolere tråder, fylle dem med utenomsnakk og avspore dem, slik at gode poeng druknes i sørpe og skrullerier. Slike operatører har vi også hatt her inne, og nettets kommentarfelt er fylt med dem.

Andres iver etter imøtegåelse er et poeng for disse. Ragebait, flamebait og annet agn legges ut.
    "Halvparten på ignore" er nok å ta i, men jammen har jeg spart meg mye sludder. Siteres Breitbart, Document og Resett, eller Pål Steigans rareste utspill, kan man rolig gå videre og la være å kommentere. Ditto for hva som måtte komme fra bokbrennerne blant amerikanske fundamentalister, utlagt her inne som Guds ord til etterfølgelse i redningsinnsats for den pure, hvite, ytterst rettroende rase, som sivilisasjonsprosjektet ifølge enkelte avhenger av.

Slikt er det ikke nødvendig å bry seg stort om, annet enn med bekymringsmeldinger, fremfor samme motkommentar i hundre varianter.

Skjermbilde 2023-01-06 kl. 14.24.00.png

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.310
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syns dette forumet er godt moderert, jeg har vært deltagende i ulike forum siden sent 90 tall og dette er vel det mest liberale forumet jeg har vært borti noe som skaper gode diskusjoner.

Panama Red

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.675
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gjentar:

Men jeg innbiller meg at jeg har god trolldetektor. Det er forskjell på imøtegående standpunkt som er velfunderte, og skrullerier.

Og ignore-funksjonen er nyttig. Jeg ville vært idiot om jeg satte Weld på ignore, for eksempel, selv om han til tider irriterer fnatt på meg.
    Du gjentar deg selv etter å ha redigert innlegget jeg svart på, ja ja.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg opplyse deg om at barn ikke reagerer nevneverdig på at noen barn har to mammaer eller to pappaer. De kan spørre om ikke Per har en pappa, og når de blir fortalt at Per ikke har pappa men to mammaer, undrer de seg som gjerne noen sekunder før de glatt aksepterer dette. Når det gjelder Per er dette en selvfølgelighet
    At det er helt greit med foreldre av samme kjønn skal selvfølgelig formidles, uten at det skal være "spennende".Hvis barna derimot blir tutet ørene fulle, enten av foreldrene eller significant others, om at dette er galt/synd kan de selvfølgelig endre oppfatning. Barn er, som de fleste vet, lett påvirkelige for indoktrinering .

Barn har seksualitet, men og det er et jævlig stort MEN, det er STOR forskjell på pre-pubertal seksualitet og pubertal/post-pubertal seksualitet. Det finnes god litteratur om temaet hvis du vil lære mer om temaet for eksempel: https://www.norli.no/boker/fagboker...MInNil6vmw_AIVRTcYCh3VZQKXEAQYASABEgK8E_D_BwE

P.s Barn har få om noen problemer med å akseptere flere kjønn, de er nemlig ikke rukket å bli like forstokket som enkelt voksne.
    Du prøver å rydde opp i total kjønnsforvirring. Barn i barnehagen skal ikke ta stilling til voksnes politiske problematisering av kjønn. Jeg har like stor rett som deg til å hevde at SV prater bare piss om dette, som du hevder at andre religiøse fanatikere prater skrullerier og hevder at
    " barn skal tvinges til å følge Guds ord eller religiøse lover hvor det er bare 2 kjønn". Folk må få lov å hevde det uten å skade andre og noen tar barna ut av skolen hvor barn skal tvinges til å si Hen. Jeg håper at jeg tar feil at det ikke er sånn i Norge.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.225
    Torget vurderinger
    1
    Rolig nå, mine herrer, dette er ikke verdens viktigste forum. Lar man seg plage av påstander, belæringer, eller tilsvar på disse, finnes det velfungerende alternativer å velge i.
    Peace out! :)
    skal vi snakke ned hfs også nå!

;)
    Det er ikke tillatt å påstå at Hifisentralen ikke er verdens viktigste forum! Spøk til side, det er foreløpig fredag ettermiddag, og det kan være greit å roe ned gemyttene litt før det utarter seg utover kvelden.

Bjørn.H, moderator

Panama Red

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.675
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Hva faen vet du om det?
    Og da har @Kjendis slettet innlegget der han hevdet at jeg ikke vet hva jeg selv tror på. Voksent gjort.
    Men siden moderator ikke finner det opportunt å gjøre noe med det flere her inne hevder bare er trolling, får jeg heller følge oppfordringen om å la helgefreden senke seg.
    Så får jeg bare, som jeg opp til flere ganger er blitt oppfordret til, bruke ignoreringsfunksjonen og la trollet trolle videre.

Med nå hopp

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.263
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Slikt er det ikke nødvendig å bry seg stort om, annet enn med bekymringsmeldinger, fremfor samme motkommentar i hundre varianter.

Nettopp dette er jo det det handler om. En ting er å imøtegå en påstand en gang eller tre, en helt annen ting er å imøtegå den samme galskapen igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen fordi det brukes litt andre ord eller ting vinkles litt annerledes. Da har man ikke en "fremgangsmåte", men en kognitiv blindspot eller kortslutning av dimensjoner.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.857
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Anyway
    Det er et par regler som kan være greie å følge uansett her. Tillater meg å kopiere de inn her.
    1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.
    Så har vi en egen regel når det gjelder religion.
    Religionsregelen) Det er ikke tillatt å være nedlatende mot religion eller religiøse overbevisninger. Årsaken til regelen bunner ned i at våre medlemmer har forskjellig overbevisninger, og diskusjoner om religion ender som regel opp med at noen blir støtt, og Hifisentralen er først og fremst en arena for hi-fi diskusjoner, og ikke en plattform hvor folks livssyn skal stå i fokus.

Disse regler gjelder over hele HFS, også i OffTopic.
    For å nevne det. Trump hadde røket ut ganske kjapt med tanke på det som står uthevet i første quote.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Og da har @Kjendis slettet innlegget der han hevdet at jeg ikke vet hva jeg selv tror på. Voksent gjort.
    Men siden moderator ikke finner det opportunt å gjøre noe med det flere her inne hevder bare er trolling, får jeg heller følge oppfordringen om å la helgefreden senke seg.
    Så får jeg bare, som jeg opp til flere ganger er blitt oppfordret til, bruke ignoreringsfunksjonen og la trollet trolle videre.

Med nå hopp
    Jeg har ikke sletta den, eller så har jeg tenkt at det var for drøyt. Tro på hva du vil for meg, det er det som er målet mitt at folk skal kunne tro på hva de vil, så får jeg sitte i skammekroken med Trump capsen min. Takk for i dag.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Desverre. Sekularisering har historisk sett ALDRI hatt noe positivt med seg. Det første som ryker, er Guds grunnpilar i samfunnet, familien med mor far og 1,4 barn. Deretter kommer totalitære styrer faschisme aktige voldelige despoter som undertrykker befolkningen. Eventuelt at et stort land bestemmer over andre land. Så innføres ny religion.
    “No society has gone the way of gulags or concentration camps by following the path of Spinoza and Einstein and Jefferson and Thomas Paine.”
    - Christopher Hitchens

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.457
    Torget vurderinger
    2
    Speaker of the House embedet er mektig, men ble som dagens først på tampen av 1960-årene. Før lå mye av makten hos de ulike komitéederne, som var autonome i forhold til hva de ønsket å forfølge av saker. (Ekstremt tilfelle: McCarthys kommunistjakt på 1950-tallet).
    Overføring av makt til Speaker of the House ble igangsatt på grunn av all uro på 1960-tallet, som oppildnet en rekke komitéledere og skapte stor uoversiktlighet i politiske prosesser. President Nixon var for, selv om det var demokrater i Huset som tok initiativet, fordi han foretrakk å forholde seg til en person, fremfor en bråte komitéledere. I ettertid har konsentrasjon av makt i embedet fortsatt, der Newt Gingrich (R) ble en slags sette-president i jakten på Bill Clinton, for å paralysere dennes presidentembede.

Nå er tennene trukket på embedet. Opprørerne i GOP har fått McCarthy til å komme med store innrømmelser. Disse kan bli fjernet når neste Kongress, den 119., skal settes om to år, det gjenstår å se, men reglene McCarthy nå har godtatt må han respektere. Det gikk så langt at han godtok at ett medlem kan forlange avstemming om at McCarthy må forlate posten, om han blokkerer lovforslag, og han måtte (etter sigende) gi Gaetz en post som førte til at representanten Rogers forsøkte å gå til fysisk angrep på Gaetz, på gulvet, i natt. Rogers var "eslet" for å lede komitéen som godkjenner militærets budsjetter, og den posten hadde Gaetz meldt at han ville ha. Gaetz var avgjørende for at McCarthy til slutt ble Speaker of the House.

Skjermbilde 2023-01-07 kl. 08.15.09.png

Dagbladet har ikke fått med seg hvorfor Rogers var forbannet på Gaetz. Når man ser på video av hendelsen ser man folk gå etter Rogers, som må ha sagt noe slikt som "Jeg skal drepe jævelen" til dem. Den som er tettest på kaster seg over Rogers og holder ham tilbake.

Filipowskis "Top 25" innlegg om veeeldig rare politikere og deres følgere. Også morsomt, på et vis. Skru på lyd.

Sist redigert:

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    “No society has gone the way of gulags or concentration camps by following the path of Spinoza and Einstein and Jefferson and Thomas Paine.”
    - Christopher Hitchens
    Hitchens var antiteist. Det vil si at man motarbeider FNs menneskerettigheter. Hører ikke på hva slike har å si.

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Asbjørn Deph cruiser (morbid) har jeg veldig respekt for. Lynende iq

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    Er vel litt som Harding påpeker, kjendis elsker tilbakemeldinger på våset hans
    Ja, men jeg er også sikker på at han er en vaskeekte kristenfundamentalist og dermed har meninger jeg avskyr. Som nettroll er han ok i og med at mange, meg selv inkludert, svarer han, men han fremstår ikke veldig skarp.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp dette er jo det det handler om. En ting er å imøtegå en påstand en gang eller tre, en helt annen ting er å imøtegå den samme galskapen igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen fordi det brukes litt andre ord eller ting vinkles litt annerledes. Da har man ikke en "fremgangsmåte", men en kognitiv blindspot eller kortslutning av dimensjoner.
    Kommer ann på hva du mener med galskap og hvor solide dokumentasjonen din er. Jeg er altfor snill i denne tråden til å være i nærheten av nettroll.

Sist redigert:

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men jeg er også sikker på at han er en vaskeekte kristenfundamentalist og dermed har meninger jeg avskyr. Som nettroll er han ok i og med at mange, meg selv inkludert, svarer han, men han fremstår ikke veldig skarp.
    Du avskyr at jeg plukker fra hverandre anti faschismen.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er VM i trolling må du love å stille.
    wikipedia (Antitheism , noen ganger stavet anti-teisme , er motstanden mot teisme . [1] [2] Begrepet har hatt en rekke anvendelser. I sekulære sammenhenger refererer det vanligvis til direkte motstand mot troen på enhver guddom ) direkte motstand mot sitatet fra FN.no under.

Artikkel 18.
    (Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer. )

Man må ty til ekstremsekulære for å dokumentere at religionstyrt politikk ikke er bra.

Sist redigert:

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Prøver å se andre siden. Men du lager ( Google) at du er Frp er ok , men prøv

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Unnskyld kjendis, du har dine meninger. Men jeg blir redd jeg. Usa har så mye å si

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja -) da fikk jeg svar
    Et forsøk på å hive meg ut av Trumphategjengen ved person angrep (Du forstår ikke vårt språg og har ikke kapasitet til å delta i vår klubb)
    Ha dæ vækk ditt spøkels (Troll)!?

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn