USA er opphørt å være en fungerende demokratisk politisk "organisme". Når en senator som Rubio tvitrer som sitert i de kommentarene, kan vi pent avvente oppløsningen som er i vente, uansett valgutfall neste år.De kommentarene.... Dette går lukt åt helvete
Former President Donald Trump’s legal troubles got dramatically worse Tuesday, when he was indicted on criminal charges by a federal grand jury in special counsel Jack Smith’s investigation into efforts to overturn the 2020 election leading up to the January 6, 2021 attack on the US Capitol. Trump has now been indicted on nearly 80 felony counts and has dug himself into the deepest possible hole.
Seneste opptelling er vel 78 tiltalepunkter og en sammenlagt strafferamme på ca 640 års fengsel.The indictment released Tuesday underscores the extent to which the Republican Party has abdicated its oft-repeated claims that it is the party of law and order and moral values. Many of the Republicans running for president alongside Trump have said or hinted they would likely pardon him in the federal indictments he now faces. A minority — former New Jersey Gov. Chris Christie, former Arkansas Gov. Asa Hutchinson and former Rep. Will Hurd of Texas — have expressly urged voters to turn away from a likely felon for president.
Each set of indictments tests the country’s commitment to the rule of law, which is the foundation of our democracy. This is especially true given the steadfast support Trump continues to enjoy among Republican voters. He’s polling at more than 50% in the Republican national primary polls — more than all his opponents combined.
But the rule of law is only meaningful if the law applies to everyone, including the mightiest among us. As President Theodore Roosevelt declared in his annual message to Congress in 1903, “No man is above the law, and no man is below; nor do we ask any man’s permission when we require him to obey it. Obedience to the law is demanded as a right; not asked for as a favor.”
The federal judge overseeing the criminal proceedings against Trump in the classified documents case denied a request from Trump to delay them until after the election. His lawyers had argued that he couldn’t get a fair trial while he was running for president.
Both a superior court judge and the Georgia Supreme Court have rejected Trump’s motions to stop a grand jury in Atlanta from considering indicting him for pressuring state officials to overturn the Georgia election.
Trump rightly failed, in other words, to get special treatment as a candidate for president.
Har du regnet på når han kommer ut, da? Slipper man ut ved god oppførsel ved 2/3 soning slik som i norge, tro?640 års fengsel
Budskapet er ment for de imbesille MAGAerne, og det går rett hjem.- Til Washington for å bli arrestert
Kødden tror faen meg at han er Jesus!!
1 time siden - 18:19
Marlene Lundberg Holm
Donald Trump skriver torsdag kveld i en post på det sosiale mediet Truth Social at han er på vei til Washington for å bli arrestert.
- Jeg skal nå til Washington for å bli arrestert for å ha utfordret et korrupt, rigget og stjålet valg, skriver han, og legger til:
- Det er en stor ære, fordi jeg blir arrestert for dere, skriver Trump og avslutter med slagordet «Make America Great Again».
Nyhetsstudio - arkiv - - Til Washington for å bli arrestert
Siste nytt fra Dagbladet: Donald Trump skriver torsdag kveld i en post på det sosiale mediet Truth Social at han er på vei til Washington for å bli arrestert. - Jeg skal nå ti...www.dagbladet.no
Trist at folk heier på nedsablingen av det frie ord og den frie tanke. Darth Biden og hans juridiske bødler står klare til å gjøre Trump til en martyr for sine rock n roll fans. Jeg klarer ikke lengre å tenke klart og skjønner ikke at folk taler vell om et land, et regime som teppebomber restene av en drøm (The American dream) som ikke lenger eksisterer. Den drømmen ble maltraktert i det øyeblikk Trump ble satt inn som president og den vestlige verden var unison om en svart dag og demokratene ropte allerede da Impeach Impeach. Krigen om bananmakten var igang. Pandemien og vaksineforgiftning av nasjoner var forsmak på den luciferiske nye verdensorden.Må møte i retten. Han har allerede fått ordre om å stille foran dommeren i Washington DC i morgen, torsdag 3 aug. Der vil «mug shots» bli tatt og tiltalen vil bli lest opp for den tiltalte. Om han er heldig slipper han håndjern foran pressefotografene, og vi har ikke hørt noe ennå om en eventuell fengslingsordre. På slutten av rettsmøtet vil han enten bli løslatt mot klekkelig kausjon, eller bli fengslet frem til saken kommer opp hvis dommeren f eks kommer til at det er fare for at han vil forsøke å påvirke vitner, begå nye forbrytelser, eller rømme landet.
Nå er vel saken grundig dokumentert allerede, så det er vel ikke så mye han kan gjøre til eller fra, men jeg ser det som opplagt at han vil forsøke å legge press på vitner og oppfordre til vold mot både dommer og aktorat, så jeg stemmer for lock him up!
Om han ikke skulle dukke opp i retten til oppsatt tid i morgen er han på flukt fra loven, og en arrestordre vil bli utstedt. Det er i seg selv en forbrytelse med fem års strafferamme. Domstolen i DC vil da formelt kreve at staten Florida pågriper og utleverer ham som fugitive from justice. Da vil guvernør DeSantis få saken i fanget, men det vil vel sitte langt inne for ham å nekte en utleveringsordre. I så fall vil det fort bli en pikant affære med et pålegg fra føderal høyesterett om å arrestere og utlevere den tiltalte, evt US Marshals vs DeSantis’ stormtroopers, evt bounty hunters vs Trumps bodyguards fra Secret Service.
Jeg tipper Trump stiller for retten i DC i morgen som snill gutt.
Enig i det siste, og det finnes fortsatt en altfor stor risiko for at USA ender opp med å gjenvelge ham, men hvis han blir dømt og fengslet før valget ser jeg liten grunn for Biden til å benåde ham, spesielt ikke før soning. Det vil være å overprøve domstolene. Akkurat det tror jeg ikke skjer på Bidens vakt.Dersom han dømmes, blir han benådet før han rekker å straffes. Alternativt vil straffen blir bagatellmessig i form av økonomisk straff og at han må love å ikke gjøre det igjen.
Trump kommer ikke til å sone en eneste uke i fengsel.
Om han så ender opp 24 timer innenfor murene, vil det være helt ekstremt. også kommer han triumferende ut igjen og enda mer klar for å sende USA inn i en ny borgerkrig.
Ingen grunn til å glede seg for tidlig.
Jeg tror ikke en Maga-president eller Maga-guvernør vil benåde Trump. En Trump på frifot kan lage mye bråk selv om presidenten er en av hans egne.Umulig å vite, siden dommeren kan velge om de enkelte dommene skal sones concurrently (samtidig) eller consecutively (etter hverandre). Alt over 15 år vil nok være tilstrekkelig til at vi slipper å se ham som en fri mann igjen. Det fordrer imidlertid at man hverken får en MAGA-president i løpet av den tiden, eller en MAGA-guvernør i staten(e) der han blir dømt, siden begge har anledning til å benåde drittsekken.
En analyse her:Dessiuten har Trump en usvikelig evne til å sabotere sine egne advokater. Det er knapt en velrenommert advokat i hele USA som ønsker å arbeide for ham (He doesn`t listen and he doesn`t pay ).
Jeg har et lønnlig håp om han i hvert fall blir dømt.
Those sort of statements in a criminal case are overwhelming, it's the defendant in his own words, big picture, he knew he lost. And even beyond that though, they don't have to prove whether he actually believed he may have somehow won, the question is did he know he was making false statements about what happened. He was told again and again these theories of Sidney Powell were crazy. He himself adopted that the notion that there were not really these stolen ballots or dead voters, he knew it, but he would nevertheless he repeated and repeated it. So, those sorts of statements are fatal to what he's going to say. You also see how it is all tied together in the indictment, when he was told that there's no way Pence is going to do something, he sends out another email to the mob to come put pressure, he again, does things. When he sent out the initial email, 'Come, it's going to be wild' that was right after he was told by his counsel that these crazy theories of Sidney Powell wouldn't work and they couldn't seize machines. So this tells such a compelling story.
I'll tell you as a defense lawyer, at trial, as someone who has had the good fortune of winning a lot of cases, we always say, 'What is your path to victory ? You need a path to victory.'
"He has no criminal defense path. He is going to be convicted"
Fra nett troll skuespill til bladet ut av munnen.Budskapet er ment for de imbesille MAGAerne, og det går rett hjem.
Ifølge Melanias tidligere nære medhjelper er hele familien fullt inneforstått med hva som foregår, Melania inkludert. Nå har vel den damen kanskje sin egen agenda oppi det hele, hun har jo gitt ut bok bl.a, men likefullt litt interessant å høre hennes perspektiv på det.
"He has no criminal defense path. He is going to be convicted"
Det var det vel ikke, og Fords benådning av Nixon var spikeren i kista for hans egne forhåpninger om (gjen)valg. Fortsatt en kontroversiell beslutning.Kan noen forklare meg hvorfor det var helt naturlig å benåde Nixon?
Da blir det sånn i stedet:Dessiuten har Trump en usvikelig evne til å sabotere sine egne advokater. Det er knapt en velrenommert advokat i hele USA som ønsker å arbeide for ham (He doesn`t listen and he doesn`t pay ).
Som med min selektive logikk tilsier at det er pr nå en sterkere tradisjon for kontroversielle benådninger av tidligere presidenter enn det motsatte, og at det derfor vil kunne anses som minst like kontroversielt å _ikke_ benåde Donald når han dømmes.Det var det vel ikke, og Fords benådning av Nixon var spikeren i kista for hans egne forhåpninger om (gjen)valg. Fortsatt en kontroversiell beslutning.