Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.537
    Fått med dere siste flausen til Biden? Han refererer til Trump som sittende president.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    En usedvanlig optimistisk Stoltenberg. Et par overraskende ting å bite seg merke i her.
    For ordens skyld, jeg er overhodet ingen Trump fan.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.027
    Stoltenberg har vist før at han evner å manipulere Trump. Donald klarer jo ikke å motstå smiger, dette tror jeg Jens kan håndtere.
    Vi har ikke veldig mange av det kaliber å skilte med internasjonalt, uavhengig av parti. Jens har hatt autoritet i NATO fra starten. Ikke bare som tidligere statsminister, men som sønn av Thorvald og ektemann til Ingrid Schulerud har han også hatt en utenrikspolitisk ballast som ingen annen norsk toppolitiker jeg kan komme på.

I den type stillinger er det mer avgjørende å bli respektert enn likt. Mitt inntrykk fra NATO er at Jens både er respektert og likt.

Dette i kontrast til Europarådet under Jagland hvor han, i henhold til mine kontakter der, nok var mer likt enn respektert.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.503
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det eneste ankepunktet jeg kan komme på med Jens er at et par-tre timer med engelsk elokusjon hadde gjort seg. Jagland går ham forsåvidt en høy gang også der, med negativt fortegn.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.027
    Det eneste ankepunktet jeg kan komme på med Jens er at et par-tre timer med engelsk elokusjon hadde gjort seg. Jagland går ham forsåvidt en høy gang også der, med negativt fortegn.
    Nok et større problem for en del av oss nordmenn, undertegnede inkludert, enn der ute.

Men så har jeg jo tross alt vokst opp med å allerede ergre meg over Thor Heyerdahls irriterende sosiolektiske uttale av et fremmedspråk han ellers behersket på en utmerket måte.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.503
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nok et større problem for en del av oss nordmenn, undertegnede inkludert, enn der ute.

Men så har jeg jo tross alt vokst opp med å allerede ergre meg over Thor Heyerdahls irriterende sosiolektiske uttale av et fremmedspråk han ellers behersket på en utmerket måte.

Det har du nok helt rett i. Unødvendig pirk og ønsketenkning fra min side.

Minn meg på hva andre del handler om? Lenge siden jeg har hørt Thorvald og hukommelsen er svinnende.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.751
    Sted
    Bergen
    Etter alt å dømme en oppkonstruert historie fra you-know-who’s advokater, forsterket av nettrollene hans.
    Uansett, domstolen får bedømme om det mot formodning skulle være noen interessekonflikt der, og om den i så fall har noen som helst betydning for saken mot you-know-who. Stalltips: Det er det ikke, og det har den ikke.
    Hmm, ser ut til at noe skjer og at det er noe hold i dette. Men hvor mye egentlig?
    https://www.washingtonpost.com/national-security/2024/02/02/fani-willis-response-accusations/

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.503
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ouch. Som vestlending får man en del gratis på engelskuttale-siden i forhold til enkelte andre landsdeler.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Trondheim
    Ifølge republikanerne er Biden en katastrofe for økonomien i USA. De har en litt annen definisjon av katastofer enn vanlig.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I et land hvor politikk mest handler om penger er jo dette et interessant tegn i tiden.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.007
    Torget vurderinger
    16
    Etter at han ble idømt en erstatningssum på 83 millioner dollar til E. Jean Carroll så har Trump hold kjeft. Han har så langt sluttet å ærekrenke E. Jean Carroll, noe han ikke gjorde etter den opprinnelige dommen på 5 millioner dollar. Kan det være at han for første gang i sitt liv har følt på konsekvenser?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Trondheim
    Samtidig virker det som om han ikke har skjønt at han tapte saken og er dømt til å betale $83 mill.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Dette er så spinnvilt at det overgår det meste....

Den elleville konspirasjonsteorien er at NFL i samarbeid med Biden og «the deep state» har fikset kamper slik at KC Chief skulle gå videre til finalen, Super Bowl. Under det berømte pauseshowet, som hvert år er blant de mest sette på amerikansk TV, skal Taylor Swift entre scenen og gi sin støtte til Biden foran titalls millioner av seere. Alt har vært nøye planlagt i en stor sammensvergelse for å hindre Donald Trump i å bli president. Det er mulig FBI også er involvert, og at Swift er en agent for dem. Dessuten er hun ikke så pen som folk skal ha det til.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.503
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Så en YouTubesnutt forleden der det ble presisert at Swift hadde blitt vist (fritt etter husken) henholdsvis 25, 28 og 35 sekunder i videoer MAGA-molboene hyler høylydt om, samtidig som en typisk kampsending inneholder 18 minutter sport, mens resten er reklame og annet søppel. Det sier jo sitt om MAGA-folket (som en forsåvidt allerede visste) og 18 minutter faktisk innhold av totalt 3 timer sending sier sitt om amerikansk TV.

H

Hardingfele

Gjest
    Melding fra hodet der galskapen hviner mellom ørene.

Han bad om folks oppfatning. Og fikk noen saftige kommentarer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.... heftige kommentarer ja og de stemmer ganske så bra!

"Not even f-cking close," one comment reads. "Your dementia is showing."

"I see the similarity," another wrote. "You both look bloated from drug abuse. That's about it."

Another added, "I can't believe you put this out there, you are so self absorbed, you can't see beyond your own nose, how can you run a country if you don't love anyone or anything but yourself, you rapi-t, pig!"

"Trump's family really should intervene," another Truth user wrote. "He's totally unwound now."

Forøvrig gjorde jeg min samfunnsplikt.....

raw story vote.png

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Etter at han ble idømt en erstatningssum på 83 millioner dollar til E. Jean Carroll så har Trump hold kjeft. Han har så langt sluttet å ærekrenke E. Jean Carroll, noe han ikke gjorde etter den opprinnelige dommen på 5 millioner dollar. Kan det være at han for første gang i sitt liv har følt på konsekvenser?

Jeg må si jeg er en smule forundret, ikke over at folk misliker Trump det er helt greit og mislike en bajas, men at man bejubler en dom som helt klart ikke handler om rettferdighet.

Dama er klin kokos og hun har ikke en gang stadfestet hvilket årstall dette skulle ha skjedd og det finnes ikke noe bevis i det hele tatt, vil vi virkelig dit hen at man kan dømmes på slikt?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Amerikanerne er langt mer kreative i sine kommentarer enn norske folk....
    Scroll et godt stykke ned før morroa begynner

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mye klar tale der. Også fra Rawstory:
    1707035791470.png

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må si jeg er en smule forundret, ikke over at folk misliker Trump det er helt greit og mislike en bajas, men at man bejubler en dom som helt klart ikke handler om rettferdighet.

Dama er klin kokos og hun har ikke en gang stadfestet hvilket årstall dette skulle ha skjedd og det finnes ikke noe bevis i det hele tatt, vil vi virkelig dit hen at man kan dømmes på slikt?

Du stusser ikke over at han i så fall ikke er i stand til å holde seg med kompetente advokater? Du vet; the very best people og alt det der.

Det dreier seg for øvrig ikke om å mislike en bajass. Men å være skrekkslagen over at verdens viktigste nasjon og vår viktigste allierte makter å sette en åpenbart inkompetent og ufattelig selvsentrert svindler inn i presidentstolen.

USA har hatt mange.presidenter det har vært grunn til å mislike på det personlige plan, men svært mange av de har faktisk utvist en viss evne til å styre og til å sette andre menneskers interesse fremfor egeninteressen selv om jeg ikke alltid har vært enig i hvilkes interesser de prioriterte.

Og ingen av de har prøvd seg på statskupp basert på illusjoner og krenket selvfølelse.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.279
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dama er klin kokos
    Det er også verdt å merke seg at Trump ikke ble dømt for voldtekten i siste runde, men for å fortsette å injuriere henne med påstander som dette også etter den første dommen. Det er ikke det minste vanskelig å bevise, holder å følge med på hans egne utbrudd i sosiale medier, datostemplet og det hele. Bare de improviserte pressekonferansene hans under rettssaken holder for et nytt søksmål om han ikke snart holder kjeft.

Å oppføre seg som en drittsekk rett foran juryen fører sjelden til noe godt. Spesielt ikke hvis man er saksøkt nettopp for å ha oppført seg som en drittsekk.

Sist redigert:

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Og sett at hun hadde vært sprø så betyr vel ikke det at hun fortjener hverken å bli seksuelt misbrukt eller å få drittslenging av den dømte gjerningsmannen i etterkant.

Det er jo artig at i saken mellom de to så er det hun som regnes som klin sprø.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.007
    Torget vurderinger
    16

Hvis vi snakker om den første dommen, hvor han ble funnet skyldig i overgrep, så var jo det et sivilt søksmål hvor bevisbyrden er annerledes enn i en kriminalsak. I en slik sak så er det egentlig kun snakk om hvem juryen finner mest troverdig. Det er godt mulig at E. Jean Carroll er klin kokos, men hun ble trodd over Trump. Akkurat det finner jeg ikke underlig i det hele tatt.

Sak nr. 2 er grei skuring, han fortsatte å ærekrenke henne og tapte derfor saken. Man kan stille spørsmål ved erstatningssummen, men ikke ved dommen. Jeg tipper at summen kan bli redusert noe ved en anke, men det er kun hvis Trump holder helt kjeft om E. Jean Carroll.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96

Alt jeg hørte var I think Trump is funny! bla bla bla bla bla, sarkasme/misunnelse og drittslenging, bla bla bla bla bla bla bla.
    For et nek.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Jeg må faktisk si at Donald Trump irriterer meg mer enn Putin. Ja, Putin er ansvarlig for mye mer jævelskap og død, men Trump er en enda større idiot. En selvopptatt, oppblåst skroting. Og det faktum at så mange amerikanere ignorerer all dritten og seriøst mener at dette er en egnet president, gjør det jo enda tristere.
    Amerikanere er det rareste folkeslaget på jord. Ufattelig naive, lettlurte, superegoistiske og kan gjetes som sauer.
    Men så har vi den fantastiske kreativiteten og evnen til å skape ting da, som gjør det umulig å hate USA.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn