Det hadde jo sikkert vært det beste.I dette tilfellet kan det jo se ut som at hans egne advokater forsøker å få han dømt også
Justismord???Det hadde jo sikkert vært det beste.
Er det noen jeg glatt unner et justismord så er det den oransje ….
Nei, jeg sier at for DT så er jeg ikke så opptatt av en rettferdig dom.Justismord???
Har du meldt overgang til MAGA fløyen og ser dette som en heksejakt på en stakkars uskyldig 77åring?
Han og BrevikVet ikke om noen som passer bedre innenfor murene - med brev- og besøksforbud enn DT, på min Topp 5 liste troner han suverent på toppen, milevis over de fire andre som enten er døde eller sitter inne allerede.
Nei, Nei mye bedre med samfunnstjeneste noen år på en institución for the criminally insane.Vet ikke om noen som passer bedre innenfor murene - med brev- og besøksforbud enn DT, på min Topp 5 liste troner han suverent på toppen, milevis over de fire andre som enten er døde eller sitter inne allerede.
Samfunnstjeneste innebærer at man gjør noe nyttig for samfunnet. Neket er knapt i stand til å knyte sine egne skolisser.Nei, Nei mye bedre med samfunnstjeneste noen år på en institución for the criminally insane.
Da hadde han jo vært blant likemenn
Nå har ikke jeg fulgt så mye med i tråden. Men for meg er ikke Trump det mest skremmende i USA. Det er de millioner av amerikanere som stemmer på han. Ubegripelig at dette landet står. Vestens dummeste befolkning.Trump er ikke bare en trussel mot demokratiet i USA.
Han er en trussel mot politisk satire, siden det omtrent er blitt umulig å overgå ham i absurditeter.
11. Juli......Straffeutmålingen pleier å komme ganske kjapt i New York, så trolig må vi ikke vente veldig lenge.
Presidenten kan benåde en som er stilt for en føderal domstol, men har ingen rett til å gripe inn i en delstatsdom.Lite trolig at det blir en rettskraftig dom før 6 november. Mer interessant hadde det vært med en rettskraftig dom i perioden mellom 5 november og januar 2025 hvor Trump eventuelt skal gjeninnsettes som president. Rett etter innsettelsen benåder ham seg selv.Da vil det gå troll i ord….USA som befolkning og nasjon mister helt tilliten til rettsstaten og systemet.
Skulle valget den 5 november bli svært jevnt, men at seieren går til Biden, da frykter jeg store opptøyer i gatene. MAGA vil skylde på den korrupte rettssaken som frarøvet Trump seieren, en rettssak rigget av Biden-administrasjonen for å frata Trump presidentembetet.
En ekspert på straffejus uttalte seg ang straffeutmålingen i juli. Strafferammen er inntil 4 års ubetingen fengsel. Men han trodde ikke ubetinget fengsel ble aktuelt for Trump, det fordi han har vært tidligere president og at han stiller til gjenvalg etc. Så mer sannsynlig med bøter eller noe sånt, sa han.Vi får håpe den enstemmige dommen skaper presedens for de tre andre straffesakene som er i løypa...
Det flommer vel over av slike spekulasjoner fremover. For egen del tenker jeg at fordi han er dømt skyldig i ALLE tiltalepunktene, og ikke akkurat har innyndet seg hos dommeren, så får han en skikkelig smekk.En ekspert på straffejus uttalte seg ang straffeutmålingen i juli. Strafferammen er inntil 4 års ubetingen fengsel. Men han trodde ikke ubetinget fengsel ble aktuelt for Trump, det fordi han har vært tidligere president og at han stiller til gjenvalg etc. Så mer sannsynlig med bøter eller noe sånt, sa han.