Huff, er vi slemme med helten din?Trodde Amerikanerne var konge på konspirasjonsteorier men denne tråden tar kaka
Kva er den mest velvillige tolkinga av eit slikt kart, altså der eit sjølvstyrt dansk territorium er teikna inn som ein amerikansk delstat?Trodde Amerikanerne var konge på konspirasjonsteorier men denne tråden tar kaka
Begynner å bli en del land med slike "out of area" grenser.Kva er den mest velvillige tolkinga av eit slikt kart, altså der eit sjølvstyrt dansk territorium er teikna inn som ein amerikansk delstat?
Posta, ikkje av eit sært medlem av lunatic fringe, men av eit parlamentsmedlem i majoritetspartiet?
Den første Trump-administrasjon gjorde flere fremstøt til Danmark om at USA ønsket å overta/kjøpe Grønland. Det ble til slutt en meget varm (irriterende varm) potet for den danske regjeringen.Kva er den mest velvillige tolkinga av eit slikt kart, altså der eit sjølvstyrt dansk territorium er teikna inn som ein amerikansk delstat?
Posta, ikkje av eit sært medlem av lunatic fringe, men av eit parlamentsmedlem i majoritetspartiet?
Mette Fredriksen ser ut til å ha svart greitt: Grønland er grønlandsk, og Danmark kan verkeleg ikkje avhenda det til ein tredjepart som om det skulle vore ei vare.Det ble til slutt en meget varm (irriterende varm) potet for den danske regjeringen.
Under Biden har vel S&P 500 auka med meir enn 50%, så ikkje om ein skal bruka dette som teblad. Veit ikkje om det har så veldig mykje føre seg.Vi skal åbenbart ikke vente meget af aktier når Trump er præsident
Kom igjen! Å hevda at oljeproduksjon skapar klimaendringar er som å seia at sigarettar gjev lungekreft og AR-15 skuleskytingar! Er det meir du har tenkt å gje uskuldig tredjepart ansvar for?Og så må vi huske at det er oljeforbruket mer enn produksjonen av den som er hovedproblemet.
Alt er lett for Trump.USA produserer allerede all time high. Blir ikke lett å øke den vesentlig
Hittil ville det vært ansett som helt uakseptabel rolleblanding og interessekonflikt, men i trump-administrasjonen tror jeg ikke sånt vil bli et problem. Høyesterett vil vel greie å finne på en regel som overprøver eventuelle protester, eksempelvis fra Boeing hvis musk får ansvaret for NASA og fortsetter som CEO i SpaceX. Selvfølgelig vil han forsøke å styre alle oppskytningskontrakter til sitt eget firma, hvorfor skulle han ellers ta jobben?Dersom Trump utnevner sine multimilliardær-venner til ministere og det som er, kan de da lede sine selskap samtidig?
Ja, men det vi i så fall kreve en person med stor makt, man må da forutsette at diktatoren er altruistisk.Alt er enkelt for Trump
Ingen ting er enkelt i et demokrati.
Virkeligheten burde være et sted midt i mellom. Slik at ting blir gjennomført.
Det også.Produksjonen skal dobles og meksikanerne og kineserne skal betale for det.
Har ikke sagt noe spesifikt om HVEM.... mer for et slags idealistisk prinsipp å regne. Hurtigarbeidende demokrati??Ja, men det vi i så fall kreve en person med stor makt, man må da forutsette at diktatoren er altruistisk.
Da er muligens ikke Trump noe sikkert kort?
Takk. Blant dei beste analysane av både valet og prognosane for kva Trump kjem til å gjera. Dessutan er Seltzer artig.Verdt å lese:
En USA-ekspert ser seg i speilet – og på veien videre
I oppløpet på valgkvelden tippet jeg at Kamala Harris ville vinne. Men den gang ei. Så litt ydmykhet er på sin plass nå i dagene etter.www.nrk.no
Skjønner hva du mener.Har ikke sagt noe spesifikt om HVEM.... mer for et slags idealistisk prinsipp å regne. Hurtigarbeidende demokrati??
Og da får velgerne akkurat det de ville, og, jeg vil påstå, dessverre som fortjent. Og, atter et dessverre, når de oppdager det er det faktisk for sentJeg tror at mange av hans tilhengere vil få en skikkelig blåmandag. De få rike vil bli rikere og de veldig mange fattige vil bli fattigere. Jeg tror det er mange som komer til å tenke slikt: "Men det var jo ikke det han sa!" og "Det var ikke dette vi stemte på!"
Og som i de fleste forhold så bestemmer man det krokodillen/dragen eller "decision maker one" vil bifalle.Hjemme hos meg er det sånn. Der er det demokratisk prosess før jeg bestemmer
Det er ganske mange som har trukket ned buksen og bøyd seg forover og har trodd at det blir godt. Så feil kan man ta....Jeg tror at mange av hans tilhengere vil få en skikkelig blåmandag. De få rike vil bli rikere og de veldig mange fattige vil bli fattigere. Jeg tror det er mange som komer til å tenke slikt: "Men det var jo ikke det han sa!" og "Det var ikke dette vi stemte på!"