Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.683
    Hva dødsstraff har med Jul og gjøre vet jeg lite om! Men at de avlives fremfor å være en kostnad i 20-30 år er da en grei innsparing
    Hadde det vært korrekt, så hadde du i det minste hatt et argument. Men så er det som vist feil.
    Så hva gjenstår da, for å rettferdiggjøre verdens mest overlagte drap?

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Hadde det vært korrekt, så hadde du i det minste hatt et argument. Men så er det som vist feil.
    Så hva gjenstår da, for å rettferdiggjøre verdens mest overlagte drap?
    Nei et liv for et liv er mitt motto men skulle tro at det og ta livet av en som fortjener det skulle koste mindre en 20 til 40 år i fengsel! Ikke sikker på hvordan de regner det ut der borte men her i Norge så koster det vel noen tusen pr dag og ha en innsatt

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Bergen
    Sikkert ikke, men jeg har siden jeg brukte ironi… høhø eller hvordan det nå var

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.007
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvahhh, mener du at Darth Putin ikke er en pålitelig kilde? At han driver med ironi?
    Parody, apparently - for å sitere hans egen profil.

Men poenget er alvorlig nok. Vestlige peaceniks kommer ganske fort med synspunkter om at Ukraina må gi fra seg land som belønning til aggressoren putin for den spesielle folkemordoperasjonen hans. Hva sier de samme når gærningen trump vil forsyne seg av nabolandene? Bare gi ham Grønland, så holder han sikkert fred en stund? Uten hensyn til innbyggerne der?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.552
    En god parodi spisser ting og setter ofte inn i en annen kontekst for å vise det gale. Darth Putin god på parodi.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.683
    Nei et liv for et liv er mitt motto men skulle tro at det og ta livet av en som fortjener det skulle koste mindre en 20 til 40 år i fengsel! Ikke sikker på hvordan de regner det ut der borte men her i Norge så koster det vel noen tusen pr dag og ha en innsatt
    Nei, det ble jo bare beskrevet i den lenkede artikkelen. Og det finnes en del flere rapporter som viser eksakt samme sak. Men hva hjelper vel det mot en som tror?

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Nei, det ble jo bare beskrevet i den lenkede artikkelen. Og det finnes en del flere rapporter som viser eksakt samme sak. Men hva hjelper vel det mot en som tror?

Gudskjelov så er jeg langt fra den eneste som støtter dødsstraff og det kan gjøres ganske rimelig til prisen av en kule! Er jo selve systemet de må gjøre noe med! Burde ikke koste mer og dømme en for livstid kontra døden

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.552
    Gudskjelov så er jeg langt fra den eneste som støtter dødsstraff og det kan gjøres ganske rimelig til prisen av en kule! Er jo selve systemet de må gjøre noe med! Burde ikke koste mer og dømme en for livstid kontra døden
    Kanskje bare en summarisk rettsak også? Sparer jo mye der både på etterforskning og tid i retten.
    Dommerene burde også være meget kristen konservative, de er mest hevngjerrige og blodtørstige.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.683
    Gudskjelov har du retten til å si akkurat hva du mener, uten at du risikerer å bli dømt til døden for dine meninger.
    Statens maktapparat er til for å beskytte individets rettigheter, ikke for å gjennomføre kalkulerte, overlagte drap.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Gudskjelov har du retten til å si akkurat hva du mener, uten at du risikerer å bli dømt til døden for dine meninger.
    Statens maktapparat er til for å beskytte individets rettigheter, ikke for å gjennomføre kalkulerte, overlagte drap.
    Ja tenk hvis en skulle dømmes til døden for meninger! Finnes land der det skjer

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje bare en summarisk rettsak også? Sparer jo mye der både på etterforskning og tid i retten.
    Dommerene burde også være meget kristen konservative, de er mest hevngjerrige og blodtørstige.
    Ja ser dere ikke tar dødsstraff på alvor noe som gjenspeiler denne tråden

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Helt sikkert mange som mente at Liland, fettern og Viggo burde vært fratatt livet.
    Heldigvis er det ikke slik her, men i god "kristen ånd" roper fortsatt mange Korsfest Korsfest!
    Nei skulle selvsagt ikke hvert mulig og dømme noen uten bevis men da er det jo systemet som svikter, de blir en annen diskusjon! Nå er det vel som tidligere nevnt stort sett muslimer som støtter dette i stort flertall! Når det gjelder kristne så er nok andelen langt lavere

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.683
    Nei skulle selvsagt ikke hvert mulig og dømme noen uten bevis men da er det jo systemet som svikter, de blir en annen diskusjon! Nå er det vel som tidligere nevnt stort sett muslimer som støtter dette i stort flertall! Når det gjelder kristne så er nok andelen langt lavere
    Tenker du kan se filmen "14 dager i mai", og deretter forsøke å argumentere for dødsstraff. Før du gidder å ta dødsstraffen såpass på alvor at du ser denne dokumentaren, er det liten vits i å debattere noe som du ikke har et rasjonelt eller gjennomtenkt syn på.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan i all verden kan det "komme an på offeret" i en voldtektssakk??
    Nei vet ikke jeg! Voksen full kvinne kontra en baby f.eks. eller mener du det ikke er grader av en forbrytelse ? Et drap er gradert forskjellig og kan være mer bestialsk enn et annet! Du må kunne mene noe annet

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Tenker du kan se filmen "14 dager i mai", og deretter forsøke å argumentere for dødsstraff. Før du gidder å ta dødsstraffen såpass på alvor at du ser denne dokumentaren, er det liten vits i å debattere noe som du ikke har et rasjonelt eller gjennomtenkt syn på.

Som sagt så er jeg 100% inne for dødsstraff! Den dokumentaren endrer ikke mitt syn

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.683
    Som sagt så er jeg 100% inne for dødsstraff! Den dokumentaren endrer ikke mitt syn
    Nei gud forby at du skulle komme til å bli opplyst om temaet vi diskuterer! Det er jo DU som ikke tar verken dødsstraff eller behovet for kunnskap på alvor her.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    8
    Nei gud forby at du skulle komme til å bli opplyst om temaet vi diskuterer! Det er jo DU som ikke tar verken dødsstraff eller behovet for kunnskap på alvor her.
    Så jeg tar det ikke alvorlig ? Jeg tar det svært alvorlig’ såpass alvorlig at jeg mener vi absolutt skulle hatt det i Norge! Folk som ikke skulle hatt livets rett slipper ut etter få år. Men dette er vel ikke akkurat tråden og ta dette videre! Vi er uenige akkurat som folk flest er i slike saker

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.683
    Så jeg tar det ikke alvorlig ? Jeg tar det svært alvorlig’ såpass alvorlig at jeg mener vi absolutt skulle hatt det i Norge! Folk som ikke skulle hatt livets rett slipper ut etter få år. Men dette er vel ikke akkurat tråden og ta dette videre! Vi er uenige akkurat som folk flest er i slike saker
    Det er i utgangspunktet bortkastet å debattere dette med folk som har så liten interesse av temaet at de ikke en gang gidder eller evner å sette seg inn i sakens fasetter. Du sier det i praksis rett ut; "jeg har bestemt meg, og vil ikke la meg forvirre av fakta".
    Nei, du har ikke tatt inn over deg sakens alvor, nemlig det at eventuelle feil er irreversible.

Og med det er jeg ferdig med å debattere det med en som er så håpløst ute av stand til å se hvor alvorlig dette faktisk er, av mange årsaker.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn