President Donald Trump signed a memo that sets in motion preparations for a facility to house thousands of migrants at Guantánamo Bay, Cuba, which he said wa...
Konsentrasjonsleir er en sterkt bevoktet, brutal fangeleir, særlig for sivile. Begrepet er mest kjent fra det nazistiske Tyskland og de tyskokkuperte landene før og under andre verdenskrig.
Jeg mener at @amason og hans kumpaner fortjener motbør for sine argumenter, men når det går på personangrep og regelrett mobbing, så mener jeg at forumet fortjener en opprenskning. Det er flere her i denne tråden som rett ut er stygge, dem går etter mannen og ikke ballen, og det er ufint.
Dårlig nedlatende hersketeknikk er heller ikke kledelig på trykk, ei heller i ettertid
Det ble klaget høylytt over amason sine månefjes, men det er heller ikke noe med @HasseBasse sine sinnafjes ( i alle diskusjonstråder).
Tror det er noen som kan få en skrivesperre for en god stund, eller må få godkjent innlegg av moderator.
Tøff tone i en diskusjon er helt ok, mobbing er ikke greit.
Takk for kommentaren @Deng1
Høres ut som at jeg har missforstått meningen med konseptet "likes", eller???
De innlegg, jeg inntil nå har skrevet i tråden, har på ingen måte vært mobbing eller "å gå etter mannen".
Men som de fleste andre bruker jeg "likes" til å gi uttrykk for noe, jeg liker eller ikke liker. De såkaldte
"emojis" er vel til stede for at en person netopp kan gi sitt personlige uttrykk for et innlegg uten i øvrigt å behøve
å skrive. "Liker", "Elsker", "Takk/Namaste", "Wow", "Trist" eller "Sinna" betyder vel akkurat det??
Å gi et "sinnafjes" til innhold, som bare er provoserende, for å være motsatt eller er så sykt i innhold
eller måten, det er skrevet på som svar til andre, må vel være innenfor et helt alm. regelverk?? Eller
har jeg fullstendig missforstått denne funksjonen??
Belær meg gjerne, siden du så åpenbart føler deg provosert av måten, jeg agerer her på HFS??
Synes det er en uting, når medlemmer skal begynne å belære moderatorene, hvilke andre medlemmer,
som trenger utestengning, eller er det å betrakte som "mobbing, som er innenfor" ??
Om du er utilfreds med min måte å være på, så send meg gjerne en PM............
Jeg mener at @amason og hans kumpaner fortjener motbør for sine argumenter, men når det går på personangrep og regelrett mobbing, så mener jeg at forumet fortjener en opprenskning. Det er flere her i denne tråden som rett ut er stygge, dem går etter mannen og ikke ballen, og det er ufint.
Dårlig nedlatende hersketeknikk er heller ikke kledelig på trykk, ei heller i ettertid
Det ble klaget høylytt over amason sine månefjes, men det er heller ikke noe med @HasseBasse sine sinnafjes ( i alle diskusjonstråder).
Tror det er noen som kan få en skrivesperre for en god stund, eller må få godkjent innlegg av moderator.
Det er identifisert mobbere i tråden ja, disse er fult klar over at de mobber og ser ikke noe problem med å fortsette.
Innen psykisk helse er veldig ofte mobberen som har problemer.
Husk hvilke traumer de har vært igjennom:
Trump 1.0
Biden
Trump 2.0 (med god margin)
Trump tilsynelatende sterkere og mektigere enn noensinne.
Kan forstå frustrasjonen. Blir som å få et slag i tryne hver gang Trump får til noe.
Det finnes ingen unnskyldning for å mobbe andre, men folk sin adferd har alltid en forklaring
Jeg synes ikke de fortjener å bli moderert heller, en bedre straff ville vært å la det stå! (Uten mulighet til å slette det selv).
Jeg syns det er temmelig nærme mobbing å sitte her inne og liksom smilende forsvare angrep på utsatte og marginaliserte grupper, nekte kvinner selvbestemmelse over egen kropp, og en hel masse andre reaksjonære og autoritære tiltak som går ut over andre.
Utenriks: Latterliggjøre USA for en hel verden, drive utenrikspolitikk etter innfallmetoden som medfører en mer ustabil verdenssituasjon, normalisere en språkbruk både muntlig og skriftlig som vi for få år siden ville avskrevet som fullstendig absurd
Innenriks: fjerne helsehjelp, øke medisinkostnader,
Utenriks: Latterliggjøre USA for en hel verden, drive utenrikspolitikk etter innfallmetoden som medfører en mer ustabil verdenssituasjon, normalisere en språkbruk både muntlig og skriftlig som vi for få år siden ville avskrevet som fullstendig absurd
Innenriks: fjerne helsehjelp, øke medisinkostnader,
Det som er litt interessant å legge merke til nå er at de tydeligvis allerede har brukt opp «shock & awe» med et snøfokk av forberedte presidentordrer den første dagen og er i stedet tilbake på innfallsmetoden. Det kommer til å bli mye rot med like deler inkompetanse, hevngjerrighet og smålighet.
Jeg er 100% enig i at rene personangrep burde påtales, og vil oppfordre alle til å holde seg unna dette.
Det sagt; det er en fin linje mellom det å påpeke åpenbar løgn og kunnskapsløshet, og det å hevde at noen mangler noe. Dessuten er det en tydelig tendens fra pro-Trump-leiren å oppleve etterprøvbare fakta som sensur av egne meninger, men det er det altså IKKE.
Det er faktisk slik at Trump ikke egner seg til å lede en en nasjon, ettersom han kontinuerlig beviser at han ikke kan reglene for omgang med andre mennesker, verken sivilt eller politisk.
Mannen er farlig, og det er viktig å poengtere det. Om noen tar dette ille opp, er det uansett ikke mobbing, det er fakta.
Her er faktisk et godt eksempel på herske og mobbeteknikk. Nedvurdere andre og på den måten fremheve seg selv.
Har vel ikke helt fått med seg hele skolegangen selv. Store mangler i folkeskikk og et godt bilde på hvordan femineriseringen inntok det mannlige kjønn etter de anonyme internettforumene dukket opp.
Her er faktisk et godt eksempel på herske og mobbeteknikk. Nedvurdere andre og på den måten fremheve seg selv.
Har vel ikke helt fått med seg hele skolegangen selv. Store mangler i folkeskikk og et godt bilde på hvordan femineriseringen inntok det mannlige kjønn etter de anonyme internettforumene dukket opp.
Tror vi bare må godta at folk som slenger ut karakteristikker som "ikke fått med seg hele skolegangen" "store mangler i folkeskikk" og "hvordan feminiseringen inntok det mannlige kjønn" er folk som er ganske hårsåre for selv å bli karakterisert
Og der kom jammen meg ordene idiotisk teknikk og papegøyer også
Har jeg nevnt navn? Det var en generell betraktning om mennesker jeg ikke liker å være rundt. Og det får deg til å tilte? Ikke mennesker som har håndbevegelser som vi har klart å tukte her, heller ikke mennesker i makt posisjoner som truer med det ene og andre om de ikke får viljen sin og ei heller andre land som begrenser rettigheter til kvinner og andre annerledes mennesker....det får deg ikke til å tilte?
Trump Plans U.S. Troop Withdrawal from Europe, NATO Allies on Edge
Significant Troop Reduction
President Donald Trump reportedly plans to withdraw approximately 20,000 U.S. troops from Europe, marking a 20% reduction in the American military presence on the continent. According to Italian news agency ANSA, Trump also intends to demand financial contributions from NATO allies to maintain the remaining troops.
The White House has yet to confirm or deny the report.
Why This Matters
The proposed withdrawal comes at a time of heightened tensions with Russia, as Moscow continues its aggressive stance against NATO-aligned nations due to the ongoing war in Ukraine. European allies heavily rely on U.S. military support as a deterrent against potential Russian incursions. If the withdrawal proceeds, it could weaken NATO’s defensive posture and embolden Russian military ambitions.
Key Points to Know
• Current U.S. Presence in Europe: About 100,000 U.S. troops are stationed in Europe, including permanent bases in Germany, Italy, Poland, and the UK.
• Trump’s Longstanding Stance: The former and now current president has long argued that NATO allies should contribute more financially to defense efforts instead of relying on U.S. taxpayers.
• Impact on NATO: A significant U.S. troop withdrawal could destabilize the alliance at a time when NATO is already reinforcing its eastern flank against Russian aggression.
Potential Consequences
1. Reduced U.S. Influence in Europe – A withdrawal could lead European nations to seek alternative security arrangements, possibly boosting European Union-led defense initiatives.
2. Increased Russian Aggression – NATO members near Russia’s borders, like Poland and the Baltic states, may feel vulnerable to military provocations or hybrid warfare tactics from Moscow.
3. Strained U.S.-NATO Relations – Trump’s insistence on financial contributions may further divide the alliance, as European leaders have already expressed concerns over his commitment to NATO.
As NATO and European leaders scramble for clarification, the move signals a potential shift in U.S. global defense policy, raising questions about America’s long-term security commitments to its allies.
Activate to view larger image,
Activate to view larger image,
Nå som Russland er svekket og opptatt i Ukraina så er vel dette ett bra tidspunkt på å¨etabelere ett EU samarbeid og fase ut Nato. Kan ikke stole på USA mere
skulle ønske man kunne være litt mer direkte jeg da, når man snakker veldig generelt er det lett å føle at noe er adressert til deg men så var det kanskje til noen andre og man lager en diskusjon ut av ingenting.
jeg tror (og håper) at de fleste har fått med seg at stort sett så er internett underholdning og man må ikke ta internett (og livet) altfor seriøst
skulle ønske man kunne være litt mer direkte jeg da, når man snakker veldig generelt er det lett å føle at noe er adressert til deg men så var det kanskje til noen andre og man lager en diskusjon ut av ingenting.
jeg tror (og håper) at de fleste har fått med seg at stort sett så er internett underholdning og man må ikke ta internett (og livet) altfor seriøst
President Donald Trump scrapped an aviation safety committee that had been in place for more than three decades, just a few days before a deadly airplane crash at Ronald Reagan National Airport in ...
President Donald Trump held a press conference on Thursday to address the late-night crash between a commercial airplane and an Army Black Hawk helicopter.� Unsurprisingly, Trump used the tragedy ...
Dagens sanewashing i Dagsrevyen når de omtaler flystyrten: "En sorgens time for vår nasjon" sier president Trump, selv om dette var hans første reaksjon:
Fyren babler. Kontrolltårnet sa til helikopteret at de skulle passere bak passasjerflyet.
Air traffic controller audio obtained by CNN from LiveATC.net captured air traffic control operators directing the helicopter to pass behind the passenger plane.
An air traffic controller said, “PAT 2-5 do you have the CRJ in sight?”
The controller then said, “PAT 2-5 pass behind the CRJ.”
Additional air traffic control audio shortly before the collision captures the helicopter pilot saying, “PAT 2-5 has aircraft in sight, request visual separation.”
Less than 13 seconds later, the audio then captured audible gasps, including a loud “oooh” in the background apparently from the tower, at the moment of the crash.