Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.733
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hvem lot haukene i USA bruke Ukraina mot Russland som førte til en krig som i verste fall kunne endt med atomkrig? Jeg er helt enig med Tulsi Gabbard. Hun er en meget klok dame. Det som skjedde var at USA/Nato gikk ytterligere til øst, ikke motsatt. Advarslene mot at USA får kontroll over Ukraina har vært tydelige i mange tiår og har blitt advart mot av en rekke av vestlige ledere.
    Det, du åpenbart ikke forstår (og tydeligvis siterer Putin for) er, at Nato ikke er og aldrig har vært en
    anngrepspagt. Det er en forsvarsalliance, oprettet med nettopp det formålet, å avskrekke Sovietunionen
    (nå Russland) fra sine imperiefantasier. Allt annet du skriver er ren løgn.
    Og Tulsi Gabbard har vist uennelig mange ganger, at hun er en "russian asset". Ferdigsnakka.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.935
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fantastisk ledelse i et firma med et moralsk kompass som fungerer. De leverer ikke en dråpe bunkers til russiske skip og nå blir det heller ingen bunkers til amerikanske skip i norske havner så lenge Trump sitter i det hvite hus. Slava Ukraina

Screenshot_20250301_201120_Chrome.jpg

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    599
    Torget vurderinger
    1
    Det som skjedde var at USA/Nato gikk ytterligere til øst
    Det som skjedde var at de tidligere østblokk-landene søkte til NATO for beskyttelse mot et stadig mer aggressivt Russland.
    USA har vel slik sett ikke gått en meter til Øst. De har f.eks ikke utplassert atomvåpen der og heller ikke langdistansevåpen.
    Advarslene mot at USA får kontroll over Ukraina har vært tydelige i mange tiår
    Har USA tatt kontroll over Sverige, Finland, Estland, Litauen, Latvia, Polen, Slovakia, Romania, Bulgaria for eksempel?

Hvilken trussel mener du egentlig at Russland står overfor med hensyn til USA? USA har tenkt å innvadere Russland?? Eller mener du, som alle andre, at den eneste trusselen USA (pre Trump)/NATO utgjør for russerne, er at de tidligere østblokk-landene ser at reformer og demokrati er veien å gå (og dermed mister Russland makten over de)?
    Det er 2 land i verden som det IKKE går an å innvadere, og det er USA og Russland. Så alt bullshit om sikkerhet for Russland på egen jord er nettopp det, bullshit!

Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.926
    Sted
    Oslo
    Det som skjedde var at de tidligere østblokk-landene søkte til NATO for beskyttelse mot et stadig mer aggressivt Russland.
    USA har vel slik sett ikke gått en meter til Øst. De har f.eks ikke utplassert atomvåpen der og heller ikke langdistansevåpen.

Har USA tatt kontroll over Sverige, Finland, Estland, Litauen, Latvia, Polen, Slovakia, Romania, Bulgaria for eksempel?

Hvilken trussel mener du egentlig at Russland står overfor med hensyn til USA? USA har tenkt å innvadereRussland?? Eller mener du, som alle andre, at den eneste trusselen USA (pro Trump)/NATO utgjør for russerne, er at de tidligere østblokk-landene ser at reformer og demokrati er veien å gå (og dermed mister Russland makten over de)?
    Det er 2 land i verden som det IKKE går an å innvadere, og det er USA og Russland. Så alt bullshit om sikkerhet for Russland på egen jord er nettopp det, bullshit!
    Tvert imot, det som skjer nå er at med Trumps politikk så mister USA innflytelse over Europa, europeerne forstår at vi ikke kan lite på
    "the madman across the water"
    Og det betyr ikke at Putler blir sterkere, tvert imot

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.664
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvem lot haukene i USA bruke Ukraina mot Russland som førte til en krig som i verste fall kunne endt med atomkrig? Jeg er helt enig med Tulsi Gabbard. Hun er en meget klok dame. Det som skjedde var at USA/Nato gikk ytterligere til øst, ikke motsatt. Advarslene mot at USA får kontroll over Ukraina har vært tydelige i mange tiår og har blitt advart mot av en rekke av vestlige ledere.
    Du svarer ikke på spørsmålet. Det er opplagt at USA kan utløse en atomkrig om de vil, også kjent som tredje verdenskrig, men USAs president trump beskyldte Zelenskyj for å «gamble med tredje verdenskrig». Du skrev at han har delvis rett i det.

Spørsmålet var hvordan du kan mene at Ukraina «gambler med tredje verdenskrig»? Det gir ingen som helst mening, så jeg er oppriktig interessert i å forstå hvordan hodet ditt kommer frem til et slikt utsagn nå i dag.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.518
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Du svarer ikke på spørsmålet. Det er opplagt at USA kan utløse en atomkrig om de vil, også kjent som tredje verdenskrig, men USAs president trump beskyldte Zelenskyj for å «gamble med tredje verdenskrig». Du skrev at han har delvis rett i det.

Spørsmålet var hvordan du kan mene at Ukraina «gambler med tredje verdenskrig»? Det gir ingen som helst mening, så jeg er oppriktig interessert i å forstå hvordan hodet ditt kommer frem til et slikt utsagn nå i dag.
    Nå må du for inni det sorteste gi deg da mann...

Du skjønner vel at denne *Anton bla bla bla..' ikke er i stand til å svare på spørsmålet og gir hen et svært ubehag...

;)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.664
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, det er ikke fra The Onion.

The Onion sliter nå, ettersom det virkelige shitshowet er mer surrealistisk enn noe de kunne ha funnet på som parodi. Et godt forsøk, men hvem vet hva trump & musk finner på i morgen:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.664
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Var det et planlagt angrep på Zelensky ?
    Ja.
    1740861111136.png
    He served as the Member of Parliament (MP) for Beaconsfield from 1997 to 2019 and was the Chair of the Intelligence and Security Committee from 2015 to 2019
    Edit: Jeg tror også denne analysen er ganske riktig:
    So to recap this absurd B-movie plot:
    1. Make an absurd mineral offer that Ukraine will refuse.
    2. Oops, Ukraine didn’t refuse and the stupid negotiators actually negotiated
    3. We have to kill the Mineral Deal and “Make Zelensky Look bad”.
    4. We come to the Oval Office ambush on Friday
    5. Next comes media making out how rude Zelensky is and he doesn’t want peace.
    6. Trump announces his amazing “Peace Plan”.
    7. Ukraine rejects the absurd surrender portrayed as a “Peace Plan”
    8. Trump gets upset, points to how Zelensky doesn’t want peace
    9. Trump lifts US sanctions on Russia and starts pressuring Europe to do the same.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    0
    Det må da vittelig være krigsstarteren og krigshisseren, pUtler, som eventuelt gambler med ragnarokk/3. verdenskrig?
    Ikke voldtektsofferet, Ukraina!
    Men du vet jo det Xerxes at hvordan voldtektsoffer klær seg har mye å si i forhold til om de blir voldtatt eller ei! Vi her på HFS behøver ikke være enige selvsagt, men "Grab them by the pussy tRump" er jo kjent for ekstremt gammelmodige mannssjåvinistiske holdninger. Og for å være rettferdig så har jo
    tRump og hans klakkører påpekt at Z ikke klær seg i forhold til situasjonen. Og med det i bakhodet er det vel ikke så rart om tRump mener at det er
    Ukraina/Z som har framprovosert krigen og øker fare for WWIII.

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.777
    Sted
    Holmestrand
    Men du vet jo det Xerxes at hvordan voldtektsoffer klær seg har mye å si i forhold til om de blir voldtatt eller ei! Vi her på HFS behøver ikke være enige selvsagt, men "Grab them by the pussy tRump" er jo kjent for ekstremt gammelmodige mannssjåvinistiske holdninger. Og for å være rettferdig så har jo
    tRump og hans klakkører påpekt at Z ikke klær seg i forhold til situasjonen. Og med det i bakhodet er det vel ikke så rart om tRump mener at det er Ukraina/Z
    som har framprovosert krigen og øker fare for WWIII.
    I stand corrected, Sir!

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.779
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.664
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Half Windsor. Four-in-hand blir amatørmessig asymmetrisk, full Windsor en svær klump.

Jens Stoltenberg sa en gang at det å være erfaren politiker betyr at du kan knytte en half Windsor uten å se i speilet mens du blir intervjuet på direkten av Dagsnytts morgensending,

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.926
    Sted
    Oslo
    Half Windsor. Four-in-hand blir amatørmessig asymmetrisk, full Windsor en svær klump.

Jens Stoltenberg sa en gang at det å være erfaren politiker betyr at du kan knytte en half Windsor uten å se i speilet mens du blir intervjuet på direkten av Dagsnytts morgensending,
    Riktignok kan jeg med enkelthet knytte en Half Windsor.
    Men jeg tar heller en pint med fyren i battledress enn med the orange menace med sitt glorete røde slips

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.386
    Sted
    Oslo
    Det har jeg svart på mange ganger, men når du og andre ikke vil skjønne svaret så blir det vanskelig. Det ble krig, flere hundre tusen liv har gått tapt, det har kostet enormt og det var en viss fare for atomkrig. Alt dette hadde ikke skjedd om Ukraina ikke hadde latt USA/Vesten få kontrollen over landet. Et nøytralt Ukraina hadde spart oss for alt dette. Ukraina har selv ansvar for å ikke bli brukt til en proxy-war. Zelenskyj ble valg som president fordi han lovet fred. Han gjorde det motsatte ved å gjøre det krigshaukene og krigsindustrien i Vesten ville.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.664
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det har jeg svart på mange ganger, men når du og andre ikke vil skjønne svaret så blir det vanskelig. Det ble krig, flere hundre tusen liv har gått tapt, det har kostet enormt og det var en viss fare for atomkrig. Alt dette hadde ikke skjedd om Ukraina ikke hadde latt USA/Vesten få kontrollen over landet. Et nøytralt Ukraina hadde spart oss for alt dette. Ukraina har selv ansvar for å ikke bli brukt til en proxy-war. Zelenskyj ble valg som president fordi han lovet fred. Han gjorde det motsatte ved å gjøre det krigshaukene og krigsindustrien i Vesten ville.
    Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet, gjentar bare moskvas talepunkter om at Ukraina kan takke seg selv for at de ble angrepet. Legger skylden på offeret, ikke på overgriperen.

Ukraina ga fra seg sine atomvåpen i 1994. Ukraina var og er et nøytralt land, ikke medlem hverken av NATO, EU, eller noen annen allianse. På hvilken måte mener du at Ukraina «gambler med tredje verdenskrig» når de nå fortsetter å forsvare seg selv mot en folkerettsstridig angrepskrig fra et naboland? Det ser jo ikke ut til at trump-regimet har tenkt å løfte en finger for å hjelpe dem. At putin truer med å nuke London og Paris er jo ikke Ukrainas skyld, er det vel?

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.544
    Sted
    Sunnmøre
    I det verkelege livet meiner eg kanskje at det asymmetriske ved four-in-hand er den største fordelen, det gjev litt liv og ei islett sprezzatura. Det kan nok vera annleis for TV-politikarar.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.266
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hvordan USA kontrollerte Ukraina, Antoine.... her er det noe jeg har oversett som trenger en forklaring..
    Tar du jobben? - Ikke si at du har forklart det flere ganger, for det har du ikke... Du har påstått det flere ganger, men forklaringen uteblir...

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.386
    Sted
    Oslo
    Tar du jobben? - Ikke si at du har forklart det flere ganger, for det har du ikke... Du har påstått det flere ganger, men forklaringen uteblir...
    Jo, jeg har forklart det. Det er en lang historie som begynte i 2014. Jeg anbefaler at du ser dokumentaren til Oliver Stone, Ukraine on Fire. Den forklarer godt hvordan det hele begynte. Men historien er lengre enn det så klart. Jeg orker ikke å begynne på nytt. Hvis du er interessert i å forstå hele bildet så kan du jo begynne selv. Det er sånn jeg gjør det. Ikke ved å tro på hva én side sier med å undersøke mye nærmere og se det fra flere sider.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.733
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det har jeg svart på mange ganger, men når du og andre ikke vil skjønne svaret så blir det vanskelig. Det ble krig, flere hundre tusen liv har gått tapt, det har kostet enormt og det var en viss fare for atomkrig. Dette er løgn...... og du vet det. Putins forsøk på bløff var bare det, og ingen reel fare. Alt dette hadde ikke skjedd om Ukraina ikke hadde latt USA/Vesten få kontrollen over landet. Dette er blank løgn. At ukraine søker mot demokrati gir ikke noen andre "kontroll". Du ser åpenbart ikke ut til å mene, at en selvstendig nasjon kan velge hvilken som helst partner/nettning, den ønsker. Et nøytralt Ukraina hadde spart oss for alt dette. Løgn igjen. Ukraine var og er stadig å betrakte som neutralt Ukraina har selv ansvar for å ikke bli brukt til en proxy-war. Blank løgn igjen. Putin propaganda. Ja, stakkar som blev overfaldt/invaderet var selv skyld i dette :mad: Zelenskyj ble valg som president fordi han lovet fred. Han gjorde det motsatte ved å gjøre det krigshaukene og krigsindustrien i Vesten ville. Så stupdumt, at det er unner grensen for, hva som fortjener en kommentar.
    Der ser du..... minnst 5 ikke ubetydelige løgner fra deg i bare 1 innlegg.
    Og du undrer deg over, at alle som en ikke bare svelger propaganda´n din rått??
    Du som bryr deg så forferdelig mye om forumregler, hvor du skriver unner på IKKE å gjenta usannheter??
    Lurer på, hvorfor ingen har rapportert deg ennå, og ikke omvendt :mad:

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.203
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hvordan USA kontrollerte Ukraina, Antoine.... her er det noe jeg har oversett som trenger en forklaring..
    Du må ikke gruble lengre. Antoine lyver. Hvorfor han gjør det, og om han tror på det, skjønner vi ikke. Samme med Trump. Men vi må erkjenne at sånn er det, og bygge vår beredskap deretter.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.266
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Selvsagt skjønner jeg også at Antonov er et troll, - en russian asset, en bot, - et eller annet... Pisseriet hans kan bare ikks stå motsagt, - selv om det er å mate trollet..

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.386
    Sted
    Oslo
    Hvordan forklarer man noe til noen som ikke skjønner det og som heller ikke vil forstå? Rimelig håpløs oppgave. Uansett la oss håpe på fred og at ting roer seg. Til og med her. Nå ser jeg ar trollingen begynner, så da er det bare én ting som hjelper. Trekke seg ut. For nå.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.926
    Sted
    Oslo
    Hvordan forklarer man noe til noen som ikke skjønner det og som heller ikke vil forstå? Rimelig håpløs oppgave. Uansett la oss håpe på fred og at ting roer seg. Til og med her. Nå ser jeg ar trollingen begynner, så da er det bare én ting som hjelper. Trekke seg ut. For nå.
    Den som gir opp frihet for sikkerhet, endrer med å ende opp med ingen av delene, og fortjener heller ingen av delene.
    Alle dine poster går ut på akkurat det.
    Men bare bøy deg ned og bli rævkjørt.
    Det er det du hele tiden advokerer.

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.779
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    .
    Ja, du trenger en pause nå. Bruk den gjerne til litt realitetsorientering.
    Ta all den tiden du trenger, og gjerne litt til.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.777
    Sted
    Holmestrand
    Eg repeterar:
    Ukraina har vært under militært angrep fra Russland siden 2014.
    pUtler & co har det hele og fulle answar for situasjonen.
    Russland valgte uten grunn å angripe et fredelig naboland de eksplisitt har lovet å aldri angripe.

.Proxy-my-ass …

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn