Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.473
    Antall liker
    990
    Nrk nyheter hadde nå i morges en sak om det høyrepopulistiske Afd i Tyskland og fremgangen for partiet i mange delstater. Og ditto tilbakegang for partiene i posisjon.
    Afd er antidemokratisk. Dagens styringspartier i Tyskland har satt opp en brannmur mot partiet, et samarbeid på noe plan er utelukket. Men som historien har vist oss mange ganger, sånne type standpunkt er gjeldene, helt til dem ikke lengre er gjeldende.

    Ledende personer i partiet har sagt at Tyskland ikke hadde noe å skamme seg over når det gjelder WW2.

    Etter din mening hva er hovedårsaken til at sånne type partier/bevegelser nå er i sterk fremgang i europa/vesten? Og hvorfor klarer ikke de ansvarlige partiene å motvirke dette, når dem ser bølgen er på vei?
    Kanskje skjebnen er forseglet, dette er en del av naturlige sykluser, 30-tallets Tyskland vil skje på nytt og på nytt, bare i en annen form og innpakning?
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Med ett ord: GRÅDIGHET
    Med dette kan man forankre og utlede de fleste årsakene til at situasjonen tilspisser seg.

    "Det er nok til alle, men ikke til alles grådighet"

    Etterhvert som flere og flere suges under fattidomsgrensen begynner de å stemme radikalt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.660
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei, å operere med forskjellige nick er ikke ønskelig.
    Faktisk ganske trist å se at en i tillegg "liker" sine egne innlegg.
    Vennligst "legg ned" siste profil!
    Screenshot 2024-01-25 at 13.10.47.png
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Nei, å operere med forskjellige nick er ikke ønskelig.
    Faktisk ganske trist å se at en i tillegg "liker" sine egne innlegg.
    Vennligst "legg ned" siste profil!
    Vis vedlegget 989132
    Kan man ha et unntak for denne tråden? Observerer at Trump tilhengerne blir blokkert. Samtidig claimes det at Trump tilhengerne har forsvunnet fordi det går så bra med USA..osv. Litt som å sette din politiske motstander i fengsel for så å si han ga opp konkurransen frivillig 🤷
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Ingen blir blokkert. Hvem du vil lese innlegg fra er jo opp til deg, men ingen blir blokkert fra å skrive innlegg. Det er imidlertid ingen garanti for at noen vil lese dem.
    Når det ikke kommer innlegg fra disse Trumptilhengerne her er det fordi de har valgt å ikke skrive noe. Forhåpentligvis fordi de har tatt til vettet. Eller kanskje fordi når de blir bedt om å dokumentere det de sier er det svært vanskelig, for ikke å si umulig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Beklager nitt forrige innlegg. Det skulle være mange og ikke ett ord. Et av de penere er troll. Og så stopper vi der, jeg føler ikke noe behov for å forsøple sentralen. Vi har folk til sånt, som Øystein Sunde synger.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Ingen blir blokkert. Hvem du vil lese innlegg fra er jo opp til deg, men ingen blir blokkert fra å skrive innlegg. Det er imidlertid ingen garanti for at noen vil lese dem.
    Når det ikke kommer innlegg fra disse Trumptilhengerne her er det fordi de har valgt å ikke skrive noe. Forhåpentligvis fordi de har tatt til vettet. Eller kanskje fordi når de blir bedt om å dokumentere det de sier er det svært vanskelig, for ikke å si umulig.
    Tror du virkelig det er derfor?? Eller kan det være for at Trump motstanerne har blitt som Trump?! Jeg tror tilhengerne er mobbet, frosset, blokkert og sjikanert ut av tråden. Trump motstanderne tåler ikke motstand akkurat som Trump selv. Det er lenge siden jeg sa at det ikke er sunt å studere/grave opp dritt om Trump hele dagen lang 🙄
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Tror du virkelig det er derfor?? Eller kan det være for at Trump motstanerne har blitt som Trump?! Jeg tror tilhengerne er mobbet, frosset, blokkert og sjikanert ut av tråden. Trump motstanderne tåler ikke motstand akkurat som Trump selv. Det er lenge siden jeg sa at det ikke er sunt å studere/grave opp dritt om Trump hele dagen lang 🙄
    Litt usikker på om du i det hele tatt har tilgang på nyheter fra verden? Å "grave opp" dritt om Trump er like enkelt som å se hestemøkk på gangveien, det ligger bare der i veien for deg når du allikevel bare går der og passer dine egne saker. Det viktigste blir å forsøke å unngå så mye som mulig av det.
    Og når noen da hevder at ikke hele gangveien er full av drit, da er det kanskje greit å si fra innimellom. Og akkurat det er ikke "mobbing, utfrysing, eller sjikane", det er harde fakta, og ettersom det er drit, så lukter det drit.
    Joda, jeg kjenner en og annen som fullstendig har mistet både syn, lukt og hørsel, og jeg har ikke særlig annen motivasjon enn å forsøke å hjelpe dem med å forstå verden slik den faktisk er, fremfor å la dem rulle seg i driten, for deretter gå på kjøpesenteret uten å ane hvor dårlig det tar seg ut.

    For husk en viktig ting: Virkeligheten er akkurat som den er, og den gir fullstendig blanke i hva hver og en synes om den.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Kan man ha et unntak for denne tråden? Observerer at Trump tilhengerne blir blokkert. Samtidig claimes det at Trump tilhengerne har forsvunnet fordi det går så bra med USA..osv. Litt som å sette din politiske motstander i fengsel for så å si han ga opp konkurransen frivillig 🤷
    Jeg vet ordene FAKTA og ARGUMENTER ikke er i ditt vokabulare, men ta en liten kikk på ordboka også kom med nettopp de tingene. Da skal du se at verden ser veldig annerledes ut etterpå!
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Litt usikker på om du i det hele tatt har tilgang på nyheter fra verden? Å "grave opp" dritt om Trump er like enkelt som å se hestemøkk på gangveien, det ligger bare der i veien for deg når du allikevel bare går der og passer dine egne saker. Det viktigste blir å forsøke å unngå så mye som mulig av det.
    Og når noen da hevder at ikke hele gangveien er full av drit, da er det kanskje greit å si fra innimellom. Og akkurat det er ikke "mobbing, utfrysing, eller sjikane", det er harde fakta, og ettersom det er drit, så lukter det drit.
    Joda, jeg kjenner en og annen som fullstendig har mistet både syn, lukt og hørsel, og jeg har ikke særlig annen motivasjon enn å forsøke å hjelpe dem med å forstå verden slik den faktisk er, fremfor å la dem rulle seg i driten, for deretter gå på kjøpesenteret uten å ane hvor dårlig det tar seg ut.

    For husk en viktig ting: Virkeligheten er akkurat som den er, og den gir fullstendig blanke i hva hver og en synes om den.
    Du skal ha for innsatsen i eksemplene dine 🤩
    Så hvorfor tror du alle Trump tilhengerne ble borte? Fordi du fikk dem til å innse at de badet i dritt?
    (Jeg er nøytral bare så det er sagt! Jeg stemte for Trump mot Clinton, trodde Trump skulle vinne i 2020 (tok feil). Trodde aldri i verden han skulle stille i 2024 (tok feil igjen). Blir han President i 2025 så er jeg er det også noe jeg aldri hadde trodd 🤷. Jeg tror imidlertid ikke det er "end of the world" hvis han blir det. 😄
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Du skal ha for innsatsen i eksemplene dine 🤩
    Så hvorfor tror du alle Trump tilhengerne ble borte? Fordi du fikk dem til å innse at de badet i dritt?
    (Jeg er nøytral bare så det er sagt! Jeg stemte for Trump mot Clinton, trodde Trump skulle vinne i 2020 (tok feil). Trodde aldri i verden han skulle stille i 2024 (tok feil igjen). Blir han President i 2025 så er jeg er det også noe jeg aldri hadde trodd 🤷. Jeg tror imidlertid ikke det er "end of the world" hvis han blir det. 😄
    Jeg tror årsaken til at Trumpistene i all hovedsak har tatt seg ut av denne tråden, har å gjøre med det faktum at de:
    a. blir tydelig og faktabasert motsagt
    b. innbiller seg at de blir blokkert, sjikanert og mobbet hver gang de får en faktabasert besvarelse på sine vrangforestillinger
    c. ikke er i stand til å føre en rasjonell argumentasjonsrekke

    Jeg tror Trump blir POTUS i 25. Og jeg håper virkelig jeg tar grundig feil. Og om jeg skulle komme til å få rett, er jeg rimelig sikker på at det blir slutten på demokratiet i USA, og at et rasjonelt, internasjonalt samarbeid med dem blir tilnærmet umulig for andre enn Putin og hans like.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Jeg tror årsaken til at Trumpistene i all hovedsak har tatt seg ut av denne tråden, har å gjøre med det faktum at de:
    a. blir tydelig og faktabasert motsagt
    b. innbiller seg at de blir blokkert, sjikanert og mobbet hver gang de får en faktabasert besvarelse på sine vrangforestillinger
    c. ikke er i stand til å føre en rasjonell argumentasjonsrekke

    Jeg tror Trump blir POTUS i 25. Og jeg håper virkelig jeg tar grundig feil. Og om jeg skulle komme til å få rett, er jeg rimelig sikker på at det blir slutten på demokratiet i USA, og at et rasjonelt, internasjonalt samarbeid med dem blir tilnærmet umulig for andre enn Putin og hans like.
    Dette skjedde jo ikke i Trump sin forrige periode, hvorfor skulle det skje nå?
    Hvor langt ville du gått for å stoppe Trump fra å bli President?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette skjedde jo ikke i Trump sin forrige periode, hvorfor skulle det skje nå?
    Fordi Trumps eneste program for en eventuell andre periode er å få stoppet alle etterforskninger av og rettssaker mot ham selv, deretter hevne seg på alle reelle og innbilte motstandere, inkludert å rense ut alle med integritet fra offentlig administrasjon og erstatte dem med spyttslikkende lojalister. Og det er slutten på demokrati og rettsstat.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Dette skjedde jo ikke i Trump sin forrige periode, hvorfor skulle det skje nå?
    Hvor langt ville du gått for å stoppe Trump fra å bli President?
    Hva er det du snakker om? Trump var direkte årsak til at kongressen ble stormet. Han forsøkte som første amerikanske president i historien å bli sittende etter å ha tapt valget. Et klart kuppforsøk som ble forhindret av at noen få nøkkelpersoner sa nei. Tror du det blir noen Mike Pence som visepresident igjen? Noen Bill Barr som justisminister? Mark Milley som Chairman of the Joint Chiefs of Staff?

    Trump er en mann uten moral og uten prinsipper som har en stabil og stor kult lignende følgerskare. Det er mektige krefter i sving for å utnytte dette. Forberedelser skjer også på delstatsnivå, det er ikke sikkert at man har så mange som Brent Raffensperger på plass neste gang.

    Jeg har holdt Kristi Noem som favoritt til å bli Trumps visepresident, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Trump bli helt sikkert republikanernes kandidat, men hvis noe skjer mellom primærvalget og presidentvalget som gjør at han ikke kan stille så går plassen til visepresidentkandidaten. Jeg tror nå at det kan bli Donald Trump Jr.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Fordi Trumps eneste program for en eventuell andre periode er å få stoppet alle etterforskninger av og rettssaker mot ham selv, deretter hevne seg på alle reelle og innbilte motstandere, inkludert å rense ut alle med integritet fra offentlig administrasjon og erstatte dem med spyttslikkende lojalister. Og det er slutten på demokrati og rettsstat.
    Hvordan dokumenter du dette?
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Hva er det du snakker om? Trump var direkte årsak til at kongressen ble stormet. Han forsøkte som første amerikanske president i historien å bli sittende etter å ha tapt valget. Et klart kuppforsøk som ble forhindret av at noen få nøkkelpersoner sa nei. Tror du det blir noen Mike Pence som visepresident igjen? Noen Bill Barr som justisminister? Mark Milley som Chairman of the Joint Chiefs of Staff?

    Trump er en mann uten moral og uten prinsipper som har en stabil og stor kult lignende følgerskare. Det er mektige krefter i sving for å utnytte dette. Forberedelser skjer også på delstatsnivå, det er ikke sikkert at man har så mange som Brent Raffensperger på plass neste gang.

    Jeg har holdt Kristi Noem som favoritt til å bli Trumps visepresident, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Trump bli helt sikkert republikanernes kandidat, men hvis noe skjer mellom primærvalget og presidentvalget som gjør at han ikke kan stille så går plassen til visepresidentkandidaten. Jeg tror nå at det kan bli Donald Trump Jr.
    Men han er ikke dømt for dette? En mann er uskyldig unntil han er dømt?! Eller? Hvor langt er du villig til å gå for å stoppe Trump fra å bli President??
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Sier han at: "Med meg er det slutt på demokrati og rettsstat"?
    “Do you throw the Presidential Election Results of 2020 OUT and declare the RIGHTFUL WINNER, or do you have a NEW ELECTION? A Massive Fraud of this type and magnitude allows for the termination of all rules, regulations, and articles, even those found in the Constitution”
    -Trump

    Er dette klart nok for deg?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Men han er ikke dømt for dette? En mann er uskyldig unntil han er dømt?! Eller? Hvor langt er du villig til å gå for å stoppe Trump fra å bli President??
    Han kan bli president selv om han blir dømt, så for deg er vel ikke en dom eller 91 noe hinder?

    Hadde jeg vært amerikaner så hadde jeg vært villig til å ikke stemme på Trump. Jeg hadde sikker også vært villig til å arbeide aktivt for å hindre at han ble valgt. Som nordmann er jeg villig til å kritisere Trump og hans tilhengere. Er noe av dette å gå for langt?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan dokumenter du dette?
    Har du sett noen av Trumps taler eller meldinger på sosiale medier? Har du sett hans siste appell til velgerne før primærvalget i NH? Den handlet bare om hans eget behov for immunitet mot straffeforfølgelse, ikke noe politisk program. Har du hørt ham prate om «retribution», om behovet for å sette grunnloven til side når det tjener hans egne interesser, eller hylle «sterke menn» som Orban og putin?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Det holder sjølsagt ikke i den verden. Det er bare freedom of speach
    Du ha et dokument signert av Trump før noen av tilhengerne hans faktisk vil tro på det
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hjelper ikke det heller. Har du sett meldingene hans på twitter-kopien hans? Rett fra hans egne tommelfingre. I stedet applauderer kulten. «Endelig en sterk mann som vil ordne opp!»

    It is a feature, not a bug. Kulten vil ha autokrati og diktatur.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Den juryen behøvde ikke lang tid etter å ha sett oppførselen hans på nært hold.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Og han anker selvfølgelig. Hvordan er ankemulighetene i en slik sak? Han er jo funnet skyldig, så det er jo bare snakk om beløpet her.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Uansett om det er Trump som dømmes eller ei, så er det bare helt på trynet å dømme folk til å betale en "oppreisning" på mange hundre millioner NOK. Det hører ingen sted hjemme.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Nå er ikke hele summen oppreisning.
    18,3 millioner dollar i oppreisning, og 65 millioner dollar som straff.

    Jeg synes også at disse beløpene de opererer med i USA er hinsides, men andre har jo argumentert med at det skal være avskrekkende. Akkurat som fengselsdommer i USA. Hvor avskrekkende det virker er vel heller usikkert.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når man tenker på hvor mange pussies han har forgrepet seg på og hvor mange han har ærekrenket, kan det bli penger av dette etter hvert.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Kunne like godt vært postet på russland tråden. En klar forsmak på hva som kan komme
    Trump elskerne og putler elskerne er 2 of a kind
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn